سال گذشته پس از این که استودیو «بایو ویر» (BioWare) پروژه بعدی خود را در اوایل ماه نوامبر تایید کرد، در رویداد The Game Awards 2020 از تریلر ساخت یک دنباله جدید برای فرانچایز پرطرفدار Mass Effect رونمایی شد که هنوز جزییات دقیق این ماجرا در هالهای از ابهام قرار دارد. با این وجود به تازگی منابعی آگاه احتمال استفاده بازی Mass Effect Next از آنریل انجین به جای فراست بایت را مطرح کردهاند که در ادامه جزییات بیشتر درباره آنریل انجین و بازی Mass Effect Next را همراه ما میخوانید.
- لغو اقتباس سینمایی Mass Effect – شاید پلتفرم بعدی تلویزیون باشد
- تماشا کنید: تریلر Mass Effect: Legendary Edition و مقایسه با نسخه اصلی
- تماشا کنید: تریلر تیزر Mass Effect به نمایش درآمده در رویداد The Game Awards 2020
آنریل انجین و بازی Mass Effect Next
یک پست جدید استخدامی برای مدیر فنی فرانچایز مس افکت، نشان میدهد که ممکن است این بازی به جای موتور «فراست بایت» (Frostbite) از فناوری «آنریل انجین» (Unreal Engine) استفاده کند. در لیست مهارتهای مربوط به این شغل ذکر شده است که: «داشتن تجربه با UnrealEngine 4+ یک مزیت به حساب میآید». از آن جایی که اگر قرار باشد این بازی مانند نسخه «مس افکت آندرومدا» (Mass Effect: Andromeda) با موتور فراست بایت ساخته شود، نیازی به این پیش زمینه شغلی وجود ندارد، احتمال میرود که استودیو تصمیم دارد برای ساخت نسخه جدید خود به سراغ آنریل انجین برود. علاوه بر این، «جف گراب» (Jeff Grubb) از GamesBeat از طریق منابع متعدد تایید کرده که در واقع این احتمال برای بازی Mass Effect Next بسیار واقعی بوده، هر چند که ظاهرا هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.
موتور فراست بایت که در ابتدا توسط استودیو «دایس» (DICE) برای فرانچایز «بتلفیلد» (Battlefield) ایجاد شد، در نهایت تقریبا در تمام بازیهای «الکترونیک آرتز» (EA) از جمله عناوینی مانند FIFA و Need for Speed به کار گرفته شد و گسترش یافت. با این حال، بیشترین آسیب را شهرت BioWare متحمل شد که بسیاری از گزارشها برای مشکلات این موتور در بازیهای Dragon Age: Inquisition ، Mass Effect: Andromeda و به ویژه Anthem مطرح شدند. البته به نظر میرسد که EA بر خلاف قبل به توسعه دهندگان خود اجازه میدهد موتورهای متفاوتی را برای پروژههایشان انتخاب کنند.
آنریل انجین 5
لازم به ذکر است که این لیست شغلی برای سمت جدید همچنین اشاره کرده بازی بعدی Mass Effect احتمالا از «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) استفاده میکند که به تازگی در دموها و نمایشهای اولیه خود خیره کننده ظاهر شده و دارای ویژگیهای انقلابی مانند Lumen و Nanite است. با این حال، Mass Effect Next احتمالا سالها تا عرضه خود فاصله دارد؛ زیرا ورودی جدید Dragon Age (به احتمال زیاد هنوز در موتور فراست بایت در حال اجرا است) برای ابتدا سال 2023 برنامه ریزی شده است.
با توجه به چرخه توسعه متوسط بازیهای بزرگ AAA با بودجههای عظیم، ممکن است سالهای 2025 یا 2026 را بتوانیم به عنوان سالهای انتشار احتمالی در نظر بگیریم که تقریبا ده سال پس از عرضه آخرین نسخه این سری یعنی Mass Effect: Andromeda خواهد بود. نظر شما درباره آنریل انجین و بازی Mass Effect Next چیست؟ آیا این تغییر رویه میتواند به عنوان تلاشی برای جبران مشکلات نسخه قبلی از سوی توسعه دهنده در نظر گرفته شود؟ از تجربیات خود در این بازی برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید