بررسی گوشی آنر 9A

بررسی گوشی آنر 9A

آنر برند جوانی است که از سال 2013 فعالیت خود را به صورت رسمی در زمینه تولید گوشی هوشمند آغاز کرد. با گذشت کمتر از یک دهه از فعالیت این شرکت، حالا گوشی‌های آنر در سراسر جهان شناخته شده‌اند و در بازارهای اروپا و آسیا از محبوبیت خوبی در میان کاربران برخوردارند. این برند جوان به تازگی از گوشی آنر 9A برای بازار ایران رونمایی کرده است و ما امروز با بررسی این گوشی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

HONOR 9A گوشی جدید برند چینی آنر است که هفته گذشته در مراسمی برای بازار ایران رونمایی شد. این گوشی در رده محصولات اقتصادی و مقرون به‌صرفه قرار گرفته و مشخصات آن بر روی کاغذ هم چیزی غیر از این موضوع را نشان نمی‎دهد. اما برای اینکه ببینیم این گوشی اقتصادی تا چه اندازه ارزش خرید دارد، تصمیم گرفتیم تا در یک بررسی تخصصی نگاه دقیق‌تری داشته باشیم به این دستگاه.

بررسی گوشی آنر 9A

گوشی آنر 9A

محتویات جعبه

در ویدئو جعبه گشایی آنر 9A دیدیم که درون جبعه به غیر از خود گوشی، شارژر، کابل شارژ، هدفون، پین سیم‌کارت و دفترچه راهنما قرار گرفته است.  

طراحی

آنر 9A یک گوشی اقتصادی است و از یک گوشی در این محدوده قیمتی نمی‌توان انتظار طراحی لوکس با بدنه‌ای شیشه‌ای را داشت. با این حال، ظاهر این گوشی بسیار جذاب‌تر از آن چیزی است که در از یک گوشی در این محدوده قیمتی انتظار می‌رود. آنر، گوشی 9A را در سه رنگی راهی بازار کرده است؛ مشکی که یک رنگ کلاسیک برای علاقمندان به گوشی‌های ساده و معمول است. سبز یخی (Ice Green) و آبی فانتوم (Phantom Blue) برای دوست‌داران رنگ‌های فشن و جذاب.

گوشی آنر 9A

رنگی که برای بررسی در اختیار قرار گرفته، رنگ Ice Green این گوشی است که به نظر من جذاب‌ترین در میان سه رنگ موجود به حساب می‌آید. باوجود آنکه قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است، ظاهر شیکی دارد و در دست گرفتن به شما حس یک محصول ارزان قیمت را منتقل نمی‌کند. نمایشگر و قاب پشت دستگاه به شکل تخت و غیرخمیده از طریق فریم پلاستیکی دور گوشی به یکدیگر متصل شده‌اند.

در سمت چپ بالای قاب پشتی یک محفظه مستطیلی شکل برای دوربین‌ها در نظر گرفته شده است. سه دوربین با یک فلش LED جای گرفته‌اند. در فضای باقی‌مانده از این محفظه برای خالی نماندن فضا، عبارت Triple Camera نوشته شده که به تعداد سنسورهای دوربین اشاره دارد. کمی آن طرف‌تر سنسور اثر انگشت دستگاه و در راستای آن در پایین دستگاه، لوگوی شرکت HONOR قرار گرفته است.

گوشی آنر 9A

در قسمت جلوی گوشی، نمایشگر بخش نسبتاً زیادی از فضا را به خود اختصاص داده است. حاشیه‌های در هر 4 طرف نمایشگر به خصوص در لبه پایین گوشی بسیار محسوس است. با این حال، آنر در قسمت وسط بالای نمایشگر ناچی به شکل قطره آب برای دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته است. کمی بالاتر از این دوربین سلفی، بلندگوی مکالمه در فاصله میان لبه بالا و نمایشگر قرار گرفته است. نمایشگر 9A در حدود 81.3 درصد از فضای جلو گوشی را اشغال کرده است. هرچند که این رقم برای یک گوشی اقتصادی، منطقی به نظر می‌رسد، اما کم شدن اندکی از حاشیه پایین دستگاه می‌توانست به زیبایی بیشتر این دستگاه بیافزاید.

گوشی آنر 9A

در لبه سمت راست دستگاه کلیدهای تنظیم صدا و پاور دستگاه جای گرفته‌اند. در لبه بالای گوشی تنها میکروفون حذف نویز قرار دارد. لبه سمت چپ، جایگاه شیارهای سیم‌کارت و کارت حافظه بوده و در لبه پایین گوشی از راست به چپ، بلندگوی اصلی گوشی، پورت شارژ MicroUSB، میکروفون مکالمه و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارند.

آنر 9A دارای ابعاد 159.1×74.1×9 میلیمتر است و 185 گرم وزن دارد. مانند دیگر گوشی‌های مقرون به صرفه این گوشی هم فاقد گواهینامه مقاومت در برابر آب و غبار است. این گوشی وزن ایده‌آلی دارد و کار با آن در طولانی مدت خسته کننده نخواهد بود. البته ممکن است بدنه مسطح این گوشی در قاب پشت، باب میل همه نباشد، اما مسلماً طرفداران گوشی‌های مکعبی شکل از این سبک طراحی استقبال خواهند کرد.

گوشی آنر 9A

 یکی از نکات منفی را رابطه با این گوشی در نظر گرفتن پورت MicroUSB برای شارژ است. پورتی که باوجود قدمت، همچنان شاهد استفاده از آن در گوشی‌های اقتصادی هستیم. بدنه آنر 9A با وجود جذابیت‌های ظاهری و جلوه‌های نوری قشنگی که دارد، به شدت مستعد جذب اثر انگشت است، بنابراین بهتر است هم برای محافظت از گوشی و هم تمیزی آن در قاب سیلیکونی درون جعبه استفاده کنید.

نمایشگر

گوشی آنر 9A

HONOR 9A دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720×1600 پیکسل است. نسبت ابعاد این نمایشگر 20:9 و تراکم پیکسلی آن 278 پیکسل بر اینچ است. حتی برترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان در محصولات اقتصادی خود از نمایشگرهای AMOLED استفاده نمی‌کنند و از این جهت نمی‌توانیم آنر را به دلیل استفاده از نمایشگر LCD در 9A مورد سرزنش قرار دهیم.

نمایشگر گوشی آنر 9A

در بخش تنظیمات نمایشگر، امکان تنظیم روشنایی نمایشگر و تنظیم خودکار (Automatic) در نظر گرفته شده است. در بخش Color Temperature می‌تواند جنس رنگ نمایشگر را به صورت دستی تنظیم کرد و یا آنها بر روی حالت گرم (Warm) یا سرد (Cool) قرار داد. گزینه Eye Comfort که به حذف نور آبی نمایشگر برای کاهش آسیب‌های احتمالی به چشم کمک می‌کند نیز برای 9A در نظر گرفته شده است که متأسفانه حتی در پایین‌ترین سطح هم شدت بالایی دارد و عادت کردن به آن سخت است.

گزینه جالبی که برای اولین در تنظیمات نمایشگر به آن برخوردم، eBook Mode بود که یک حالت اختصاصی برای مطالعه از طریق گوشی است. با فعال کردن این حالت نمایشگر مونوکروم شده و حالت سیاه و سفید به خود می‌گیرد. خوشبختانه در نرم‌افزار این گوشی گزینه Dark Mode یا همان تم تاریک نیز در نظر گرفته شده که هم در میزان مصرف باتری و هم کاهش خستگی چشم تأثیر چشمگیری دارد. از دیگر گزینه‌های موجود در تنظیمات نمایشگر می‌توان به Cutout اشاره کرد که بخشی برای حذف ناچ بالای صفحه و تبدیل آن به یک حاشیه یک‌سره است.

گوشی آنر 9A

نمایشگر آنر 9A در مجکوع از کیفیت و امکانات بسیار خوبی، در اندازه یک گوشی اقتصادی برخوردار است. روشنایی این دستگاه بسیار خوب و زاویه دید آن بالا است. طبیعتاٌ رزولوشن ارائه شده در این نمایشگر به اندازه دقت تصویر گوشی‌های پرچمدار بازار نیست. با این حال، در مقایسه با هم‌سطحان خود عملکردی رضایت بخش است.

سخت‌افزار

آنر گوشی 9A را با چیپست 14 نانومتری Helio P22 مدیاتک راهی بازار کرده است. این پردازنده 8 هسته‌ای دارای 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 همراه با پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 است. تنها یک نسخه از این گوشی با 3 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی راهی بازار شده که البته به لطف شیار اختصاصی کارت حافظه، امکان افزایش فضای داخلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

گوشی آنر 9A

مدیاتک در اوایل سال 2018 چیپست P22 را معرفی کرد. با این حال این تراشه که چیزی در حدود 2 سال از عمرش گذشته، همچنان در گوشی‌های اقتصادی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم عملکرد این چیپست را از نظر نتایج بنچمارک مقایسه کنیم، اعداد و ارقام حاکی از آنند که P22 در اندازه اسنپدراگون 450 که در گوشی M11 از آن استفاده شده بود، است. تقریباً در تمامی بنچمارک‌ها نتیجه کسب شده توسط آنر 9A نزدیک به M11 است.  در ادامه نتایج تست‌های این گوشی در بنچمارک‌های معتبر را مشاهده خواهید کرد.

آنر 9A یک گوشی برای بازی و گیمینگ نیست و این موضوع را هم سخت‌افزار آن و هم رده‌ قیمتیش تأیید می‌کنند. با این حال، بد نیست بدانید که حتی بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile و Asphalt 9 نیز بر روی این گوشی قابل نصب و اجرا هستند. البته کیفیت اجرای این بازی‌ها در محصول اقتصادی آنر قابل مقایسه با محصولات گرانقیمت‌تر نیست. بازی‌های سنگینی مانند آسفالت در پایین‌تر کیفیت بر روی گوشی اجرا می‌شوند. طبیعتاً اجرای بازی در چنین کیفیتی مطلوب شما نخواهد بود و حتی ممکن است در لحظاتی که بازی نیاز به پردازش بیشتری دارد، شاهد لگ و افت فریم نیز باشید.

بازی آسفالت در گوشی آنر 9A

با این حال، آنر 9A برای انجام فعالیت‌های روزمره و استفاده معمول از یک گوشی اقتصادی عملکرد خوبی دارد و حتی می‌تواند بازی‌های سبک‌تر را با کیفیت قابل قبولی اجرا کند. البته ممکن است در زمینه ورود به اکانت‌های قبلی بازی به واسطه نبود سرویس‌های گوگل با محدودیت‌هایی مواجه شوید که در بخش نرم‌افزار در خصوص آن توضیح خواهیم داد.

بازی گوشی آنر 9A

باید قبول کنیم که 3 گیگابایت حافظه رم، آن هم با علم به اینکه این روزها گوشی‌هایی با 12 و 16 گیگابایت رم راهی بازار می‌شوند، رقم بسیار کمی است. این حافظه بسته به نوع کاربری می‌تواند کافی یا کم باشد. اگر بپذیرید که آنر 9A یک گوشی اقتصادی برای استفاده روزمره است، این رقم برای شما معقول خواهد بود. با این حال، تأثیر این موضوع را در زمان استفاده همزمان از چند برنامه و باز کردن آنها از Recent App مشاهده خواهید کرد.

آنر 9A دارای  دو روش احراز هویت بایومتریک است؛ سنسور اثر انگشت که در قاب پشت گوشی جای گرفته و سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و تشخیص چهره که از طریق دوربین سلفی دستگاه و به صورت دو بعدی امکانپذیر است. به غیر از این دو روش، آنر امکان استفاده از رمز عبور را نیز برای امنیت دستگاه در نظر گرفته شده است.

این گوشی هم مانند درصد بزرگی از گوشی‌های بازار فاقد بلندگوی استریو است. اما کیفیت صدا و بلندی بلندگوی اصلی و بلندگوی مکالمه رضایت بخش است. یک هدفون نیز درون جعبه دستگاه جای گرفته که آن هم کیفیت نسبتاً خوبی دارد، هرچند که به واسطه سری‌های پهن و ثابت آن، امکان قرارگرفتن در داخل گوشی به طور کامل وجود ندارد. اما به لطف حضور جک هدفون، شما می‌توانید از تنوع هدفون‌های موجود در بازار نهایت استفاده را کرده و از هدفون‌های باکیفیت‌تر برای این گوشی استفاده کنید.

گوشی آنر 9A

نرم‌افزار

آنر 9A دارای رابط کاربری Magic UI 3.1 بر پایه اندروید 10 است. مانند هوآوی، آنر هم به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند از سرویس‌های موبایلی گوگل بر روی محصولات خود استفاده کند، به همین دلیل آنها نیز HMS را جایگزین GMS کرده‌اند.

گوشی آنر 9A

نبود سرویس موبایلی گوگل در این گوشی به معنای نبود پیش‌فرض برنامه‌هایی مانند گوگل پلی استور، گوگل پلی سرویس، گوگل پلی گیمز، یوتیوب، جیمل، کروم، کیپ، کلندر، مپس و … است. با این حال، امکان نصب برنامه‌هایی مانند سرویس نقشه گوگل، کروم، ترنسلیت، جیبورد و … در این گوشی وجود دارد. آنر تلاش کرده تا با برنامه‌های جایگزین پیش فرضی مانند مشکلات Calendar، Browser و Email نبود برنامه‌های گوگل را مرتفع کند.

با نبود گوگل پلی، App Gallery اصلی‌ترین مارکت برای دانلود برنامه در گوشی 9A است. از طریق این مارکت می‌توانید بخش بزرگی از برنامه‌های مورد نیاز خود در گوشی را نصب کنید. البته به غیر از اپ گالری، پلتفرم‌های دیگری مانند کافه بازار و APKPure خود را با سرویس HMS سازگار کرده‌اند و امکان دانلود برنامه از این دو مارکت نیز در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که به غیر از یک سری از برنامه‌های گوگل، بتوان هر برنامه دیگری را در گوشی آنر 9A نصب کرد. البته اجرا برنامه‌ها بخش دیگری از ماجرا است که به نظر می‌رسد هنوز جای کار داشته باشد. یک نمونه از مشکلاتی که در اجرا برنامه‌ها با آن روبه‌رو بودیم، مربوط به برنامه‌های مبتنی بر نقشه (مانند اسنپ) بود که از APIهای گوگل برای موقعیت مکانی بهره می‌برند. متأسفانه اجرا چنین برنامه‌هایی در گوشی آنر 9A وجود ندارد و برای برنامه‌ای مانند اسنپ باید از نسخه وب آن استفاده کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در بخش سخت‌افزار بررسی گوشی آنر 9A نیز به آن اشاره شد، مربوط به ورود به اکانت‌های بازی با حساب گوگل است. از آنجاییکه امکان اجرای Google Play Games در این دستگاه وجود ندارد، در صورتیکه بخواهید با اکانت‌های بازی خود که پیش‌تر با حساب گوگل لاگین کرده‌اید، در این گوشی به بازی ادامه دهید، باید از طریق دستگاهی که در حال حاضر به این بازی‌ها دسترسی دارد، با حساب‌های دیگر خود مانند فیسبوک، توئیتر و … و یا با وارد کردن مشخصات کاربری خود، بازی را با اکانت دیگری به غیر از گوگل همگام‌سازی کنید. این تنها راهی است که می‌توانید ادامه بازی‌های خود را در این گوشی از سر بگیرید.

نکته دیگری که در نرم‌افزار این گوشی به عنوان یک ایراد به چشم می‌خورد، بیرون پریدن‌های گاه و بیگاه از برنامه‌ها است. با این حال، تمامی این موارد ایرادات جزئی به نظر می‌آیند که احتمالاً می‌توان با آپدیت‌های نرم‌افزاری در آینده آنها را برطرف کرد. HMS هنوز در مراحل ابتدایی کار قرار دارد و روند توسعه آن به این زودی‌ها متوقف نخواهد شد.

خوشبختانه به‌روز بودن نسخه اندروید و رابط کاربری این گوشی، دسترسی به امکانات کاربردی نرم‌افزاری مانند تم تاریک در محیط کلی گوشی و ژست‌های حرکتی را فراهم کرده است.

از دیگر امکانات نرم‌افزاری این دستگاه می‌توان به اضافه شدن منوی کشویی به گوشی، ثبت اسکرین شات با کشیدن سه انگشت بر روی نمایشگر، روشن شدن نمایشگر در زمان برداشتن گوشی، ساکت شدن صدای زنگ در زمان گذاشتن گوشی از سمت نمایشگر به روی سطح و … اشاره کرد.

بخش Digital Balance  که در تنظیمات قرار گرفته تلاش می‌کند تا با نمایش چگونگی میزان استفاده از گوشی، تأثیر مضر استفاده بیش از اندازه از گوشی‌های هوشمند در زندگی‌های افراد، چه خود شخص و چه فرزند او که از گوشی استفاده می‌کند را کاهش دهد. در این بخش حتی امکان مدیریت استفاده از گوشی برای صاحب گوشی به منظور کاهش وابستگی به آن نیز در نظر گرفته شده است.

قابلیت کاربردی دیگر نرم‌افزار آنر، GameCenter است که با فعال کردن Game Acceleration سرعت و کیفیت اجرای بازی را ارتقا دهید. همچنین می‌تواند دریافت پیام از طریق اپلیکیشن‌ها را که باعث حواس‌پرتی در بازی می‌شود، لغو کرده و از لمس تصادفی در زمان بازی جلوگیری کنید.

دوربین

دوربین گوشی آنر 9A

گوشی آنر 9A در قاب پشتی خود دارای سه دوربین با چیدمان عمودی در یک محفظه مستطیلی شکل است. پایین‌تر از دو دوربین دیگر، یک سنسور 13 مگاپیکسلی عریض با گشادگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته که از فوکوس خودکار با لرزشگیر اپتیکال بهره می‎برد. بالاتر از آن یک سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 قرار دارد و بالاتر از آن یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با f/2.4. دوربین سلفی این گوشی هم که در ناچ بالای نمایشگر جای گرفته، دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 است.

دوربین اصلی این گوشی در میان دوربین‌های دیگر، باکیفیت‌ترین تصاویر را به ثبت می‌رساند. با این دوربین 13 مگاپیکسلی در صورتیکه شرایط نوری شما را یاری کند می‌توانید تصاویر بسیار خوبی به ثبت برسانید. جزئیات ثبت شده توسط این دوربین در سطح قابل قبولی است و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند. البته موضوع در محیط‌های تاریک و شب چندان صدق نمی‌کند.

متأسفانه گوشی اقتصادی آنر فاقد حالت اختصاصی عکاسی شب است. این یعنی به دلیل نبود سخت‌افزار به اندازه کافی قدرتمند و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امکانش چندانی برای پردازش تصاویر پس از ثبت عکس در نظر گرفته نشده است. با این حال، تصاویری که دوربین اصلی در محیط‌های تاریک ثبت می‌کند، نویز کمی دارد، اما جزئیات و تفکیک رنگ‌ها چندان دلچسب نیست.

دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض این گوشی برای ثبت تصاویری با زاویه دید بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شود، در اندازه دوربین اصلی نیست. در گوشه‌های تصاویر شاهد اعوجاج، از دست رفتن جزئیات و آبرنگی شدن رنگ سوژه‌ها خواهید بود. این موضوع در محیط‌های تاریک و بدون نور بیشتر از تصاویر روز و یا محیط‌های روشن مشهود است.

دوربین گوشی آنر 9A

وضعیت برای دوربین سلفی گوشی هم به همین صورت است. ثبت تصاویر خود با جزئیات قابل قبول نیازمند داشتن نور خوب است. تصاویری که در نور روز و یا محیط‌های روشن گرفته می‌شوند، از کیفیت قابل قبولی برخور دارند. اما این موضوع در مورد سلفی‌های شب چندان صدق نمی‌کند.

دوربین سلفی گوشی آنر 9A

نرم‌افزار دوربین امکانات چندان زیادی پیش روی کاربر نمی‌گذارد. به غیر از حالت عکاسی و فیلمبرداری، یک حالت Beauty (برای ثبت پرتره)، حالت Aperture (برای تار کردن پس‌زمینه)، پانوراما، HDR و Pro در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی و سلفی این گوشی امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080p در نرخ 30 فریم را نیز دارند.

در ادامه می‌توانید نمونه تصاویری که در طول بررسی گوشی آنر 9A ثبت شده را مشاهده بفرمایید. با در نظر گرفتن، بازه قیمتی این گوشی، دوربین‌های این گوشی از کیفیت مناسبی برخوردارند و در شرایط ایده‌ال می‌توانند تصاویر بسیار خوبی به ثبت برسانند.

نمونه عکس‌های بررسی گوشی آنر 9A

نمونه عکس‌های بررسی گوشی آنر 9A
نمونه عکس‌های بررسی گوشی آنر 9A

باتری

گوشی آنر 9A

آنر به خوبی از اهمیت نقش باتری در گوشی‌های اقتصادی باخبر است. ظرفیت باتری گوشی 9A آنر، 5000 میلی آمپرساعت است. عددی که به سختی می‌توانید آن را در میان گوشی‌های گرانقیمت بازار پیدا کنید. البته این تنها یک عدد چشمگیر بر روی کاغذ نیست. عملکرد این باتری در تست PCMark در میان بهترین‌ها قرار دارد. چراکه این گوشی در بنچمارک مورد نظر توانست 16 ساعت و 25 دقیقه دوام بیاورد که این بر هر گوشی‌ای در هر رده قیمتی امتیازی عالی است.

 این باتری بزرگ در استفاده معمول تا 2 روز می‌تواند گوشی 9A را بی‎نیاز از شارژ کند. البته این موضوع ربط مستقیمی به الگوی مصرف کاربر از گوشی دارد. هوآوی به غیر از مصرف بهینه (پیش‌فرض) سه حالت مصرف انرژی دیگر برای این گوشی در نظر گرفته است. اگر قصد داشته باشید همه چیز در بالاترین سطح کیفیت اجرا شود، این نیازمند فعال شدن حالت Performance است که طبیعتاً با فعال کردن آن، سرعت کم شدن شارژ بالاتر خواهد رفت. دو گزینه دیگر این بخش، یعنی Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode نیز برای زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است و امکان شارژ گوشی وجود ندارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

متأسفانه پورت شارژ و شارژر این گوشی به خوبی باتری دستگاه نیستند. آنر یک شارژر نه چندان سریع 10 وات و پورت قدیمی MicroUSB برای شارژ باتری 9A در نظر گرفته است. خوشبختانه به لطف شارژدهی خوب باتری گوشی، کمتر از همیشه به شارژر گوشی نیاز خواهد بود.

جمع‌بندی

گوشی آنر 9A

گوشی آنر 9A یکی از جدیدترین محصولات این برند جوان در بازار ایران است که با قیمتی در حدود 3 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. طراحی باکیفیت این گوشی در کنار باتری قدرتمند، برترین مشخصه‌های این گوشی به حساب می‌آیند. در مقابل اما ایرادات نرم‌افزاری که به واسط نبود سرویس‌های گوگل در این گوشی مشاهده می‌شود، موردی است که می‌توان امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک و با آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف شود. با این تفاسیر HONOR 9A انتخاب مناسب برای افرادی است که قصد خرید یک گوشی اقتصادی جذاب با باتری قدرتمند از این برند جوان را دارند.

مزایا:
  • طراحی شیک و چشمگیر
  • وزن مناسب
  • دوربین‌های متنوع
  • باتری بسیار قدرتمند
معایب:
  • حافظه رم کم
  • نبود سرویس‌های گوگل
  • پورت شارژ قدیمی
  • شارژر نه چندان سریع
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

HONOR 9A انتخابی خوب برای کسانی است که قصد خرید یک گوشی اقتصادی جذاب با باتری قدرتمند از این برند جوان را دارند.

8.7امتیاز8.1سخت‌افزار8نرم‌افزار8.8صفحه نمایش8.3دوربین8.7صدا9.3طراحی9.7باتری9ارزش خرید
امتیاز: 4.3 از 5 (21 رای)
کمی صبر کنید...

12 دیدگاه

  1. Avatar مهمد گفت:

    میگم گوگل پلی با گوگل اینا نداره لطفاً یک جوری درست کنید

  2. Avatar متین مام علی گفت:

    گوشی بسیار جذاب و پرطرفدار است

  3. Avatar حسین گفت:

    من میخام بگیرم 15 روز بعد لطفا گوگل را اضافه کنید ممنون میشم

  4. Avatar بابک گفت:

    من گوشیم 8a64گیگ هست به جز باطری هانر9aهمه چیزگوشی من عین هانر9aهستش واقعا گوشی عالیه سرعتش خیره کنندس

  5. Avatar نیما گفت:

    گوشی اقتصادی خوبیه ولی کاش حالا که سرویسای گوگلو نداره امکان نصبشون رو داشت

  6. Avatar علی گفت:

    هر چند گوشی خوبیه و هوآوی گوشی های خیلی خوبی داره اما بدون سرویس گوگل مثل ماشین بدون پدل و فرمون میمونه .

  7. Avatar مهدی گفت:

    تمام بررسیها رو مرور کردم و به این نتیجه رسیدم که شما نمایندگی هووآوی و سامسونگ هستین، اینکه فقط از یه برند بررسی بزارین برای کلیت سایتتون اصلا برازنده نیست

    • Avatar fds گفت:

      مشکل از بالاتره. در حکومت های ایدیولوژیک تمامیت خواه تمام جنبه های زندگی مردم باید تحت کنترل باشه مثلا از محصولات امریکایی استفاده نکنن بجاش از واردات محصولات چینی حمایت سیاسی بشه. تصور کن برندهایی که حتی تو ایران شنیده نشدند معرفی بشن

    • Avatar PAEIZ گفت:

      امکان نصب سرویس های گوگل پلی روداره این گوشی؟

  8. Avatar Aryandel Gtx گفت:

    ایول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.