در حالی که بسیاری باور دارند که بازیهای «لایو سرویس» (Live-Service) پایدار نیستند؛ اما سازنده بازی Warframe دیدگاه متفاوتی دارد. او میگوید که اکثر ناشران خیلی سریع از این ژانر روی برمیگردانند و به موفقیت بازیهای «لایو سرویس» اعتماد ندارند. او توسعهدهندگان را به تولید بیشتر بازیهای مذکور تشویق میکند.
هر فردی در صنعت گیمینگ دیدگاه متفاوتی نسبت به عناوین «لایو سرویس» دارد. برخی از افراد این دسته از بازیها را پایدار نمیدانند و تنها در یک مدت کوتاه میتوانند رضایت مشتری را به دست آورند، در حالی که برخی دیگر از سیستم بازیهای خدماتمحور استقبال میکنند.
در سالهای اخیر، استودیو Bungie از ژانر Live-Service دفاع کرده بود و بازیهای این ژانر را بهتر از عناوین «تکنفره» (Single-Player) میدانست. اکنون رئیس بازی Warframe چنین دیدگاهی را نسبت به بازیهای «لایو سرویس» دارد و معتقد است ناشران بهخوبی از این بازیها حمایت نمیکنند.
تاکید سازنده بازی Warframe به افزایش اعتماد ناشران به عناوین Live-Service
«استیو سینکلر» (Steve Sinclair)، مدیر عامل استودیو Digital Extremes در مصاحبه با خبرگزاری VGC گفت که توسعهدهندگان باید اعتماد بیشتری به بازیهای «لایو سرویس» داشته باشند. او اعلام کرد ناشران پس از لانچ ضعیف یک بازی «لایو سرویس»، فوراً آن را دور میاندازند و به زحمت سازندگان در تکمیل بازی اهمیت نمیدهند.
«سینکلر» مدعی است که ناشران از هزینه بالای تولید عناوین «لایو سرویس» میترسند. بیاعتمادی آنها باعث میشود که بازیهای این ژانر بر مبنای پتانسیل خود عمل نکنند. سخنان «استیو سینکلر» حقیقت دارد، چون عناوین مختلف ژانر مزبور پس از شروع ضعیف، در ادامه به مسیر موفقیت بازگشتند. به عنوان مثال، بازی Battlefield 2024 شروع ضعیفی را تجربه کرد؛ اما با دریافت بهروزرسانیهایی توانست بازیکنان بیشتری را به خود جذب کند.
اخیراً گزارش شد که 95 درصد از توسعهدهندگان با وجود ریسک بالا، تمایل دارند در ژانر «لایو سرویس» کار کنند. در سال گذشته، بیش از 73 درصد از گیمرها وقتشان را روی انجام بازیهای Live-Service صرف کردند. نظر شما درباره اعتماد به بازیهای «لایو سرویس» چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید