لینکدین بهتازگی وارد دنیای بازی شده است. این یعنی کاربران در اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ لینکدین میتوانند یکی از سه بازی مختلف Pinpoint ، Queens و Crossclimb را بازی کنند. شما میتوانید هر بازی را یک بار در روز بازی کنید پس از به اتمامرسیدن نوبت روزانه، کاربر به آمار مربوط به بازی شامل امتیازات بالا و روند روزانه، تابلوهای امتیازات مختلف و افرادی که در شبکه دوستی شما اقدام به امتحان بازی مشابه نمودهاند، دسترسی خواهد داشت.
بازی های شبکه اجتماعی لینکدین از طریق بخش My Network در موبایل و تبلت در دسترس قرار دارند. برای دستیابی به آنها در نسخه دسکتاپ، میتوانید از بخش LinkedIn News هم اقدام نمایید. در ادامه این مطلب، توضیحی کوتاه در مورد این سه بازی آورده شده است.
بازیهای جدید لینکدین
Pinpoint یک بازی تداعی کلمات است. بازی پنج کلمه مختلف را نشان میدهد و وظیفه شما این است که دستهبندی کلمات را حدس بزنید. کلمات با گذشت زمان بیشتر نمایان میشوند و هدف از آن، حدسزدن دستههای صحیح در کوتاهترین زمان ممکن است.
در بازی Crossclimb، به شما یک معما برای یک کلمه داده میشود. شما باید با استفاده از آن کلمه بهعنوان نقطه شروع، یک سری کلمات را حدس بزنید. هر کلمه جدید باید با یک حرف از کلمه قبلی شروع شود. با حدس زدن کلمات به ترتیب صحیح، شما میتوانید معما را حل کنید و به مرحله بعدی از بازی بروید. این بازی ترکیبی از سوالات عمومی و بازی با کلمات هوشمندانه است.
در نهایت، Queens آخرین و شاید جذابترین بازی لینکدین محسوب میشود، زیرا نسخه بدون اعداد جدول سودوکو محبوب کاربران است. شما باید مهرهها را بهطوری مرتب کنید که یک مهره وزیر، کنار مهره دیگر نباشد و در هر سطر یا ستون هم تنها یک مهره وزیر قرار داشته باشد.
تصمیم لینکدین برای ورود به بازی های سبک پازل چندان تعجبآور نیست. کسبوکارهای محتوای دیجیتال در تلاش هستند تا با کاهش درآمد تبلیغاتی کسب درآمد کنند. افزودن مجموعهای از بازیها، بهعنوان یک راه بسیار ارزشمند ثابت شده است. بازیها در لینکدین این امکان را فراهم میکنند که کسبوکارها به طریق منحصربهفردی کاربران جدید را جذب کرده و کاربران قدیمی را درگیر کند.
به گفته Axios، بازیهای New York Times در سال گذشته بیش از 8 میلیارد بار بازی شدند و بیش از نیمی از آمار به Wordle، بازی حدس کلمه که تایمز آن را در سال 2022 معرفی کرده، تعلق دارد. تایمز بستههای اشتراکی برای بازیهای خود ارائه میدهد که به تنهایی یا در یک بسته All Access گرانتر که بازیها را با سایر محتواهای New York Times ترکیب میکند، قابل استفاده است. در یک مصاحبه با Digiday، رئیس بازیهای این ناشر، جاناتان نایت، توضیح داد که چگونه اشتراکهای بازی به تایمز کمک کردهاند کاربران را حفظ کرده و در مسیر درست رشد کنند. او اضافه کرد: اگر شما بهعنوان مشترک این نشریه هر هفته با خبر و بازیها در تعامل باشید، احتمال آن که اشتراک خود را برای مدت زمان طولانیتر تمدید کنید، بسیار بالاتر است.
سایر نشریات نیز مسیرهای مشابهی را دنبال می کنند. اواخر سال گذشته، Hearst که مجلات و روزنامهها را در سراسر کشور منتشر میکند، Puzzmo را خریداری کرد؛ یک پلتفرم بازی پازل که شامل بازیهایی مانند SpellTower و Really Bad Chess است. این روند به سازمانهای خبری دیجیتال محدود نمیشود، زیرا تلاشهای نتفلیکس در این زمینه همچنان در حال رشد است و نسخههای انحصاری موبایلی بازیهای محبوبی مانند Hades و Sonic Mania Plus را اضافه میکند.
لینکدین هنوز برای بازی های خود هزینهای درنظر نکرده است. در عوض، به نظر میرسد که آنها بهدنبال راهی برای درگیرنگهداشتن کاربران در پلتفرم هستند. Lakshman Somasundaram، مدیر محصول لینکدین در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: زمان آن رسیده است که برگ جدیدی را در چگونگی تعمیق و احیای روابط در محل کار بگشاییم و سرگرمی را در قلب آن قرار دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید