یک ایمیل داخلی از شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) فاش میکند که «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) در مقطعی قصد کنسل کردن بازی Fallout 76 را داشته است. البته این اتفاق هرگز رخ نداد و در ادامه این بازی به موفقیت قابلتوجهی دست یافت.
در طول تاریخ، بازیهای کامپیوتری فراوانی بودهاند که شروع یا لانچ بسیار فاجعهآمیزی را تجربه کردند. اما آنها بهتدریج از طریق آپدیتها و بهروزرسانیها به آثاری جذاب و مطلوب تبدیل شدند. برخی از کاربران بازی Fallout 76 را مصداق توضیح بالا میدانند. این بازی در سال 2018 عرضه و در زمان انتشار با واکنشهای منفی کاربران همراه شد. حال جالب است بدانید که فیل اسپنسر قصد داشته بازی Fallout 76 را کنار بگذارد و سرورهای آنلاین آن را برای همیشه خاموش کند.
طبق ایمیل داخلی فاششده از سال 2021 (از طریق وبسایت The Gamer)، گفته شده که اسپنسر به دنبال جذب مخاطب یا در صورت عدم آن کنسل کردن بازی بوده است. اسپنسر در آن زمان اعلام کرده بود اگر میزان کاربران فعال بازی Fallout 76 به 10 میلیون نفر در تمامی پلتفرمها نرسد، احتمالاً بهتر است برای همیشه تعطیل شود.
چرا برنامه کنسل کردن بازی Fallout 76 از سوی فیل اسپنسر متوقف شد؟
در آن مقطع، این بازی هنوز از اهداف و انتظارات مدنظر شرکت به دور بود؛ بنابراین «ایکس باکس» (Xbox) ایده انتقال این بازی به سرویس ابری «پلی استیشن نو» (PlayStation Now) را مطرح کرد. اسپنسر میگوید تا زمانی که این بازی برای یافتن مخاطبان تلاش میکند، آوردن آن روی پلتفرم سونی ایرادی ندارد. وی بیان میکند تمایل دارد این کار را انجام دهد حتی اگر PlayStation Now را به عنوان رقیب Xbox Game Pass ببینند. با این حال، با توجه به وضعیت بحرانی بازی Fallout 76، توسعهدهندگان تصمیم گرفتند این عنوان را در اکتبر 2021 روی پلتفرم Sony منتشر کنند.
گفتنی است 2 سال از اظهارات فیل اسپنسر میگذرد و بازی Fallout 76 اکنون توانسته به نقطه عطفی در جذب مخاطب برسد. شرکت Bethesda از همان زمان انتشار از بازی Fallout 76 پشتیبانی کرده و هماکنون بازی مذکور محتویات جدیدی را دریافت میکند. در اوایل امسال، شرکت «بتسدا» (Bethesda) اعلام کرد این بازی از زمان عرضه بیش از 15 میلیون بازیکن جذب کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید