انویدیا با عرضه کارت گرافیکهای GeForce RTX در نیمه دوم سال 2018 تلاش زیادی برای استفاده از فناوری Ray Tracing در صنعت بازیهای رایانهای انجام داده است.
در حالیکه نرمافزارهای چندانی در ابتدا از این فناوری نوین استفاده نمیکردند اما حالا اوضاع تغییر کرده و شرکتها به دنبال سرمایه گذاری در این بخش هستند؛ حتی سونی به تازگی تایید کرده که نسل بعدی کنسول پلیاستیشن از Ray Tracing پشتیبانی خواهد کرد. مدیرعامل انویدیا آقای Jen-Hsun Huang به تازگی به نقش کمپانی خود در افزایش و همه گیر شدن تکنولوژی مذکور اشاره کردهاند.
استراتژی ما با سری RTX سوق دادن جهان به سوی Ray Tracing بود. و در این مقطع من فکر میکنم منصفانه باشد که بگویم رهبری ما به این تغییر انجامید و در نسل بعدی Ray Tracing تبدیل به یک استاندارد خواهد شد. تقریبا تمام پلتفرمهای گیمینگ مجبور به استفاده از این فناوری هستند و همین حالا نیز برخی از آنها این موضوع را رسما اعلام کردهاند. همکاریهایی که انجام دادهایم فوق العاده بوده، DXR شرکت مایکروسافت از Ray Tracing پشتیبانی میکند، انجین بازیسازی Unity از Ray Tracing پشتیبانی میکند، اپیک با Unreal Engine 4 از Ray Tracing پشتیبانی میکند. ناشران بزرگی مانند الکترونیک آرتز از این فناوری استفاده میکنند. حتی استودیوهای فیلم سازی، پیکسار اعلام کرده آنها از RTX برای تسریع رندر فیلمهای خود بهره میگیرد.
همینطور Adobe و Autodesk به سمت RTX کوچ کردهاند که باعث میشود Ray Tracing به محتوا و ابزارهایشان ورود کند. و در اینجا اگر بگویم Ray Tracing به واقع نسل بعدی تکنولوژی بوده و در تمام دنیا گسترده خواهد شد، اشتباه نکردهام.
انتظار داریم هر دو کمپانی انویدیا و AMD از قابلیتها و نرمافزارهایی (عمدتا بازی) که از Ray Tracing استفاده میکنند، بین نمایشگاههای Computex و E3 در طی هفتههای پیشرو رونمایی کنند.
من کارم سه بعدی هست و این حرف شما رو خیلی خنده دار دیدم … بحث real time ray tracing با بحث ray tracing که در گذشته در رندرها استفاده می شد کاملا فرق داره … بله پیکسار در نسخه ۲۲ رندرمن قرار بود این کار رو بکنه که متاسفانه هنوز نسخه ای که بخش xpu هنوز فعال نشده و قراره یا در آپدیت های آینده و یا نسخه ۲۳ اون رو فعال کنه که به این معنی خواهد بود که IPR به صورت real time ray tracing خواهد بود که کسانی که کارشون این هست متوجه منظورم میشن. دیگه نیازی نیست از افزایش سرعت رندر نهایی هم با بهره گیری از الگوریتم های سخت افزاری موجود در این کارت ها بگم.
می تونید این مطالب رو با یه سرچ ساده هم پیدا کنید.
در ضمن دنیای کارت گرافیک های حرفه ای با اختلاف دست انویدیاست گرچه خودم از برخی سیاست هاش خوشم نمیاد.
در اینکه محصولات انویدیا قدرت مناسبی دارن جدا از قیمت بالاشون شکی نیست ولی موافقم مدیرعامل انویدیا یک مقدار زیادی درگیر حاشیهها هست
ولش کن انویدیاست دیگه خودشو زیاد تحویل میگیره.شما حرص نخور دوست عزیز.عشق است AMD.
ممنون بابت مطالب خوبتون
سلامت باشید.
RAY TRACING خیلی وقت داره تو تولید ویدیو استفاده میشه ازش که معمولا با CPU رندر میشه.
دوباره ایشون داره تبلیغات کذب میکنه(تورینگ RTX رو به گیمینگ آورد نه به سینما).
پارسال قبل اینکه RTX بیاد در مراسم معرفی رسمی تردریپر 2990WX یکی از دمو ها این بود که CPU به رندر صحنه های RT بپردازه.(حالا چه قویتر بود از کارت های RTX تو انجام این کار چه نه. مهم وجودش در این صنعت و استفاده از آن).
سیاست ایشون همیشه این بوده.
عذرخواهی میکنم اشتباه از بنده بوده. ممنون بابت تذکرتون
فکر کنم تیتر باید اینطور می بود
پشتیبانی ما از Ray Tracing این فن آوری را تبدیل به یک استاندارد کرده است