شاید در طول تاریخ بازی های کامپیوتری، هیچ استودیویی به اندازه ی استودیو Team Ico نتوانسته باشد داستان و گیم پلی یک بازی را با کمترین میزان دیالوگ، این گونه هنرمندانه در هم تلفیق کند و گیمرها را با مجموعه ای مستحکم به عنوان یک بازی کامپیوتری مواجه سازد که تا پیش از آن هرگز تجربه اش نکرده اند. ویژگی فوق در هر دو ساخته ی قبلی این استودیو یعنی shadow of the Colossus و Ico به طرز بارزی وجود داشت و به نظر می رسد جدید ترین ساخته ی این استودیو یعنی آخرین نگهبان یا The Last Guardian نیز از همین خصیصه پیروی می کند. اثری که در E3 امسال پس از چند دوره غیبت دوباره حضور داشت تا هوادارانی که بیم کنسل شدن روند ساختش را داشتند، از نگرانی بیرون بیاورد.
بازی آخرین نگهبان در نمایش E3 سال 2009 بود که برای نخستین بار به گیمرها معرفی شد و با نمایش منحصر به فرد خود همه را متحیر کرد. این بازی قرار بود در سال 2011 به شکل انحصاری برای کنسول PS3 منتشر شود اما چنین اتفاقی رخ نداد و از سال 2011 به بعد، هوادارن این بازی تقریباً در بی خبری کامل از عنوان محبوبشان به سر می بردند. تا اینکه بالاخره پس از چندین سال انتظار، این بازی امسال دوباره در نمایشگاه E3 و در کنفرانس سونی خودی نشان داد و با نمایش جالب خود همه را غافلگیر کرد. در بازی آخرین نگهبان گیمر کنترل پسر بچه ای را به دست دارد که به دلایل نامعلومی در قلعه ای باستانی اسیر است و قصد فرار از آنجا را دارد. در ادامه او با حیوان غول پیکری به نام تریکو (Trico) آشنا می شود که در واقع تلفیقی است از سگ و پرنده. تریکو در ابتدا میانه ی خوبی با پسرک ندارد اما خیلی زود با او دوست می شود و آن دو به اتفاق هم ماجراجویی شان را ادامه می دهند. در نمایش این اثر در E3 به راحتی می شد رد پایی از هر دو ساخته ی قبلی Team Ico یعنی بازی ایکو و سایه ی کلوسوس را در ساختار آخرین نگهبان مشاهده کرد. با این حال گیم پلی بازی بیشتر به بازی ایکو شباهت داشت و همانند آن اثر گیمر توسط همکاری با یک یار همراه (در آنجا دخترک و در این بازی تریکو) باید معماهای محیطی را حل کرده و بازی را به پیش ببرد. به گفته ی کارگردان بازی یعنی فامیتو اوئدا، تریکو درست همانند یک حیوان واقعی است و گیمر باید برای ارتباط برقرار کردن با او از مکانیزم های مختلفی نظیر صدا زدن، غذا دادن یا تشویق کردن استفاده کند. نکته ی دیگری که همگان مشتاق دانستن آن بودند پایان بندی بازی بود که برخی اعتقاد داشتند با توجه به پایان های تلخ دو اثر قبلی سازنده، در این بازی نیز در نهایت باید منتظر کشته شدن پسرک، تریکو یا هردویشان باشیم. اما آقای اوئدا تصریح کرده که پایان این بازی به شکل باز خواهد بود (البته پایان بندی دو بازی قبلی آنها نیز کم و بیش باز محسوب می شد اما در کل بسیار تلخ و تاثیرگذار به نظر می رسید!) علاوه بر تمامی موارد فوق، بالاخره پس از سال ها انتظار، شاهد اعلام تاریخ عرضه ی این بازی بودیم و علاقمندان مشتاق می توانند آخرین نگهبان را در سال 2016 به شکل انحصاری بر روی کنسول PS4 خود بازی کنند.
باز هم همراهی و همکاری دو موجود نامانوس با یکدیگر، توسط اعضای Team Ico به رابطه ی عمیق و تاثیر گذار تبدیل می شود
توسط همکاری تیمی باید از موانع متعدد بازی عبور کنید
گرافیک فنی و هنری بازی و واکنش طبیعی پرهای تریکو در برابر باد بسیار چشم نواز بود
شباهت های آخرین نگهبان به بازی ایکو غیر قابل انکار است
همینطور برخی شباهت های آن به بازی سایه ی کلوسوس
کل صنعت گيمينگ يه طرف بازيهاي فاميتو يوئدا (کارگردان بازي) يه طرف، يعني اگه ico/shadow of colossus رو بازي کرده باشيد اگه برترين بازيه عمرتون نشه جزو ده تاي برتر زندگيتون ميشه،جالبه بدونيد ico اصلأ ديالوگ نداره shadow of the colossus کمتر از نصف صفحه ديالوگ داره ولي در پايان کوچکترين جزييات بازي رو فراموش نخواهيد کرد بخاطر پايان بندي/گيمپلي/موسيقي/روايت داستان شاهکارش،واسه همين مردم 7سال منتظر rhe last gaurdianبودن چون سازنده هاي اين بازي عنواني متفاوت با تمام بازيهاي بازار ارائه ميکنن.
هر وقت بازیش بیاد معلوم میشه چه گرافیکی داره از روی این عکس ها نمیشه چیزی گفت.
هیولای عجیبیه.
حتما بازیه خوبیه ! از کیفیتش معلومه 🙂
اوف چه کیفیتی داره
من نمیدونم این بازی چی بود که این همه سال طول کشید تا بیاد ولی تو نمایشگاه خیلی سرو صدا کرد و همه منتظرش هستند
باید بازی جالبی باشه!!!