بررسی مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل Netenza NSL-2740U

اواسط تابستان امسال، شرکت محترم آونگ خبر از عرضه مودم‌های ADSL برند نتربیت Neterbit در ایران داد. در وبسایت شرکت نتربیت تعدادی مودم و محصولات شبکه وجود دارد که البته، ظاهر برخی از آنها بسیار آشنا هستند. محصولات نتربیت تحت لیسانس ‌D-Link در ایران توسط کارخانه جات آونگ تولید و ساخته می‌شوند. امروز همراه شما دوستان به بررسی یکی از محصولات نتربیت در لابراتوار سخت افزار می‌پردازیم. مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل Netenza NSL-2740U، یک مودم ای دی اس ال در کلاس اقتصادی است که برای مصارف خانگی تولید و عرضه شده است. اگرچه نام برند نتربیت است، اما نام این مودم نتنزا Netenza است. مدل این مودم 2740U است که ناخودآگاه ما را به یاد مودم 2740U دی لینک می‌اندازد که ظاهر و نام مشابهی دارد. به هر جهت، به سراغ مشخصات آن می‌رویم.

مشخصات فنی:

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

مودم Netenza NSL-2740U نتربیت در کلاس Wireless N طبقه بندی می‌شود که دو آنتن دارد و سرعت آن به 300Mbps می‌رسد. این مودم از تنظیمات امنیتی بی سیم WPA2-PSK پشتیبانی می‌کند و برای یک منزل یا محل کار با مسافت 80 تا 90 متر مربع، پوشش مناسبی دارد. ورودی‌های LAN این مودم از نوع یک گیگابیتی نیست و صرفا 10/100 است. البته با توجه به اینکه مودم در کلاس پایه عرضه شده، انتظار زیادی نمی‌توان داشت. این مودم با ضمانت 3 ساله آونگ در ایران عرضه شده است.

جعبه گشایی:

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

جعبه مودم تمام مشکی است و تصویری از آن به همراه مشخصات اصلی بر روی آن خود نمایی می‌کند. از جمله مهمترین خصوصیاتی که بر روی جعبه آمده است می‌توان به وجود 4 خط LAN، پشتیبانی از IPv6، مجهز بودن به آنتن‌ها 5dBi، استفاده از سیستم WPS، و سرعت 300Mbps برای اتصال بی سیم اشاره کرد. در پشت جعبه، اطلاعات بیشتری از دستگاه و همچنین اهمیت استفاده از استاندارد N وایرلس و نحوه اتصال دستگاه‌های مختلف به مودم اشاره شده است. کلمه “ساخت ایران” به فارسی در پشت جعبه نمایان است.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

اقلام داخل جعبه شامل دستگاه مودم، یک کابل LAN، یک آداپتور، اسپلیتر تلفن، سیم تلفن، و دفترچه‌های راهنما می‌شود.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

مودم Netenza NSL-2740U نتربیت هم برای استفاده به شکل رومیزی طراحی شده است و هم برای استفاده بر روی دیوار. ظاهر مودم شیک است و به زیبایی آن را می‌توان بر روی میز یا دیوار در هر جای خانه قرار داد. سطح مودم مشکی شفاف است و خط و خش جذب می‌کند، بنابراین هنگام تمییز کردن آن دقت کنید از پارچه لطیف استفاده شود. یک ردیف چراغ LED در بخش پایین مودم قرار دارند که وضعیت‌های مختلف مانند اتصال به اینترنت، ارتباط بی سیم، و وضعیت شبکه بی سیم را نشان می‌دهد.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

آنتن‌های مودم محکم و ضخیم هستند و در جای خود می‌توان آنها را حرکت داد. البته از نوع جدا شونده نیستند ولیکن به شکل زیبایی طراحی شده اند.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

در زیر مودم سوراخ‌های مخصوص رولپلاک قرار دارند. همچنین دکمه ریست و شبکه ای از سوراخ‌ها برای عبور هوا از زیر دستگاه قرار دارد.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

سرتاسر لبه‌های مودم دارای سوراخ‌های تهویه هواست، که به دفع حرارت دستگاه کمک می‌کند.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

در بخش فوقانی مودم سه دکمه ی پاور اصلی، روشن و خاموش کردن Wi-Fi و دکمه ی اتصال سریع WPS قرار دارند. مجموع 4 خروجی LAN را می‌توان به این دستگاه متصل کرد، با این توضیح که خروجی چهارم می‌تواند به عنوان ورودی WAN نیز استفاده کرد و مثلا اگر شما مودم دیگری فرضا مودم 4G داشته باشید، با اتصال کابل LAN ورودی اینترنت به این پورت WAN، می‌توانید از مودم Netenza NSL-2740U نتربیت به عنوان روتر و سوییچ شبکه هم استفاده کنید.

تنظیمات و ست آپ مودم:

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

تنظیم و ست آپ مودم Netenza NSL-2740U نتربیت ظرف کمتر از یک دقیقه امکان پذیر است. به راحتی می‌توانید با اتصال به کامپیوتر از طریق Wi-Fi باز و یا اتصال LAN و تایپ آدرس 192.168.1.1 در مرورگر اینترنتی وارد تنظیمات اصلی مودم شوید و با کمک Wizard راهنما، به سرعت مودم خود بر اساس مشخصات ISP تنظیم و استفاده کنید.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

تنظیم بخش Wireless هم به سادگی قابل انجام است و تقریبا هر کاربری با اطلاعات اولیه از شبکه بیسیم می‌تواند به راحتی مودم را با رمزگذاری WPA2 و استاندارد N تنظیم کند.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

در مجموعه اگر در طول دوران زندگی خود فقط یک بار مودمی‌از برند D-Link را تنظیم کرده باشید، ست آپ مودم Netenza NSL-2740U نتربیت برای شما مثل آب خوردن است و مانند ماهی در آب به راحتی هر تنظیمی‌را می‌توانید پیدا کرده و یا تغییر دهید. حتی شمایل ظاهری رابط کاربری (اینترفیس) مودم کاملا شبیه رابط کاربری اغلب مودمهای دی لینک است، بنابراین همه چیز استاندارد و مطابق انتظار کاربر به خوبی پیش می‌رود.

بررسی سخت افزاری:

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

مودم Netenza NSL-2740U نتربیت از یک پیکر بندی موفق در اغلب مودم‌های Entry Level استفاده می‌کند. چیپ‌های ساخت Realtek بخش اعظم مدیریت دستگاه را بر عهده دارند.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

چیپ اصلی دستگاه RTL8676S ساخت رییل تک است. اگر به برد PCB دقت کنید، تمامی‌قطعات و دیود‌ها به طور سیستمی‌و با دستگاه به مدار چاپی لحیم شده اند.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

با توجه دقت بالا و کیفیت نصب مطلوب تجهیزات داخلی مودم، به این نتیجه رسیدیم که برای تولید چنین محصولی حتما نیاز به ماشین آلات پیشرفته و مکانیزه جهت نصب و اتصال کامپوننت‌ها به شکل دوطرفه به PCB است. بنابراین در تماسی با شرکت آونگ پیگیر موضوع شدیم که آیا واقعا این قطعات در ایران ساخته می‌شوند؟

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

پس از پیگیری موضوع و تماس با شرکت آونگ، و دیدن تصاویر ویدیویی مربوطه که در کارخانه آونگ گرفته شده بود، به یقین رسیدیم که این مودم‌ها در داخل ایران ساخته می‌شوند. البته چیپ‌ها و برخی کامپوننت‌ها وارداتی است، اما آنچه که مهم است، پروسه Manufacturing یا تولید به طور کامل در ایران اتفاق می‌افتد.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

 پس از ممنوعیت واردات مودم در سال 1396 توسط دولت پیشین ایران، شرکت آونگ به عنوان یکی از بازیگران عمده بخش شبکه در بازار ایران، در تلاش مضاعف برای حفظ بخش خدمات شبکه خود، شروع به سرمایه گذاری بزرگ در زمینه تولید تجهیزات شبکه از جمله مودم زد و این سرمایه گذاری پس از سالها، به تولید مطلوب رسیده است.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

از نظر نگارنده صرف وجود پروسه تولید یک کالا در ایران، به تنهایی ارزشی ندارد اما اگر بتوان یک محصول مدرن را در سطح استاندارد‌های جهانی و با کیفیت مطلوب در ایران تولید کرد، که در کنار آن، تجهیزات لازم مانند ماشین آلات مدرن و دانش فنی لازم وارد کشور شود، آنوقت تولید داخلی ارزشمند خواهد بود. چنین اتفاقی در بسیاری از صنایع داخلی ما نیفتاده است. اما خوشبختانه آونگ به این موضوع توجه ویژه ای داشته است. بدون پرده پوشی نگرانی خود در مورد اهمیت کنترل کیفیت، چه در استفاده از کامپوننت‌ها و چه در پروسه تولید و حفظ درجه ساخت محصول در داخل ایران را با نماینده محترم شرکت آونگ در میان گذاشتم که در پاسخ به من اطمینان داده شد، باتوجه به عزم جدی مدیران محترم شرکت آونگ برای حفظ کارنامه مثبت و وجهه خوب خود در بازار ایران، تمام تمهیدات لازم برای کنترل کیفیت در تمامی ‌مراحل تولید، بسته بندی، توزیع و همچنین حفظ استانداردهای فنی مودم‌ها در نظر گرفته شده است. در حقیقت به دلیل توجه خاص آونگ به کلیه جوانب تولید کیفی و رعایت استانداردهای فنی بوده است که با افتخار توانسته سری مودم‌های نتربیت را تحت لیسانس D-Link تولید کند.

ما هم در وبسایت سخت افزار ضمن آرزوی موفقیت برای این شرکت خوب ایرانی، امیدواریم محصولات نتربیت، به همین شکل در کلاس جهانی تولید و عرضه شود تا کاربران رضایت کامل را در استفاده از این مودمها داشته باشند.

بررسی مودم روتر نتربیت Netenza NSL-2740U

من سعی کردم تصویر با کیفیتی از برد 2740 دی لینک پیدا کنم ولی موفق نشدم. در عوض تصویر برد 2750 دیلینک موجود بود که یک اتصال USB اضافه تر دارد. اما به هر شکل، منهای داستان USB، از نظر فنی با مقایسه برد 2740 نتربیت (سمت راست) با 2750 دی لینک (سمت چپ)، می‌توان به تشابه کامل فنی این دو مودم پی برد. بنابراین به طور قطع به یقین می‌توان گفت این دو دستگاه از نظر فنی مشابه هم هستند و همانقدر که به مدل دی لینک می‌توان اتکا کرد، به مدل نتربیت هم به همان اندازه می‌توان اطمینان داشت.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

به شخصه از نوجوانی در اغلب زمان‌ها بیشتر از مودمهای دی لینک استفاده کردم تا برند‌های دیگر. از این رو هنگام کار با مودم Netenza NSL-2740U نتربیت کاملا راحت بودم و آشنایی کامل به تمام تنظیمات داشتم. خوشبختانه این مودم ساخت خوبی دارد و من به هیچ مشکل یا موردی در تنظیم و استفاده از مودم بر نخوردم و از آن کاملا راضی بودم.

یکی از موارد مهم در مورد محصولات شبکه، بحث آپدیت فیرمور است. شرکت دی لینک، آپدیت فیرمور را به صورت منظم برای رفع باگها و مشکلات مودم‌های خود عرضه می‌کند. خوشبختانه شرکت آونگ هم نسبت به ارائه کلیه آپدیت‌هایی که از طرف شرکت دی لینک برای مودم‌ها ارائه می‌شود، کاملا متعهد است و کلیه خریداران می‌توانند با مراجعه به صفحه مخصوص مودم خود در وبسایت آونگ، نسبت به دانلود و آپدیت فیرمور به روز مودم، اقدام کنند.

مودم Netenza NSL-2740U نتربیت یک محصول سر راست است که در عین سادگی، بهترین امکانان ممکن را در رنج قیمتی خودش به کاربر ارائه می‌دهد. صد البته خبری از پشتیبانی از سرویس‌های داخلی شبکه شخصی داده‌ها و یا وجود درگاه USB برای به اشتراک گذاری پرینتر نیست، اما اغلب مودمها در سطح پایه، فاقد این امکانات هستند و نمی‌توان انتقاد خاصی را به آن وارد دانست.

معمولا به هنگام ارائه مشاوره خرید مودم برای خانه‌هایی با مسافت حداکثر 80 الی 90 متر مربع، همیشه مودم 2740U دی لینک را پیشنهاد می‌کردم و حال، با دیدن این مودم خوش ساخت از نتربیت، 2740U نتنزا را هم به همان میزان پیشنهاد می‌دهم.

در یک دفتر بزرگ 90 متری با تست Wi-Fi مودم Netenza NSL-2740U نتربیت، با فاصله 30 متری و یک دیوار در وسط به سرعت 19Mbps بر روی باند 2.4 گیگاهرتز رسیدیم.

حداکثر سرعت ارتباط LAN نیز به کمتر از 90Mbps با کابل 5 متری بدست آمد که قابل قبول است. از نظر قیمتی مودم Netenza NSL-2740U نتربیت با حدود قیمت 460 هزار تومان به فروش می‌رسد که تقریبا مشابه قیمت رقیب خود از برند دی لینک است. خوشبختانه گارانتی سه ساله آونگ نیز این روتر را ضمانت می‌کند.

مودم Netenza NSL-2740U نتربیت یک دستگاه قابل اعتماد برای مدیریت شبکه ی داخلی اینترنت خانگی و یا یک دفتر کوچک اداری است. این دستگاه با پوشش خوب اینترنت می‌تواند پاسخ گوی تمام نیاز‌های یک خانواده باشد.

مزایا:
  • فایروال SPI
  • اینترنت بدون دردسر
  • طراحی شیک و جذاب
  • قابل نصب بر روی دیوار
  • مجهز به دو آنتن قوی 5dBi
  • تنظیم و ست آپ آسان و سریع
  • سرویس کیفیت خدمات (QoS)
  • استاندارد بی سیم Wireless N 300Mbps
معایب:
  • فاقد اتصال USB-sharing
  • اتصالات LAN از نوع گیگابیتی نیست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • یک مودم خوب برای استفاده روز مره خانواده
8امتیاز8پرفورمنس8.1رابط کاربری7امکانات شبکه8کیفیت ساخت8سیستم بی سیم8.4طراحی ظاهری8.5ارزش خرید
امتیاز: 4.0 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...

37 دیدگاه

  1. Avatar ایمان گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام،
    بنده چند سالی هست مودم Netenza NSL-2740u دارم و هیچ مشکلی باهاش نداشتم تا اینکه یه پی سی قوی خریدم. متاستفانه چندیل مدل دانگل وایفای خریدم و با هیچ کدام به مودم وصل نمیشه. ولی با دانگلم پی سی رو به مودم های دیگه و حتی هات اسپات تمام گوشی ها وصل میکنم. ولی به مودم وصل نمیشه. هر کاری که فکر کنید انجام دادم. متاسفانه وقتی پسورد رو میزنی کانکت نمیشه. رو ویندوز ۱۰ و ۱۱ هم امتحان کردم. درایور دانگل رو آپدیت کردم. آنتی ویروس و فایروال رو قطع کردم. با چندین برند مختلف دانگل وایفای هم امتحان کردم. متاسفانه وصل نمیشه….

  2. Avatar برایان گفت:

    داداش این که 2740u دی لینکه، فردا اون کشوری که قطعاتو میده بهشون، اگه نده بازم شرکت محترم آونگ 😂 می‌تونه تولید کنه؟ یه جوری تعریف کردی گفتیم حتما سانتریفیوژ ساختن..داداش مضنه تبلیغ چنده الان؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      والا ایران سانتریفیوژ هم می سازه. کلا بی ربط صحبت کردین، شرکتی که در زمینه قطعات کامپیوتر فعالیت میکنه قاعدتا محصولات مرتبط تولید میکنه، نه سانتریفیوژ، کسی از یک شرکت کامپیوتری انتظار تولید سانتریفیوژ نداره. این از این مورد. مورد بعدی، اگر قطعات وارد نشه خوب تولید هم نمیشه، الان این چه سوالیه؟ مگه تولید اینطوریه که همه چیزش باید داخلی باشه؟ نه، شما بطری آب معدنی هم که میخری، اون ماده اولیه پلاستیکش وارداتیه، ولی محصول نهایی، تولید داخله. اگر پلاستیکش نیاد، خوب بطری هم تولید نمیشه، طبیعیه. در دوران کرونا به دلیل تعطیلی شرکت های تولید چیپ، تمام خودرو سازان ژاپنی و آلمانی و آمریکایی همه ول معطل موندن نتونستن خودرو تولید کنند، خوب که چی؟ یک محصول، میتونه بخشی یا تمام قطعات اولیه اش وارداتی باشه اما تولید در کشور ثالث انجام بشه و این طبیعیه.

      در متن توضیح داده شده که این مودم همون 2740U دی لینکه که تحت لیسانس دی لینک به نام نتربیت در ایران تولید میشه. این کجاش تبلیغاته؟ توضیح اینکه چه اتفاقی افتاده وظیفه منه، شما اگر بیان یک FACT رو تبلیغ میبینی، توصیه میکنم شبها چشمات رو هم مسواک بزن.

    • Avatar مهدی گفت:

      ببخشین مودم نتربیت ۲۷۴۰uبهتره یا مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ والا رفتم بخرم فروشنده خودش کارمند مخابرات بود خیلی تاکید داشت نتربیت بخر با اونکه کالاهای جدیدش همه تی پی لینک بود از این کلا ۳ دستگاه دیگه داشت الان پشیمونم چرا به حرفش کردم چرا تی پی لینک ۸۹۶۱ برنداشتم اختلاف قیمتش هم ۱۰۰ تومن بود نمیدونم چرا سرعت دانلود اپلودش پایینه از مخابراته یا از خودم مودم باز بعضیا گفتن مودم همون دی لینکه یکم امیدوار شدم که جنس بی کیفیت ایرانی نیست 😐

  3. Avatar esy گفت:

    کلی چرت و پرت سر هم کردی خدا قوت .مخصوصا اون قسمت که نوشتی:
    “و دیدن تصاویر ویدیویی مربوطه که در کارخانه آونگ گرفته شده بود، به یقین رسیدیم که این مودم‌ها در داخل ایران ساخته می‌شوند.”
    کارشناس محترم در اکسپلورر روی قسمت شبکه کلیک کن.روی ایکن شبکه در انتهای لیست کلیک کن .روی ایکن مودم کلیک راست کن و گزینه properties را بزن
    در پنجره باز شده تب network device را کلیک کن .نهایتا میرسی به :
    neterbit
    http://www.tendacn.com
    روی لینک سایت کلیک کن تا برسی به سایت اصلی کارخانه -تندا چاینا
    ایران مودم بسازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      ساخته دیگه، چیکارش کنم دروغ بنویسم نساخته؟ این مودم های نتربیت تحت لیسانس D-Link و Tenda، همه ساخت ایرانه، کامپوننت هاش میاد، اینجا روی PCB سوار و ساخته میشه، میخوای باور کن، میخوای نکن. ما واقعیت رو می نویسیم، دیگه اینکه شما باور بکنید یا نکنید، به ما ربطی نداره.

      • Avatar امیر تهرانی گفت:

        خیلی ممنون بابت مقاله خوبتان تو هیچ سایت دیگه ای به این دقت و حجم بررسی نکرده بودم این مودم رو. و اگه خود تحقیر نباشیم میفهمیم که الان مونتاژ میکنیم چند سال دیگه سازنده کامل میشیم البته اگه حمایت بشه.

  4. Avatar افق گفت:

    با سلام.
    من یه مودم نتربیت البته یک مدل بالاتر با قابلیت اتصال یو اس بی و رنگ سفید خریدم ، هیچ تفاوتی با مودم قبلی که داشتم نداره بلکه قوی تر هم هست چه از نظر سرعت چه از نظر آنتن دهی فقط کانفینگ پیچیده ای داره، مودم قبلی تی پی لینک بود که شش سال بیست و چهار ساعت روشن بود. من که دوستش دارم و از خرید هم راضی ام.موفق باشید

  5. Avatar نوید موسیوند گفت:

    شما بین این مدل و مدل ND-4230NU کدوم مدل رو انتخاب میکنید از نظر ساخت و طول عمر بیشتر و کیفیت چیپ

  6. Avatar پژمان گفت:

    گفتین به هر قیمتی شده جنس داخلی بخریم مگر نباید به نفع مردم کار کرد منم تو زندگی کسی ضرر من رو بخواد منم ضرر اون رو میخوام من قصد خرید مودم جدید رو داشتم و میخواستم مدلی از این مارک تهیه کنم اما الان ترجیح میدم از نمونه اصل که در بازار فراوان هست اما شرکتهای داخلی برای اینکه به اصل بودن شک کنیم یا هر دلیلی که نفع خودشون در کار هست دیگر ضمانت نکردن رو بخرم حتی جنس آشغالی که به اسم تولید داخل نباشه از هر راهی که شده و به هر قیمتی که شده حتی ضرر اینطوری خودم خواستم نه اینکه مجبورم کنن.چرا باید به ضرر ما راضی باشن به هر قیمتی . چرا از بد و بدتر من را مجبور به انتخاب بدتر کنند . این تولید داخل هم همچین چیز خاصی نیست سالهاست در تهران و شهرهای دیگر شرکتهای هستند که دستگاهای چاپ pcb و smd رو برای تولید بردهای دوطرف مدار و چاپ وارد کردن و مشغول هستند و دیدم که جنس مشابه خارجی در داخل تولید و هم مارک با مشابه خارجی آن میفروشند اما با قیمت کمتر .اینا دیگه اخرشن لااقل نکردن ی اسپلیتر خوب روی مودم بزارن مجبور نشی جدا کلی پول خرج کنی.الان بخوایی جدا اسپلیتر بدرد بخور بگیری 190 باید خرج کنی.

    • Avatar آرمین گفت:

      آقا پژمان عزیز، اولا من که از قول خودم نگفتم به هر قیمتی، من عرض کردم دولت چنین تصمیمی گرفته و این سیاست رو اعمال کرده. وانگهی، شرکت آونگ هیچ گونه نفعی از ممنوعیت در واردات مودم نداره. خودش نماینده برند دی لینک هست در ایران و چند تا برند دیگه رو هم سالهاست نمایندگی کرده و می کنه. بنابراین شرکتی که خودش وارد کننده است نمیاد هیچ وقت دست خودش رو برای واردت ببنده. شرکت هایی که این کارو میکنند، شرکت هایی بودند که تا دیروز هیچ کاری نداشتند و به یکباره تولید کننده قطعه شدند.

      اینکه ترجیح شما چیه محترمه، منتها به شخصه امیدوارم همیشه تنوع برند و محصول در بازار باشه تا رشد صورت بگیره. با ممنوعیت و محدودیت کسی به جایی نرسیده و نمیرسه. از این جهت آونگ هم با بنده موافق بود. خودشون نماینده دی لینک هم هستند و هر زمان محدودیت واردات برداشته بشه، خودشون دوباره نسبت به واردات اقدام می کنند تا کاربرانی مثل شما امکان تهیه هر مدل مودمی که دوست دارند داشته باشند.

      متاسفانه اجازه ندادند ویدیو های خط تولید رو منتشر کنم وگرنه این “تولید داخل” حتما چیز خاصی بوده وگرنه من تعریف ازش نمیکردم. هیچ وقت همینطوری از یک چیزی الکی تعریف نمیکنم.

      • Avatar حمید گفت:

        وقتی شرکت آونگ بتونه مودم Dlink رو ولو به هر اسمی تو بازار بفروشه و نیاز بازار رو کلا تامین کنه، براش خیلی سوده تر هست تا اینکه واردات آزاد باشه و نماینده باشه

  7. Avatar ناصر گفت:

    واقعا زحمت کشیدن مودم مدل ۲۰ سال پیش که دیگه حق انحصار و لایسنسش تموم شده و کلا از رده خارجه رو آوردن اینجا مونتاژ میکنن ! پیشرفت کمرشکنیه واقعا.
    حتی نرم افزارشو نکردن رنگ ظاهرشو عوض کنن :))) فقط D-Link رو با Neterbit عوض کردن با نوت پد Replace All زدن :)))

    • Avatar آرمین گفت:

      از نظر پیش رفت، خود مودمه آنچنان یک مودم پیشرفته نیست، اما تجهیزاتی که وارد کردند برای سطح کشوری مثل ایران، یک ارتقا و پیشرفت محسوب میشه بنابراین قدم مثبتیه. این شرکت میتونست خیلی راحت به همون طرف چینی بگه کل مودم رو همون طرف بسازن با نوشته Made In Iran بدن دستشون ولی این کارو نکردن و زحمت واردات تجهزات فنی و آموزش به نیروی کار رو به جون خریدن و این اقدامشون تحسین بر انگیزه.

  8. Avatar امید قنبری گفت:

    اصلا فیرم ویر را سرچ کنید ببینید چیه :)) حتی فیرم هم مال دی لینکه

    • Avatar آرمین گفت:

      آفتاب آمد دلیل آفتاب – آقا معلومه مال دی لینکه، سه ساعت تو بررسی نوشتم این مودم تحت لیسانس دی لینک داره تولید میشه، پس فیرمورش هم برای دی دلینکه.

  9. Avatar امید قنبری گفت:

    من دقیقا همین مودم دیلینک 2470U داشتم USB هم میخورد.فقط برنامه آن را عوض کردید.
    حداقل کالایی را مونتاژ کنید که مکسی ندیده

  10. Avatar امیرحسین گفت:

    چرا دی لینکا رو میریزید تو نتربیتا.

    • Avatar آرمین گفت:

      چون دولت محترم واردات مودم خارجی رو ممنوع کرده، و مجبور هستیم تولید داخلی بخریم.

      • Avatar Anti AMD گفت:

        اینهمه مودم ایسوس و دی لینک تو بازار ریخته که داستان چیه 🤔

        • Avatar آرمین گفت:

          بله، منتها بالاخره تموم میشه. الان مثلا تو ایران شما به یکسری از همین سایت هایی که کالا از آمازون میارن، بفرمایید مودم بیارن، درخواست Reject میشه. یکسری کالا از قبل بوده یکسری هم زیر آبی وارد شده منتها از سال 96 در حال تلاش برای جلوگیری از وارداتش هستند.

          • Avatar Anti AMD گفت:

            البته از آمازون امارات راه بسیار هست گمرکات جنوب هم که…، ولی جدای اون مساله، الان دیگه معمولا وقتی واردات جنسی ممنوع میشه معنیش این نیست که نیست، معنیش اینه که جنس ۱۰۰ دلاری رو ۲۰۰~۳۰۰ دلار میخرید تا پول پرتقال آقایون تامین بشه! 😅

  11. Avatar قنبرآقا قصاب سر کوچه گفت:

    نمیدونم چرا حس پژو آردی رو بهم میده :)))))

    • Avatar آرمین گفت:

      من فرق خاصی بین این و دی لینک ندیدم. چون خودم 2740U دی لینک رو سالها داشتم و استفاده کرده بودم.

  12. Avatar میلاد گفت:

    واقعا واسم سوال شد جز تغییر برند چه چیز دیگه ای خرج این مودم شده که اسم ساخت ایران روش گذاشتید؟ واقعا برای یه نفر اشتغال ایجاد کرده که ازش حمایت بشه یا بازم پای مافیای ممنوعیت واردات کالای خارجی وسطه؟ . همون کارخونه دی لینک سفارش دادید یه مودم به اسم حاج عبداله بزنه براتون؟ بنازم به این همه هوش و درایت.

    • Avatar آرمین گفت:

      دولت واردات مودم رو از سال 1396 ممنوع کرده.
      این شرکت اجازه تولید این مودم دی لینک رو در ایران گرفته و داره تولید می کنه.
      بحث مافیا هم وسط نیست چون آونگ خودش وارد کننده است از خداشه ممنوعیت واردات برداشته بشه دوباره برای واردات اقدام کنه.
      عکس کارخونه اش و تعداد نفراتی که در حال کار هستند رو هم گذاشتم.

  13. Avatar Anti AMD گفت:

    تو سالن تولید، یه باکس قطعه جلوشونه؟ بعد فقط میذارن رو بورد؟ لحیم نمیشه؟ چون مشخصه از چپ میره به راست 😄

    • Avatar آرمین گفت:

      تجهیزات حوض لحیم در کارخونه هست منتها عکس یا تصویر دیگری که اجازه انتشار داشته باشم رو ندارم.

  14. Avatar bina گفت:

    صرف نظر از بحث کیفیت اگه قرار باشه با نمونه اصلی یه قیمت باشه هیچ ارزش خرید نداره من که ترجیح میدم همون نمونه اصلی رو بخرم

    مگه این محصول داخل کشور تولید نمیشه،؟ چه بهتره که شرکت های ایرانی از سود خودشون کمی کم کنند و در این شرایط تحریم به فکر مردم باشند

    • Avatar شروین گفت:

      دقیقا. لب کلام همین بود. تمام این همه بحث داخلی شدن و فلان و بهمان و کیفیت مشابه و طرح یکسان حداقل باید قیمت حدود 30 تا 40 درصدی کمتر از نسخه اصلی و تولید خارج لحاظ میشد در غیر اینصورت صرفا این تولید ملی به مثابه جک هست مگر زمانیکه به هیچ وجه دی لینک در بازار موجود نباشه و مجبور به تهیه نسخه کپی شده به اصطلاح تولید داخل باشیم.

      • Avatar آرمین گفت:

        قیمت اصلا اهمیتی نداره. از نظر دولت فقط این مهمه که واردات انجام نشه و شما به هر قیمتی، حتی شده پول یه مرسدس بنز رو بدین، اما مودم ایرانی بخرید. فقط این مهمه که تولید داخل باشه.

    • Avatar آرمین گفت:

      واردات نمونه اصلی رو ممنوع کردن، وگرنه همه همون نمونه اصلی رو می خریدن. اصلا بحث قیمت تمام شده برای دولت هیچ اهمیتی نداره مگه یخچال ساید بای ساید ایرانی 60 میلیون تومن نیست؟ پس قیمت مهم نیست. مهم اینه واردات انجام نشه تا دولت شما رو مجبور کنه از تولیدات داخلی بخرید، حالا به هر قیمتی که شده، حتی همه ی داراییتون رو هم بفروشید مهم نیست – مهم اینه واردات نشه و شما مجبور به خرید کالای داخلی باشید.

  15. Avatar علی گفت:

    این که زیادی دی لینک شده

    • Avatar آرمین گفت:

      اگر بررسی رو خونده باشید، این خود مودم دی لینکه و تحت لیسانس دی لینک در ایران تولید میشه، اسمشو گذاشتن نتربیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.