بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

شرکت فن آوری اوریکو ORICO Technologies Co از جمله شرکت‌های مطرح این روزهای لوازم جانبی کامپیوتر به شمار می‌رود که محصولات با کیفیت آن در بازار ایران هم موجود است. محصولات اوریکو طیف گسترده ای را شامل می‌شود که تا کنون بعضی از آنها را در وبسایت سخت افزار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادیم. امروز به سراغ یکی دیگر از محصولات خوب و با کیفیت این شرکت می‌رویم که کمی‌متفاوت است. دو راهی برق و محافظ ولتاژ ORICO ODC-2A5U-V1-EU که مجهز به پنج پورت شارژ هوشمند USB است. این محافظ با طراحی جالبی که دارد می‌تواند به عنوان هولدر موبایل هم مورد استفاده قرار گیرد. با ما همراه باشید.

جعبه و اطلاعات فنی محصول:

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

مشخصات مهم اشاره شده بر روی جعبه شامل:

  • محافظ ولتاژ
  • کابل ضخیم 16 آمپری
  • نشان ضد رعد برق بودن
  • کلید روشن و خاموش کلی
  • پریز مجهز به محافظ کودک
  • 2.4 آمپر خروجی مستقل هر USB
  • استفاده از متریال ضد حریق در بدنه
  • مجهز به مدار داخلی با کیفیت مسی
  • چیپ هوشمند تطبیق دهند آمپراژ شارژ USB
  • 25 وات مجموع خروجی تمام پورت‌های USB
  • برچسب گارانتی یک ساله چهارفصل نماینده انحصاری اوریکو در ایران

و برچسب بیمه PICC، که بیمه 300 هزار دلاری بین المللی شرکت بیمه خلق چین می‌باشد. در مورد برچسب بیمه این توضیح لازم است به جهت اطمینان به مصرف کننده جهانی، شرکت اوریکو این قطعه را به بیمه 300 هزار دلاری مجهز کرده است تا اگر خدای ناکرده قطعات شما به واسطه این محصول آسیب دید از طرف شرکت بیمه خلق چین تا سقف 300 هزار دلار به شما خسارت پرداخت خواهد شد. البته این بیمه بین المللی برای ما که در ایران هستیم صرفا جنبه معنوی دارد چرا که دنیا حتی پول نفت ما را هم به خودمان نمی‌دهد، چه برسد به پول بیمه، بنابراین در عمل کاربردی ندارد اما خوب، داشتنش حداقل از نظر روحی قوت قلبی است برایمان و حداقل نشان می‌دهد تولید کننده به محصول خود اینقدر اطمینان دارد که آن را به بیمه جهانی مجهز کرده است.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

پشت جعبه حاوی اطلاعات فنی، پارت نامبر، ولتاژ مورد پشتیبانی، ابعاد، سقف واتیج، و آدرس شرکت اوریکو می‌شود.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

مکان استفاده از چند راهی‌ها عموما زیر میز است، جایی که دور از چشم‌ها قرار است سیم‌های در هم پیچیده، کثیف و نامرتب صحنه جالبی را نداشته باشند؛ اما فرض شرکت اوریکو در ساخت این چندراهی و شارژر، قرار دادن آن بر روی میز بوده است. پس قاعدتا وقتی چنین فرضی دارید که محصول شما قرار است بر روی میز در معرض نمایش باشد، طراحی زیبا، حرف اول را در جذب خریدار می‌زند. طراحی این چند راهی و شارژر، به عنوان وسیله‌ای که بر روی میز استفاده می‌شود، به اندازه کافی قابل قبول و موجه است، اما دوست داشتیم مثلا آرم و نشان چاپی اوریکو، مجهز به نور پس زمینه سفید و یا حتی نورپردازی RGB باشد تا زیبایی آن بر روی میز دو چندان شود. شما وقتی به یک وسیله بر روی میز نگاه می‌کنید باید خصوصیت خاص جذب کننده ای در آن مشاهده کنید، وگرنه مانند بقیه خرت و پرت‌ها فقط یک وسیله روی میز است.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

پس وجهه دکوری یک محصول بر روی میز باید برجسته تر باشد تا از نظر طراحی بتوان نمره خوبی به آن داد. وجود دو پریز ارت دار نیز، اگرچه از نظر فنی نمره 20 دارد و هیچ ایرادی از آن نمی‌توان گرفت، و حتی سوراخ‌های آن مجهز به پوشش کودک است، اما اگر مجهز به درپوش بودند، مانع تجمیع گرد و خاک و مو در آن می‌شد. بالاخره در دشت ایران هستیم و بیابان‌های وسیع و آلودگی هوا، باعث ریزش گرد و خاک از همه جا می‌شود، یک جفت درپوش بر روی پریز‌ها می‌توانست باعث حفظ تمیزی آنها در طول مدت استفاده شود. بحث بعدی نزدیکی بیش از حد پریز‌ها به هم است، اگرچه طراحی اوریکو بر این اساس بوده که هنگام خارج کردن دو شاخه از پریز، یک دست چند راهی را بگیرد و دست دیگر دوشاخه را خارج کند و به همین سبب فاصله پریز‌ها تا لبه بیشتر از فاصله پریز‌ها از یک دیگر در نظر گرفته شده است، اما با توجه به اینکه بسیاری از آداپتور‌ها، مبدل‌ها و دو شاخه‌ها، ابعادی بزرگتر از معمول دارند، شاید نزدیکی این دو پریز، در صورتی که در یکی از آنها یک آداپتور بزرگ قرار داشته باشد، مانع از استفاده از پریز دوم گردد.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

ابعاد این دستگاه 13 در 13 سانتیمتر است، و بلندی ارتفاع آن در بخش شارژر به 7.3 سانتیمتر می‌رسد. وزن آن 850 گرم است. شرکت اوریکو این محصول را در کوچکترین ابعاد ممکن ساخته است تا فضای زیادی را بر روی میز اشغال نکند.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

کلید روشن و خاموش دستگاه در محل کاملا مناسبی قرار گرفته است و احتمال خاموش کردن اتفاقی آن بسیار کم است. بیشتر دوست داشتیم اگر این کلید مجهز به چراغ می‌بود تا وضعیت روشن یا خاموشی دستگاه بدون نیاز به تست کردن با دیدن چراغ میسر شود.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

طول کابل دستگاه 1.5 متر است، و دوشاخه دستگاه از بهترین مواد، با ضخامت عالی ساخته شده است، و همانطور که پیشتر ذکر شد، از لحاظ فنی این یک محصول بی نقص است.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

زیر دستگاه مجهز به پایه‌های لاستیکی ضد لغزش است، بنابراین این چند راهی روی میزهای شیشه ای و سطوح صاف، سر نمی‌خورد و در جای خود ثابت می‌ماند. از آنجایی که بسیاری از کاربران علاقمند به مدیریت کابل کشی، معمولا چند راهی‌ها را به دیوار، و یا به گوشه ی کنار میز، رولپلاک می‌کنند، اما متاسفانه هیچ سوراخی برای عبور و چفت شدن با پیچ رولپلاک در زیر این محصول قرار ندارد و صرفا تنها حالت نصب آن این است که بر روی میز قرار داده شود.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

اما این محافظ و چند راهی، به غیر از شارژر، یک استند موبایل نیز هست و شما می‌توانید با تکیه دادن موبایل خود به پشت بخش USB به تماشای ویدیو از گوشی خود بپردازید.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

این طراحی بسیار خوب است، به شرطی که هنگام تماشای ویدیو، هیچ دوشاخه ای به پریز وصل نباشد وگرنه در جلوی نمایشگر موبایل یک جفت دو شاخه گردن کلفت دائم در جلوی چشمان شما خواهند بود. در کل وجود این حالت استند بیشتر می‌تواند یک جایگاه برای استراحت موبایل شما به هنگام شارژ باشد، که در صورت عدم استفاده از پریز‌ها می‌توان همزمان به تماشای نمایشگر موبایل هم پرداخت.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

در بخش پورت‌های USB که مخصوص شارژ هستند، شاهد حضور 5 پورت هستیم که هر کدام به طور مستقل توانایی 2.4 آمپر خروجی با ثبات و هوشمند را دارند. هوشمند از این نظر که با تشخیص نوع دستگاه متصل شده به این شارژر، توان متناسب با تحمل دستگاه را به آن منتقل می‌کنند تا از آسیب رساندن به چیپ شارژ دستگاه‌های ضعیفتر، پیشگیری شود. از نظر طراحی تعداد، فاصله، و ارتفاعی که پورت‌ها در آن قرار دارند، بسیار مناسب است. متاسفانه خبری از استاندارد شارژ QC نیست، اما میزان 2.4 آمپر برای هر پورت، آنهم به صورت هوشمند، از نظر ما قابل قبول است. از نظر کیفی و فنی دستگاه‌های اوریکو ثابت شده هستند. تنها انتقاد ما به این بخش، میزان حداکثر توان اسمی مجموع آن است که تنها 25 وات است. با توجه به این موضوع، در صورتی که هر 5 درگاه USB به جهت شارژ اشغال شود، به هر پورت تنها 1 آمپر توان می رسد و در چنین وضعیتی سرعت شارژ کردن دستگاه ها کم می شود. بنابراین اگر تعداد دستگاه ها 2 عدد باشه، 2.4 آمپر به هر درگاه میرسد، از دستگاه سوم به بعد، میزان توان کلی دستگاه تقسیم می شود. اگر قرار بود به هر 5 درگاه به طور همزمان 2.4 آمپر توان کامل برسد، بایستی توان کلی دستگاه به 60 وات میرسید. اما خوب همه‌ی دستگاه‌ها به 2.4 آمپر نیاز ندارند، و مثلا هندزفری یا ساعت هوشمند با آمپراژ پایینتر از 2 آمپر شارژ می شوند.

بررسی و نتیجه گیری:

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU

دستگاه چندکاره محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU از جمله محصولات خوب و کاربردی اوریکو است که بر روی هر میز، چه در اداره و چه در منزل می‌تواند راه حلی ساده، و کارا، برای حل مشکل دسترسی به شارژ، و دوشاخه برق باشد. زندگی ما احاطه شده با انواع دستگاه‌های شارژی که هر کدام نیازمند یک آداپتور برای اتصال به برق و شارژ شدن هستند، این دستگاه محافظ، حساب کنید اگر هر شخصی یک موبایل، یک تبلت، یک پاوربانک، یک هندزفری وایرلس، و یک ساعت هوشمند داشته باشد، می‌تواند همزمان تمام آنها را به این شارژر متصل کند، بدون آنکه فضای زیادی را بر روی میز اشغال کند. همچنین همزمان 2 پریز برق آن که مجهز به محافظ ولتاژ هستند، می‌توان به آنها یک لپتاپ و یک مودم را وصل کرد. بدین ترتیب به راحتی نیاز به چند راهی‌های بزرگ بر طرف خواهد شد.

شما همچنین می‌توانید از استند تعبیه شده بر روی این دستگاه، برای استراحت موبایل و تماشای فیلم از طریق نمایشگر آن استفاده کنید، البته برای تماشا بهتر است دوشاخه ای به پریز آن وصل نباشد.

از لحاظ فنی، این محصول مجهز به محافظ شوک الکتریکی برق بوده و می‌تواند از دستگاه‌های برقی متصل محافظت کند. حفاظت آن شامل اتصال کوتاه برق، افزایش ناگهانی ولتاژ، و جریان بیش از حد می‌شود. در بخش شارژ USB نیز، محافظت در برابر بیش از حد شارژ شدن ، محافظت در برابر عبور جریان بیش از اندازه، و محافظت در برابر گرما می‌شود. این محصول از مواد و الیاف ضد حریق PC و ABS ساخته شده است و قابلیت تحمل دمای 750 درجه را دارد.

این محصول در دو رنگ سفید و مشکی در بازار ایران موجود است. قیمت جهانی این محصول اوریکو بین 30 تا 45 دلار است و در ایران به قیمت 805 هزار تومان به فروش می‌رسد. اگر برای منزل و یا میز محل کار خود، به دنبال یک چند راحی خوب و راحت، با ابعاد کوچک هستید که ضمن محافظت از دستگاه‌های برقی شما، بتواند گجت‌های شارژی شما را شارژ کند، حتما به ORICO ODC-2A5U-V1-EU توجه ویژه ای داشته باشید. در پایان، از دفتر محترم اوریکو در ایران برای ارسال این کالای متفاوت برای بررسی، تشکر ویژه ای داریم. با توجه به امکانات، ویژگی‌ها، و خصوصیات جالب توجه ORICO ODC-2A5U-V1-EU، نشان پیشنهاد شده توسط سخت افزار را به آن اهدا می‌کنیم.

بررسی دوراهی، محافظ برق و شارژر ORICO ODC-2A5U-V1-EU
مزایا:
  • دارای محافظ ولتاژ
  • کابل بلند 1.5 متری
  • دارای استند موبایل
  • ابعاد مینیمالیستی و کوچک
  • پریز‌های مجهز به محافظ کودک
  • مجهز به کلید روشن و خاموش کلی
  • مجهز به پایه‌های لاستیکی ضد لغزش
  • استفاده از متریال ضد حریق و با کیفیت در بدنه
  • مجهز به چیپ هوشمند تطبیق دهند آمپراژ شارژ USB
  • توان بالای 2.4 آمپر خروجی مستقل برای هر پورت USB
  • سازگاری بالا برای شارژ انواع موبایل و گجت‌های هوشمند
معایب:
  • کلید روشن و خاموش فاقد چراغ است
  • فاقد استاندارد شارژ سریع QC و MFi اپل
  • از نظر دیزاین می‌توانست طراحی زیباتری داشته باشد
  • فاقد سوراخ در پشت دستگاه و عدم امکان نصب به دیوار با رولپلاک
  • بخش استند موبایل در پشت پریز قرار دارد و درصورت استفاده از پریز، تماشای موبایل ممکن نیست
  • به عنوان محافظ برق، دامنه حفاظت آن محدود است بخصوص برای ما که در ایران پر نوسان زندگی می‌کنیم
  • جمع حداکثر خروجی پورت های USB به 25 وات می رسد که بدین معناست در صورت اشغال تمام درگاه ها به هر پورت تنها 1 آمپر می رسد
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • بهترین گزینه برای میز کامپیوتر در منزل و یا میز کار در دفتر، با ابعاد کوچک، و 5 پورت شارژ هوشمند.
8.8امتیاز8طراحی8.2امکانات9.5کیفیت ساخت9.2استاندارد فنی9.3ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

3 دیدگاه

  1. Avatar jam گفت:

    بهتر بود توان پورت ها متفاوت باشه
    مثلا دو تا پورت شارژ سریع و یه پورت با جریان کم برای دستگاه های قدیمی و کوچیک و مابقی عادی

  2. Avatar Saeed گفت:

    واقعا محصولاتش کبفیت بالایی دارن البته به همون نصبت قیمتوشون زیاد متاسفانه نسبت به برندای دیگه از شرکت چهار فصل به عنوان یه مشتری دائمی خواهش میکنم قیمتاشون تعدیل کنن و توی دیجیکالا هم تخفیفای ویژه بزارن
    محصولاتی که من خریدم و کار کردشون عالی بوده و مطمئا شما هم اگه قسط خرید داشتین پشیمون نمیشین
    1.کابل افزایش طول 3.5 میلی متری اوریکو مدل FMC-15 طول 1.5 متر قیمت152
    2.هاب 4 پورت اوریکو مدل W9PH4 قیمت486
    3.تکثیر کننده SSD و هارد اوریکو مدل 6528US3 قیمت ناموجود
    4.قاب هارد 3.5 اینچ اوریکو مدل 3599U3 قیمت929
    5.کابل شبکه CAT6 تخت اوریکو مدل PUG-C6B طول 20 متر قیمت ناموجود
    6.کابل شبکه CAT7 اوریکو مدل PUG-C7 طول 2 متر قیمت185
    7.چندراهی برق اوریکو مدل HPC-4A5U-V1 قیمت ناموجود
    8.هدفون اوریکو مدل SOUNDPLUS-P2 قیمت433
    9.کیف هارد دیسک اینترنال اوریکو مدل PHX-35 قیمت ناموجود
    10.کابل افزایش طول USB 3.0 اریکو مدل CEF3-15 طول 1.5 متر قیمت185
    11.کابل تبدیل USB به microUSB اوریکو مدل MTK-10 طول 1 متر قیمت125
    همین الان که داشتم از توی لیست خرید دیجیکالام اسماشون بر میداشتم به این نتیجه رسیدم بهتر سراغ برند دیگه برین اخه چه خبره قیمت واقعا رو چه مبنا قیمتای این قطعات اینقدر فضایی شده. در کل اگه مشکل مالی ندارین کالاهای با کیفیتی ارائه میده.

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      ممنون آقا سعید عزیز از نظر خوبتون، من هم از کابل LAN و دانگل بلوتوث اوریکو استفاده می کنم و بسیار عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.