مسلماً در طول برگزاری نمایشگاه های مهم مرتبط با دنیای بازی های کامپیوتری نظیر نمایشگاه سالانه ی گیمز کام، انتظار بسیاری از بازیبازان معرفی بازی های کاملاً جدید از سوی شرکت های بازی سازی مختلف حاضر در این نمایشگاه و رویداد های مشابه با آن است. به خصوص این که این عناوین جدید به مجموعه های پر مخاطبی نظیر سری Metal Gear تعلق داشته باشند. با این حال شاید معرفی نسخه ای جدید از سری Metal Gear در نمایشگاه Gamescom 2016 نتوانسته باشد آن چنان که باید توجه برخی از هواداران قدیمی این مجموعه را به خود جلب نماید. دلیل اصلی این امر هم غیبت خالق و کارگردان اصلی نسخه های مختلف از سری Metal Gear در فرآیند ساخت نسخه ی جدید از این مجموعه به شمار می رود.
برای بسیاری از علاقه مندان قدیمی مجموعه بازی های Metal Gear تصور تولید نسخه ای جدید از این مجموعه بدون حضور خالق اصلی آن یعنی هیدئو کوجیما تصوری دشوار و حتی محال به نظر می رسد. با این حال پس از گذشت چیزی نزدیک به سه دهه این اتفاق در عمل رخ داده است و علاقه مندان به مجموعه بازی های Metal Gear باید برای نخستین بار در طول تاریخ شاهد تولید نسخه ای جدید از این مجموعه باشند که آقای کوجیما هیچ دخالت مستقیم یا غیر مستقیمی در فرآیند ساخت آن نخواهد داشت. این بازی جدید Metal Gear Survive نام دارد و علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری ساعاتی قبل شاهد نخستین رو نمایی رسمی از آن در نمایشگاه گیمز کام امسال بودند. در واقع به نظر می رسد که اعضای شرکت کونامی برای به سامان رساندن نخستین تجربه ی مستقل خود در سری Metal Gear بدون حضور کوجیما ، به سراغ طراحی نسخه ای جانبی از این مجموعه رفته اند که البته داستان آن چندان بی ربط با داستان نسخه های اصلی از مجموعه بازی های Metal Gear نیست. به بیان دقیق تر داستان این بازی جدید در ادامه ی رویداد های نسخه ی پنجم از سری بازی های Metal Gear رخ می دهد و بر اساس نمایش ارائه شده از این بازی در نمایشگاه Gamescom 2016 به نظر می رسد که آغاز داستان بازی Metal Gear Survive با رویداد های مربوط به بخش پایانی نسخه ی Ground Zeroes از عنوان پنجم مجموعه بازی های Metal Gear پیوند خورده است. در واقع بر اساس آن چه که در نخستین نمایش ارائه شده از بازی Metal Gear Survive در نمایشگاه گیمز کام امسال مشاهده شد این گونه به نظر می رسد که پس از انفجار مهیب رخ داده در بخش پایانی داستان عنوان Ground Zeroes تعدادی از افراد حاضر در پایگاه اصلی این بازی (بنا به دلایلی نا معلوم و از طریق ورود به چیزی شبیه به یک کرم چاله) وارد بُعد دیگری از همان مکانی که در آن حضور یافته اند می شوند و خود را رویاروی موجودات عجیب و زامبی مانندی می بینند. به این ترتیب بقای این افراد، که در مجموع تعداد چهار نفر را در داستان این بازی در بر می گیرد، در محیط پر تنشی که از هر سو آن ها را احاطه کرده است در گرو همکاری با یکدیگر و استفاده از امکانات موجود در خرابه های پایگاه تخریب شده ی مذکور به منظور مقابله با موجودات وحشی و آشتی ناپذیری خواهد بود که قصد جان آن ها را دارند.
در مجموع نکته ای بیش از مواردی که در سطور بالا به آن اشاره شد از داستان بازی Metal Gear Survive روشن نشده است و در حال حاضر اعضای شرکت کونامی اطلاعات بسیار نا چیزی را در رابطه با زیر و بم نسخه ی جدید از سری Metal Gear در اختیار علاقه مندان به این مجموعه قرار داده اند. به عنوان مثال هنوز به طور دقیق مشخص نیست که در کنار چهار شخصیت اصلی حاضر در این بازی (که تمامی آن ها شخصیت هایی کاملاً جدید در سری Metal Gear به شمار می روند) آیا علاقه مندان به این مجموعه شاهد حضور شخصیت های حاضر در نسخه های قدیمی سری Metal Gear هم در بازی Metal Gear Survive خواهند بود یا خیر. با این حال بر اساس تایید سازندگان بازی Metal Gear Survive ، این اثر با وجود بهره بردن از ویژگی های مبتنی بر مخفی کاری در بخش گیم پلی خود (که جزو شاخصه های اصلی مجموعه بازی های Metal Gear به شمار می رود) در اصل بر مبنای تجربه ای چند نفره و گروهی طراحی شده است. به عبارت بهتر در طول تجربه ی گیم پلی بازی Metal Gear Survive ، کنترل هر کدام از شخصیت های حاضر در این بازی را فردی مجزا بر عهده خواهد گرفت و این چهار تن می باید در کنار یکدیگر بقای خود در محیط عجیب ، پر تنش و مخروبه ای که در آن به سر می برند را تضمین نمایند. در مجموع با توجه به نمایشی که از بازی Metal Gear Survive در نمایشگاه گیمز کام امسال مشاهده شد می توان این بازی را تجربه ای مشابه با بازی Umbrella Corps از سری Resident Evil قلمداد کرد. به هر حال سازندگان بازی Metal Gear Survive در نمایش معرفی این اثر هیچ اشاره ای به این نکته نکرده اند که چگونه می توان در تجربه ای گروهی و چند نفره شاهد پیاده سازی مناسب المان های مخفی کاری بود و در مجموع نکات مشاهده شده در نمایش این بازی بیش از هر چیز نوید ملاقات با اثری کاملاً اکشن را می داد. امری که به هیچ وجه نتوانسته است نظر مثبت هواداران پر و پا قرص مجموعه بازی های Metal Gear را به خود جلب نماید و واکنش هایی که تا این لحظه از سوی آنان نسبت به بازی Metal Gear Survive صورت گرفته است به طور عمده واکنش هایی منفی بوده اند. در هر حال باید دید که آیا سران شرکت کونامی بدون حضور هیدئو کوجیما خواهند توانست از بازی Metal Gear Survive اثری در خور نام سری Metal Gear به مخاطبان این مجموعه ی قدیمی و پر طرفدار تحویل دهند یا این که قرار است با ساخت این بازی نقطه آغاز سقوط مجموعه بازی های Metal Gear را رقم بزنند. برای آگاهی یافتن از این نکته باید تا سال 2017 میلادی و تاریخ فعلاً نا معلوم انتشار این بازی انتظار کشید تا بازی Metal Gear Survive در نهایت برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، کنسول اکس باکس وان و کنسول پلی استیشن 4 عرضه گردد و در عمل به هواداران مجموعه بازی های Metal Gear نشان دهد که چه در چنته دارد.
این چیه خب؟! زامبی با متال گیر؟!!! کوجیما سکته میکنه که میراثشو اینجوری ترکوندن، اما تا بوده همین بوده، اینم گند میزنن بهش و فاتحه نام متال گیرو میخونن با این همه سابقه درخشان و طرفدار و میشه مثل سری فارکرای که از نسخه یک تا 3 عالی بود اما بعدش گند زدن بهش و فقط جنبه مالیشو در نظر گرفتن .
بنده نظرم با شما یکی نیست!
اخه کی mgs رو با فار کرای یا چه میدونم BF مقایسه میکنه:l!!چیشون شبیه همه از همین مقایست میشه فهمید شما چطور گیمری هستی!
شما احتمالا رئیس سازمان امار گیمرهانیستی که اینقدر دقیق امار طرفدارا رو میدی :l
بی خیال بابا این صحبتها برای یک فن mgs اصلا ارزشی نداره حتی MGSV که به خیلی از موارد سری بازی پایبند نبود با اختلاف عظیم بهتر از خیلی این بازیهایی هست که نام بردی دیگه شماره های قبلیش بماند!!شما چی از داستان عظیم این بازی و گستردگی خارق العاده گیم پلیش میدونی
همین مونده بود فرانچایز عظیمی مثل mgs با اشغالایی مثل فارکرای و BF و مقایسه بشه !:l
متال گیر بازی خوبی بود تا زمانی که کوجیما هم بود حالا باید دید چطور جای خالیش پرشده
اخه از ژاپنیها چه توقعی داری یه بازی سمبل کردن دادن بیرون
باورم نمیشه mgs رو با اشغالایی مثل فارکرای و bf4 مقایسه میکنین…نسخه ی ۵ گیم پلیش عالی بود ولی لول دیزاین و داستانش داغون بود! بهترین نسخه ی mgs و ساخته ی کونامی هم نبود! متال های قبلی رو بازی کنین…از تمام فرانچایز های نام بردتون شاهکارتره. این ک معرفی شد اشغاله دیگه بی کوجیما پرونده mgs بسته شد…خداوکیلی اعضای این سایت چند سالشونه؟! چند ساله گیم میزنین؟! یه سری نظراتی میدین ادم اصلا میمونه چی بگه.
میدونی چرا متال گیر نتونست مثل بازیهای بزرگی چون فارکرای،اساسسینز کرید،باتلفیلد،گرز اف وار ،انچارتد ، ویچر و خیلی از بازیهای بزرگ دیگه معروف بشه؟ چون فقط یک بازی معمولیه و در حد و اندازه بازیهای بزرگ دیگه نیست حتی طرفدارن مافیا از طرفداران متال گیر بیشترن.
خب بعد از تجربه فوق العاده MGSV و رفتن کوجیما کونامی نابودی و دوشیدن سری MGS رو شروع کرد اینم رفت بقل دستِ RE ها
منم موافقم باهات:-bd
راستش من که ground zeroes رو بازی کردم اصلا بازی خوبی نبود و گیم پلی جالبی نداشت درسته این بازی پیش زمینه phantom pain است اما خب گیم پلیس جالب نبود.با این که سری بازی splinter cell نیز در سبک همین بازی است و بعد متال گیر بوجود اومده و حتی گفته میشه برگرفته از متال گیر است اما اسپلینتر سل واقعا یک بازی درجه یک تو سبک stealth یا مخفی کاریه.خوشبختانه نسخه شش این بازی هم تو راهه.چیز دیگه ای که من متوجه شدم اینه که کوجیما رو زیاد از حد بزرگ کردن . در حالیکه بهترین ساختش یعنی phantom pain نه تنها اصلا قابل مقایسه با یک عنوان درجه یک مثل Far Cry 3 یا فرضا Battlefield 4 نیست که حتی بنظرم در حتی در حد یک بازی خسته کننده مثل just cause 3 هم نیست.در برابر یک بازی مثل ویچر ۳ اصلا بازی بحساب نمیاد.