رئیس ایکس باکس اخیراً اعتراف کرده است که «مایکروسافت» (Microsoft) پیشنهاد توزیع بازی شوتر آنلاین «دستینی 1» (Destiny 1) را نپذیرفت و این اقدام منجر شد تا استودیو «بانجی» (Bungie) با ناشر «اکتیویژن» (Activision) قرارداد ببندد.
«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رئیس Xbox در جریان نمایشگاه PAX West 2024 گفت که استودیو Bungie ابتدا طرح بازی Destiny 1 را برای «مایکروسافت» معرفی کرد؛ اما سران شرکت با این طرح موافقت نکردند.
چرا مایکروسافت توزیع بازی Destiny 1 را قبول نکرد؟
«اسپنسر» بیان کرد: «ما جلسه پیچینگ را برای بازی Destiny 1 برگزار کردیم و به دنبال امضای قرارداد با بانجی بودیم؛ اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. بانجی به طور واضح میخواست با اکتیویژن همکاری داشته باشد». او در ادامه افزود: «برای اینکه ببینم این IP به چه چیزی تبدیل شده است، مانند یک روش تجاری از دیدگاه ایکس باکس، میتوانم به آن نگاه کنم و مشخص است آنها مسیر جالبی را برای توسعه بازی طی کردهاند».
استودیو «بانجی» (Bungie) در سال 1991 تاسیس شد و شرکت Microsoft در سال 2000 این استودیو را خریداری کرد. در سال 2010، استودیو Bungie همکاری خود را با «مایکروسافت» به پایان رساند و یک قرارداد ده ساله با شرکت Activision Blizzard امضا کرد. اولین نسخه از سری Destiny در سال سپتامبر سال 2014 برای کنسولهای «پلی استیشن 3» (PlayStation 3)، «پلی استیشن 4» (PlayStation 4)، «ایکس باکس 360» (Xbox 360)، «ایکس باکس وان» (Xbox One) و پلتفرم PC منتشر شد.
استودیو Bungie اکنون مشغول توسعه ریبوت بازی شوتر اکسترکشن Marathon است. این بازی قرار است برای کنسولهای نسل حاضر و پلتفرم کامپیوتر شخصی (PC) عرضه شود. نظر شما درباره مخالفت «مایکروسافت» با طرح بازی Destiny 1 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید