در ابتدای عرضه کنسول های نسل هشتم، این محصولات بازی ها را با دقت FHD و نهایت فرکانس 60 هرتز اجرا می کردند؛ اما پس از عرضه کنسول های XBOX ONE X و PS4 PRO، دقت قابل اجر توسط این کنسول ها افزایش یافته اما مشکلاتی در زمینه فرکانس وجود داشت. فرکانس قابل پشتیبانی رابطه مستقیم را نرخ فریم دارد و اینک “مایکروسافت” اعلام کرده است که در آپدیت آتی خود، یک ویژگی قابل توجه را به کنسول های بازی خود تزریق می کند.
پس از بروزرسانی ماه مه، کنسول های بازی XBOX One از فرکانس 120 هرتز نیز پشتیبانی کرده و قفل 60 هرتزی آنها شکسته خواهد شد. این فرکانس برای رزولوشن های 1080p و 1440 مناسب بوده و به عنوان نخستین قدم برای دستیبای کنسول ها به High Frame Rate یا HFR است. همچنان سوالاتی در این بخش وجود دارد مانند این که مایکروسافت هنوز به طور دقیق توضیح نداده است که کنسول های Xbox One S و One X به صورت مجزا و یا هر دو، این آپدیت را دریافت خواهند کرد.
البته به طور حتم فرکانس 120 هرتز برای دقت 4K در کنسول های نسل هشتم و نیم مایکروسافت استفاده نخواهد شد چرا که برای استفاده از آن، به درگاهی بالاتر از HDMI 2.1 نیاز است که این مسئله به دلیل پهنای باند بسیار بالا است. این بروز رسانی همچنین شامل قابلیت های جدیدی است که برای سازماندهی بازی ها استفاده خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید