اگر چه جاه طلبانه ترین پروژه ای که اعضای حاضر در استودیوی تازه تاسیس Night Dive قصد انجام آن را در آینده ای نزدیک دارند، باز سازی کامل و همه جانبه ی بازی System Sock خواهد بود (البته آن ها در طی همکاری با استودیو Otherside Entertainment قصد ساخت بازی کاملاً جدید System Shock 3 را نیز دارند) اما فعالیت های استودیو Night Dive تنها بر روی زنده ساختن نسخه های مختلف از سری System Shock متمرکز نشده است. در واقع هدف اصلی اعضای این استودیو تولید نسخه های بهبود یافته و باز سازی شده از عناوین کلاسیک و تا حدودی فراموش شده ی حاضر در تاریخ بازی های کامپیوتری و معرفی آن ها (در قالب نسخه های پوست اندازی شده و قابل بازی) به گیمر های جوانی است که شانس ملاقات با این آثار را در طول زندگی خود نداشته اند. در این میان نسخه ی باز سازی شده از بازی Toruk: The Dinosaur Hunter نیز جزو همین دسته از بازی ها قرار می گیر که فرآیند تولید آن اکنون به طور کامل به پایان رسیده است و از همین رو به تازگی شاهد معین شدن تاریخ انتشار آن توسط اعضای استودیو Night Dive هستیم.
بنا بر اعلام سازندگان این نسخه ی باز سازی شده، بازی Toruk: The Dinosaur Hunter در تاریخ 17دسامبر جاری (همین فردا!) به صورت دیجیتال به روی تنها پلتفرم مقصد خود یعنی پلتفرم PC خواهد آمد و در این میان فرآیند انتشار این بازی علاوه بر شبکه ی آنلاین استیم، در فروشگاه های آنلاین مشابه و مطرح دیگری نظیر GOG و هامبل استور نیز صورت خواهد گرفت. برای کسانی که شاید با نسخه ی کلاسیک بازی Toruk: The Dinosaur Hunter آشنایی نداشته باشند ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که این بازی در میانه های سال 1997 میلادی ابتدا برای کنسول خانگی انحصاری آن زمان شرکت نینتندو یعنی Nintendo 64 عرضه شد و در انتهای همان سال برای پلتفرم PC نیز منتشر گردید. در واقع بازی Toruk: The Dinosaur Hunter اثری در سبک شوتر اول شخص بود که توانست علاوه بر ارائه ی یک گیم پلی جذاب و روان بر روی کنسول خانگی نینتندو در سبکی غیر کنسولی در آن زمان، استفاده از اسلحه هایی نظیر تیر و کمان را نیز در کنار مواردی نظیر چاقو و سایر اسلحه های گرم همیشگی به گیم پلی آثار شوتر اول شخص بیافزاید. گفتنی است که نسخه ی باز سازی شده ی این بازی علاوه بر بهبود سبک دیداری و ساختار گرافیک موجود در نسخه ی کلاسیک این اثر، تغییراتی را نیز در گیم پلی خود خواهد داشت که در بین آن ها می توان به حمل سلاح توسط برخی دایناسور های حاضر در این بازی اشاره کرد!
اگر چه نسخه ی دوباره سازی شده از بازی Toruk: The Dinosaur Hunter اثری کم سر و صدا و بی جار و جنجال در طی ماه های اخیر محسوب می شود، اما این روز ها بازی هایی هم وجود دارند که در عمل هیچ خبری از بود و نبودشان نیست اما در عین حال اخبار، حواشی و هیاهوی فراوانی را پیرامون آن ها می بینیم. بی شک بازی Half Life 3 را می توان جزو همین دسته از آثار طبقه بندی کرد که این روز ها دوباره شاهد بالا گرفتن حرف و حدیث ها و شایعات مربوط به آن هستیم. در واقع زمزمه های مبتنی بر ساخته شدن این بازی از آن جایی قوت بیشتری یافتند که چندی پیش شاهد قرار گرفتن نام بازی Half Life 3 در لیست پایگاه داده های شبکه ی آنلاین استیم بودیم. شبکه ای که مالکیت آن در اختیار سازندگان سری Half Life یعنی شرکت Valve قرار دارد و از همین جهت نام بازی Half Life 3 نمی تواند به صورت کاملاً اتفاقی و خود جوش (!) در پایگاه داده های استیم به ثبت رسیده باشد. در همین راستا به تازگی یکی از اعضای ارشد شرکت Valve یعنی کن بِردوِل به شفاف سازی برخی ابهاماتی که پیرامون این بازی وجود دارد پرداخته است. در واقع پس از مشاهده ی نام بازی Half Life 3 در پایگاه داده های استیم، این شایعه از گوشه و کنار شنیده می شد که شاید سران Valve قصد دارند بازی Half Life 3 را به روی پلتفرم مبتنی بر واقعیت مجازی انحصاری خود بیاورند. هر چه باشد شرکت Valve در طی همکاری خود با شرکت نام آشنای HTC به زودی قصد به بازار فرستادن محصول مشترکی به نام عینک واقعیت مجازی HTC Vive را دارد که البته با نام Steam VR نیز در میان برخی هواداران دو آتشه ی مالکان اصلی شبکه ی استیم شناخته می شود. در این میان عده ای بنا را بر این فرض نهاده بودند که این احتمال وجود دارد که سران Valve قصد داشته باشند از محبوبیت نام مجموعه بازی های Half Life استفاده کرده و با تولید بازی Half Life 3 برای ابزار HTC Vive موفقیت این عینک مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی را در بازار تضمین نمایند. با این حال آقای بردول طی مصاحبه ی اخیر خود آب پاکی را به طور کامل بر روی دست این دسته از صاحب نظران ریخته و به ذکر این نکته پرداخته است که بازی Half Life 3 به هیچ وجه به روی پلتفرم واقعیت مجازی انحصاری شرکت Valve نخواهد آمد. در این میان او دلیل جالبی را نیز برای عدم پشتیبانی این بازی از تکنولوژی واقعیت مجازی بر شمرده و به این نکته اشاره کرده است که در حال حاضر مکانیزم های موجود در گیم پلی سری بازی های Half Life به هیچ وجه با تکنولوژی واقعیت مجازی هم خوانی ندارند. البته او خاطر نشان ساخته که از لحاظ عملی امکان ساخته شدن نسخه ای اصلی و شماره دار از سری Half Life برای پلتفرم واقعیت مجازی وجود دارد، اما از آن جایی که ساختار کلی گیم پلی نسخه های اصلی سری Half Life با تکنولوژی واقعیت مجازی چندان سازگار نیست، بنا بر این هیچ شانسی برای پشتیبانی بازی Half Life 3 از تکنولوژی واقعیت مجازی وجود ندارد. چرا که به اعتقاد او در صورت وقوع چنین اتفاقی، تجربه کنندگان بازی Half Life 3 در همان پنج دقیقه ی نخست تجربه شان از این بازی حسابی خسته و فرسوده می شوند! در واقع با توجه به بهره بردن عناوین سری Half Life از حرکات سریع، چرخش های متوالی و شلیک های پی در پی، می توان دلایل آقای بردول در این زمینه را کاملاً منطقی و پذیرفتنی قلمداد کرد.
با این حال او به طور کامل فرآیند پشتیبانی نسخه هایی از سری Half Life از تکنولوژی واقعیت مجازی را منتفی ندانسته و وقوع این امر را به زمانی موکول کرده است که او و همکارانش بتوانند مکانیزم مناسبی را برای وارد ساختن سری Half Life به دنیای واقعیت مجازی بیابند. بنا بر این می توان این احتمال را داد که شاید در آینده ای نسبتاً نزدیک علاقمندان سری بازی های Half Life بتوانند حضور نسخه هایی جانبی و غیر شماره دار از سری Half Life به روی ابزار HTC Vive را شاهد باشند. به هر حال کاملاً بعید به نظر می رسد که شرکت Valve قصد نداشته باشد تا آثاری صد در صد انحصاری (که خود نسبت به تولید آن ها اقدام کرده است) را بر روی ابزار انحصاری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی خود بیاورد و از همین رو می توان انتظار داشت که پس از آمدن رسمی ابزار HTC Vive به بازار، شرکت Valve به تولید بازی هایی اختصاصی برای این پلتفرم انحصاری بپردازد.
یادش بخیر من اواخر سال 1378 یه کارت گرافیک asus agp-v3400tnt خریدم به قیمت 140 هزار تومان که بازی turok 2: seeds of evil (نسخه دوم turok ) داخلش باندل (هدیه) بود. اون موقع وقتی نصبش کردم شوکه شدم یادمه اولین بازی بود که دشمناش (دایناسورها) واقعاً آی کیو داشتن و وقتی میخواستم شلیک کنم پناه می گرفتن!
راستی چیز جالب این بود که داخل جعبه کارت گرافیک ، یه عینک سه بعدی با کیت اکتیو کننده موجود بود !!