کتابخانه سطح پایین Vulkan که توسط Khronos Group توسعه داده شد است، رقیب اصلی کتابخانه DX12 است؛ هر دو کتابخانه با هدف کنترل سربار های پردازشی و استفاده بهینه از پتانسیل GPU و پهنای باند حافظه طراحی شده اند؛ از جمله دستاوردهای مهم Vulkan می توان به بازی DOOM اشاره کرد که به نوعی قدرت نمایی Vulkan در آن به رخ کشیده شد. ولکان در ابتدا به صورت کامل برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و حتی اندروید لانچ شد. اما در حال حاضر تمرکز اصلی آن بر روی کلاس دسکتاپ قرار دارد. نسخه اولیه API Vulkan در سال 2016 معرفی و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. هر چند که تا کنون بازی های چندانی بر اساس تولید و یا سازگار نشده اند، اما توانایی های آن به اثبات رسیده و قطعا در آینده مورد استفاده های بیشتر قرار گرفت. اما در همین راستا دو خبر امیدوار کننده در زمینه توسعه Vulkan به گوش می رسد؛ Khronos Group اعلام کرده است که پیکربندی Multi GPU یا چند کارت گرافیک به زودی علاوه بر ویندوز 10، در سیستم عامل های دیگر مانند ویندوز های پیشین (7، 8 و 8.1) اجرایی می گردد.
در دومین خبر که ساعاتی پیش منتشر شده است، Futuremark نیز اعلام کرده است که پشتیبانی از این کتابخانه را در نرم افزار ثبت آزمون 3D Mark اضافه خواهد کرد. این بروزرسانی در نسخه 3DMark v2.3.3663 اعمال خواهد شد و به طبع نتایج بدست آمده بیش از پیش قابل استناد است. همچنین در این بروزرسانی، سرعت اسکن در پلتفرم های X99 نیز افزایش خواهد یافت. از جمله دیگر پیشرفت های این نسخه می توان به برطرف کردن مشکلات کامپایل در کش سایه زن و بهبود کارایی در دقت 1080p اشاره کرد. 3DMark دارای یک پایگاه داده بزرگ چند آزمون متفاوت است.
من خدایی نکرده قصد بدی نداشتم.
یکم برام عجیب بود سال 78 هنوز آتاری تو بازار موجود باشه.
کاری به ویکیپدیا و مطالبش ندارم. (بهخاطر قضیهی امیر دولاب)
امّا، به شما توصیه میکنم نگاهی به کُدهای OpenGL و Vulkan بندازید، و یا با یک نرمافزار مَنبعخوان مثل Meld، کُدهای این دو رابِط رو باهم مقایسه کنید.
تمام کُدهای موجود در OpenGL در Vulkan هم هست، و در واقع کُدها از اون مشتق شده.
همهی مِتُودها و کلاسها هم، در این دو رابط (OpenGL و Vulkan)، یکسان هست.
بههمینخاطر، id Software گفتهبود که کارکردن با Vulkan دقیقاً مانند OpenGL هست و در بهکارگیری هیچ تفاوتی با هم ندارند.
(دلیل مهاجرت بعضی از استودیوها به Vulkan هم، همین نزدیکی به OpenGL، در پیادهسازی هست.)
ــ مثلاً، کُدهای رسمِ یک چندضلعی یا چندوَجهی در هر دو رابط، یکی هست.
دوست عزیز تراشه ps4 و xbox رو ای ام دی تولید کرده ولی شخصی سازی و طراحی فوق العاده این دو کمپانی در مدار و سیستم های الکترونیکی بوده که این سطح عظیم پردازش رو بوجود اورده وگرنه شما یه تراشه ای ام دی شش سال گذشته رو داخل سیستم تست بگیر و با ps4 یا xbox مقایسه کن متوجه میشی چی میگم
اقای اریایی درست فرمودن و میتونید به راحتی در یوتیوب ببینید این تاخیر بسیار شدید رو با یه سرچ کوچولو قابل فهمیدن هستش البته اگه در برایر فهم و عقل مقابله نکنید
:-bd:-bd:-bd:-bd
اگر حداقل ویکی پدیا رو میخوندی خوب بود
Vulkan is [u]derived[/u] from and built upon components of [u]AMD’s Mantle API[/u], which was [u]donated by AMD to Khronos[/u] with the intent of giving Khronos a foundation on which to begin developing a low-level API that they could standardize across the industry, [u]much like OpenGL[/u].
در واقع جایگزین opengl هست
https://www.sakhtafzarmag.com/مادربرد/5236/مادربرد-msi-رکورد-اورکلاک-حافظه-رم-ddr4-جهان-را-شکست
من فن سرسخت اینتل نیستم ولی فعلا شما این مطب رو مطالعه کن
Farzad
ما سال 70 برق نداشتیم عزیزم.
من سال 70 دو سال داشتم.
سال78 آتاری؟
من یادم میاد آتاری مال سالهای 70 بود اتاری داشتیم. سال 78 سگا جنسیس مجبوبترین کنسول بود و یکی دوسال بعدش ps اومد. هرچند ما تو این سال اولین کامپیوترمون رو یا اینتل 386 بستیم.
تو پلتفرم X99 و کارت های انویدیا و پردازنده های اینتل شاهد افزایش عملکرد هستیم…مخصوصا تو کارت GTX 1060 اینم منبع:
http://www.guru3d.com/news-story/quick-test-futuremark-3dmark-v2-3-3663-vulkan-api-overhead-benchmarks.html
لابد شما همونایی هستین که for honor صد تومنی رو دویست تومن میخرن
همونم فقط وقتی تخفیف تپل بخوره میخرم
البته، Mantle در کنارِ OpenGL.
امّا، تمام بهینهسازیها و بهبودهایی که در این رابط دیده میشه، فقطوفقط زحمتِ جامعهیِ متنباز و Khronos Group هست.
سهمِ Khronos Group در وارد کردن کُدها به رابطِ Vulkan بسیار زیاد هست.
(احتمالاً باید بدونید که AMD بهخاطر نداشتن منابعِ کافی برای ادامهی توسعهی رابطِ Mantle اون رو متنباز کرد تا این API بتونه به حَیاتِش ادامه بده، وگرنه خیلی زود به تاریخ میپیوست.)
تو واسه خدای جنگ متای 92 بده دویست تومن.من هم واسه CivilizationIV متای 94 فقط یک گیگ حجم اینترنت خرج میکنم.حالا ببینیم کی گیمره.:)
من از سال 78 گیمری رو با اتاری شروع کردم.
من متولد 11 سپتامبر 1989 هستم .شما هم قطعا از نظر سنی از بنده کوچکتر هستی.
اقای اریایی به تاخیر کش رایزن در عکس پایین دقت کنید
متاسفانه بعضیها نمیدونن که داخل رایزن کانالهای رابط با رم تغییر میکنن ، مثلا وقتی رم 2000 مکاهرتز میندازی ، رایزن باس و حجم رو کاهش میده
اما وقتی رم مثلا 3400 مکاهرتز میندازی ، این رابطها و حجم و حجم پردازنده تغییر مذکنه(قدرت و سرعتش خیلی بیشتر میشه) بهش میکن تلنولوژی stm (منبع شهرسخت افزار ، سه روز پیش)
برای همین نتایج تستهای (قدرتی )رایزن یکسان نیست
چندین ماه بعد با اپدیت بایوس و رم 4500 مکاهرتز حتی تو کیمها هم 7700 رو زد
بنابر این رم،مادربرد،چیپ ـستها و کارت گرافیک رو افزایش قدرتش تاثیر دارن …برای همینه میگم رایزن با کارت وکا 30% قدرتمندتر ،سریعتر خواهد شد!!!! باور ندارید؟؟؟حالا میبینید!!!!!!!!!؟
استاد آریایی ….شما مقاله ای نوشته بودید که کش رایزن تاخیر شدید داره!!!! کو پس؟
لطفا دقت کنید ،راجب خبرهای منفی ای ام دی دقت کنید ….مطمن باشید ایرادی بحق باشه ای ام دی فراخان جمع اوری و تعویض میداد …تمام مقاله های منفیتون اعم از ساپورت نکردن رم بیش از 2400 و…. همش ناحق بوده ، تا این لحظه ایرادی تو رایزن من ندیدم (جز اینکه نرم افزارا قدیمی اپدیت میخوان تا رایزن و هسته هاش درست ببینن)
[img]https://i.imgur.com/GLkyafC.jpg[/img]
اینم منبع عکس ….، اقایی که ایسوس کراسهیر و رایزن ، رم رو تا بیش از 3700 اورکلاک کرده!!!(این رکورد مادربرد ایسوسه وکرنه رورایزن گیکابایت تا 4000 مکاهرتز رو ران میکنن بدون ناپایداری)
لینک ([url]”http://forum.hwbot.org/showthread.php?p=481339″[/url])
با همین فریم ریت رزولوشن نسل 8 رو به گند کشیدین رفت خدیا شکر نسل7 سنتون نمیرسید
تو چه میفهمی گیم پلی یعنی چی آخه:)
دفعه آخرت باشه نام مقدس سونی رو کنار جعبه بی محتوا میبری 😀
سونی رو به خاطر انحصاریاش دوست دارم چیزی که تو هیچ موقع نخواهی فهمی
هر موقع 200 هزارتومن پول گیم دادی بیا ادعا گیمر هستی :emoji0
https://www.futuremark.com/hardware/cpu
:smiley3
وولکان و DX و منتل فقط در انحصار PC است و بس و کنسول های ساخته شده از کاغذ و مقوا همانند پلی استیشن فقط میتونن یک بازی ۳۰ فریمی خدای جنگ با متای 92 رو اجرا کنن در حالیکه همین Civilization VI خودمون متای 94 داره.
اره اخه میدونی این AMD غیر ساختن کاغذ و مقواهایی مثل پلی استیشن و ایکس باکس کاری ازش ساخته نیست.
اتفاقا ولکان بر پایه amd mantle ایجاد شده
دوست عزیز
ارباب تون اومد ای amd فنهای کاغذ مقوایی پرست
احترا بگزارید:-D