ادغام رابط کاربری DirectStorage 1.2 مایکروسافت با جدیدترین درایورهای BETA انویدیا باعث افزایش چشم گیر عملکرد SSD، هم در Gen5 و هم در Gen4 بوده است. هرچند این رقم برای Gen5 بالاتر است، اما میتواند نشاندهندهی تصویری از بارگذاریهای فوق العاده سریع در بازیهای آینده باشد.
درایورهای انویدیا با بهینه سازی DirectStorage 1.2 دستاوردهای بزرگی در عملکرد SSD به ارمغان می آورند
Compusemble با استفاده از بنچمارک DirectStorage GPU Decompression ویدئوی دیگری منتشر کرده است که مزایای استفاده از یک SSD Gen5 را نسبت به Gen4 نشان میدهد و عملکرد واقعی آن را به لطف آخرین نسخه API که بر روی درایورهای بهینهسازی شده پردازندههای گرافیکی انویدیا اجرا میشود، نشان میدهد.
درایور انویدیا مورد بحث ما نسخه 535.50 BETA است که شامل برخی بهینهسازیهای اصلی برای رابط کاربری Microsoft DirectStorage 1.2 است و این بهینهسازیها باعث افزایش قابل توجه عملکرد SSD میشود. بهینه سازیهای مشابه به یک درایور عمومی منتقل میشود تا همه بتوانند از بهبود عملکرد SSD لذت ببرند.
عملکرد Microsoft DirectStorage 1.2 با SSDهای Gen5 و Gen4 (درایورهای انویدیا 532.03):
عملکرد Microsoft DirectStorage 1.2 با SSDهای Gen5 و Gen4 (درایورهای انویدیا 535.50):
برای نشان دادن میزان افزایش عملکرد به دست آمده توسط درایورهای جدید، ابتدا یک آزمایش استاندارد با درایورهای قدیمی انویدیا 532.03 اجرا شده است. درایوهای مورد استفاده عبارتند از Crucial T700 Gen5 که سریعترین SSD رده مصرفکننده در دسترس، تا این لحظه این و Sabrent Rocket 4 Plus-G، یک درایو رده بالای Gen4 که همچنین بهطور خاص برای رابط کاربری DirectStorage بهینهسازی شده است. API 1.2 در حال حاضر با انتقال کپی پس از فشردهسازی توسط پردازنده گرافیکی به صف محاسبات، رونق زیادی میدهد. این تفاوت واضحی را بین درایوهای SSDهای Gen5 و Gen4 نشان میدهد که حداکثر پهنای باند Gen4 با حداکثر 22.26 گیگابایت بر ثانیه را تجربه خواهد کرد.
با این حال، با درایورهای جدید NVIDIA GeForce 535.50، حافظههای Gen5 SSD تا 33.12 گیگابایت بر ثانیه از پهنای باند کل را افزایش میدهد در حالی که Gen4 SSD حتی ممکن است همان 22.80 گیگابایت بر ثانیه پهنای باندی را که قبلا ارائه میکرد، کاهش دهد. نه تنها پهنای باند بالاتر است، بلکه زمان بارگذاری برای Gen5 SSD نیز کاهش قابل توجهی دارد.
بدون درایورهای جدید، بارگیری صحنه 0.24 ثانیه و با درایورهای جدید فقط 0.20 ثانیه طول کشید. این به خوبی نشان میدهد که میتوان عملکرد زیادی را در SSDهای نسل جدید Gen5 با درایورهای بهروزرسانی و بهینهسازی شده و نسخههای API جدید DirectStorage باز کرد.
Microsoft DirectStorage 1.2 API در آوریل امسال در دسترس قرار گرفت و چند سال طول میکشد تا بتوانیم شاهد پیادهسازی آن در یک برنامه بزرگ مانند بازیها باشیم. تنها یک بازی تا کنون وجود دارد که از DirectStorage API پشتیبانی میکند و آن بازی نه چندان خوبی به نام Forspoken است. این بازی به ما لودهای بسیار سریعی که از پورتهای PC آینده و عناوین AAA انتظار داشته باشیم را نشان داده است. امیدواریم انویدیا و AMD بتوانند با توسعهدهندگان برای پیادهسازی این فناوری در عناوین مشترک آینده همکاری کنند.
مطالب مرتبط:
یک تیر انداز باید تیرهای زیاد بزنه
یا یک دانشمند اشتباهی بزنه تا چیزی بفهمم
و هم بیگ بنگ باید بشه تا انسان درست تشخیص بشه
حلا این چطوری ما هر نظری که عقل میگه درست
پر از اشکال روی املا و غیره بگیرند
خوب این طوری چیزی درست و اختراع نمیشه
و قتی مدارس و دانشگاه مثل کلاس دیکته شده
در کلاس وقتی این فشارها بزارند
کسی فکر می کند باید مثل دیکته حرف های استاد نوشت وبه نظرم بدون هرچی هر کسی عقلی میاد بگه که اختراع صورت بگیره