اینتل در ویدیویی اخیراً تایید کرده که قصد دارد عملکرد بازیها بر روی DirectX 11 و API های قدیمی را در GPU های Arc خود ارتقا دهد. این شرکت اذعان کرده که آنها از عملکرد نامطلوب بازیها در عناوینی که از دایرکت اکس 11 پشتیبانی میکنند آگاه است و در تلاش برای بهبود عملکرد و تجربه کاربری در این زمینه است.
در ابتدا در بررسیهای LinusTechTips گزارش شده که در بنچمارکهای کارت گرافیک اینتل Arc A770 برای بازی Shadow of the Tomb Raider و در مقایسه بین دایرکت اکس 11 و 12، اختلاف عملکردی 50 درصدی مشاهده شده است. در همین راستا در نسخهی قبلی DirectX فریم ریت بازی به 38 رسید در حالی که با DirectX 12 فریم ریت بازی رقمی معادل 80 FPS بود.
اختلاف عملکرد 42 فریمی در بازی Tomb Raider بر روی DirectX 11 و 12 پردازنده های گرافیکی Arc
دایرکت اکس 11 و API های قدیمیتر متفاوت از Vulkan و DirectX 12 عمل میکنند. تکنولوژیهای API های قدیمی تر، پردازش بیشتر را از درایور کارت گرافیک انجام میدهند. در همین راستا احساس شده که نیاز به GPU برای پردازش بیشتر باید در نظر گرفته شود و این برای توسعه دهندگان بازی که به دنبال بهینهسازی نیز هستند بهتر است.
با توسعه تکنولوژی های Vulkan و API جدیدتر DirectX 12، بهبود عملکرد دیگر وابسته به درایور کارت گرافیک نبود و این وظیفه به موتور گرافیکی بازی و توسعه دهندگان محول شد. در حال حاضر بازیسازان موظفاند مسئولیت بهینهسازی گرافیکی به ویژه در سیستمهای ضعیف را انجام دهند و این نیاز به مدیریت حافظهی گرافیکی و بهبود کدهای بازی دارد.
تلاش اینتل برای ارتقا عملکرد DirectX 11 و در GPU های Arc در حالی است که این کمپانی در گذشته مجبور نبوده خود را درگیر کار فشرده برای توسعه API های گرافیکی کند، زیرا آنها برای سالها پردازندههای گرافیکی را توسعه ندادهاند. حالا با توسعه و عرضه GPU های سری Arc این شرکت باید با کمپانیهایی مانند انویدیا و AMD که سالها برای روی این فناوریها کار کردهاند رقابت کند. عدم تمرکز اینتل در این خصوص باعث شده که این شرکت اعتراف کند که در این زمینه نیاز به کار بیشتری وجود دارد.
دیدگاهتان را بنویسید