بزرگترین، یا دست کم یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گیم در سال میلادی جدید، اعلام خرید بتزدا از سوی مایکروسافت به مبلغ 7.5 میلیارد دلار است. اتفاقی که در 21 سپتامبر از سوی مایکروسافت اعلام شد و همه کاربران، خصوصا گیمرها را غافل گیر کرد. اما در آن تاریخ فقط یک قرارداد اولیه توسط مایکروسافت اعلام شد اما این معامله هنوز در مراحل اولیه قرار داد و باید به فازهای تائید رگلاتوری ها را بگذارند. اخیرا فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس مایکروسافت در پادکست Major Nelson خبرهای تازهای در مورد این قرار داده است.
به گفته اسپنسر، این معامله بزرگ امسال نهایی و تکمیل می شود. وی همچنین در مورد هیجان خود از این معامله گفته است. رئیس بخش اکس باکس کمپانی مایکروسافت معتقد است که با خرید استودیو بتزدا، توانایی ردموندی ها و ظرفیت کمپانی برای ساخت عناوین RPG یا نقش آفرینی افزایش خواهد یافت. این موضوع دور از انتظار نیست. کسی در توانایی بتزدا در ساخت بازی های با سبک نقش آفرینی شک ندارد و این استودیو سابقه بسیار درخشانی در این زمینه دارد.
بتزدا سال آینده عنوان Deathloop را در تاریخ 21 مارس منتشر خواهد کرد. عنوان Ghostwire Tokyo از Arkane Studios نیز برای سال آینده برنامه ریزی نشده، هر چند این دو عنوان برای مدتی در انحصار سونی خواهد بود و از ابتدا در دسترس اکس باکس قرار نخواهد گرفت. با این حال بزرگترین عنوانی که بتزدا در سال 2021 عرضه خواهد کرد، Starfield است. IP جدیدی که طی 5 سال توسط BGS ساخته شده است. طبق جدیدترین شایعات، این بازی در پائیز آینده منتشر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: بازی های بتزدا در انحصار مایکروسافت نخواهند بود – بهترین عملکرد بر روی Xbox
دیدگاهتان را بنویسید