بسیاری از افرادی که از راه انجام شغل اداری روزگار می گذرانند، هر روز باید اموری کاملاً تکراری را به سرانجام رسانند و روندی کاملاً روتین را در طی روز های هفته تکرار کنند. با این حال بسیاری از این افراد از شغل خود و کار های روزمره و یکنواختی که در طول هفته انجام می دهند کاملاً راضی به نظر می رسند و حتی تعدادی از آن ها به قدری در شغل خود غرق شده اند که حتی بدشان نمی آید در خانه نیز بتوانند همان کارهای روزمره و اداری را به انجام رسانند. شاید برای این دسته از افراد انجام بازی Payroll بتواند کاملاً راه گشا باشد؛ چرا که گیمر های شاغل، در این بازی نیز دقیقاً باید همان کار هایی را انجام دهند که هر روز در محل کار خود انجام می دهند!
بازی Payroll در حقیقت یک شبیه ساز محیط اداری است که در طی آن شما به عنوان یک کارمند باید از پس کار های روزانه ای که به شما محول می شود بر آیید و سعی کنید تا یک کارمند خوب و وظیفه شناس باقی بمانید. داستان این بازی با آمدن شما به محل کارتان آغاز می شود و در واقع روز نخست کاری شما در اداره ای که در آن مشغول به کار هستید، به عنوان نقطه ی شروع این بازی انتخاب شده است. شما به اتاق خود می روید و وسایل تان را از درون جعبه ای که همراه دارید بیرون آورده و آن ها را به روی میز کار خود می چینید. به این ترتیب بازی Payroll آغاز می شود و شما در ادامه ی کار می باید کار ها و وظایف روتینی که به شکل روزانه بهتان واگذار می شود را به انجام برسانید. به عنوان مثال باید فلاپی دیسک های کوچک را از فایل های اداری پر کنید یا به دربان اداره برای حمل و نقل برخی وسایل و خرت و پرت های موجود در انبار یاری رسانید. از سوی دیگر شرکت در جلسات اداری یا تعمیر لوازم خراب مثل فکس یا کامپیوتر نیز جزو وظایف شما محسوب می شود و در واقع شما در بازی Payroll در قامت آچار فرانسه ی اداره ای که در آن خدمت می کنید ظاهر خواهید شد! البته در این میان اوقات فراغت نیز برایتان مهیا می شود و به این ترتیب می توانید کمی خستگی در کنید. مثلاً می توانید از دستگاه قهوه جوش یا آب سرد کن اداره، قهوه یا آب بنوشید یا در جشن تولد همکاران خود شرکت کنید!
کیفیت تصویری 640 در 480 پیکسلی به همراه موزیک های میدی و استفاده از تنها 256 رنگ برای طراحی این بازی، همگی از جمله نکاتی هستند که ساختار دیداری و شنیداری بازی Payroll را بسیار نوستالژیک و خاطره انگیز جلوه می دهند
نکته ی جالب در مورد سبک هنری و ساختار دیداری بازی Payroll ، طراحی این بخش از بازی به سبک آثار شوتر اول شخص ابتدای دهه ی 90 میلادی است. نخستین آثار سه بعدی این سبک که پیکسل های آن به شکل واضحی مشخص بودند و گیمر های کهنه کار از انجام آن ها بر روی کامپیوتر های قدیمی خود خاطرات بسیاری دارند. به هر حال در روز هایی که اکثر فرنچایز های روز را بازی های خوش رنگ و لعاب گرافیکی با ساختار اکشن و پر زد و خورد خود قبضه کرده اند، انجام بازی Payroll با ساختار آرام، روتین و یکنواخت خود شاید بتواند نوعی تنوع برای گیمر های تنوع طلب محسوب شود. خصوصاً این که بازی جمع و جور مذکور نیاز به سیستم سخت افزاری چندان بالایی برای اجرا ندارد و حتی بر روی کامپیوتر های مبتنی بر پردازنده ی Pentium 4 سه گیگا هرتزی و رم 1.5 گیگا بایتی نیز اجرا می شود. گفتنی است که بازی Payroll با رقمی معادل یک دلار به فروش می رسد که حتی می توان گفت با تبدیل آن به ریال نیز رقم چندان بالایی جلوه نمی کند.
گرافیکش که وحشتناک پایینه.
این نسخه اولیه بازی بوده اینی که قراره ساخته بشه که اینطوری نیست.
کی حوصله اینجور بازی هارو داره…
گرافیک این بازی می تونه الگویی باشه برای کال آف دیوتی یا ویچر یا فیفا 17 !!!!!!!!
فکر نکنم اینجور بازیها طرفدار داشته باشه معلوم نیست هدف سازنده چی بوده.