کپکام گزارش اخیر 9 ماه منتهی به 31 دسامبر خود را منتشر کرده است و در آن از درآمد عملیاتی 122.4 میلیون دلاری خود خبر داده است. این آمار رشدی 92 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به حساب می آید. Capcom همچنین در پایان سه ماهه سوم به بالاترین میزان سود در تاریخ کمپانی دست پیدا کرده است. Capcom بیشتر این موفقیت را مدیون Monster Hunter: World است که بیش از 11 میلیون نسخه از آن ارائه شده است. این بازی اکشن مالتی پلیر پیش از این دوره 9 ماهه و در ماه ژانویه برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس ارائه شد اما نسخه PC آن در ماه آگوست به بازار آمد. ارائه نسخه PC و همچنین تداوم فروش خوب نسخه کنسول ها باعث بالا ماندن فروش این بازی در تمام سال شد.
Mega Man 11 نیز که در اکتبر منتشر شد عملکرد خوبی را برای Capcom از خود نشان داد (اگرچه که اعداد و ارقام دقیق فروش در دسترس نیست). جمع آوری و انتشار بازی های کلاسیک توسط کمپانی که مجموعه سالگرد سی ام Street Fighter، مجموعه های مختلف Mega Man و نسخه HD بازی Onimusha: Warlords را شامل می شوند نیز با موفقیت خوبی همراه بوده اند. البته این موفقیت کمی با کاهش عملکرد بازی های موبایل استدیو نیز همراه بود ولی بازی های نسخه کنسول و PC کمپانی به حدی خوب عمل کردند که این کاهش عملکرد پلتفرم موبایل مشکلی را برای Capcom به وجود نیاورده است. وضعیت Capcom برای سال 2019 نیز مثبت ارزیابی می شود و به نظر می رسد که Monster Hunter: World به فروش قدرتمند خود ادامه دهد. همچنین رزیدنت اویل 2 که در 25 ژانویه منتشر شد واکنش های مثبتی را نسبت به خود نشان داده است و تنها در هفته نخست 3 میلیون نسخه از آن منتشر شده است.
دیدگاهتان را بنویسید