فناوری DirectSR از شرکت مایکروسافت حالا به عنوان یک نسخه پیشنمایش در در درایور کارت گرافیکها دسترس است، این قابلیت به شما امکان میدهد تا از تکنولوژیهای سوپر رزولوشن (super-resolution) مانند NVIDIA DLSS، AMD FSR و Intel XeSS به راحتی پشتیبانی کنید.
به عبارتی دیگر شرکت مایکروسافت قصد دارد فناوریهای سوپر رزولوشن را به راحتی با یکدیگر ادغام کند و قابلیت DirectSR کلید دستیابی به این هدف خواهد بود.
در ماه فوریه، کمپانی مایکروسافت فناوری DirectSR DirectX Super Resolution را معرفی کرد. این یک فناوری جدید است که هدف آن آسانتر کردن ادغام ارتقاء رزولوشن فوقالعاده در بازیها خواهد بود. همانطور که گفته شد، در حال حاضر، این فناوری به عنوان پیشنمایش در دسترس کاربران قرار گرفته است و توسط چندین فروشنده مانند کمپانیهای انویدیا، AMD و اینتل از طریق درایورهای کارت گرافیک پشتیبانی میشود.
رهبری فناوریهای ارتقاء مقیاس: DirectSR مایکروسافت به عنوان راهکار جامع برای ادغام فناوریهای سوپر رزولوشن
فهرست فناوریهای ارتقاء مقیاس «Super Resolution» به سرعت در حال رشد است، زیرا به وسیلهای جدید برای تقویت FPS در بازیها و ارائه کیفیت تصویر مشابه یا بهتر تبدیل شده است. در حالی که خود فروشندگان کارت گرافیکها ابزارها و پشتههای نرمافزار لازم را ارائه میکنند تا مطمئن شوند که فناوریهای آنها پشتیبانی گستردهتری را در بازیها ارائه میکنند، هنوز تا حدودی تفاوتهایی وجود دارد که هر فناوری را از سایرین متمایز میکند. برخی از بازیها ممکن است از یک تکنولوژی ارتقاء کیفیت تصویر استفاده کنند و سایر موارد را نادیده بگیرند، در حالی که احتمال دارد برخی دیگر از بازیها از هر سه تکنولوژی موجود ارتقاء کیفیت استفاده کنند، اما تنها یکی از آنها بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد. بنابراین فناوری DirectSR به عنوان یک API کلیدی و جامع برای ادغام فناوریهای مختلف ابررزولوشن مانند AMD FSR، NVIDIA DLSS و Intel XeSS در بازیها و برنامههای دیگر، به عنوان یک گزینه جامع و کارآمد برای حل این مشکل معرفی شده است.
ما در ادامه به جزئیات بیشتر در مورد مشخصات فناوری DirectSR و نحوه استفاده توسعه دهندگان از آن با ارائه لیستی از ورودیهای رایج برای الگوریتم خواهیم پرداخت.
پشتیبانی گسترده: ادغام در درایورهای کارت گرافیکها و پشتیبانی داخلی از GPU-agnostic
به گفته شرکت مایکروسافت، پشتیبانی بومی برای فناوری DirectSR از طریق درایورهای کارت گرافیک ارائه میشود و علاوه بر آن پشتیبانی داخلی برای انواع GPU-agnostic (در سطح برنامه موجود است) وجود دارد. در ابتدا باید اشاره کرد که، قابلیت DirectSR با پشتیبانی داخلی از فناوری FSR 2.2 کمپانی AMD در دسترس خواهد بود در حالی که پشتیبانی در سطح درایور برای هر دو فناوری DLSS شرکت انویدیا و XeSS شرکت اینتل ارائه میشود.
همکاری با شرکت مایکروسافت در طراحی و توسعه قابلیت DirectSR به عنوان راهی برای یکسان کردن دسترسی توسعهدهندگان به فناوریهای وضوح فوقالعاده تصویر در تمامی پلتفرمها، لذت بخش بود. ما خوشحالیم که فناوری AMD FSR 2.2 را به عنوان یک پیادهسازی داخلی در تکنولوژی DirectSR به عنوان بخشی از این نسخه پیش نمایش ارائه میکنیم.
– آندری زدراکوویچ، معاون ارشد فناوریهای گرافیکی و نرمافزار مهندسی، و مدیر ارشد نرمافزار در شرکت AMD
کمپانی اینتل به شدت مشخصات فناوری DirectSR شرکت مایکروسافت و تلاشهای مشترک درگیر در ایجاد آن را تأیید میکند. این کار زندگی توسعهدهندگان بازی را ساده میکند و تضمین میکند که گیمرهای بیشتری از فناوری ارتقاء مقیاس XeSS شرکت اینتل در کارت گرافیکهای این کمپانی استفاده کنند.
– الکساندر خرلاموف، مدیر ارشد رندر کارت گرافیک کمپانی اینتل
فناوری DLSS Super Resolution شرکت انویدیا در بیش از 400 بازی موجود بوده و به یک ویژگی استاندارد برای گیمرها تبدیل شده است. ما بسیار هیجان زده هستیم که به توسعه دهندگان گزینههای بیشتری را برای ارائه قابلیت DLSS به نسل بعدی بازیها ارائه دهیم.
– جیسون پل، معاون بازاریابی پلتفرم GeForce در کمپانی انویدیا
در نهایت باید اضافه کرد که فناوری DirectSR شرکت مایکروسافت باید اطمینان حاصل کند که ما در بازیهای آینده حمایت بیشتر و بهتری از فناوریهای ابررزولوشن را مشاهده کنیم، این فناوری اکنون از طریق پیشنمایش Agility SDK 1.714.0 در دسترس قرار گرفته است. شما میتوانید جدیدترین درایوهای XeSS شرکت اینتل و DLSS DirectSR کمپانی انویدیا را در درایورهای اینجا (31.0.101.5534) و اینجا (560.38) بیابید.
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید