ناتمام ماندن شاید به نوعی تداعی کننده ی واژه ی نا امید شدن باشد. با این حال چه خوب و چه بد، در این مطلب قرار است خبر از ناتمام ماندن دو پروژه ی مجزا را در دنیای بازی های کامپیوتری بدهیم. پروژه هایی که طی ماه های اخیر بسیاری از گیمر ها را در اقصی نقاط جهان به خود امیدوار ساخته بودند.
نخستین پروژه ای که به تازگی خبر از کنسل شدنش به گوش می رسد، کنسل شدن ادامه ی همکاری دو کارگردان نام آشنا و صاحب سبک دنیای بازی های کامپیوتری و دنیای سینما یعنی هیدئو کوجیما و گیلرمو دل تورو است. در شرایطی که کوجیما پس از مسجل شدن جدایی اش از شرکت کونامی کمتر زبان به سخن گفتن گشوده است، دل تورو بار ها به شکل رسمی در این باره اظهار نظر کرده است. او پس از کنسل شدن روند ساخت پروژه ی سایلنت هیل بار ها لب به اعتراض گشود و از پتانسیل های به بار ننشسته ای گفت که نسخه ی جدید سایلنت هیل در ساختار خود می پروراند. او سپس از ادامه ی همکاری خود با کوجیما صحبت کرد و به این موضوع اشاره داشت که آن ها در صدد از سر گیری پروژه ای جدید هستند (پروژه ای که البته هیچ گاه به طور مستقیم اعلام نشد که مربوط به دنیای بازی های کامپیوتری خواهد بود یا خیر). حال دل تورو در اظهار نظری تازه، ادامه ی حضور خود در دنیای بازی های کامپیوتری را منتفی می داند و معتقد است که دیگر در پروسه ی ساخت هیچ بازی کامپیوتری دیگری شرکت نخواهد کرد. در این میان دل تورو پای خرافات را هم به میان کشیده و مدعی شده که پس از شروع همکاری اش با شرکت THQ این شرکت به طور کامل ورشکسته شد و به محض آغاز همکاری با کوجیما، او از کونامی جدا شده است! دل تورو اعتقاد دارد در صورت اصرار به حضور در دنیای بازی های کامپیوتری، قطعاً جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد! به هر حال اگر جنبه های شوخی این قضیه را نادیده بگیریم باید گفت که دل تورو قطعاً فرد بسیار بدشانسی است. او پیش از پیوستنش به THQ برای ساخت یک عنوان ترسناک با همراهی استودیو Volition (سازندگان سری Saint Row. اثری که امتیازش در اختیار THQ بود و پس از ورشکستگی این شرکت به شرکت Deep Silver رسید) ، قرار بود در همکاری با استودیو Terminal Reality (سازندگان بازی BloodRayne و نسخه ی ریبوت بازی گوست باسترز) اثری به نام Sundown بسازد که البته مراحل ساخت این بازی نیز به جایی نرسید. به هرحال به نظر می رسد که آقای دل تورو بر اساس این تجربیات تلخ و ناکام مانده، هیچ آینده ای برای خود در دنیای بازی های کامپیوتری متصور نیست و از این رو ادامه ی همکاری او با هیدئو کوجیما را هم باید منتفی دانست.
اما علاوه بر این قضیه، پروژه ی دیگری که باید ادامه ی آن را منتفی دانست مراحل ساخت بازی Resident Evil 2: Reborn است. به تازگی شرکت کپکام خبر از دوباره سازی یکی از محبوب ترین عناوین خود یعنی بازی Resident Evil 2 را در قالب نسخه ای به نام Remake اعلام کرد. این در حالی بود که پیش از آن ها یک استودیوی ایتالیایی به نام Invader Games نیز پروژه ی ساخت نسخه ی Reborn از همین بازی را در دست انجام داشت. پروژه ای که دموی منتشر شده از آن خبر از کاری قدرتمند و استخوان دار می داد. اما روز گذشته اعضای این استودیوی ایتالیایی اعلام کردند که برای احترام به ساخت نسخه ی Remake توسط کپکام، پروژه ی تولید بازی Reborn را کنسل کرده اند. این در حالی است که از مراحل ساخت این بازی چیز زیادی باقی نمانده بود. جالب این جاست که کمپانی کپکام اعضای این استودیو را به شکل رسمی برای مشورت در مورد نحوه ی ساخت بازی Resident Evil 2: Remake فرا خوانده و هیچ بعید نیست که کپکام بخواهد همان بازی Reborn را با یک سری تغییرات در قالب نسخه ی Remake در اختیار چشم انتظاران نسخه ی باز سازی شده ی Resident Evil 2 قرار دهد. به هر حال در این زمینه جای نگرانی خاصی برای علاقمندان Resident Evil 2 وجود ندارد. چون قطعاً این بازی خاطره انگیز در قالب نسخه ی Remake باز سازی خواهد شد و فرق چندانی هم نمی کند که این بازی همان نسخه ی Reborn باشد (اگر بود که چه بهتر!) یا اثری بهتر از آن (البته امیدواریم بدتر از آن نباشد!). در سوی دیگر قضیه گیلرمو دل تورو هم به دلیل بد بیاری های متوالی تا کنون نتوانسته بود شمه ای از تاثیر گذاری اش بر دنیای بازی های کامپیوتری را به ما نشان دهد. بنابراین وقتی در عرصه ای ویژه هیچ کارنامه ای برای قضاوت شدن نداشته باشی، بود و نبودت در آن عرصه ی خاص در عمل فرق چندانی نخواهد کرد!
وقتی تیتر رو خوندم تنم لرزید فکر کردم کلا پروژه بازسازی شماره دوم کنسل شده!
نسخه بازسازی شده Resident Evil 1 بقدری فوق العاده بود که خدا میدونه از شنیدن خبر بازسازی شماره دوم چقدر خوشحال شدم. امیدوارم مثل نسخه قبلی این شماره هم یک بازسازی کامل باشه و چندین ساعت گیم پلی جذاب به اون اضافه کنند. بی صبرانه برای انتشارش لحظه شماری می کنیم…
چه بهتر این شرکت ها فقط تاثیر یخلی کم تو گرافیک بازیها ایجاد میکنن در کل شاید 20 درصد با بازی اصلی فرق کنه ولی شرکت اصلی چیزی که دوباره بازسازی میکنه یک چیز دیگست منتظرم نیمسیس هستم 😉