دوربین Insta360 Go

بررسی دوربین Insta360 Go – کوچک و جمع و جور

در روزگار نچندان دور مردم انتخاب چندانی برای خرید دوربین نداشتند و اگر می‌خواستند تصاویر و ویدیوهای مهمانی یا مراسم خود را ضبط کنند باید یکی از محصولات موجود در بازار را که کارایی و امکانات زیادی مناسبی نداشت را خریداری می‌کردند. اما امروزه با وجود توسعه روزافزون فناوری، شاهد محصولات متنوعی در این زمینه هستیم که با وجود ابعاد کوچیک کارایی باور نکردنی دارند. این موضوع باعث شده است که ایده ضبط لحظات در جاهای مختلف روز به روز پررنگ‌تر شود و شرکت‌ها به سمت محصولاتی بروند که امکان ضبط ویدیو و تصویر را در شرایط مختلف فراهم کند. یکی از محصولاتی که بدون شک با همین هدف ساخته شده است، دوربین جمع و جور Insta360 Go است که با ابعاد و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند یک گزینه خوب برای کسانی باشد که می‌خواهند لحظه لحظه خاطرات خوب خود را در شرایط مختلف ضبط کنند. این محصول مدتی پیش توسط شرکت Insta360 معرفی شده است. در این مطلب تصمیم داریم تا با بررسی دوربین Insta360 Go نگاهی به قابلیت‌ها و امکانات آن بیاندازیم.

محتویات جعبه و طراحی ظاهری

بسته بندی Insta360 Go در مقایسه با ابعاد خودش کمی بزرگ به نظر می‌رسد.

دوربین Insta360 Go

اما این موضوع یک دلیل مهم دارد زیرا در داخل جعبه علاوه بر خود محصول امکانات جانبی مختلفی تعبیه شده است. در جعبه Dock شارژ و دوربین در فضایی مجزا قرار داده شده است. دوربین در داخل Dock شارژ قرار می‌گیرد و توسط یک پوشش پلاستیکی شفاف پوشیده می‌شود.

دوربین Insta360 Go

علاوه بر این در داخل بسته بندی یک جعبه سفید قرار دارد که امکاناتی مانند گردن بند مغناطیسی (برای قرار دادن دوربین روی قفسه سینه)، پایه و نگه دارنده ( برای اتصال به شیشه ماشین یا دیگر سطوح)، سطح برچسب دار (برای اتصال دوربین به سطوح مختلف)، نگه دارنده و پایه (برای اتصال به کلاه یا هد بند ورزشی)، کابل شارژ، کابل اتصال Dock دوربین به موبایل (برای انتقال تصویر و ویدیو از دوربین به موبایل‌های اندرویدی با کانکتور نوع C) و دفترچه راهنما در آن تعبیه شده است.

البته در داخل درب جعبه دستگاه (وقتی درب جعبه را باز می‌کنید) هم راهنمای ساده استفاده از دوربین قرار داده شده است که براحتی می‌توانید روش کار کردن با دوربین را یاد بگیرید.

یکی از نکات و قابلیت‌های مثبت Insa360 Go سایز و طراحی خوب آن است که امکان جا به جایی آن را بسیار راحت می‌کند. این محصول وزنی در حدود 18.3 گرم دارد.حال اگر وزن Dock شارژ 43.3 گرمی را هم به این محصول اضافه کنید، وزن کلی این محصول به 61.6 می‌رسد که در کل وزن بسیار پایینی است.  Dock شارژ دارای بدنه ای پلاستیکی براق است که روی آن لوگوی Insta360 Go درج شده است.

روی بدنه Dock یک پورت USB قرار دارد که برای شارژ باتری خود Dock و دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین Insta360 Go

علاوه بر این یک کلید روی بدنه در نظر گرفته شده است که در کنار آن یک دیودنوری تعیین وضعیت هم دیده می‌شود.

دوربین Insta360 Go

این دیود در زمان شارژ و یا روشن بودن تغییر رنگ می‌دهد (در زمان شارژ به رنگ زرد چشمک زن و در حالت شارژ کامل به رنگ سبز و در نهایت خاموش می‌شود). در پایین Dock کانکتور Lightning برای اتصال به گوشی‌های آیفون تعبیه شده است (پارتی بازی کردن برای آیفون). برای محافظت از این کانکتور یک کاور پلاستیکی با حالت ژله ای دیده می‌شود که دور کانکتور را می‌گیرد. در بخش بالایی که محل قرارگیری دوربین است یک کاور پلاستیکی شفاف وظیفه حفاظت را برعهده دارد.

دوربین Insta360 Go

با برداشتن این کاور به دوربین دسترسی خواهید داشت.

برای اینکه با برداشتن این کاور دوربین از Dock جدا نشود یک بخش مغناطیسی در محل اتصال دوربین به Dock در نظر گرفته شده است. از آنجایی که بخش پشتی دوربین از نوع فلزی است براحتی توسط بخش مغناطیسی جذب می‌شود و دوربین به طور خوبی در فضای داخل Dock ثابت می‌شود. در همین بخش (محل قرارگیری دوربین) یک کانکتور 5 پینی مسی دیده می‌شود که برای شارژ دوربین به کار می‌رود.

دوربین Insta360 Go

دوربین ساختار بیضوی دارد. در بخش جلویی Insta360 Go دارای بدنه سفید رنگی با روکش پلاستیکی شفاف و در بخش پشتی دارای پوشش فلزی است. اولین چیزی که در دوربین به چشم می‌خورد لنز با حلقه مشکی فلزی است. این تضاد باعث جذابتر به نظر رسیدن دوربین هم می‌شود. در زیر لنز هم دیودنوری تعیین وضعیت قرار دارد که در زمان شارژ کردن به رنگ قرمز و در زمان روشن بودن به رنگ سفید است.  البته زمانی که دوربین شروع به ضبط می‌کند چراغ سفید شروع به چشمک زدن می‌کند. میکروفون در بخش بالایی حاشیه دوربین قرار دارد که در زمانی که آن را جایی نصب می‌کنید صدای محیط را بهتر ضبط کند.

دوربین Insta360 Go

در بخش پشتی که پوشش فلزی دارد دو دایره سیاه رنگ دیده می‌شود. یکی از دایره‌ها که کمی بزرگتر است، برای کلید خاموش و روشن دستگاه به کار می‌رود و دیگری که داخل آن 5 کانکتور دیده می‌شود محل اتصال دوربین به پین‌های Dock است.

دوربین Insta360 Go

مشخصات فنی

اطلاعات فنی زیادی در مورد سنسور یا موارد دیگر این دوربین در دسترس نیست با این وجود سعی کردیم مجموعه اطلاعاتی که در جاهای مختلف وجود دارد را گردآوری کنیم تا مطلب کامل‌تری ارائه کنیم. اطلاع دقیقی در مورد میزان دقت سنسور به گرفته در Insta360 Go پیدا نکردیم اما براساس اطلاعات این دوربین دارای میزان گشودگی دیافراگم 2.1 است که در مقایسه با موبایل‌های امروزی کمی پایین است.

برای ذخیره اطلاعات این محصول از هشت گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که قابل افزایش نیست. با استفاده از این حافظه قادر خواهید بود 100 ویدیو 15 ثانیه را با دقت استاندارد ذخیره کنید. میزان Exposure و بالانس سفیدی به صورت خودکار تنظیم می‌شود و امکان تغییر وجود ندارد. برای اتصال دوربین به موبایل از رابط بلوتوث نسخه 4 استفاده شده است که این موضوع امکان اتصال به گوشی‌های مختلف را فراهم می‌کند.

مدت زمان شارژ طبق اطلاعات منتشر شده 30 دقیقه برای دوربین و 90 دقیقه برای Dock است که این زمان براساس شدت جریان شارژ می‌تواند متغییر باشد. در حالت شارژ کامل (دوربین و Dock) می‌توانید به مدت 60 دقیقه در حالت استاندارد ویدیو ضبط کنید که از نظر ما کمی پایین است.

در حالت عکاسی شما تنها به حالت استاندارد دسترسی دارید اما در حالت ویدیو حالت مختلف مانند Static Timelapse، Hyperlapse، Slow Motion و Interval Shooting وجود دارد. فرمت‌های قابل پشتیبانی در حالت ویدیو شامل Insv (در داخل دوربین) و  Mp4 (در حالت خروجی از طریق نرم افزار) است. همچنین در حالت عکس هم فرمت Insp برای دوربین و Jpg در حالت گرفتن خروجی از طریق اپلیکیشن قابل دسترس است. میزان انتقال اطلاعات در حالت ویدیو حدود 40 مگابیت برای دوربین و 30 مگابیت برای خروجی از طریق نرم افزار است. در جدول زیر جزییات دقت ویدیو و مدت زمان‌های آن را مشاهده می‌کنید.

حالت ضبط ویدیو دقت ضبط دقت خروجی با نرم افزار مدت زمان
استاندارد 2720×2720 با 25 فریم 1080P با 25 فریم 15، 30 و 60 ثانیه
Interval   2720×2720 با 25 فریم 1080P با 25 فریم 15 یا 30 ثانیه
Static Timelapse 3040×3040 با 30 فریم 1080P با 30 فریم 8 ساعت ضبط برای 9 ثانیه ویدیو *
Hyperlapse 2720×2720 با 30 فریم 1080P با 30 فریم 30 دقیقه ضبط برای 5 دقیقه ویدیو
Slow Motion 900×1600 با 100 فریم 900×1600 با 25 فریم 15 یا 30 ثانیه

* اشاره: حالت ضبط 24 ساعت هم در آینده نزدیک اضافه می‌شود.

در زمینه عکس هم Insta360 Go قادر است تصاویر را با دقت 3040‍‍×3040 پیکسل ثبت کند و دقت خروجی آن در نسبت‌های تصویر مختلف به ترتیب زیر است.

نسبت 1 به 1 نسبت 16 به 9 نسبت 9 به 16
2560×2560 1440×2560 2560×1440

Insta360 Go قابلیت هماهنگی با محصولات آیفون و آی پد (البته حداقل آیفون 7) و گوشی‌های اندرویدی با حداقل اندروید نسخه 7.1.1 را دارد. Insta360 برای ثبات ویدیو در زمان حرکت یا دویدن از یک سیستم لرزشگیر به نام FlowState استفاده کرده است. این سیستم مجهز به ثابت کننده شش محوری است که باعث می‌شود ویدیو خروجی کمترین میزان لرزش را داشته باشد. برای تشخیص بهتر تاثیر این سیستم لزرشگیر این ویدیو را ببینید.

این دوربین ضد آب نیست اما در مقابل آب مقاوم است. Insta360 Go دارای استاندارد IPX4 است که دوربین را در مقابل بارش باران، پاشش آب و وارد آب شدن فوری و بیرون آمدن محافظت می‌کند، اما نمی‌توانید با این دوربین استخر بروید یا موج سواری کنید چون در این حالت دوربین با مشکل رو به رو می‌شود. (البته اگر ضد آب بود بهتر میشد!)

تست دوربین

رسیدیم به بخش خوب بررسی دوربین Insta360 Go، جایی که مشخص می‌شود این دوربین چطور عمل می‌کند. برای اینکه امکان مقایسه راحت‌تر برای شما عزیزان باشد سعی کردیم حالت مختلف ویدیو را با این دوربین ضبط کنیم. در ادامه می‌توانید ویدیوهای ضبط شده با این دوربین را ببیینید. در مورد تصویر هم از آنجایی که بیشتر این محصول روی بحث ویدیو تمرکز دارد ما هم به یک تصویر بسنده کردیم.

نمونه عکس و ویدیو دوربین Insta360 Go

نمونه عکس دوربین Insta360 Go
مزایا:

سایز کوچک و وزن کم، طراحی مناسب، امکانات جانبی خوب، مقاومت در مقابل باران و پاشیدن آب، پشتیبانی از حالت‌های مختلف فیلمبرداری، پشتیبانی از گوشی‌های آیفون و اندروید، کارایی مناسب ثابت کننده تصویر، کیفیت مناسب ضبط ویدیو با توجه به ابعاد، تعبیه Dock

معایب:

عمر باتری به نسبت پایین (البته با در نظر گرفتن سایز کمی سخت گیری کردیم)، خروجی محدود نرم افزار، عدم دسترسی به فایل‌ها تا زمان اتصال با کابل (این مورد کمی آزاردهنده است)، باگ‌های نرم افزار دوربین (نرم افزار در گوشی با اندروید 10 گاهی مواقع مشکل داشت)، قیمت به نسبت بالا   

پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

اگر به دنبال محصولی هستید که همیشه برای ثبت لحظات با شما باشد Insta360 Go را مد نظر داشته باشید.

8.1امتیاز8.4راندمان8.2امکانات8.7طراحی7.2ارزش خرید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

2 دیدگاه

  1. Avatar یاسا گفت:

    بصورت لايو نمیشه تصویر رو روی گوشی دید؟

  2. Avatar مهمان گفت:

    مرسی آقای پناهی بابت بررسی کاملتون.دوچرخع سواریتون هم خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.