در سال 2016 شاهد راه اندازی چندین سیستم عامل جدید VR بودیم که در بازار، رقابت زیادی باهم داشتند و نظر توسعه دهندگان و شرکت ها را به خود جلب کردند. پس از آن هدست های VR در پایان سال 2016 وارد بازار شدند و احتمال داده میشود که 30 میلیون از این هدست ها در بازار موجود است. همانطور که پی بردیم سال 2016، سال پر مشغله ای برای تکنولوژی VR بود که شامل ارائه ی سیستم عامل Daydream و Cardboard گوگل، هدست Gear VR سامسونگ، هدست Oculus، پلی استیشن های VR و دیگر چیزها بود.
اطلاعات نشان میدهد که فروش و نصب پلت فرم Cardboard VR بسیار کم هزینه تر است و تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جذب کرده است؛ با این وجود فقط 12% از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. و بالاترین سهم بازار در این زمینه 35% بود که به گوشی های هوشمند VR و هدست Gear VR سامسونگ اختصاص داده شد. سونی هم با راه اندازی PS VR رتبه ی دوم را از سهم بازار به خود اختصاص داده است. در نتیجه سونی و سامسونگ، بیش از نصف درآمد بازار، در سخت افزار VR را بدست آورده اند. از دلایل موفقیت این سخت افزارها میتوان به فروش مستقیم سخت افزار ها به مصرف کنندگان، بسته بندی، فروش در تمام بازارها و تبلیغات اشاره کرد که باعث ایجاد مخاطب و رشد شرکت ها میشود؛ پس قطعاً با این شرایط در سال 2017 رقابت جالب و شدیدی بین شرکت ها به وجود می آید و تنها درآمد از فروش سخت افزارهای VR کافی نخواهد بود؛ در نتیجه بازی ها، اپلیکیشن ها و رسانه ها نیز طبق این تکنولوژی رشد کرده و به بازار ارائه میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید