بررسی اجمالی ماوس گیمینگ GM605-RGB و GM606-RGB گرین

با توجه به قیمت روز افزون قطعات کامپیوتر، هر روز تعداد بیشتری از کاربران به سمت استفاده از قطعات اقتصادی روی می‌آورند. در این میان اهمیت تهیه لوازم جانبی مانند ماوس و کیبورد کمتر به چشم می‌آیند، در صورتی که این قطعات وسایل ارتباطی اصلی با سیستم به شمار می‌روند.

معمولا پس از تهیه قطعات اصلی کیس و نمایشگر، اگر بودجه ای باقی بماند، سهم ماوس و کیبورد خواهد شد. همچنین، از آنجایی که ماوس و کیبورد لوازم مصرفی کامپیوتر به حساب می‌آیند و هر از گاهی نیاز به تعویض دارند. بنابراین غیر منطقی هم نیست اگر کاربر نخواهد هزینه زیادی را بابت آنها پرداخت کند.

در مورد ماوس، بخصوص ماوس‌های گیمینگ، گروه بسیاری از کاربران کامپیوتر و لپتاپ، دانش آموزان و دانشجویانی هستند که عموما با بودجه محدود به دنبال بالاترین کارایی نسبت به قیمت هستند و در عین حال، کیفیت کار با ماوس و ظاهر آن برایشان مهم است.

شرکت گرین در همین راستا، اقدام به معرفی نسل جدیدی از ماوس‌های گیمینگ اقتصادی خود کرده است که به لطف آنها می‌توان، با قیمتی معقول، امکانات و کارایی بالایی را از این ماوس‌ها انتظار داشت.

امروز در اتاق تست سخت افزار به بررسی و معرفی دو ماوس گیمینگ مدلهای GM605-RGB و GM606-RGB می‌پردازیم که از خانواده گریفین برند محبوب گرین در بازار ایران موجود است.

از نظر عملکرد هر دوی این مدلها مشابه یکدیگر هستند و تنها عامل تمییز دهنده آنها، شکل و سایز، وزن، و صد البته سلیقه کاربر است که کدام یک را بپسندد. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی:

ماوس‌های گیمینگ GM605-RGB و GM606-RGB در حال حاضر پرچمدار ماوس‌های گیمینگ شرکت گرین محسوب می‌شوند و مشخصات فنی هر دو مدل در جدول فوق نمایان است.

از جمله ویژگی‌های هر دو ماوس، طراحی بدنه آنها است که می‌توان به صورت Palm Grip یا تماس کامل بدنه با کف دست از هر دو استفاده کرد.

نکته مهم بعدی طراحی هر دو ماوس به صورت Ambidextrous است، که امکان استفاده از آنها توسط هر دو گروه راست دستان و چپ دستان را فراهم می‌کند.

هر دو ماوس به یک نوع سنسور اپتیکال با قدرت حداکثر 7200dpi مجهز و هر دو دارای نورپردازی RGB با امکان 16.7 میلیون رنگ و قابلیت شخصی سازی نرم افزاری می‌باشند.

ماوس GREEN GM606-RGB

ماوس GM606-RGB گرین با ابعاد 128 در 65 در 39 میلیمتر، دارای بدنه ای مشبک است. وزن ماوس تنها 75 گرم بدون کابل همراه است و بخش مشبک محدود به سطح تماس کف دست با پشت ماوس را شامل می‌شود.

کابل ماوس دارای روکش نخی از جنس کتان و طول آن برابر 180 سانتی متر است.

این ماوس گیمینگ خوش ساخت، مجموع 6 کلید (چپ، راست، اسکرول، دکمه تنظیم DPI، و دو کلید حاشیه) دارد.

برای اطمینان از در نرفتن ماوس از زیر دست، در دو طرف بدنه روکش لاستیکی به کار رفته است. این لاستیک از نوع با کیفیت و ضد تعریق است.

در سمت چپ ماوس دو کلید قابل برنامه ریزی Backward و Forward قرار دارد.

در سمت دیگر ماوس نکتنه خاصی نیست.

کلید‌های اصلی چپ و راست ماوس GM606-RGB گرین دارای طول عمر بیش از 10 میلیون کلیک هستند.

چرخ اسکرول ماوس دارای روکش Rubber ضد تعریق است و کار با آن برای کاربر بسیار راحت است.

در بحث RGB، آرم گریفین درون محفظه مشبک و همچنین حاشیه اطراف ماوس و چرخ اسکرول، به نورپردازی RGB قابل شخصی سازی مجهز است. به لطف نرم افزار Griffin Panel ضمن شخصی سازی نورپردازی و عملکرد دکمه‌ها، می‌توانید به تعریف پروفایل و ضبط حرکات ماکرو بپردازید.

در کف ماوس، شرکت گرین از پد‌های تفلونی با کیفیت برای حرکت راحت ماوس بر روی انواع پد‌ها بهره گرفته است. همچنین دکمه تغییر DPI نیز در کف ماوس قرار داده شده تا به هنگام کار با آن، به اشتباه تغییر نکند.

ماوس GM606-RGB گرین در کلاس ماوس‌های سبک وزن قرار دارد. کار با آن بسیار راحت است. حرکت ماوس بر روی پد به راحت و بدون دردسر انجام می‌پذیرد. از نظر عملکرد، برخی از کلید‌های قابلیت تعریف وظایف متنوعی دارند.

قیمت این ماوس اقتصادی در ایران حدود 639 هزار تومان است که با ضمانت 25 ماهه گرین عرضه می‌شود.

ماوس GREEN GM605-RGB

ماوس GM605-RGB گرین با ابعاد 126 در 70 در 43 میلیمتر ساخته شده و روکشی تمام لاستیکی ضد تعریق دارد. وزن ماوس تنها 97 گرم بدون کابل همراه است.

کابل ماوس دارای روکش نخی از جنس کتان و طول آن برابر 180 سانتی متر است.

این ماوس گیمینگ خوش ساخت، مجموع 7 کلید (چپ، راست، اسکرول، دو دکمه تنظیم DPI، و دو کلید حاشیه) دارد.

کلید‌های اصلی چپ و راست ماوس GM605-RGB گرین دارای طول عمر بیش از 10 میلیون کلیک هستند.

نسبت به ماوس 606، ماوس GM605-RGB گرین کمی‌ پهن تر و ارتفاع آن کمی ‌بیشتر است. نوع دست گرفتن ماوس به صورت Palm Grip با کف دست طراحی شده است. لاستیک رویه و حاشیه ماوس از نوع با کیفیت و ضد تعریق است.

در سمت چپ ماوس دو کلید قابل برنامه ریزی Backward و Forward قرار دارد.

در بحث RGB، آرم گریفین در پشت ماوس و همچنین یک نوار زیبا در حاشیه اطراف ماوس به نورپردازی RGB قابل شخصی سازی مجهز است.

به لطف نرم افزار Griffin Panel ضمن شخصی سازی نورپردازی و عملکرد دکمه‌ها، می‌توانید به تعریف پروفایل و ضبط حرکات ماکرو بپردازید.

در کف ماوس، شرکت گرین از پد‌های تفلونی با کیفیت برای حرکت راحت ماوس بر روی انواع پد‌ها بهره گرفته است.

ماوس GM605-RGB گرین از نظر عملکرد، به خوبی برادر بزرگتر خود مدل 606 است. به دلیل ابعاد پهن تر کاربرانی که دستان توپول تری دارند، راحت تر می‌توانند از آن استفاده کنند. کار با ماوس بسیار راحت بود. حرکت ماوس بر روی پد به راحت و بدون دردسر انجام می‌پذیرد.

قیمت این ماوس اقتصادی در ایران حدود 520 هزار تومان است که با ضمانت 25 ماهه گرین عرضه می‌شود.

امتیاز: 2.6 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

4 دیدگاه

  1. Avatar علیرضا گفت:

    بررسی موشکافانه ای بود آرمین جان، واقعا گرین در زمینه گیمینگ پیشرفت خیلی خوبی داشته

  2. Avatar آرش گفت:

    “قیمت این ماوس اقتصادی (GM605) در ایران حدود 400 هزار تومان است که با ضمانت 25 ماهه گرین عرضه می‌شود.”
    این موس توی ترب کف قیمتش 520 تومنه
    اگر جایی پیدا میشه این قیمت بده معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.