در هفتهای که گذشت اینتل اعلام کرد که نیروهای کاری سطح بالای جدیدی را به خدمت کمپانی درآورده که با اتکا آنها اولین قدم در مسیر سخت افزار گیمینگ کامپیوترهای شخصی برداشته خواهد شد. متخصصین جدید اینتل مدیران توسعه بازی سابق کمپانیهایی مانند الکتروتیک آرتز و AMD را نیز شامل میشوند. قطعا اینتل از آنجایی که در آغاز مسیری تازه قرار دارد باید رابطه خوبی با هر دو دسته توسعه دهندگان بازی و گیمرها برقرار کند. استخدام توسعه دهندگان بازی با تجربه از شرکتهای بزرگ میتواند استراتژی خوبی از سوی غول آبی باشد.
استخدام توسعه دهندگان بازی سابق شرکتهای بزرگ توسط اینتل
صفحه گرافیکهای اینتل در توییتر در پنجشنبه گذشته خبر از استخدام توسعه دهندگان رده بالای بازی داد که قرار است تمامی این افراد در زمینه کارت گرافیک و گیمینگ مشغول به کار شوند. طبیعتا منظور اینتل کارت گرافیکهای Arc Alchemist خود بوده که به عنوان اولین نسل از کارت گرافیکهای گیمینگ این کمپانی شناخته میشود. محصولات جدیدی که انتظار در ادامه سال جاری یا شاید سال آینده روانه بازار شوند. اینتل از همین حالا نشان داده که قصد جدی برای ورود به صنعت بازی دارد و استخدام توسعه دهندگان بازی نشانه دیگری از این هدف به شمار میرود.
آندره برمر، مدیر و معاون مهندسی گرافیک و گیمینگ با 20 سال سابقه کار در این زمینه یکی از نیروهای جدید اینتل است. طبق اطلاعات مندرج در صفحه لینکدین، برمر پیش از این در آمازون مدیر Amazon Web Services Game Tech بوده و سپس به عنوان رئیس مهندسی سرویس Prime Gaming به کار خود ادامه داده است. قبل از آمازون او سابقه کاری طولانی مدتی در زمینه مهندسی و توسعه نرم افزار در کمپانی های بزرگی همچون Zynga، EA و LucaArts داشته است.
همچنین اینتل مایکل هیلمن را نیز به عنوان مدیر ارشد ابزارهای توسعه بازی و فناوری به خدمت گرفته است. هیلمن نقش مدیریت فناوری را در الکترونیک آرتز بر عهده داشته و همچنین در کمپانی سونی به عنوان مدیر محتوا فعالیت کرده است. او در زمینه توسعه بازی نیز در دهه 90 میلادی در کمپانی هایی مانند Vibvendi، Dreamworks Interactiv و Mailbu Interactive خدمت کرده است. دیگر نیرو جدید جذب شده توسط اینتل استیل بل نام دارد. یک مدیر ارشد مرتبط با توسعه بازیهای ویدئویی که 13 سال در این جایگاه در کمپانی رقیب اینتل یعنی AMD مشغول به کار بوده است.
نیروهای با سابقه AMD در مشت اینتل
در نهایت اینتل ریچ کارپوس را نیز به عنوان مدیر اصلی و نایب رئیس توسعه اکوسیستم گیم و دیگر موارد مرتبط در این زمینه جذب کرده است. کارپوس به مدت 15 سال رئیس بخش نرم افزاری حرفهای و گیمینگ AMD بوده است و پیش از آن نیز در شرکتهای کامپیوتری از جمله PC Gaming Aliance و لاجیتک فعالیت داشته است. مشخصا اینتل فقط با ساخت کارت گرافیکهای خوب نمیتواند در صنعت گرافیکهای گیمینگ پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. AMD و انویدیا هر دو به عنوان رقبای اصلی اینتل دائما در حال افزایش کیفیت درایورهای خود هستند و همکاری نزدیکی با توسعه دهندگان بازی به منظور اطمینان از بهینه سازی عناوین بر روی سخت افزارهای خود دارند.
با این همکاریها فرصت برای استفاده از فناوریهای جدید انویدیا و AMD در بازی های جدید فراهم میشود که از جمله این موارد می توانیم به فناوری Deep Learning Super Sampling انویدیا یا FidelityFX Super Resolution شرکت AMD اشاره کرد. نیروهای جدید اینتل احتمالا در زمینه پیاده سازی فناوری XeSS اینتل که رقیب DLSS و FidelityFX محسوب میشود به اینتل کمک خواهند کرد.
دیدگاهتان را بنویسید