اخبار جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه فناوری ارتقا مقیاس کمپانی اینتل، یعنی XeSS، که به منظور بهبود کیفیت گرافیکی بازیها و برنامهها طراحی شده، اکنون در بیش از 200 بازی مختلف پشتیبانی میشود. این مسئله نشان دهنده علاقه و توجه توسعه دهندگان به این فناوری است.
بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده، فناوری XeSS شرکت اینتل اکنون به یک گزینه مناسب برای رقابت با قابلیتهای DLSS و FSR تبدیل شده است و توسعه آن همچنان ادامه دارد.
پشتیبانی از فناوری ارتقاء مقیاس XeSS اینتل در بازی ها
فناوری XeSS اینتل زمانی کار خود را آغاز کرد که با رقیبهای شناخته شدهای مانند DLSS از شرکت انویدیا انویدیا (NVIDIA) و FSR از کمپانی AMD احاطه شده بود. به همین علت این فناوری از نظر پذیرش در بازار با مشکلاتی مواجه شد، با این وجود، با تلاشهای مداوم شرکت سازنده، این فناوری ارتقاء مقیاس اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که میتوان آن را جایگزین مناسبی برای گزینههای اصلی موجود دانست. به افتخار تلاشهای شرکت اینتل، فناوری XeSS در بیش از دویست بازی مختلف (بر اساس گفتههای Haze2K1) مورد پشتیبانی قرار گرفته است و همچنان فرصتهایی برای رشد بیشتر آن وجود دارد.
فناوری XeSS کمپانی اینتل اکنون در بیش از 200 بازی کامپیوتری پشتیبانی میشود! این قابلیت به یک نقطه عطف بزرگ رسیده است.
— منتشر شده از سوی Haze (Haze2K1) در تاریخ 22 نوامبر 2024
نشانه مثبت برای برنامههای آینده شرکت اینتل
افزایش پشتیبانی از قابلیت XeSS اینتل مطمئناً نشان دهنده علاقه مصرف کنندگان به این فناوری است. علاوه بر آن میتواند گویای تمایل توسعه دهندگان بازی به ارائه پشتیبانی از XeSS کمپانی اینتل در پروژههای مربوطه خود باشد. با وجود اینکه گرافیکهای شرکت اینتل در بازار سهم نسبتاً جزئی را به خود اختصاص دادهاند، رشد مداوم قابلیت XeSS این کمپانی به وضوح نشان میدهد که بسیاری از گیمرها این فناوری را به گزینههای اصلی (native) پردازشگرهای گرافیکی خود ترجیح میدهند. این موضوع به عنوان یک نشانه مثبت برای برنامههای آینده شرکت اینتل در زمینه تولید محصولات گرافیکی تلقی میشود.
باید اشاره کرد که در حال حاضر ما اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چه بازیهایی از قابلیت XeSS اینتل پشتیبانی میکنند نداریم، با این وجود میتوان گفت که در مجموع 201 بازی در Steam وجود دارند که با این فناوری ارتقاء مقیاس سازگار هستند. جالب اینجاست که این قابلیت در اکثر بازیهای امسال گنجانده شده، این موضوع نشان میدهد که موقعیت صنعت بازی سال 2024 تا چه اندازه خوب بوده است. با این حال هنوز هم تعجب آور و شگفتانگیز خواهد بود که ببینیم علیرغم رکود کسب و کار گرافیکی شرکت اینتل، قابلیت XeSS آنها تا به این حد مورد توجه قرار گرفته است.
فناوری ارتقاء مقیاس کمپانی اینتل در آینده، نقش مهمی در حرکت رو به جلو این شرکت ایفا خواهد کرد، با توجه به اینکه با عرضه معماریهای گرافیکی نسل بعدی کمپانی اینتل، ما انتظار افزایش عملکرد قابل توجهی را داریم که در نهایت نرخ پذیرش مصرفکننده را افزایش خواهد داد. با این تفاسیر، واضح است که این موضوع به XeSS فرصتی میدهد تا در بازارها بدرخشد. با توجه به اینکه روند توسعه این قابلیت با همین شتاب ادامه دارد، ممکن است این فناوری در نهایت بتواند به جایگزین مناسبی برای گزینههایی مانند DLSS و FSR تبدیل شود.
دیدگاهتان را بنویسید