با توجه به آخرین اخبار توسعه دهنده، به نظر میرسد که میتوانیم شاهد پشتیبانی بازی Callisto Protocol از رهگیری پرتو و برخی دیگر از عناصر موتور بازیسازی «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) باشیم. در نمایگاه گیمزکام 2022 «مارک جیمز» (Mark James) مدیر فنی استودیوی Striking Distance فاش کرد که این بازی از رهگیری پرتو پشتیبانی میکند. البته این در حالی است که بازی با موتور آنریل انجین 4 ساخته شده است؛ اما، توسعه دهندگان همچنین برخی از عناصر جزیی UE5 (البته نه Lumen یا Nanite) را به نسخه سفارشی موتور خود اضافه کردهاند. در ادامه با جزییات تکمیلی این خبر با ما همراه باشید.
- شرایط بحرانی توسعه Callisto Protocol از زبان مدیرعامل استودیوی Striking Distance
- توسعه بازی ترسناک The Callisto Protocol با الهام از وحشت واقعی + تریلر
- توزیع مساوی سبک نبرد دور و نزدیک در بازی The Callisto Protocol
پشتیبانی بازی Callisto Protocol از رهگیری پرتو
جیمز در مصاحبه با IGN توضیح داد:
برای ما مهم بود که در بازی به یک مدل نور و سایه ثابت از نظر فیزیکی دست یابیم. کنتراست و انسداد محیطی میتواند حس وحشت بزرگی ایجاد کند. با استفاده از مقیاس 20 متری مبتنی بر راهرو، متوجه شدیم که حدود هشت نور میتواند بر سطح محیط تاثیر بگذارد. متاسفانه، ما فهمیدیم که UE4 به چهار چراغ تولید کننده سایه محدود میشود، بنابراین ابتدا روی موتور کار کردیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از چراغها را با هزینه کمتر برای هر نور پشتیبانی کنیم.
ما در آن زمان به راه حل ردیابی پرتو UE4 نگاه کردیم و متوجه شدیم که برای تعداد سایههایی که میخواهیم ایجاد کنیم، باید راهحل خود را بسازیم. در عوض ما یک راه حل Hybrid Ray Traced Shadows ایجاد کردیم که جزییات سایه رهگیری شده با پرتو را در مناطقی از صفحه که برای کیفیت کلی صحنه مهم هستند، اعمال میکرد. UE5 رویکرد بسیار متفاوتی را برای نورپردازی با Lumen در نظر گرفت که با مدل راهروی داخلی که ما برای بازی میخواستیم مطابقت نداشت.
همان طور که برای تکمیل بازی در UE4 کار میکردیم، بخشهایی از UE5 را بررسی کردیم که مشخص شد هم برای تکرار توسعه و هم برای ویژگیهای جدید کنسولی مفید هستند. «اپیک گیمز» (Epic Games) حتی به ما کمک کرد تا برخی از این ویژگیها را به نسخه سفارشی موتور خود برگردانیم. هیچ مولفه بزرگی وجود ندارد که برجسته باشد؛ اما در عوض بسیاری از بهینهسازیهای کوچکتر و بهبود گردش کار اضافه شده به موتور در چند ماه آخر بسیار به ما کمک کردهاند.
مصاحبه جیمز با TechRadar
مارک جیمز همچنین در مصاحبهای با TechRadar تایید کرد که بازی The Callisto Protocol از انعکاسهای رهگیری پرتو در کنار سایههای رهگیری پرتوی ترکیبی یاد شده نیز پشتیبانی میکند:
شخصیتهای ما واقعیترین شخصیتهایی هستند که شما در یک بازی میبینید. به حدی که وقتی برای اولین بار بازی خود را نشان دادیم، همه فکر میکردند که از قبل رندر شده است. ما میگفتیم: «نه، شخصیتهای ما به این صورت هستند و «جاش دوهامل» (Josh Duhamel) این گونه به نظر میرسد.
ما یک اسکن کامل، حتی تا انعکاسهای بهبود یافته با قابلیت رهگیری پرتو برای کره چشم داریم. بنابراین اگر به چشمان شخصیت در بازی ما نگاه کنید، میتوانید اپتیک منعکس شده آنها را ببینید. این مورد تنها یک مورد از جزییات بسیار کوچک ما است؛ اما، همین موارد کوچک هستند که در واقع برای بازی اهمیت بسیاری دارند.
بازی The Callisto Protocol از قابلیت FSR 2.0 پشتیبانی میکند و در تاریخ 11 آذر 1401 (2 دسامبر 2022) برای PC، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس باکس وان و اکس باکس سری X/S منتشر خواهد شد. منتظر اخبار بعدی ما در این باره باشید.
شما درباره قابلیت رهگیری پرتو بازی چه نظری دارید؟ آیا این بازی جدید را جالب توجه میدانید و مشتاق تجربه آن هستید؟ دیدگاههای خود را برای ما در بخش نظرات سایت بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید