آنالیز عملکرد بازی Stranger of Paradise روی کنسولها، نتایج ناامید کنندهای به همراه داشته است و شاهد عملکرد و جلوههای بصری ضعیف بازی روی پلتفرمهای نسل آینده هستیم. در ادامه با جزییات کامل و تماشای ویدیو همراه ما باشید.
- سیستم پیشنهادی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
- تریلر نهایی بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
- همکاری تهیه کننده Bloodborne با تیم نینجا به رهبری رئیس سابق پلی استیشن
آنالیز عملکرد بازی Stranger of Paradise روی کنسولها
بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin که به تازگی منتشر شده، مطابق با نظر بسیاری از متخصصان یک ماجراجویی کمپینگ با طراحی مناسب و جذاب است. با این حال متاسفانه از لحاظ فنی، کمی بهم ریخته و آشفته است. حتما قبلا در مورد پورت PC بد و ضعیف این بازی اطلاع کسب کردهاید؛ اما این بار به سراغ اجرای بازی روی کنسولها رفتهایم. با توجه به این موضوع، اعضای Digital Foundry تمام نسخههای کنسولی بازی را بررسی کردهاند، و متاسفانه نتایج منتشر شده، زیاد خوب نیست.
بر اساس تجزیه و تحلیل Digital Foundry، به نظر میرسد Stranger of Paradise تقریبا در همه زمینهها یک محصول قدیمی و ضعیف است. نورپردازی در آن نسبتا قدیمی است و به نظر میرسد فاقد TAA یا حتی بسیاری از روشهای اولیه «ضدپلهگی» (anti-aliasing) که منجر به حذف ناهمواری و پخش نور میشود، باشد. به طرز عجیبی حتی در کنسولهای نسل بعدی نیز، بازی Stranger of Paradise با یک عنوان ساخته شده توسط «آنریل انجین 3» (Unreal Engine 3) مقایسه میشود.
نسخه ناشیانه ارتقای کیفیت این بازی باعث شده کیفیت تصویر در کنسولهای پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس تحت تاثیر قرار بگیرد و جلوههای بصری ضعیفی را داشته باشیم. عجیب است که حتی نسخه کنسولهای اکس باکس نیز فاقد انسداد محیطی است (قابلیتی که روی پلی استیشن 5 وجود دارد و تصویری صاف در کنسولها ارائه میدهد). البته، اوضاع در مورد اکس باکس سری اس و کنسولهای نسل قبلی بدتر است، جایی که کیفیت جزییات و بافت در برخی مکانها تقریبا تا سطح پلی استیشن 2 کاهش مییابد.
تماشای ویدیو
در ادامه میتوانید ویدیوی 20 دقیقهای این بررسی را به صورت کامل تماشا کنید:
عملکرد بازی
علیرغم جلوههای بصری بد، اکثر نسخههای بازی عملکرد خوبی ندارند. با این که هر دو کنسول پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس هر دو حالتهای «عملکرد» (Performance) و «وضوح» (Resolution) را ارائه داده و کیفیت 4K را هدف قرار میدهند؛ اما، محدوده دینامیکی با حالت Performance بزرگتر است. وضعیت این فریمها در کنسولهای مختلف به شرح زیر است:
پلی استیشن 5
در پلی استیشن 5 هر دو حالت 60 فریم بر ثانیه را هدف قرار میدهند، با حالت Performance مرتبا حدود 50 فریم بر ثانیه دریافت میشود، در حالی که حالت Resolution میتواند تا 40 فریم بر ثانیه نیز پایین بیاید.
اکس باکس سری اکس
عجیب است که اکس باکس سری اکس فقط 30 فریم بر ثانیه را در حالت Resolution هدف قرار میدهد که اکثرا ناپایدار است، در حالی که حالت Performance میتواند 60 فریم بر ثانیه را با افت مکرر تا 50 فریم نیز داشته باشد.
اکس باکس سری اس
هر دو حالت در سری اس فقط 30 فریم بر ثانیه را هدف قرار میدهند که کنسول به طور مداوم به آن میپردازد؛ اما باز هم مشکلات مربوط به سرعت فریم درآن وجود دارد.
سایر کنسولها
با توجه به نتایج منتشر شده، اگر واقعا 60 فریم بر ثانیه را به صورت ثابت میخواهید، بهترین گزینه شما در واقع «اکس باکس وان اکس» (Xbox One X) است اگر چه باید رزولوشن زیر 1080p و همان کاهش کیفیت بصری که در سری اس مشاهده میشود را بپذیرید. اجرای نسخه پلی استیشن 4 پرو بازی روی پلی استیشن 5 از طریق سازگاری رو به عقب نیز سرعت 60 فریم بر ثانیه را برای شما به ارمغان میآورد، البته با کاهش کیفیت بصری مشابه با اکس باکس وان.
بنابراین بله، واقعا هیچ گزینه ایدهآلی در این جا وجود ندارد. شخصا میتوانم بگویم که بهترین کار اجرای بازی روی پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس در حالت Performance است که باید با نرخ فریمهای نامنظم آن کنار بیایید (بهتر است تظاهر کنید که دارید یک بازی اکس باکس 360 را تجربه میکنید)!
بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin هم اکنون برای PC و کنسولهای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس باکس وان و اکس باکس سری X/S در دسترس است. نظر شما درباره این آنالیز عملکرد بازی Stranger of Paradise روی کنسولها چیست؟ آیا تا امروز بازی را تجربه کردهاید؟ نظراتتان را در این باره برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید