در ماه اکتبر سال جاری میلادی، با ورود رسمی هدست واقعیت مجازی Play Station VR به بازار، تمامی ابزار های مبتنی بر تکنولوژی نوین واقعیت مجازی (نخستین هدست های مبتنی بر این تکنولوژی) در بازار حضور خواهند داشت و به این ترتیب رقابت جدی در این عرصه برای کسب سهم حداکثری در بازار به شکل رسمی آغاز خواهد شد. بر همین اساس شاید برای بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری (که می توان گفت تکنولوژی نوین واقعیت مجازی بخش مهمی از حضور خود را در این عرصه تجربه خواهد کرد) هم اکنون این پرسش مطرح باشد که به طور متوسط چند در صد از کسانی که به انجام بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم های مختلف بازی علاقه مند هستند قصد تهیه کردن هدست های جدید مبتنی بر این تکنولوژی نوین و تازه نفس را در سر می پرورانند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش می توانید در ادامه ی مطلب پیش رو با ما همراه باشید.
به منظور یافتن پاسخی برای پرسش فوق، گروه بازاریابی B/HI به تازگی پژوهش جدیدی را در میان علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری به انجام رسانده اند که نتایج مربوط به آن می تواند هواداران بازی های کامپیوتری و علاقه مندان به صنعت بازی سازی را به سوی این نکته رهنمون سازد که در طی ماه های پیش رو و پس از عرضه شدن تمامی هدست های مهم واقعیت مجازی به بازار ، به طور متوسط چه تعداد از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری امکان جذب به سوی عرصه ی نوین واقعیت مجازی را دارا خواهند بود. شکل عملی پژوهش یاد شده به این ترتیب بوده است که پرسش هایی با 300 تن از بازیبازان علاقه مند به پلتفرم های مختلف بازی (که هر کدام از آن ها به طور متوسط بیش از 5 ساعت از وقت خود را در طول هفته به انجام بازی های کامپیوتری گوناگون بر روی پلتفرم PC و یا کنسول های خانگی اختصاص می دهند) در زمینه ی برنامه ای که این دسته از بازیبازان به منظور تهیه کردن یکی از ابزار های مهم مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی بر روی پلتفرم PC یا پلتفرم های کنسولی در نظر دارند، مطرح شده است و در ادامه ی کار، پاسخ های آن ها به پرسش های مذکور در قالب نتیجه ی نهایی این پژوهش در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفته است. مسلماً مهم ترین پرسش مطرح شده با نمونه ی آماری یاد شده از بازیبازان علاقه مند به پلتفرم های مختلف بازی های کامپیوتری این بوده است که آیا این دسته از بازیبازان هیچ تمایلی به تهیه کردن هدست های واقعیت مجازی دارند یا این که نسبت به خریدن ابزار های نوین مبتنی بر این تکنولوژی کاملاً بی تفاوت هستند؟ از میان 300 بازیبازی که در این پژوهش نظر سنجی محور شرکت کرده اند، 77 در صد از آن ها تمایل خود را برای خریداری کردن هدست های واقعیت مجازی اعلام نموده و حتی 66 در صد از بازیبازان مذکور به تصریح این نکته پرداخته اند که حداکثر ظرف سه ماه آینده تصمیم به انجام این کار (خریدن هدست های واقعیت مجازی) دارند. در واقع از هر سه نفری که در این نظر سنجی شرکت کرده است دو نفر از آن ها طی سه ماه آینده قصد تهیه کردن یکی از هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار (برای پلتفرم PC یا پلتفرم های کنسولی) را دارد.
البته به نظر می رسد که هدست واقعیت مجازی سونی یا همان ابزار Play Station VR از شانس بیشتری برای جلب نظر این دسته از بازیبازان برخوردار خواهد بود. چرا که چیزی نزدیک به 53 در صد از بازیبازان مذکور به اعلام این نکته پرداخته اند که حاضر نیستند رقمی بیش از 500 دلار برای تهیه کردن ابزار های مبتنی بر واقعیت مجازی پرداخت نمایند و در عین حال 47 درصد از این بازیبازان هم حاضر به پرداخت رقمی بیش از 500 دلار برای خریدن هدست های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی هستند. در واقع تنها هدست واقعیت مجازی از میان سه محصول مهم موجود در بازار برای پلتفرم PC و کامپیوتر های خانگی که هم اکنون قیمت تمام شده ی آن (به همراه تمامی تجهیزات جانبی و ملحقات لازم برای انجام بازی های کامپیوتری واقعیت مجازی) چیزی نزدیک به 500 دلار خواهد بود، ابزار انحصاری سونی یا همان هدست واقعیت مجازی Play Station VR است و دو محصول دیگر موجود در بازار در این عرصه یعنی هدست های HTC Vive و Oculus Rift به طور حتم از قیمتی بیش از 500 دلار برخوردار هستند. سوای این امر در پژوهش مذکور دارندگان کنسول های خانگی علاقه ی بیشتری نسبت به تهیه کردن ابزار های مبتنی بر واقعیت مجازی نسبت به تجربه کنندگان بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC از خود نشان داده اند. به گونه ای که چیزی نزدیک به 75 در صد از دارندگان کنسول های خانگی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند تمایل به خریداری کردن ابزار های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی دارند و این میزان در میان آن دسته از علاقه مندان به پلتفرم PC که در این نظر سنجی حاضر بوده و نسبت به خریداری کردن هدست های واقعیت مجازی تمایل نشان داده و ابراز آمادگی کرده اند، 73 در صد از علاقه مندان به این پلتفرم را شامل می شده است. البته آمار تدوین شده در زمینه ی میزان تمایل بازیبازان نسبت به حضور در دنیای واقعیت مجازی جنبه های دیگری را هم در بر گرفته است که در بخش دوم و پایانی این مطلب (که فردا در همین ساعت قادر به مشاهده کردن آن خواهید بود) به آن اشاره خواهیم نمود.
سلام من یکی خریدم نه بخاطر گوگل کاردبرد بکله برای trinus vr و intugame با این نرم افزار ها و نرم افزار tridef 3d بازی های کامپیوتر رو کاردبرد بازی می کنم فوق العاده هست نیاری هم به سیستم خفن نیست ممنون میشم که سخت افزار این نرم افزار هارو معرفی کنه به مردم تا لذت ببرن مخصوصن با tridef 3d که بازی رو سه بعدی هم میکن =smile=smile=smile
خب اگه پولش باشه و یه 1080 با هدست داشته باشی منم موافقم ولی با این وضع من مخالفم:emoji1
منم بهش اضاف کنید به محض اینکه شرایطش جور بشه میخرم :-bd:-D