بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ – آواز قو

تابستان فصلی است که سامسونگ هر سال یکی از بهترین  سری گوشی‌های خود را معرفی و روانه بازار می‌کند. تا دو سال پیش، این تنها شامل معرفی یک گوشی از سری Note می‌شد. اما سال 2019 همه چیز تغییر کرد و سامسونگ برای اولین بار از دو گوشی برای این خانواده، یعنی نوت 10 و نوت10+ رونمایی کرد. این شرکت کره‌ای امسال اما روند سال پیش را دنبال نکرد. دو گوشی جدید این خانواده در سال 2020، گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا نام دارند و ما امروز با بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

پس از گلکسی S20 Ultra، این اولین باری است که سری پرچمدار نوت سامسونگ، عضوی با نام Ultra دارند و معمولاً لقب اولترا به گوشی‌هایی نسبت داده می‌شود که هم از نسخه استاندارد و هم پرو در سطح بالاتری قرار داشته باشند. سامسونگ هم احتمالاً به این قضیه باور دارد که نوت 20 اولترا از یک گوشی Pro برتر است و از همین رو نام اولترا را بر روی آن نهاده است. اما این موضوع تا چه اندازه صحیح است؟ برای کشف آن تصمیم گرفتیم تا نوت 20 اولترا را در لابراتور سخت‌افزار مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

مانند گلکسی S20 Ultra، برآمدگی بزرگ دوربین‌ها در نوت 20 اولترا وجه تمایز این دستگاه با نسل قبل آن است. به غیر از این، زبان طراحی این گوشی به سبک همیشگی گوشی‌های نوت بوده. طبیعتاً مشخصه‌های سخت‌افزاری این دستگاه هم در مقایسه با نوت10+ دستخوش تغییراتی شده است. تغییراتی که از نظر سامسونگ آنقدر چشمگیر بوده که نوت 20 پلاس را به نوت 20 اولترا ارتقاء داده است. S-Pen که وجه تمایز گوشی‌های پرچمدار سری نوت با دیگر محصولات بازار است نیز در این گوشی با تغییرات زیاد وبهبودهای نسبی همراه بوده است و البته برای اولین بار از محافظ جدید شرکت کورنینگ، یعنی گوریلا گلس ویکتوس در نوت 20 اولترا استفاده شده است.

در مجموع و بر روی کاغذ، همه مشخصات این گوشی خبر از یک محصول رده‌بالا و باکیفیت می‌دهد. اما برای انتخاب یک گوشی، آن هم از نوع گرانقیمت، صرفاً خواندن مشخصات گوشی راه مناسبی برای کشف مزایا و معایب آن نیست. گلکسی نوت20 اولترا با چیپست اگزینوس راهی بازار ایران می‌شود و ما در این مطلب، همین نسخه از گوشی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

طراحی

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

گوشی‌های سری نوت سامسونگ زبان طراحی مخصوص به خود دارند که آنها را از پرچمداران سری S متمایز می‌کند. مانند نسل‌های قبلی، نوت 20 اولترا هم با گوشه‌های کاملاً صاف و تیز طراحی شده است. میزان صافی چهار گوشه این دستگاه حتی از نوت 10+ هم بیشتر شده است. البته این شاید کوچکترین تغییر طراحی نوت 20 اولترا باشد. با نگاهی به پشت گوشی به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

یک محفظه مستطیلی شکل بزرگ در سمت چپ بالای قاب پشت گوشی برای دوربین‌های اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. به غیر از سطح بزرگ که بخش بزرگی از قاب را به خود اختصاص داده، محفظه دوربین ارتفاع بلندی نیز دارد. این ارتفاع حتی از آنچه که در S20 اولترا نیز دیده بودیم، بیشتر است و این یعنی زمانیکه از گوشی بدون قاب بر روی سطح صاف استفاده کنید، به کرات شاهد لق زدن آن خواهیم بود. با این حال، قاب دستگاه می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل آزاردهنده جلوگیری کند. در قاب پشت گوشی به غیر از دوربین‌ها و فلش و لوگوی سامسونگ عنصر دیگری به چشم نمی‌خورد. این لوگو در نوت 10‌ها در مرکز قاب قرار داشت، اما حالا در پایین دستگاه حک شده است.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

سامسونگ برای نوت20 اولترا سه رنگ رازآلود؛ Mystic Bronze، Mystic Black و Mystic White در نظر گرفته است. این رنگ برنزی برای اولین بار است که در محصولات سامسونگ ارائه شده و نسخه‌ای که برای بررسی هم در اختیار ما قرار گرفته همین رنگ است. برخلاف ترند سال گذشته، این رنگ مات و بسیار جذاب طراحی شده و به لطف لبه‌های خمیده دو طرف، در دست گرفتن آن حس یک گوشی باکیفیت و گرانقیمت را به شما منتقل خواهد کرد.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

91.7 درصد از فضای جلوی گوشی به نمایشگر دستگاه اختصاص پیدا کرده است. این یعنی حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم در مقایسه با نسل قبل و هم پرچمدار سری اس باریک‌تر شده است. حفره‌ای در بالای نمایشگر برای دوربین سلفی این دستگاه در نظر گرفته شده و در فاصله بسیار بسیار باریک میان نمایشگر و لبه بالایی دستگاه، شیاری برای بلندگوی مکالمه تعبیه شده است. با پیروی از ترند مرسوم میان پرچمداران، نوت 20 اولترا هم نمایشگری از دو طرف خمیده دارد. سنسور اثر انگشت این گوشی که از نوع اولتراسونیک است نیز در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه شده.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

دو پنل جلو و عقب دستگاه توسط یک فریم خمیده از جنس فولاد ضدزنگ به یکدیگر متصل شده‌اند. در سمت چپ این لبه به غیر از خطوط آنتن که در هر چهار لبه به چشم می‌خورند، عنصر دیگری وجود ندارد. در لبه بالایی این فریم شیار دوگانه سیم‌کارت (یا کارت حافظه) و میکروفون حذف نویز دستگاه قرار گرفته است. لبه سمت راست جایگاه کلیدهای تنظیم صدا و پاور دستگاه است و در نهایت لبه پایین میکروفون مکالمه، پورت USB-C، بلندگوی اصلی و جایگاه قلم S-Pen دستگاه قرار دارند.

قاب شیشه‌ای جلو و عقب گوشی نوت20 اولترا برای اولین بار با Gorilla Glass Victus، محافظ جدید کورنینگ پوشیده شده است و این یعنی میزان مقاومت این گوشی در برابر سقوط، خراش و … از هر گوشی دیگری در بازار بیشتر است. علاوه‌براین، Note20 Ultra دارای گواهینامه دارای گواهینامه IP68 می‌باشد. این یعنی پرچمدار جدید سامسونگ در برای نفوذ آب و غبار تا عمق 1.5 متر برای مدت 30 دقیقه از خود مقاومت نشان خواهد داد.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

سامسونگ تلاش خود را کرده است تا پرچمدار جدید خود را در کنار مشخصات قدرتمند با ظاهری جذاب روانه بازار کند که البته در این راه تا حد زیادی موفق بوده است. این گوشی دارای ابعاد 164.8×77.2×8.1 میلیمتر است و 208 گرم وزن دارد. دلیل اصلی وزن بالا و برآمدگی ناخوشایندی که در قاب پشتی به چشم می‌خورد، مشترک بوده و آن چیزی نیست جز دوربین‌های پیشرفته. شاید تنها ایرادی که به‌توان در بخش طراحی گوشی به این گوشی وارد دانست، همین موضوع و البته حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون باشد. ترندی که این روزها در میان تمامی سازندگان گوشی دنبال می‌شود و سامسونگ هم تصمیم گرفته تا این جک دوست‌داشتنی را در پرچمداران خود حذف کند.

صفحه نمایش

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

سامسونگ همواره برای گوشی‌های هوشمند خود به خصوص پرچمداران، از باکیفیت‌ترین نمایشگرها استفاده می‌کند. Samsung Display مسئولیت ساخت این نمایشگرهای باکیفیت را برعهده داشته و احتمالا می‌دانید که حتی رقیبان سامسونگ هم برای محصولات پریمیوم خود از نمایشگرهای این شرکت استفاده می‌کنند. بنابراین دور از انتظار نیست که نمایشگر جدیدترین پرچمدار کره‌ای، دارای نرخ نوسازی بالا، روشنایی عالی، رنگ‌های دلپذیر و … باشد.

نوت 20 اولترا بزرگترین نمایشگر را در میان تمام گوشی‌های این سری دارد. این صفحه نمایشگر 6.9 اینچی که از جنس Dynamic AMOLED 2X بوده، دارای رزولوشن 1440×3088 پیکسل (با تراکم پیکسلی 496 پیکسل بر اینچ) و نسبت ابعاد 19.3:9 است. همانطور که پیش‌تر گفته شد، 91.7 درصد از سطح پنل جلو را این نمایشگر فرا گرفته و با گوریلا گلس ویکتوس محافظ می‌شود. از دیگر امکانات این نمایشگر می‌توان به HDR10+، نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتز اشاره کرد.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

مانند گوشی‌های سری S20، در نوت 20 اولترا هم ریفرش ریت بالاتر محدود به رزولوشن 1080p است. این یعنی اگر بخواهید از بالاترین رزولوشن نمایشگر (1440p) بهره ببرید، باید نرخ نوسازی نمایشگر را بر روی 60 هرتز تنظیم کنید. محدود بودن نرخ نوسازی بالاتر به رزولوشن 1080p همچنان محدودیتی است که امیدواریم در آپدیت‌های آینده برداشته شود. البته بخش تنظیمات نرخ نوسازی نمایشگر حالا کمی تغییر کرده است و شما دیگر برخلاف S20های سامسونگ نمی‌تواند، مستقیماً حالت 120 هرتز را انتخاب کنید. چرا که حالا گزینه‌های Adaptive  و Standard جایگزین 120 هرتز و 60 هرتز شده‌اند و در حالت آداپتیو، نمایشگر بسته به آنچه در جریان است، نرخ نوسازی را تنظیم می‌کند.

بدین ترتیب زمانیکه به عنوان مثال در حال تماشای یک ویدئو 30 فریم هستیم، نیازی نیست که نمایشگر در هر ثانیه 120 بار ریفرش شود. این یعنی حتی در حالت 120 هرتز هم مصرف باتری بهبود پیدا خواهد کرد. طبق گفته سامسونگ دیسپلی، نرخ نوسازی نمایشگر برای تصاویر 10 هرتز، برای اپ‌های متنی سنگین نظیر ایمیل 30 هرتز، برای ویدئو 60 هرتز و برای بازی 120 هرتز خواهد بود. در ظاهر این تغییر اقدام مفیدی از سمت سامسونگ به نظر می‌رسد که به مدیریت بهتر باتری کمک می‌کند. اما در عمل به نظر نمی‌رسد که این سیستم برای همه برنامه‌ها و بازی‌ها تطابق داده شده باشد و حتی می‌توان حدس زد که این تغییر نرخ نوسازی نمایشگر براساس محتوای نمایشگر، تأثیر عکس در مصرف انرژی گوشی داشته است.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

در بخش تنظیمات نمایشگر، گزینه‌ای برای انتخاب تم تاریک یا روشن، تنظیم میزان روشنایی دستگاه به صورت دستی یا خودکار، تنظیم نرخ نوسازی نمایشگر، حذف نورهای آبی و نوع نمایشگر در نظر گرفته شده است. در Screen Mode دو گزینه Vivid و Natural در نظر گرفته شده و علاوه‌براین امکان تنظیم White Balance برای گرمی و سردی بیشتر جنس تصاویر و رنگ‌های RGB نیز در این بخش لحاظ شده است. در حالت تنظیمات Natural  نیز فضای رنگی sRGB تحت پوشش قرار دارد که رنگ‌های طبیعی‌تر و کم‌تر اشباع‌شده‌ای را به نمایش می‌گذارد. البته برای استفاده عمومی تنظیمات نمایشگر در حالت Vivid چشم‌نوازتر به نظر می‌آیند.

.در بخش Screen Resolution نیز شما می‌توانید دقت تصویر را بر روی یکی از گزینه‌های HD+، FHD+ و WQHD+ قرار دهید که در گزینه آخر، حالت 120 هرتز غیرفعال خواهد بود. یکی از دیگر گزینه‌های منوی نمایشگر،  Accidental Touch Protection (برای جلوگیری از لمس‌های اتفاقی)است. با در نظر گرفتن اینکه لبه‌های نمایشگر این گوشی خمیده است و در اوایل کار امکان لمس اشتباه بسیار بالا بوده، این یک گزینه بسیار کاربردی است.

Video Enhancer یکی دیگر از امکاناتی بوده که در بخش تنظیمات گوشی گلکسی نوت 20 اولترا است که با بالابردن کیفیت تصاویر ویدئوها، آنها را روشن‌تر و رنگ‌های زنده‌تر به چشمان کاربران ارائه می‌کند. این قابلیت در حال حاضر، برای 5 برنامه Video Player، یوتیوب، Google Play Movies & TV ، نتفلیکس و توئیچ در دسترس است. تنظیمات دیگری که در بخش نمایشگر این گوشی وجود دارد، مانند Edge Screen و Navigation Bar، مواردی هستند که به‌طور معمول در تمامی گوشی‌های سامسونگ آنها را دیده‌ایم.

میزان روشنایی نمایشگر نوت 20 اولترا را احتمالاً تا امروز در هیچ گوشی دیگری ندیده‌اید. در زیر نور مستقیم آفتاب، در حالت روشنایی خودکار، نمایشگر کاملاً قابل مشاهده است و میزان روشنایی آن چیزی در حدود 1024 نیت است. البته در حالتی که بخواهید روشنایی را به صورت دستی به بالاترین سطح برسانید، میزان آن 500 نیت خواهد بود. به‌طورکل نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ را احتمالاً بتوانیم بهترین نمایشگر موجود در میان گوشی‌های هوشمند، نامگذاری کنیم. البته محدودیت حالت 120 هرتز به رزولوشن پایین‌تر و عدم تطبیق این حالت با تمامی برنامه‌ها ایرداتی است که همچنان به این دستگاه وارد است.

قلم گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

سخت‌افزار

بازی کالاف دیوتی تو گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

سامسونگ یک قانون نانوشته برای گوشی‌های پرچمدار خود دارد و آن اینست که آنها را با دو چیپست متفاوت راهی بازار می‌کند. گلکسی نوت 20 اولترا هم از این قاعده مستثنی نبوده و در بازار چین، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا با اسنپدراگون 865+ کوالکام و در دیگر نقاط جهان با اگزینوس 990 سامسونگ عرضه شده است. طبیعتاً نسخه‌ای هم که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، مجهز به چیپست پرچمدار اگزینوس با پشتیبانی از شبکه 5G است.

بازی اسکای فورس با گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

اگزینوس 990 با معماری 7 نانومتری پلاس طراحی شده و دارای هشت هسته (2 هسته 2.73 گیگاهرتزی Mongoose M5، دو هسته 2.50 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G77 است. این پردازنده با 12 گیگابایت حافظه رم و 128-256-512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 همراه شده است. البته سامسونگ شیار سیم‌کارت هایبرید برای این دستگاه در نظر گرفته و در صورتیکه قصد استفاده از سیم‌کارت دوم را نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه MicroSD، فضای گوشی را افزایش دهید.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

برای اینکه ببینیم عملکرد سخت‌افزاری نوت 20 اولترا به چه صورت است، در ابتدا به سراغ تست‌های بنچمارک رفتیم. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، نوت 20 اولترا با چیپست اگزینوس 990 در اندازه یک پرچمدار واقعی ظاهر شده و امتیازات این را به خوبی نشان می‌دهند. البته قابل پیش‌بینی بود که امتیازهای کسب شده توسط این گوشی بهترین نباشد و در مقایسه با رقیبانی که اسنپدراگون 865+ و حتی 865 معمولی راهی بازار شده‌اند، در رتبه پایین‌تری قرار بگیرد.

با این حال، این امتیازات در کاربری گوشی محسوس نخواهد بود. این گوشی به خوبی از پس تمام مسئولیت‌هایی که به آن سپرده می‌شود، برمی‌آید. از انجام وظایف سبک مانند برقرار تماس، ارسال پیام، وبگردی و چرخ زدن در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا پردازش‌های سنگینی مانند بازی، ادیت ویدئو و …، نوت 20 اولترا شما را ناامید نخواهد کرد.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

باوجود اجرای روان و لذتبخش بازی‌ها در کیفیت بالا و نمایشگر 120 هرتز، موردی که در این گوشی کمی شرایط را بحرانی می‌کند، گرم شدن بیش از اندازه بدنه پشت دستگاه در زمان پردازش‌های نسبتاً سنگین است. به عنوان مثال، در زمان استفاده از دوربین در یک روز آفتابی، بدنه شیشه‌ای دستگاه و قاب فلزی دور گوشی آنقدر داغ و حتی سوزان شد که ما تصمیم گرفتیم عکاسی با گوشی را برای مدت کنار گذاشته، تا دمای دستگاه به حالت طبیعی بازگردد.

بازی پابجی با گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

 در ویدئوهای کالبدشکافی این گوشی دیدیم که سامسونگ دو نسخه متفاوت از سیستم خنک کننده را بسته به پردازنده، برای نوت20 در نظر گرفته است. اما به نظر نمی‌رسد که عملکرد این دو خنک کننده (محفظه بخار مسی و لایه گرافیتی) تفاوت چندانی در پایین آوردن دما سیستم داشته باشند. با این حال، گرم شدن بیش از اندازه در نسخه اگزینوس که برای بررسی در اختیار ما بود، می‌تواند یکی از دلایل پایین بودن عملکرد دستگاه در بنچمارک‌ها باشد. موضوعی که احتمالاً در آینده می‌تواند بر روی عملکرد سخت‌افزاری دستگاه هم تأثیرگذار باشد.

سامسونگ راه‌های زیادی برای تأمین امنیت این گوشی ارائه کرده است. به‌غیر از روش‌های معمول سنتی مانند استفاده از رمز، الگو و پین، دو روش احراز هویت دیگر نیز در نظر گرفته شده است. روش اول، حسگر اثر انگشت است که در زیر نمایشگر آن جای گرفته. این سنسور از نوع اولتراسونیک بوده و خوشبختانه در مقایسه با نسل‌های قبلی خود بهبود پیدا کرده و حالا هم از دقت و هم سرعت بسیار خوبی برخوردار است.  هرچند که انتقاد وارده به S20 همچنان به این گوشی هم وارد است و سامسونگ می‌توانست برای ارتقاء بهتر، فضای بیشتری به آن اختصاص دهد تا کاربر برای باز کردن قفل، دقت زیادی برای درست قرار دادن انگشت در جایش به خرج ندهد.

دومین روش احراز هویت بایومتریک این گوشی تشخیص چهره دو بعدی است که در آن دوربین سلفی قادر به باز کردن قفل صفحه است. مانند اکثر پرچمداران بازار این گوشی به‌دلیل آنکه فاقد سنسور تشخیص عمق است، نمی‌تواند با دقت و امنیت بالا این عمل را انجام دهد. با این وجود، اگر بحث نگرانی امنیتی را کنار بگذاریم، دوربین سلفی از نظر سرعت تشخیص چهره در تمامی شرایط عملکرد بسیار خوبی دارد.

در بخش اتصالات، نوت 20 اولترا تمامی قابلیت‌های مورد نیاز یک گوشی هوشمند را به کاربر ارائه می‌کند. مودم 5G، پورت USB  3.2 Type C، بلوتوث نسخه 5.0، وایفای 802.11 a/b/g/n/ac/6 باند دوگانه برجسته‌ترین این ماژول‌ها هستند. سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در اکثر ماژول‌های مذکور قابل بررسی است، اما از آنجاییکه به‌دلیل شرایط مرتبط با قوانین رجیستری در ایران، امکان استفاده از سیم‌کارت و بررسی عملکرد این قابلیت‌ها وجود ندارد. از سوی دیگر باتوجه به این موضوع که عملکرد نسل چهارم شبکه‌های موبایلی در ایران هنوز هم در سطح ایده‌ال خود قرار ندارد، پرداختن به قابلیت 5G این گوشی عملاکاملاً عبثی به نظر می‌رسد.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

گلکسی نوت 20 اولترا مجهز به بلندگوهای استریو است و نمی‌توان منکر این موضوع شد که کیفیت، بلندی و جنس صدا در حالت استریو بسیار بهتر از آن چیزی است که در گوشی‌هایی با بلندگوی تکی دیده‌ایم. تأثیر این موضوع را می‌توان در زمان پخش محتوای ویدئویی و بازی بیشتر از هر زمان دیگری حس کرد. همانطور که در بخش طراحی گفته شد، این گوشی فاقد جک 3.5 میلیمتری هدفون است. از همین رو یک هدفون AKG مجهز به پورت USB-C درون جعبه آن قرار گرفته است.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

قلم S-Pen

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

قلم S-Pen را شاید بتوان تنها امضای منحصر به فرد سری نوت سامسونگ در میان گوشی‌های هوشمند دانست. چراکه در کنار تجربه کار با قلم در کنار انگشت، هر ساله قابلیت‌های جالب‌تری به آن اضافه می‌شود. گلکسی نوت 20 اولترا امسال مجهز به قلمی شده که از نظر ظاهر و طراحی با نسخه سال گذشته تفاوت چندانی ندارد. با این حال، سامسونگ عملکرد این قلم را به خوبی بهبود بخشیده و میزان تأخیر آن را از 42 ثانیه سری نوت 10 تنها به 9 ثانیه کاهش داده است.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

اگر برایتان سوال است که آیا این موضوع تأثیری در نحوه کاربری از قلم داشته یا خیر، پاسخ آن مثبت است. ترکیب قلم بهبود یافته که از قابلیت “AI point prediction” برای پیش‌بینی حرکت بعدی شما در نظر گرفته شده با نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری 240 هرتز نمایشگر، تجربه بسیار نزدیک با نوشتن با یک قلم واقعی را به شما می‌دهد. البته این تجربه مانند آنچه که در تبلیغات این گوشی عنوان شد، 100 درصد مانند نوشتن با یک مداد واقعی نیست، اما در مقایسه با نسل قبل و حتی نوت 20 تفاوت بسیار محسوس است.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

قابلیت جدید دیگر این قلم، Anywhere actions است که با استفاده از آن می‌تواند از قلم خود از هر نقطه تنها با نگه داشتن کلید آن و ژست‌های هوایی عملیات انجام دهید. 5 حرکت برای این منظور تعریف شده که Back، Home، Recent، Smart Select و Screen Write آن را تشکیل داده‌اند. علاوه‌براین با قابلیت App action شما قادر خواهید بود تا انتخاب کنید قلم در هر کدام از برنامه‌ها به چه صورت عمل کند و یا اصلاً هیچ تأثیری نداشته باشد. در کنار این موارد، قابلیت‌های Air actions هم با ژست‌های هوایی قادر به انجام عملیات در محیط گوشی است.

امکان اضافه کردن نکات با قلم در حاشیه‌های فایل PDF از دیگر قابلیت‌های جدید در این گوشی است. به طرز جالبی شما می‌توانید از فایل ادیت شده خود به عنوان یک پاور پوینت در ارائه و یا موارد دیگر استفاده کنید. از دیگر امکانات اضافه شده به قابلیت قلم، می‌توان به همگام سازی صدا با دست نوشته، صاف کردن نوشته‌هایی که به صورت کج ثبت شده‌اند و امکان همگام سازی نوت‌های ثبت شده در گوشی با ویندوز اشاره کرد.

با تمام امکانات ریز و درشت و بسیار بسیار زیادی که نسل جدید قلم S-Pen با خود در نوت 20 اولترا به همراه آورده است، شاید کاربردی‌ترین آنها، همان امکانات اولیه باشد. یکی از این قابلیت‌های کاربردی بیرون آوردن قلم در حالت نمایشگر خاموش و شروع به نوشتن کردن است. در زمان روشن بودن نمایشگر هم بیرون آوردن قلم در حالت پیش‌فرض منجر به ظاهر شدن منو Air command می‌شود. در این منو به صورت پیش‌فرض کاربردی‌ترین امکانات و برنامه‌های قلم گوشی قرار گرفته‌اند که البته تمامی آنها قابل جایگزینی است.

نرم‌افزار

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

Note20 Ultra با جدیدترین نسخه از سیستم عامل، یعنی اندروید 10 راهی بازار شده که البته با رابط کاربری OneUI 2.5 به سبک همیشگی گوشی‌های سامسونگ شخصی سازی شده است. از نظر ظاهری این نسخه از نرم‌افزار با OneUI 2.0 که در S20های سامسونگ دیده بودیم، تفاوت چندانی ندارد. در واقع به نظر می‌رسد که سامسونگ تمرکز خود را در بروزرسانی جدید بیشتر بر روی بهینه‌سازی و بهبود زیرساخت این رابط کاربری گذاشته است.

مانند همیشه نرم‌افزار گوشی سامسونگ طیف وسیعی از امکانات را به شکل ساده و سرراست در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تعداد برنامه‌های پیش‌فرض گوشی کمتر از همیشه شده و در زمان راه‌اندازی دستگاه می‌تواند از نصب بخشی از آنها چشم‌پوشی کنید.

از بهترین امکانات نرم‌افزاری گوشی وجود، Dark Mode به شکل سیستمی است که به طور یکپارچه محیط گوشی را به رنگ تیره درمی‌آورد و نه تنها میزان مصرف باتری را کاهش می‌دهد، بلکه از آسیب‌های احتمالی به چشم در محیط‌های کم نور جلوگیری می‌کند.

در کنار این موارد، امکانات دیگری نیز هستند که نقش چندان مثبتی در میزان مصرف باتری ندارند. به عنوان مثال قابلیتAOD یا صفحه نمایش همیشه روشن که از جذاب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید، می‌تواند سرعت تخلیه باتری را به‌طور نامحسوس بالاتر ببرد. البته این گزینه حالا به لطف تنظیمات جدید امکان آن را دارد که فقط در صورت لمس نمایشگر فعال ‌شود وبدین ترتیب میزان مصرف باتری توسط این قابلیت کمتر از گذشته خواهد شد. قابلیت Digital well-being و Parental Control نیز در نرم‌افزار گوشی نه تنها شما را از مدتی که در برنامه‌های مختلف می‌گذرانید مطلع می‌کند؛ بلکه می‌توانید محدودیت‌هایی برای استفاده شما یا فرزندنتان از گوشی و برنامه‌های آن نیز اعمال کند.

از دیگر امکانات موجود در OneUI می‌توان به Game Launcher اشاره کرد که محیطی مخصوص بازی ارائه می‌کند. در این قسمت امکان این وجود دارد که برای بازی‌ها مشخص شود که تمرکز دستگاه بر روی چه گزینه‌ای باشد؛ مصرف باتری، عملکرد بهتر یا تعادل میان این دو گزینه. کلید پاور دستگاه هم حالا قابل برنامه‌ریزی شده و می‌توان تنظیم کرد که با دوبار فشار و یا یک بار نگه داشتن چه عملیاتی انجام دهد. علاوه‌براین سامسونگ Dex هم در این گوشی دستخوش تغییراتی مثبت شده است. با استفاده از این قابلیت امکان اتصال گوشی به لپ‌تاپ و تلویزیون توسط کابل و یا بی‌سیم و تبدیل نمایشگرهای آنها به صفحه گوشی فراهم می‌شود.

نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند سامسونگ در طول چند سال اخیر به خوبی پیشرفت کرده و امکانات کاربردی و جالبی به آن اضافه شده است. تم تاریک، منوی کنار نمایشگر (Edge Screen)، گیم لانچر، ژست‌های حرکتی و البته ژست‌های هوایی جالبی که به لطف حضور قلم S-Pen در این گوشی در نظر گرفته شده است، از بهترین امکانات موجود در نرم‌افزار نوت 20 اولترا هستند و در مجموع ایراد خاصی به آن وارد نیست.

دوربین

دوربینهای گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

باوجود آنکه انتظار می‌رفت سامسونگ برای دوربین این گوشی در مقایسه با S20 Ultra دست به تغییرات چندانی نزند، اینگونه نشد. حالا نوت 20 اولترا مجهز به سه دوربین در قاب پشتی خود است و سنسور ToF سه‌بعدی اس20 اولترا در این گوشی حذف شده است. با این حال بخش‌هایی از دوربین همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

دوربین اصلی از همان سنسور 108 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. HM1 از فناوری Nonacell بهره می‌برد. نوناسل به معنای ترکیب 9 به 1 پیکسل‌های مجاور و تبدیل شدن به یک پیکسل بزرگتر است. این ترکیب پیکسلی به ایجاد عکس‌های 12 مگاپیکسلی با نویز کمتر و روشنایی و جزئیات بیشتر منجر می‌شود. اندازه این سنسور 1/1.33 اینچ است و این اندازه نسبتاً بزرگ به جذب نور کافی در عکس و برجسته‌تر شدن سوژه در زمان تار کردن پس‌زمینه کمک می‌کند. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که سامسونگ در زمان ساخت این گوشی به خوبی از مشکل فوکوس در S20 Ultra مطلع بوده، چرا که یک فوکوس خودکار لیزری نیز در کنار فوکوس اصلی برای دوربین اصلی در نظر گرفته است.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

باوجود آنکه دوربین اصلی در حالت پیش‌فرض تصاویر را به‌صورت 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند، در صورت تمایل می‌توانید در بخش تنظیمات دوربین را روی حالت 108 مگاپیکسلی تنظیم کنید. اما از آنجاییکه کیفیت عکس خروجی در حالت پیش‌فرض بسیار خوب است، احتمالاً نیازی به این کار نخواهید داشت.

سنسور دوم در بخش دوربین‌ها 12 مگاپیکسلی و از نوع فوق عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. این دوربین تصاویری که دوربین اصلی نمی‌تواند تمام منظره را در کادر جای دهد، با زاویه دید 120 درجه ثبت می‌کند. برخلاف پرچمدار سری S، سنسور فوق عریض نوت 20 اولترا از قابلیت فیلمبرداری Super Steady video بهره نمی‌برد. کیفیت تصاویر ثبت شده با این سنسور بسیار خوب و با کمترین میزان اعوجاج است. برخلاف گذشته جنس رنگ این تصاویر نیز نزدیک به تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی بوده و تفاوت‌ها تنها با دقت بسیار زیاد، محسوس است.

تفاوت دیگر دوربین نوت 20 و اس20 اولترا در دوربین تله‌فوتو آنها با لنز پریسکوپیشان است. در نوت یک سنسور 12 مگاپیکسلی جایگزین سنسور 48 مگاپیکسلی S20 شده. با این حال این زوم اپتیکال و هایبرید در این سنسور بهبود پیدا کرده و حالا به ترتیب به 5x و 50x ارتقا یافته است. سنسور تله‌فوتو مانند دوربین اصلی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

دوربین گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

دوربین زوم، مانند همیشه یکی از سرگرم کننده‌ترین بخش‌های دوربین به حساب می‌آید. به‌طوری که شما دوست دارید پس از ثبت هر تصویر با دوربین اصلی، شانس خود را با زوم‌های بالاتر 2x (با دوربین اصلی(، 4x، 5x، 10x، 20x و 50x امتحان کنید. طبیعتاً هر چه رقم بزرگنمایی بالاتر رود، کیفیت تصاویر ثبت شده نیز پایین‌تر خواهد آمد. به‌گونه‌ای که احتمالاً تصاویر ثبت شده با زوم 50 برابری، قابلیت استفاده در هیچ پلتفرمی را نداشته باشد. اما باز هم ثبت تصاویر نسبتاً واضح از فاصله‌های بسیار دور جذابیت‌های خاص خود را دارد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که کیفیت تصاویر ثبت شده با زوم 50x در مقایسه با گذشته، پیشرفت بسیار خوبی داشته. تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ با زوم 50x بر روی دست گرفته شده و احتمالاٌ با استفاده از سه پایه عکس‌های باکیفیت‌تر و با وضوح بالاتری ثبت خواهد شد.

در دوربین سلفی این گوشی خبری از سنسور 40 مگاپیکسلی که در S20 Ultra دیده بودیم، نیست. سامسونگ تصمیم گرفته تا برای نوت 20 اولترا از یک سنسور 10 مگاپیکسلی با f/2.2 استفاده کند که مجهز به فوکوس خودکار با تشخیص فاز از نوع دوال پیکسل است. باوجود آنکه کوچکتر، تصاویر ثبت شده با این دوربین کیفیت قابل قبولی دارند. البته در تصاویر ثبت شده در محیط‌های تاریک و کم‌نور وجود نویز تا حدی مشهود است.

دوربین سلفی گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

هوش مصنوعی و نرم‌افزار هوشمند دوربین نوت 20 اولترا نقش موثری در ثبت تصاویر باکیفیت داشته‌اند. سامسونگ برای هر چهار دوربین این گوشی Night Mode یا همان حالت اختصاصی عکاسی شب را در نظر گرفته است. نکته‌ای که در این حالت عکاسی وجود دارد اینست که تفاوت عکسی که در لحظه ثبت می‌شود یا عکس پردازش شده بسیار محسوس است و در واقع نرم‌افزار چند ثانیه‌ای برای پردازش این تصاویر به زمان نیاز دارد.

در واقع در طول این مدت، دوربین در حالت ترکیب چندین عکسی است که همزمان با یک بار فشردن کلید شاتر ثبت شده تا در نتیجه این ادغام بهترین نتیجه ممکن را به کاربر ارائه کند. خوشبختانه در این فرایند نرم‌افزار و هوش مصنوعی دوربین به بهترین شکل عمل می‌کند و تصاویر ثبت شده در حالت Night تقریبا در تمامی شرایط کیفیت رضایت بخشی دارند.

در صفحه اصلی نرم‌افزار دوربین سه حالت برای عکاسی در نظر گرفته شده است؛ 0.5x (فوق عریض)، 1x (اصلی 108 مگاپیکسلی) و 5x (تله‌فوتو). اما در زمان سوئیچ بین این سنسورها به بزرگنمایی‌های دیگر برمی‌خورید که شامل 2x، 4x، 10x، 20x و 50x  می‌شود. سامسونگ در کنار نایت مد، حالت‌های متنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری در نرم‌افزار این گوشی در نظر گرفته است. Live Focus حالتی است که در آن با استفاده از هوش مصنوعی، پس‌زمینه سوژه به شکل طبیعی تار می‌شود. حالت عکاسی Pro برای افرادی در نظر گرفته شده که علاقه دارند تا دستی با تغییرات تنظیمات عکس مورد رضایت خود را ثبت کنند. Food برای عکاسی از غذا و پانوراما برای عکاسی در وسعت بالا استفاده می‌شود.

حالت جدیدی که سامسونگ برای اولین بار در S20 Ultra آن را ارائه کرده بود، یعنیSingle Take  در نوت 20 اولترا نیز وجود دارد. در این حالت دوربین‌ها به طور همزمان اقدام به ثبت عکس و فیلم با حالت‌های متنوع می‌شوند و در نهایت پس از چند ثانیه گلچینی از آنها ذخیره می‌شود. باوجود ارائه بروزرسانی، همچنان به‌دست آوردن نتایج مطلوب در این حالت کمی سخت است، اما در هر حال، مد جدیدی است که انتظار می‌رود در آینده دستخوش تغییرات مثبتی شود.

دوربین‌های نوت 20 اولترا با آن برآمدگی که در قاب پشتی گوشی ایجاد کرده‌اند، طراحی و حتی تعادل گوشی را بر هم زده‌اند. با این حال، باید قبول کنیم که این مجموعه، ترکیبی بسیار قدرتمند را تشکیل داده‌اند که توانایی ثبت تصویر در هر شرایطی را ممکن کرده‌اند. بدون اغراق دوربین‌های گلکسی نوت 20 اولترا یکی از بهترین مجموعه دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند سال 2020 را تشکیل داده‌اند که می‌توانند تصاویری با کیفیت بالا، حداقل نویز، دقت رنگی مناسب و جزئیات عالی به ثبت برسانند.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

نمونه عکس دوربین گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ
نمونه عکس دوربین گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

برای دریافت نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با کیفیت اصلی، فایل زیر را دانلود کنید:

دانلود فایل

باتری

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

زمانیکه سامسونگ گلکسی S20 Ultra را با یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپرساعتی راهی بازار کرد، خیالمان تا حدی راحت بود که باتری قرار نیست دغدغه اصلی ما برای این گوشی باشد. اما حالا شاهد آن هستیم که نوت 20 اولترا دارای یک باتری کوچکتر 4500 میلی آمپرساعتی است. این یعنی بر روی کاغذ نمایشگر 120 هرتز و پشتیبانی از شبکه 5G چالش‌های بزرگی برای باتری این گوشی خواهند بود.

با این حال؛ فارغ از ذهنیت‌های موجود، تصمیم گرفتیم که عملکرد این باتری را در تست بنچمارک PCMark مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا با تنظیم نمایشگر بر روی حالت Adaptive 120Hz و باتری بر روی High Performance به سراغ این تست رفتیم. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نوت 20 اولترا عملکرد خوبی در این آزمون نداشت و تنها 7 ساعت و 41 دقیقه دوام آورد. این پایین‌تری عددی است که تا امروز ما در تست‌های بنچمارک باتری به آن برخورده‌ایم. با تمام این اوصاف یک بار دیگر تست را در حالت نمایشگر استاندارد 60 هرتز و باتری Optimized تکرار کردیم. این بار عملکرد نوت 20 اولترا در حدود 3 ساعت بهبود پیدا کرد و به 10 ساعت و 51 دقیقه رسید.

عملکرد نه چندان قابل قبول باتری نه تنها در بنچمارک، بلکه در استفاده ما در طول بررسی هم تأثیر خود را نشان می‌داد. در روزهای شلوغ و زمانیکه از مشغول استفاده از دوربین گوشی یا بازی با آن بودیم، با چشم خود به شکل محسوسی شاهد کم شدن میزان شارژ گوشی بودیم. البته باید اعتراف کنیم در معدود دفعاتی که تنظیمات گوشی بر روی حالت بهینه قرار داشت، خالی شدن باتری آنقدرها هم چشمگیر نبود. اما به عقیده من، زمانیکه چنین رقم بالایی برای خرید گوشی پرداخت می‌شود، استفاده از حداکثر توان آن، حق طبیعی کاربر است و در این شرایط باتری نوت 20 اولترا چنگی به دل نمی‌زند.

نکته عجیب دیگر در رابطه با باتری این گوشی، سیاست سامسونگ در طراحی شارژر برای این دستگاه است. گلکسی Note20 Ultra با یک شارژر 25 وات راهی بازار می‌شود و احتمالاً از شارژرهای سریع‌تر پشتیبانی نخواهد کرد.‌ این در حالیست که S20 Ultra که پرچمدار اول سال 2020 سامسونگ است، از شارژر 45 وات نیز پشتیبانی خواهد کرد. برای نوت20 اولترا امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با توان 15 وات و شارژر بی‌سیم معکوس با توان 4.5 وات نیز در نظر گرفته شده است.

شارژ وایرلس معکوس گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

 سامسونگ در بخش تنظیمات Power Mode باتری، چهار حالت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته است. High Performance (بالاترین سطح عملکرد)، Optimized (بهینه)، Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی). به صورت پیش‌فرض باتری گوشی در حالت بهینه قرار دارد، اما در زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است و امکان شارژ گوشی وجود ندارد، دو حالت پاور سیو می‌تواند بسیار کاربردی واقع شوند. در صورتیکه هم که قصد داشته باشید از تمام قدرت گوشی استفاده کنید، می‌توانید گزینه High Performance را انتخاب کرده که در این صورت میزان مصرف باتری همانگونه که ما در طول بررسی تجربه کردیم، بسیار بالاتر خواهد رفت.

جمع‌بندی

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

گلکسی نوت 20 اولترا یک پرچمدار شایسته از سری نوت سامسونگ است که با قیمت 1300 دلار راهی بازار شده. دیدن این برچسب قیمت و ضرب کردن آن با قیمت روز دلار و جمع کردن رقم به دست آمده با هزینه رجیستری، دستمزد فروشنده و شیرینی خانواده، کافیست تا همین حالا قید خرید این گوشی را بزنید. با این حال، فارغ از قیمت ارز و ارزش پول ملی کشورمان، قیمت گلکسی نوت 20 اولترا حتی به دلار هم بالا است و در واقع یکی از گران‌ترین گوشی‌های فعلی بازار به حساب می‌آید.

این درحالیست که این گوشی آنقدرها هم با رقیبان ارزان قیمت‌تر خود اختلاف ندارد و حتی شاید در بخش‌هایی، رقیبان عملکرد بهتری نیز داشته باشند. با این حال، نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت، قلم S-Pen و قابلیت‌های آن اصلی‌ترین وجوه تمایز این گوشی با دیگر محصولات بالارده بازار هستند. گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ گزینه مناسب برای افرادی است که صرف نظر از قیمت، به دنبال خرید یک گوشی لوکس و باکیفیت، با قابلیت‌هایی منحصر به فرد و خاص هستند.

گوشی  گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

طرفداران سری نوت سامسونگ هر سال در اواخر تابستان در انتظار معرفی نسل جدید این گوشی‌ها بودند. اما معرفی نوت 20 اولترا ممکن است برای این طرفداران چندان راضی کننده نباشد. باوجود امکانات بالای این گوشی، قیمت بسیار بالا و تفاوت‌هایی که در عملکرد دو نسخه متفاوت (چیپست‌های اگزینوس و اسنپدراگون) از این گوشی مشاهده شد، به نوعی کاربران را از خرید نوت 20 اولترا دلسرد کره است.

با تمام این اوصاف، سری نوت 20 سامسونگ ممکن است برای طرفدارای این سری و حتی همه کاربران حس و حال دیگری نیز داشته باشد. چراکه شایعاتی مبنی بر این موضوع به گوش می‌رسد که سامسونگ قصد تعطیلی گوشی‌های این سری را دارد و گفته می‌شود که از سال آینده نسخه اولترا گلکسی Sها با قلم معرفی شده و گوشی‌های تاشوی سامسونگ جایگزین سری نوت در مراسم آنپکد تابستانه خواهند شد. در صورت صحت این شایعات، گوشی‌های نوت 20 آواز قویی برای خانواده کهکشانی نوت سامسونگ خواهند بود.

مزایا:
  • نمایشگر عالی و بسیار با کیفیت
  • امکانات نرم‌افزاری مناسب
  • قلم S-Pen و قابلیت‌های بسیار متنوع و جذاب آن
  • مجموعه کاملی از دوربین‌های باکیفیت
معایب:

معایب

  • برآمدگی بسیار زیاد محفظه دوربین‌های اصلی
  • عملکرد باتری
  • نبود جک 3.5 میلیمتری هدفون
  • گرم شدن غیرطبیعی
  • ارائه گوشی با دو سخت‌افزار متفاوت
  • قیمت بسیار بالا
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ گزینه مناسب برای افرادی است که صرف نظر از قیمت، به دنبال خرید یک گوشی لوکس و باکیفیت، با قابلیت‌هایی منحصر به فرد و خاص هستند.

9.1امتیاز9.3سخت‌افزار9.4نرم‌افزار9.8صفحه نمایش9.5دوربین9.1صدا8.9طراحی8.1باتری8.5ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

21 دیدگاه

  1. Avatar عیسی رستمی گفت:

    سلام خانوم نوربخش ، روز شما بخیر
    من به ندرت گوشیمو عوض میکنم و دنبال یه گوشی باکیفیت از هر لحاظ هستم با امکان استفاده برای چند سال ( گوشی فعلیم مال ده سال قبله اما هنوزم نسبت به خیلی از مدلهای امروزی قوی و توانمنده ) با این اوصاف به نظر شما ؛ بین دو مدل note 20 الترا و S21 الترا کدامیک ارزش خرید بالایی دارن ؟

  2. Avatar پریسا گفت:

    سلام ببخشین لایو فوکوس نداره چرا؟

  3. Avatar ali گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    خانم نوربخش 2 تا سوال داشتم.
    اول اینکه بلندی صدای اسپیکرهای این گوشی در مقایسه با نوت 20 اولترا در چه سطحه؟!
    دوم ، عمر باتریش در برابر اس 20 اولترا ضعیفتره؟

  4. Avatar مجتبی آستانه گفت:

    مثل همیشه یه بررسی عالی و کامل، ممنون از شما.
    «… شیرینی خانواده» خیلی خوب بود بسی خندیدیم :))

  5. Avatar امین گفت:

    ببخشید چون سریع منویسم اشکالات املایی در متن بالا وجود دارند

  6. Avatar مصطفی گفت:

    آواز فنچم هم نیست خانم نور بخش 🙂
    به نظرم طراحی به شدت زشتی دارد . جذابیت ندارد . شبیه فندک است 🙂
    این حفره صفحه نمایش واقعا در فیلم و بازی آزار دهنده هست . مخصوصا فیلم باز ها هیچ جور نمیتونن با این حفره کنار بیایند !

    در کل سری S سامسونگ رو ترجیح میدم به شدت .

  7. Avatar محمد حسین بناری گفت:

    سلام خدمت شما و خیلی ممنون بابت مطلب بسیار خوب و با کیفیت . خیلی ممنونم که در مورد تمام نکات خوب و بد این گوشی توضیح دادید . خیلی خوشحال شدم که بررسی به این جامعی و کاملی دیدم . کاملاً موافقم باهاتون مخصوصاً در مورد بخش باتری و دما . فقط یک سوال داشتم شما که این گوشی رو بررسی کردید در حالت high performance واقعاً تاثیر داره توی بازی ها و کار های سنگین( بدون در نظر گرفتن داغی و زود خالی شدن باتری) .منظورم اینه که واقعاً محسوسه تفاوت؟

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام دوست عزیز. مرسی از شما که وقت گذاشتین و مطالعه کردین این بررسی رو.
      تو حالت پرفرمورمنس بیشترین تأثیر رو در میزان روشنایی و رزولوشن نمایشگر می‌بینیم. البته تو توضیحات گفته شده که عملکرد دستگاه هم سریع‌تر میشه، اما یه گوشی مثل نوت 20 اولترا همینجوریش هم به شدت سریعه. یعنی اگه تغییری هم تو عملکرد دستگاه باشه، محسوس نیست. برای این گوشی خاص تنها تغییر واضح میزان روشنایی دستگاهه.

  8. Avatar M o r d a b گفت:

    عملکرد این گوشی نسبت به قیمتش یه فاجعه محسوب میشه
    1300 دلار پول یه گوشی با این باتری ضعیف بدی تازه مثل ماهی تابه هم داغ کنه
    سامسونگ بهتر بود به جای بالا بردن رام و نرخ بروزرسانی نمایشگر و پیکسلهای دوربین یه فکری به حال دما و باتری این گوشی میکرد
    همون قدر که ارزش خرید این گوشی پایین بود
    اما کیفیت مطالب ارائه شده بالا بود
    سپاس از شما

  9. Avatar امیرحسین گفت:

    وجدانا خیلی گرونه ولی من دوسش دارم
    الانم گوشیم نوته اما دیگر فکر آپگرید رو باید از سرم بیرون کنم

  10. Avatar MOHAMAD گفت:

    از اون گوشیا که هیچوقت نمیتونیم بخریم 🙂
    آمریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه!
    ولی نهات تا Note 9 قشنگ بود ظاهرش ولی جدیدن دیگه خوشگل نیست.

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      متأسفانه همینطوره و با وضعیت فعلی بازار ارز، دست نیافتنی‌تر شده خرید گوشی خوب
      من به شخصه طراحی ماتِ بدنه پشتی سریای جدید رو بیشتر دوست دارم، اما فرم کلی طراحی رو بله درست میفرمایین.

      • Avatar MOHAMAD گفت:

        بررسیتونم مطالعه کردم ممنون از وقتی که گذاشتین!
        تو این دوره من فقط به نمایشگر گوشی و ظاهرش اهمیت میدم چون انقدری قوی شدن که عملکردشون به چشم نیاد!
        البته فقط پرچمدار

  11. Avatar سمانه گفت:

    طراحی نوت های قبلی رو خیلی بیشتر دوست داشتم . این حفره نمایشگر کل زیبایی گوشی رو تحت تاثیر قرار داده است .
    در کل گوشی بسیار کاملی از سامسونگ هست مخصوصاً صفحه نمایش فوق العاده اش .

    خوشبحال اونهایی که پولشو دارن و میخرن .

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      خوشبختانه این حفره‌ها واقعا کوچیکن و مزاحمت خاصی ایجاد نمی‌کنن.
      موافقم، نمایشگر این گوشی هم بی‌نظیر بود.

    • Avatar امین گفت:

      وجدانن بعضیا اینقدر رو تراشش زوم کردن انگار حالا واتساپ نموتونه باز کنه
      آخه مگه میخوای با گوشی چیکار کنی
      من با جی فایو ۲۰۱۵ پابجی بازی میکنم مشکلی نداره چه برسه این این گنده بک
      تازه من تراحی سری نوت با لبه های تیز مخصوصا نوت ۱۰ به بعد رو خیلی میپسندم
      مقاله ی خوبی بود واسش زحمت کشیدین
      خسته نباشید
      امین سلامی هستم ۱۵ ساله از خوزستان
      با آرزوی موفقیت های روز افزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.