با همهگیری فناوری VR و ساخت بازیهای زیاد برای این حوزه، بزرگترین مشکل کاربران VR اثر “درب صفحه” یا فاصله بین پیکسلهایی هنگام مشاهده نمایشگری بسیار نزدیک به چشمها است. اما سامسونگ و دانشگاه استنفورد برای حذف این مشکل تصمیم به همکاری با هم گرفتند تا صفحه نمایش مخصوص VR را بسازند. برای جزئیات بیشتر با سخت افزار مگ همراه باشید.
سامسونگ و استنفورد فناوری OLED (از طریق IEEE Spectrum) را توسعه دادند که از رزولوشن حداکثر 10،000 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی میکند . این تکنولوژی کاملاً بالاتر از آنچه در هر نمایشگر امروزی یا یک هدست VR مدرن مانند Oculus است.
فناوری جدید OLED از فیلمها برای انتشار نور سفید بین لایههای بازتابنده، نقره و فلز بازتابنده با موجهایی به اندازه نانو استفاده میکند. این “سطح نوری” خصوصیات لایه بازتابنده را تغییر میدهد و باعث میشود تا رنگهای خاص در پیکسلها نمایش داده شود. این طراحی تراکم پیکسلی بسیار بالاتری به نسبت RGB OLED تلفنها نشان خواهد داد و در کنار آن روشنایی آن را هم حفظ خواهد کرد.
این ایده برای VR و AR ایده آل است و یک تصویر تقریباً “بی عیب” تولید میکند که مناسب بازیهای VR است. البته ممکن است عملیاتی شدن این ایده سالها طول بکشد و به قدرت محاسباتی بسیار بیشتری نیاز داشته باشد.
سامسونگ از پیشروان عرصه صفحه نمایش در سالهای اخیر بوده و کیفیت نمایشگرهای آن زبانزد کاربران است. این شرکت در حال حاضر روی صفحه نمایش “بدون لبه” با استفاده از فناوری 10،000PPI کار میکند و طراحی موج دار که اخیرا به آن دست پیدا کرده است، تولید در مقیاس بزرگ صفحه نمایش مخصوص VR را ممکن میکند.
دیدگاهتان را بنویسید