شاید اگر بازی Ghost Recon Wildlands از مجموعه ی تام کلنسی به بخش آخر کنفرانس یوبی سافت در نمایشگاه E3 امسال شور و هیجان مضاعف و غافلگیر کننده ای نمی بخشید، اکنون می توانستیم کنفرانس این شرکت در نمایشگاه مذکور را خواب آور ترین کنفرانس اختصاصی E3 لقب دهیم. با این حال نمایش قابل توجهی از این بازی در E3 امسال به تماشا گذاشته شد و Ghost Recon Wildlands توانست آبروی این شرکت فرانسوی را بخرد. ظرف روز های اخیر ویدیوی تازه ای از این بازی منتشر شده است که طی آن شاهد صحبت های سم استرایتمن (از اعضای استودیو یوبی سافت پاریس و یکی از سازندگان این اثر) به همراه گفته های تعداد دیگری از سازندگان سری Ghost Recon و Rainbow Six هستیم. در ادامه ی این متن به اتفاق یکدیگر خواهیم دید که این صحبت ها، چه نکات تازه ای از بازی Ghost Recon Wildlands را در دل خود جای داده اند.
در ابتدای این ویدیو تعدادی از اعضای استودیو Red Storm که سابقه ی درخشان و تجربه ی فراوانی در امر ساخت نسخه های پیشین سری Ghost Recon و Rainbow Six از مجموعه ی تام کلنسی دارند، به ذکر نکاتی در مورد پیشینه ی سری گوست ریکان پرداختند. مواردی از این دست که عناوین این مجموعه تنها بازی هایی بزن و بکش و شوتر هایی در سبک ران اند گان نیستند و از همان ابتدا قرار بر این بود که نقش تاکتیک و استراتژی در بازی های مختلف مجموعه ی گوست ریکان بسیار پر رنگ باشد. آن ها در ادامه به تلاش های مستمر خود برای هر چه باور پذیر تر کردن گیم پلی این مجموعه در نسخه های پیشین سری اشاره کردند و به ذکر این امر پرداختند که واقعی بودن هر چه بیشتر واکنش های دشمنان، اسلحه های موجود در بازی، محیط اطراف و همچنین افکت های صوتی به کار رفته در ساختار فنی بازی های این مجموعه، همواره جزو اهداف اصلی آن ها در امر طراحی نسخه های متعدد این سری محسوب می شده است. به منظور نیل به این هدف، اکثر افکت های صوتی این مجموعه (از جمله اصوات مربوط به انفجار، شلیک و …) از دیر باز به شکل واقعی ضبط می شده و سپس در نسخه های مختلف سری Ghost Recon مورد استفاده قرار می گرفته است. امری که در نسخه ی جدید این سری یعنی بازی Wildlands نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
در بازی Ghost Recon Wildlands قادر خواهید بود که محیط وسیع و بی انتهای این اثر را با وسایل نقلیه ی مختلف خود زیر پا بگذارید. برای این کار شما می توانید از طیف وسیعی از وسایل موجود نظیر وسایل نقلیه ی دریایی (قایق های پر سرعت)، هوایی (چتر، پاراشوت و …) و زمینی (موتور سیکلت و اتومبیل) استفاده نمایید.
داستان بازی Ghost Recon Wildlands حول و حوش مبارزه ی گروه ویژه ی Ghosts با یک کارتل بزرگ و قدرتمند مواد مخدر استوار شده است. کارتلی به نام سانتا بلانکا که کشور بولیوی را تمام و کمال جولانگاه جاه طلبی های خود ساخته و حتی دولت بولیوی را هم تحت کنترل دارد. تمام سعی سازندگان این بازی بر این بوده که بتوانند بخش های مختلف کشور بولیوی را تا حد امکان زنده و باور پذیر جلوه دهند. بخش هایی که در قالب یک محیط کاملاً Open World در بازی Ghost Recon Wildlands نمود یافته اند و شامل مناطق متفاوتی نظیر جنگل های بارانی، دشت های بی آب و علف و افزون بر آن مناطق مختلف روستایی و شهری می شوند. علاوه بر این موارد اعضای استودیو پاریس یوبی سافت برای شکل دادن بافت داستانی بازی خود تحقیقات وسیعی را در رابطه با کارتل های بزرگ مواد مخدر صورت داده اند و در این راه به مصاحبه های متعدد و مفصل با افسرانی پرداخته اند که در قالب نیرو های ویژه، همواره به مبارزه با این قاچاقچیان خطرناک و سازمان یافته، در دنیای واقعی مشغول بوده اند. در پایان باید گفت که بازی Ghost Recon Wildlands (که علاوه بر روایت بخش داستانی تک نفره ی خود، تمرکز ویژه ای نیز بر بخش چند نفره و آنلاین خواهد داشت) قرار است در تاریخ نامعلومی از سال 2016 میلادی برای هر سه پلتفرم PC ، XboxOne و PS4 عرضه شود. ضمن این که اگر مایل به دیدن بخش هایی از گیم پلی این بازی هستید می توانید ویدیوی زیر را از نظر بگذرانید.
دیدگاهتان را بنویسید