کسانی که به بازی موش و گربه یا دزد و پلیس علاقه دارند، امسال انتخاب خوبی در دنیای بازی های کامپیوتری خواهند داشت. انتخابی به نام Tom Clancy’s Rainbow Six Siege. بر خلاف بسیاری از بازی هایی که چشم انتظار ملاقات با آن ها هستیم و بر اساس اطلاعاتی که تا کنون از این بازی به دست آورده ایم، ساختار کلی Rainbow Six Siege و زیر و بم گیم پلی آن تا حد فراوانی مشخص به نظر می رسد و تقریباً هیچ نکته ی ابهامی در مورد چند و چون این بازی وجود ندارد. با این حال شرکت یوبی سافت در نمایشگاه گیمز کام امسال نمایش های جدیدی از این بازی ترتیب داده بود تا پیش از انتشار Rainbow Six Siege و در فاصله ی تقریبی دو ماه از این اتفاق، تمامی گفتنی ها را در مورد این بازی مورد انتظار، گفته باشد.
در طی یکی از نمایش های بازی در گیمز کام امسال (که نسبتاً هم کوتاه بود) یکی از نقشه های موجود در این اثر به نمایش در آمد. نقشه ای با نام Kanal که در واقع یک بندر صنعتی در کشور آلمان به شمار می رود و در دل آن دو طرف اصلی ماجرا یعنی دزد ها و پلیس ها (یا تروریست ها و نیرو های ضربتی) می توانند در قالب مد های مختلف این اثر، به مصاف هم بروند. البته هم زمان با این نمایش، طراحان اثر مذکور در قالب نمایش هایی دیگر به توضیح ویژگی های ناگفته مانده ی Rainbow Six Siege پرداختند. بنا بر گفته های آنان، برخی محیط ها و نقشه های این بازی از وسعت قابل قبولی برخوردارند اما در عین حال سعی شده تا اکثر رویارویی های موجود، در محیط های داخلی به وقوع بپیوندد. همچنین به منظور تزریق حس واقع گرایی بیشتر به بازی، در بخش تیمی و چند نفره ی این اثر، Respawn شدنی در کار نخواهد بود و با کشته شدن توسط تیم حریف، شما ناچارید برای شروع مجدد تجربه ای تازه، صبر کنید تا درگیری همراهانتان با تیم مقابل به پایان برسد. در کنار این امر، با انتخاب هر کدام از نیرو های موجود در این بازی، به سلاح ها و ابزار های جانبی ویژه ای دسترسی خواهید داشت که این امر می تواند تجربه ی شما از گیم پلی را با هر بار شروع بازی، متفاوت جلوه دهد. به عنوان مثال یکی از اعضای نیروی پلیس به ابزاری دوربین مانند دسترسی دارد که می تواند آن را به شکل مخفیانه میان اعضای تیم مقابل بفرستد تا از نحوه ی استراتژی و موضعی که هر کدام از آن ها در محل اختفای خود اتخاذ کرده اند، با خبر شود.
درگیری ها علاوه بر محیط های بسته، در محیط های باز نیز جریان خواهند داشت (البته با تمرکز کم تر)
تخریب پذیری محیط نیز یکی دیگر از نکاتی بود که طراحان بازی بار دیگر به آن اشاره کردند (بخشی از این تخریب پذیری به قابلیت های میان افزار GameWorks مربوط می شود که اعضای انویدیا هم طی برگزاری نمایشگاه مانور فراوانی بر روی آن دادند). به گفته ی طراحان بازی، قابلیت تخریب پذیری گسترده ی محیط موجب می شود تا ساختار هر مرحله درهر لحظه دستخوش تغییر شود و به همین دلیل شما در انتهای هر رویارویی، محیطی کاملاً متفاوت با آن چیزی را تجربه می کنید که در آغاز بازی با آن روبرو شده اید. گفتنی است که بازی Rainbow Six Siege در تاریخ 13 اکتبر امسال برای سه پلتفرم PC ، PS4 و XboxOne منتشر خواهد شد.
عجب چیزیه من که منتظرشم امیدوارم اینو دیگه بدونه مشکل بده این یو بی پارسال که خراب کرد