وب سایت TechPowerUP اولین بررسی AMD FidelityFX Super Resolution / FSR 2.0 را منتشر نموده تا شاهد عملکرد این فناوری باشیم.
- زمان عرضه FidelityFX Super Resolution 2.0 به علاوه اولین بازیهای پشتیبانی کننده
- کارت گرافیک های Radeon RX 6×50 XT عرضه شدند – آخرین تلاش قبل از RDNA 3
- دانلود آخرین نسخه درایور جدید کارت گرافیک ایامدی Adrenalin 22.5.1
امروز به شکل رسمی شاهد انتشار FSR 2.0 خواهیم بود که بدون شک مورد انتظارترین نرم افزار AMD تا بدین جای سال 2022 است. این شرکت فناوری بهبود کارایی جدیدی را وعده داده که متکی به هیچ الگوریتم هوش مصنوعی نیست و به همین علت نیازی به شتاب دهندههای ویژه مانند هستههای Tensor انویدیا ندارد.
FSR 2.0 یک Temporal Upscaling است و دیگر خبری از Spatial Upscaling نسخه اول FSR نیست؛ تکنیک پیچیدهتر نیازمند توجه بیشتری از سوی توسعه دهندگان برای پیاده سازیست. با این حال AMD ادعا میکند که بازیهای مجهز به فناوری رقیب (DLSS) تنها به چند روز زمان برای تعبیه FSR 2.0 نیاز دارند زیرا کارهای سخت از قبل انجام شده (مانند تعبیه موشن وکتورها).
FSR 2.0 قرار است به شکل متن باز عرضه شود و حتی روی سخت افزارهای GeForce نیز کار کند. در واقع وب سایت TPU حتی در بررسی خود از کارت گرافیک GeForce RTX 3060 استفاده کرده و نه یک مدل AMD که در نوع خود برای اولین بررسی بسیار جالب توجه است. البته چنین تصمیمی کاملا منطقیست زیرا بازی Deathloop از هر دو تکنولوژی FSR 2.0 و DLSS پشتیبانی میکند و استفاده از یک کارت گرافیک اجازه میدهد مقایسه عملکرد بهتری را شاهد باشیم. FSR فناوری برای بهبود کیفیت تصویر نیست و برای افزایش کارایی طراحی شده و تنها از تصاویری استفاده میکند که افزایش مقیاس داشتهاند اما در وضوح پایینتر رندر شدهاند.
اولین بررسی فناوری AMD FSR 2.0
TPU در بررسی خود اعلام کرده که FSR 2.0 فوق العاده به نظر میرسد و به اندازه DLSS 2.0 خوب است. همچنین گفته شده کیفیت تصویر در برخی موارد حتی بهتر از DLSS خواهد بود اما این تنها مربوط به حالت Quality خواهد بود.
حالت Performance تکنولوژی انویدیا ظاهرا بهتر عمل میکند و مشخصا AMD هنوز باید بهینه سازیهایی را به انجام رساند.
بدون شکل بزرگترین مشکل Temporal Upscaling مسئله Ghosting (وقتی یک شیء در حال حرکت ردی شبه مانند از خود بجای میگذارد) است که ظاهرا در FSR 2.0 نیز وجود دارد اما بسیار بهتر از زمان عرضه DLSS 2.0 میباشد. در واقع مشکلات بصری در DLSS کمی بیشتر هستند (طبق ادعای TPU).
هر چند که AMD FSR 2.0 با به روز رسانی Deathloop در دسترس قرار میگیرد اما تیم سرخ اعلام کرده 10 بازی دیگر خیلی زود پشتیبانی از آن را دریافت خواهند کرد.
دلیل اینکه ای ام دی این امکان رو برای کارت های انویدیا فراهم کرده چیه واقعا. ی جورایی بیشتر ب جذابیت کارت های انویدیا کمک میکنه.
داره انحصار زدایی میکنه.
لطف کن شما اقای دکتر و برو از سری اینتل ARC طرفداری کن شاید تا صد سال دیگه بتونه شرکت اینتلتون یک آقتابه تولید کنید
خوشم میاد در این جور مواقع بسیار از درونت نابود میشی مخصوصا اگه یادت باشه سر معرفی آشغال جدید اینتل i9 12900ks که بدجوری توی گیمینگ به یک پردازنده ۸ هسته ای شکست خورد
خخخخخخ
سوزش شما آرزوی ماست
سلام.
آقای ابیشی طرفدار هیچ شرکتی نیستند.
لطف کنید در هنگام صحبت با دیگران ، ادب را رعایت بفرمایید.
اگر دور از شان طرف مقابل هم نباشد ، دور از شان و شخصیت خود شما هست.
ممنون از شما.
یاعلی(ع)
مخلصم علی جان، کم پیدایی برادر، انشاالله همیشه سلامت و شاد باشی.
هر وقت سر میزنی به سایت ما خوشحال میشیم همه. 🙂