روز گذشته در همین جا نیم نگاهی به سیاست یوبی سافت در مورد نسخه ی جدید سری اساسینز کرید داشتیم و این موضوع را پیش کشیدیم که بر خلاف نسخه های پیشین سری، یوبی سافت علاقه ی چندانی به نمایش جزییات گیم پلی این اثر ندارد و بیشتر در صدد انجام تبلیغات توخالی از راه تولید تیزر های خوش رنگ و لعابی است که المان های موجود در آن ها ممکن است به هیچ وجه در نسخه ی نهایی بازی یافت نشوند. با این حال یوبی سافت در گیمز کام امسال علاوه بر این تریلر های خوش رنگ و لعاب، بخش مختصری از گیم پلی این اثر را نیز در قالب یک دموی کوتاه در اختیار علاقمندان قرار داد تا بتوانند توسط آن اندکی با زیر و بم بازی آشنا شوند. به همین دلیل در متن پیش رو نگاهی خواهیم داشت به موارد برجسته ی موجود در این دمو، برای بررسی این پرسش که تا چه حد می توان به موفقیت بازی سندیکا امیدوار بود.
در این دمو برای نخستین بار علاقمندان نسخه ی سندیکا توانستند با بخشی از قابلیت های قهرمان زن این بازی یعنی ایوی فرای آشنا شوند. او در اصل خواهر دو قلوی قهرمان دیگر داستان یعنی جیکوب فرای به شمار می رود که تا پیش از این، به نوعی در زیر سایه ی برادر قرار داشت. به این معنی که در نمایش های پیشین بازی سندیکا این جیکوب بود که همیشه در متن ماجرا قرار داشت و نمایشگاه گیمز کام فرصتی برای ایوی فراهم کرد تا کمی از حاشیه بیرون بیاید و بتواند همانند برادر خودی نشان دهد. در این دمو شاهد نفوذ ایوی به برج لندن و رویارویی اش با حریفانی بودیم که به طرق مختلف آن ها را از برابر خود کنار می زد. اگرچه بیشتر خصوصیات ایوی بر پایه ی ویژگی های مخفی کاری او بنا شده است، اما بر اساس آن چه در این دمو مشاهده کردیم، او توانایی درگیری رو در رو با حریفان خود را نیز داراست؛ هر چند که این توانایی ها به پای قابلیت های برادرش در این زمینه نمی رسد (در عوض توانایی های جیکوب نیز در امر مخفی کاری ضعیف تر از ایوی به شمار می رود).
در تکمیل قابلیت های مخفی کاری ایوی، طی این دمو یکی از ویژگی های منحصر به فرد او نیز نمایش داده شد. قابلیتی که با نام Chameleon شناخته می شود و به او این اجازه را می دهد که بتواند هنگام کمین در کنج گوشه های دنج، از نظر دشمنان ناپدید شود. البته وجود این قابلیت در یک بازی رئالیستی (که به هیچ وجه مبتنی بر استفاده از جادو نبوده و نیست) کمی عجیب به نظر می رسد اما شاید سازندگان این اثر برای افزودن تنوع بیشتر به ساختار گیم پلی بازی و از آن مهم تر تقابل با رقبایشان از این قابلیت جدید در ساختار سندیکا بهره جسته باشند. در واقع خصوصیت جالب تقابل با رقیبان، بسیار در این دمو مشهود به نظر می رسید چون مرحله ی نمایش داده شده از این بازی در نمایشگاه گیمز کام، بیش از آن که یک اساسینز کرید باشد، تلفیقی بود از عناوین نظیر بتمن، هیتمن و Dishonored (در واقع ساختار کلی مرحله ی نمایش داده شده از این اثر در گیمز کام، به لحاظ هنری و مفهومی، بیش از بتمن یا هیتمن به بازی Dishonored شباهت داشت). ضمن این که در این دمو، علاوه بر موارد یاد شده، شاهد دو ویژگی جدید این نسخه یعنی امکان سفر در شهر لندن توسط قایق های بخار و همچنین بهره گیری ایوی از چنگکی مشابه با چنگک بتمن هم بودیم که شاید بتوانند در متفاوت جلوه دادن گیم پلی این بازی نسبت به نسخه های قبل موثر عمل کنند. با وجود مانور های فراوانی که این روز ها شرکت یوبی سافت بر روی گرافیک بازی سندیکا می دهد، شخصاً در طی مشاهده ی این دمو تفاوت چندانی ما بین گرافیک این بازی و نسخه ی قبلی سری یعنی Unity احساس نکردم و گذشته از آن هوش مصنوعی دشمنان هم کماکان همچون قبل به نظر می رسید. با این حال شاید وجود موارد جدیدی در گیم پلی بازی سندیکا نظیر امکان راه اندازی و گسترش دار و دسته های زیر زمینی ، قابلیت دستبرد زدن به قطار ها و دزدیدن کالسکه ها ، وجود دو شخصیت قابل بازی (با دو سبک گیم پلی متفاوت) که می توان در هر زمان دلخواه مابینشان سوییچ کرد و همچنین تمرکز سازندگان این اثر بر بخش تک نفره و داستانی، بتواند بازی سندیکا را به اثری موفق و محبوب در میان هواداران بدل کند. مسلماً برای مشاهده ی تحقق این امر، باید چیزی نزدیک به دو ماه دیگر را هم انتظار بکشیم تا ببینیم آیا سندیکا می تواند سری اساسینز کرید را به روز های اوج گذشته باز گرداند یا خیر.
البته این قابلیت سوییچ کردن بین دو بازیکن هم قابلیت جالبیه که هر دو شخصیت مکمل هم هستند. اما انتظاری که از بازی میره اینه که محیطی به مراتب بزرگتر و مراحلی متنوع تر در اون وجود داشته باشه.قطعا طرفداران این بازی خاطرات گذشته رو فراموش نخواهند کرد.