بررسی شارژر همراه راوپاور مدل RP-PB096 و مدل RP-PB044 با ظرفیت 10050mAh

تقریبا 2 سال از حضور برند Ravpower در بازار ایران، به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان پاوربانک و شارژر، می‌گذرد. از سال 1398 شرکت فن آوران آواسیس محصولات این برند خوب را با گارانتی رسمی ‌آواژنگ به بازار ایران عرضه کرد و از آن زمان تا به امروز بی صبرانه منتظر بررسی پاور بانک‌های خوش ساخت راوپاور هستیم. خوشبختانه امروز دو محصول جذاب راوپاور را بررسی خواهیم کرد. شارژر همراه یا به قول معروف، پاور بانک راوپاور مدل RP-PB096 و مدل RP-PB044 که هر دو ظرفیت یکسان برابر 10050 میلی آمپر در ساعت دارند.

زیر مجموعه های Sunvalley

راوپاور از مهمترین زیر مجموعه‌های شرکت مادر Sunvalley Group به شمار می‌رود. اگرچه شرکت Sunvalley اصالتاً یک یک شرکت چینی است اما دفتر اصلی آن در شهر سن خوزه، ایالت کالیفرنیا در سال 2007 تاسیس شده است. برند راوپاور (تلفظ صحیح رَو-پاور) نیز در ایالات متحده آمریکا در سال 2011 توسط Sunvalley ثبت شده است. اما به صرف ثبت در آمریکا یک برند موفق نمی‌شود. محصولات راوپاور برای آنکه بتوانند در بازار بزرگ و دشوار آمریکا، با دیگر برند‌های مطرح رقابت کنند، می‌بایستی از کیفیت مطلوب و فن آوری به روزی برخوردار باشند. از این رو، با دیدگاهی سختگیرانه به بررسی این محصولات می‌پردازیم. البته هر دو مدل پاور بانک RP-PB096 و RP-PB044 از محصولات قدیمی‌راوپاور هستند که در وبسایت رسمی ‌راوپاور در لیست محصولات روز قرار ندارند؛ اما به هر جهت در بازار خاورمیانه، از جمله ایران، همچنان این مدلها برای فروش یافت می‌شوند و بررسی آنها خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

بررسی پاور بانک راوپاور مدل RP-PB096 ظرفیت 10050mAh

معرفی محصول:

پاوربانک راوپاور RP-PB096

پاوربانک راوپاور RP-PB096 از جمله محصولات تقریبا رده بالای این برند به شمار می‌رود. پشتیبانی از فن آوری شارژ سریع کوالکام QC 3.0، امکان شارژ سریع خود پاور بانک، و خروجی 18 واتی از طریق شارژ با USB Type-C، از جمله مهمترین خصوصیات این پاوربانک به شمار می‌رود. البته راوپاور از نظر امکانات فنی برای این مدل به هیچ وجه کم نگذاشته است. پشتیبانی از مدارهای محافظتی، در کنار استفاده از فن آوری iSmart+ و همچنین مجهز بودن به استاندارد نظامی‌IP67 از دیگر ویژگی‌های خوب این پاور بانک است.

آنباکس و مشخصات فنی:

جعبه پاوربانک راوپاور RP-PB096

جعبه پاور بانک به رنک سفید و آبی روشن است. از مهمترین خصوصیات مطرح بر روی جعبه می‌توان به ظرفیت 10050 میلی آمپر در ساعت، استاندارد نظامی‌IP67، خروجی 18 واتی برای شارژ سریع iPhone 8 و iPhone X به بالا، چراغ قوه، و فن آوری iSmart+ اشاره کرد.

در کنار جعبه، به امکان شارژ آیفون تا 3.2 مرتبه، شارژ گوشی‌های اندرویدی تا 2.4 مرتبه و شارژ تبلت‌ها تا 1.4 مرتبه اشاره شده است. در پشت جعبه، شماره سریال، برچسب گارانتی آواژنگ، مدت گارانتی، و مشخصات ورودی و خروجی‌های پاوربانک اشاره شده است.

داخل جعبه پاوربانک راوپاور RP-PB096

با بازکردن جعبه تصویری‌هالیوودی از پاوربانک در شرایط بد جوّی نمایان می‌شود؛ با این جمله که، حتی اگر قیامت شود هم این پاوربانک همچنان کار خواهد کرد.

محتویات همراه پاوربانک راوپاور RP-PB096

محتویات درون جعبه شامل پاوربانک، دفترچه راهنما، کابل شارژ Micro-USB، و کابل USB Type-C است.

پشت و روی پاوربانک راوپاور RP-PB096

طول، عرض و ارتفاع پاور بانک برابر 117.5، 76، و 23.5 میلیمتر و وزن آن 222 گرم است. بدنه پاوربانک تمام مشکی و از فلز سخت ساخته شده است. استاندارد IP67 نظامی‌به معنای ضد گرد و غبار، ضد ضربه (سقوط از ارتفاع)، و ضد آب تا 1 متر است. بنابراین با خیال راحت می‌توان از این پاور بانک در طبیعت، در دشت و صحرا و در سخت ترین شرایط جوی استفاده کرد.

تصویر سوییچ پاوربانک راوپاور RP-PB096

دکمه پاور بانک در سمت راست آن قرار دارد و به دلیل ضد آب بودن، کمی‌فشار دادن آن سفت است، اما به گونه ای نیست که کاربر را دچار خستگی کند.

چراغ قوه پاوربانک راوپاور RP-PB096

حالت چراغ قوه با زدن دو مرتبه دکمه روشن می‌شود. شدت نور LED آن کمابیش قابل قبول است اما انتظار روشنایی بسیار بیشتری را از این پاور بانک داشتیم.

اتصالات پاوربانک راوپاور RP-PB096

یک درپوش پلاستکی از ورودی و خروجی‌های پاوربانک محافظت می‌کند. مسلما استاندارد IP67 در زمانی که این درپوش در جای خود باشد اخذ شده است. یک درگاه Micro-USB، یک درگاه USB و یک درگاه USB Type-C ورودی و خروجی‌های این پاور بانک را به شرح زیر تشکیل می‌دهد. پورت Type C به صورت دو طرفه هم می‌تواند پاور بانک را شارژ کند و هم می‌تواند به عنوان یک خروجی مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات پاوربانک راوپاور RP-PB096

این پاور بانک می‌تواند از طریق آداپتور 5 ولت 2 آمپر و یا 9 ولت 2 آمپر شارژ شود. همچنین خروجی‌های آن با استاندارد هوشمند PD می‌تواند 5 ولت 3 آمپر، 9 ولت 2 آمپر، و 12 ولت 1.5 آمپر باشد. به لطف استاندارد شارژ سریع کوالکام QC 3.0 خروجی‌های پاور بانک به ترتیب در رنج 5 تا 6 ولت 3 آمپر، 6 تا 9 ولت 2 آمپر، و 9 تا 12 ولت برابر 1.5 آمپر می‌شود. مجموع خروجی این پاور بانک حداکثر 5 ولت و 3 آمپر است. اما در مورد فن آوری‌های به کار رفته در پاور بانک RP-PB096 راوپاور.

فن آوری iSmart+

در بخش تغذیه تمامی‌وسایل الکترونیکی امروزی از جمله گوشی‌های موبایل و تبلت، یک چیپ وظیفه مدیریت توان را بر عهده دارد. به لطف وجود فن آوری iSmart+، تراشه مشابهی درون پاوربانک قرار داده شده است که پس از اتصال، این تراشه با تراشه Power Management داخل مدار تغذیه ارتباط برقرار کرده، و نوع باتری وسیله شارژ شونده را تشخیص داده و ولتاژ و جریان مناسب را بر اساس نیاز دستگاه در خروجی شارژر اعمال می‌نماید. بدین ترتیب با وجود این فن آوری، آمپراژ بیش از اندازه به دستگاه موبایل شما نخواهد رسید و ضمن حفظ استاندارد مدار تغذیه موبایل شما، حداکثر توان مورد نیاز برای شارژ باطری موبایل را ارائه خواهد کرد. فناوری شارژ iSmart+  هرگونه نوسان ‌در شارژ را تصحیح می‌کند و از دستگاه‌ها در برابر افزایش ولتاژ، نوسانات دما و نیروی الکتریکی (EMF) محافظت می‌کند.

فن آوری PD

سیستم Power Delivery به کار رفته در پاور بانک راوپاور به دستگاه‌های مختلف اجازه می‌دهد تا به سرعت از طریق پورت USB شارژ شوند. به لطف این فن آوری شما می‌توانید دو دستگاه مختلف، با مشخصات تغذیه ای متفاوت را همزمان به این شارژر متصل کنید، و شارژر به صورت هوشمند، مشخصات دستگاه‌ها را تشخیص داده و ولتاژ و آمپراژ دقیق مورد نیاز آنها را به صورت مستقل تامین خواهد کرد. به لطف این فن آوری، از طریق درگاه USB Type-C، شما می‌توانید تا حداکثر 18 وات خروجی را از این پورت دریافت کنید. بدین ترتیب گوشی‌های آیفون 8 و بالاتر، می‌توانند بسیار سریعتر شارژ شوند.

سیستم‌های محافظتی

پاور بانک‌های راوپاور به صورت کلی مجهز به سیستم‌های محافظتی دقیق مانند سیستم قطع مدار به هنگام اتصالی، سیستم محافظت دستگاه در برابر شارژ بیش از حد، و سیستم محافظت از پاوربانک در برابر دمای بیش از اندازه است.  

فن آوری شارژ سریع کوالکام QC 3.0

به لطف این فن آوری، دستگاه‌های اندرویدی مجهز به آن، به محض اتصال به این پاور بانک مورد شناسایی قرار گرفته، و ولتآژ و آمپراژ مورد نیاز خود را به صورت دقیق از پاوربانک دریافت می‌کنند. سرعت شارژ از طریق این فن آوری می‌تواند تا 80 درصد شارژ باطری را ظرف حدود نیم ساعت فراهم کند. وقتی سیستم QC پاوربانک فعال شود، رنگ یکی از LED‌های نشانگر باطری آن از سفید به رنگ سبز در می‌آید. این استاندارد هم برای شارژ شدن سریع خود پاور بانک و هم برای شارژ کردن سریع دستگاه متصل به آن، پشتیبانی می‌شود.

بررسی و نتیجه گیری:

شارژر همراه راوپاور RP-PB096 یکی از خوش دست ترین پاور بانک‌هایی بود که تا به امروز تست کردیم. این پاور بانک بدنه بسیار محکم و خوبی دارد و بدون نگرانی چند مرتبه آن را بر روی آسفالت انداختیم و کوچکترین مشکلی در عملکرد آن مشاهده نشد. عموما راوپاور در این رنج از محصولات خود از باطری‌های LG استفاده می‌کند که کیفیت بسیار مطلوبی دارند. مدل مورد بررسی ما 10050 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشت که برای شارژ دستگاه‌های متوسط مناسب است. اگر شما به ظرفیت‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از همین مدل با ظرفیت 20100 میلی آمپر ساعت را تهیه کنید. البته مدل ظرفیت بالای آن RP-PB097 است و تمام خصوصیات فنی آنها مشترک است.

سیستم PD، و QC 3.0 عملکرد عالی دارند اما به خاطر داشته باشید، برای بهره گیری از این دو فن آوری باید از کابل شارژ مناسب استفاده کنید، وگرنه فعال نمی‌شوند. استفاده از کابل‌های شارژ ارزان قیمت و متفرقه هم به گوشی موبایل شما آسیب می‌رساند و هم به سرعت شارژی که از این پاوربانک انتظار دارید، نخواهید رسید، بنابراین کابل اورجینال و با کیفیت برای موبایل و تبلت خود تهیه کنید.

استفاده در طبیعت و شرایط بد جوی، می‌تواند باعث کثیف شدن پاور بانک شود، و خوشبختانه طی مدتی که از پاوربانک راوپاور RP-PB096 استفاده کردیم، آن را چند مرتبه با آب و صابون شستیم و به دلیل ضد آب بودن، هیچ نگرانی از بابت خرابی آن نداشتیم. در مجموع، این مدل را به تمامی‌دوستانی که به یک پاوربانک حرفه ای و سریع نیازمند هستند پیشنهاد می‌دهیم. از نظر قیمتی، این پاور بانک حدود 35 دلار قیمت دارد و در بازار ایران به قیمت 600 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه آواژنگ در دسترس است. در پایان نشان پیشنهاد شده توسط مجله سخت افزار را به آن اهدا می‌کنیم.

اوارد پیشنهاد شده توسط سخت افزار برای پاوربانک راوپاور RP-PB096
مزایا:
  • سرعت بالا در شارژ دهی
  • سرعت بالا در شارژ شدن
  • کیفیت مناسب محصول
  • ضمانت 18 ماهه آواژنگ
  • مجهز به مدارهای محافظتی
  • مجهز به فن آوری اختصاصی iSmart+
  • پشتیبانی از فن آوری شارژ سریع QC 3.0
  • توان خروجی 18 وات در پورت USB Type-C
  • مجهز به استاندارد نظامی‌IP67 (ضد آب، ضد ضربه، ضد گرد و غبار)
معایب:
  • مدل قدیمی‌است
  • چراغ قوه به نسبت کم نور است
  • با توجه به امکانات، بهتر بود ظرفیت آن بالاتر باشد
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • شارژر همراه راوپاور RP-PB096 یک پاوربانک استاندارد و مطلوب برای دوستانی است که گوشی‌های گران قیمت دارند و همیشه در سفر هستند.
9امتیاز8.5کارایی9.5امکانات9تنوع اتصالات8.8مدارهای محافظتی9ارزش خرید

بررسی پاور بانک راوپاور مدل RP-PB044 ظرفیت 10050mAh

معرفی محصول:

پاوربانک راوپاور RP-PB044

پاوربانک راوپاور RP-PB044 یکی از محصولات قدیمی‌اما موفق راوپاور است که در رده اقتصادی می‌تواند گزینه مطلوبی برای استفاده جهت شارژ انواع موبایل‌های پایین رده و میان رده تلقی شود. این پاور بانک دو خروجی، یکی با توان 1 آمپر و دیگری با توان 2.4 آمپر را دارد، بنابراین می‌توان از آن برای شارژ انواع تجهیزات و وسایل شارژ شونده استفاده کرد. یکی از مهمترین خصوصیات این شارژر همراه، استاندارد نظامی‌IP66 است که آن را ضد ضربه، ضد گرد و غبار، و در برابر پاشش آب یا باران، مقاوم می‌کند. پشتیبانی از مدارهای محافظتی، در کنار استفاده از فن آوری iSmart از دیگر ویژگی‌های خوب این پاور بانک است.

آنباکس و مشخصات فنی:

جعبه پاوربانک راوپاور RP-PB044

جعبه پاور بانک به رنک سفید و آبی روشن است. از مهمترین خصوصیات مطرح بر روی جعبه می‌توان به ظرفیت 10050 میلی آمپر در ساعت، استاندارد نظامی‌IP66، و فن آوری iSmart+ اشاره کرد. در کنار جعبه، به امکان شارژ آیفون تا 3.1 مرتبه، شارژ گوشی‌های اندرویدی تا 2.4 مرتبه و شارژ تبلت‌ها تا 80 درصد اشاره شده است. در پشت جعبه، شماره سریال، برچسب گارانتی آواژنگ، مدت گارانتی، و مشخصات ورودی و خروجی‌های پاوربانک ذکر شده است.

داخل جعبه پاوربانک راوپاور RP-PB044

با بازکردن جعبه تصویری از پاوربانک در شرایط بارانی نمایان می‌شود که نشان از مقاومت آن در برابر پاشش آب است.

محتویات همراه پاوربانک راوپاور RP-PB044

 محتویات درون جعبه شامل پاوربانک، دفترچه راهنما، کابل شارژ Micro-USB، کابل شارژ USB Type C، و قطب نما می‌شود.

پشت و روی پاوربانک راوپاور RP-PB044

طول، عرض و ارتفاع پاور بانک برابر 117، 72، و 23 میلیمتر و وزن آن 210 گرم است. بدنه پاوربانک تمام مشکی و از پلاستیک سخت PBT ضد ضربه ساخته شده است. استاندارد IP66 نظامی‌به معنای ضد گرد و غبار، ضد ضربه (سقوط از ارتفاع)، و ضد پاشش آب (باران) است. بنابراین دقت کنید نمی‌توان آن را در آب غرق کرد اما کما بیش می‌توانید آن را در خارج از منزل تحت شرایط بد جوی استفاده کنید و سپس شستشو دهید.

سوییچ پاوربانک راوپاور RP-PB044

دکمه پاور بانک در سمت راست آن قرار دارد و کمی‌سفت است، اما به گونه ای نیست که کاربر را دچار خستگی کند.

درپوش پاوربانک راوپاور RP-PB044

یک درپوش پلاستکی از ورودی و خروجی‌های پاوربانک محافظت می‌کند.

چراغ قوه پاوربانک راوپاور RP-PB044

حالت چراغ قوه با زدن دو مرتبه دکمه روشن می‌شود. شدت نور LED آن کمابیش قابل قبول است اما انتظار روشنایی بسیار بیشتری را از این پاور بانک داشتیم. ورودی و خروجی‌های این پاور بانک به شرح زیر است:

مشخصات پاوربانک راوپاور RP-PB044

این پاور بانک را می‌توان از طریق یک آداپتور 5 ولت 2 آمپر شارژ کرد. شارژ آن هم بین 4 تا 5 ساعت طول میکشد که مدت زمان قابل قبولی است.

فن آوری iSmart+

به لطف وجود فن آوری iSmart+، تراشه ای درون پاوربانک قرار داده شده است که پس از اتصال، این تراشه با تراشه Power Management  داخل مدار تغذیه موبایل ارتباط برقرار کرده، و نوع باتری وسیله شارژ شونده را تشخیص داده و ولتاژ و جریان مناسب را بر اساس نیاز دستگاه در خروجی شارژر اعمال می‌نماید. بدین ترتیب با وجود این فن آوری، آمپراژ بیش از اندازه به دستگاه موبایل شما نخواهد رسید و ضمن حفظ استاندارد مدار تغذیه موبایل شما، حداکثر توان مورد نیاز برای شارژ باطری موبایل را ارائه خواهد کرد. فناوری شارژ iSmart+  هرگونه نوسان ‌در شارژ را تصحیح می‌کند و از دستگاه‌ها در برابر افزایش ولتاژ، نوسانات دما و نیروی الکتریکی (EMF) محافظت می‌کند.

سیستم‌های محافظتی:

پاور بانک‌های راوپاور به صورت کلی مجهز به سیستم‌های محافظتی دقیق مانند سیستم قطع مدار به هنگام اتصالی، سیستم محافظت دستگاه در برابر شارژ بیش از حد، و سیستم محافظت از پاوربانک در برابر دمای بیش از اندازه است. 

بررسی و نتیجه گیری:

شارژر همراه راوپاور RP-PB044 یکی از محصولات استاندارد راورپاور است که با دو خروجی همزمان 1 و 2.4 آمپری می‌تواند برای شارژ انواع موبایل و تجهیزات شارژ شونده متناسب مورد استفاده قرار گیرد. وجود قطب نما و استاندارد نظامی‌IP66، از جمله ویژگی‌های خوب این پاور بانک است. شرکت راو پاور از باطری‌های پاناسونیک در کالبد این پاور بانک استفاده کرده است. ظرفیت 10050 میلی آمپر در ساعت آن قابل قبول است و نسبت به جایگاهی که دارد می‌تواند کاربر را راضی کند. در مجموع، این مدل به عنوان یک مدل اقتصادی است. از نظر قیمتی، این پاور بانک حدود 20 دلار قیمت دارد و در بازار ایران به قیمت 350 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه آواژنگ در دسترس است.

مزایا:
  • کیفیت مناسب محصول
  • ضمانت 18 ماهه آواژنگ
  • مجهز به مدارهای محافظتی
  • مجهز به فن آوری اختصاصی iSmart+
  • مجهز به استاندارد نظامی‌IP66 ضد پاشش آب، ضد ضربه، ضد گرد و غبار
معایب:
  • مدل قدیمی ‌است
  • چراغ قوه به نسبت کم نور است
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • شارژر همراه راوپاور RP-PB044 یک پاوربانک استاندارد و ضد ضربه است که می‌تواند در شرایط بارانی هم از آن استفاده کرد.
8.4امتیاز8کارایی8.5امکانات7.5تنوع اتصالات8.8مدارهای محافظتی9ارزش خرید

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar ..... گفت:

    سلام لطفاً جواب بدین من می‌خوام این مدل رو بخرم زمان شارژ شدنشقدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.