علاقمندان بازی های کامپیوتری حتماً به خوبی می دانند که نمایشگاه E3 امسال هم با تمام حوادث و هیجاناتش به پایان رسید. اما از آنجا که اخبار این نمایشگاه هنوز ته نکشیده اند و تازگی خود را همچنان دارا هستند ما همچنان به بازگو کردن جالب توجه ترین آنها خواهیم پرداخت تا حرف نگفته ای در این زمینه باقی نماند و علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری با عناوین مختلف به نمایش در آمده در E3 امسال کاملاً آشنا شوند. از آنجا که در مطلب قبل نامی از آنچارتد آورده شد، بد نیست سری هم به این بازی انحصاری اما محبوب بزنیم تا ببینیم اعضای ناتی داگ چه چیزی برای عرضه به هوادارانشان در E3 امسال داشتند.
نمایش E3 نسخه ی چهارم آنچارتد که در قالب یک دمو از گیم پلی این بازی به تصویر کشیده شد، بسیار موفق ظاهر شد و بازخورد کاملاً مثبتی در میان علاقمندان داشت. در ابتدای این دمو شاهد حضور ناتان دریک و مرشد دوست داشتنی اش ویکتور سالیوان در یک بازار شلوغ بودیم که قصد داشتند راه خود را از میان جمعیت انبوه حاضر در بازار (که تجمعات پر تعداد سری Dead Rising را تداعی می کردند) به سمت پایین شهر باز کنند تا به مقصدشان که یک برج بلند در کنار آب بود برسند. در ادامه، حضور ناتان و ویکتور در بازار با درگیری مسلحانه و پر هیجانی همراه بود که به موجب آن شاهد خصوصیات مبارزاتی بازی نظیر سنگرگیری، تیراندازی، صحنه های Quick Time و همچنین زد و خوردهای تن به تن بودیم. ضمن اینکه در این صحنه ها، خصوصیات بصری بازی از جمله تخریب پذیری محیط کاملاً قابل توجه به نظر می رسید و در کنار آن گرافیک فنی و هنری این اثر نیز مثل همیشه بسیار چشم نواز بود. البته چشم نواز بودن جنبه های بصری بازی هنگامی که به صحنه های تعقیب و گریز این دمو رسیدیم حتی بسیار بیشتر از قبل شد و پارامترهایی نظیر زمین های شالیزاری کوچک و کرت بندی شده در کنار بافت های طبیعی به کار رفته در طراحی اجزای محیط و مواردی نظیر شن و آب، چشم ها را به خود خیره می ساخت. باید اعتراف کرد که تعقیب و گریز به نمایش در آمده در دمو، از هیجان و سرعت بسیار خوبی برخوردار بود و شیب رو به پایینی که در این تعقیب وجود داشت، شخصاً مرا به یاد تعقیب و گریز مشابه در انیمیشن CG تن تن انداخت که حدود دو سه سال پیش اکران شده بود. در این تعقیب و گریز نفس گیر، آنچه بیش از همه به چشم می آمد محیط باز خیابان ها و در کل لوکیشن اصلی بازی بود که به نظر می رسد آزادی عمل بسیار بیشتری را به نسبت نسخه های قبلی سری در اختیار بازیباز قرار می دهد. البته پس از نمایش این دمو، سازندگان بازی شائبه ها را رفع نموده و اعلام کردند که نسخه ی چهارم آنچارتد به هیچ وجه یک اثر محیط باز یا Open World نیست و همانند نسخه های قبلی سری یک بازی مرحله محور با تکیه بر وقایع داستانی خواهد بود. آنها همچنین تصریح کردند که رسیدن به نرخ فریم ثابت 60 در این بازی کار بسیار دشواری برایشان بوده و به همین دلیل بخش داستانی بازی آنچارتد با نرخ 30 فریم در ثانیه اجرا خواهد شد. البته آنها قصد دارند بخش آنلاین بازی را با همان نرخ فریم 60 اجرا کنند و برای تحقق این هدف تلاش بسیاری خواهند کرد. گفتنی است که بازی آنچارتد با مقادیری تاخیر قرار است در نیمه ی ابتدایی سال 2016 برای دارندگان کنسول انحصاری سونی یعنی PS4 عرضه شود و با توجه به نمایش موفقی که در E3 امسال داشت به نظر می رسد که بتواند باز هم نظر مثبت هواداران خود را در هنگام انتشار جلب نماید.
سه نسخه قبلی هر سه تا بهترین بازی سال بودند.واسه همین انتظار زیادی ازش میره.
انحصاریه واسه خاطر چنین بازیهایی هست که کنسولها فروش میرن.
ظاهرا محیط این بازی تو یک جای استوایی شبیه جنگلهای امازون تو برزیل باشه.
بله تصحیح شد. ممنون از شما.
بازیها روز به روز طبیعی تر میشوند و اگر گیم پلی خوبی داشته باشند در جذب مخاطب موفق تر خواهند بود!!!
سلام…ببخشید یک اشتباه تایپی داشتین در سال 2016 عرضه میشه نه سال 2014.دستتون درد نکنه.مطلب خوبی بود
ای کاش برای پی سی هم بیاد …
حیف این بازی که از همون اول برای PS4بود 🙁