بررسی فری بادز 4i هواوی

بررسی هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی – کارآمد و خوش قیمت

امروز با بررسی فری بادز 4i هواوی که در حال حاضر یکی از اقتصادی‌ترین هدفون‌های بی‌سیم مجهز به ANC در بازار به حساب می‌آید در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

در سال‌های اخیر استفاده از هدفون بی‌سیم که به نام‌هایی مختلفی مانند ایربادز، ایرفون، بادز و … شاخته می‌شوند، بسیار مرسوم شده است. این موضوع را می‌توان تا حد زیادی مدیون شرکت‌های سازنده گوشی دانست که جک 3.5 میلیمتری هدفون را از محصولات خود حذف کردند. با این اقدام آنها به فیلد درآمدزایی جدیدی، یعنی هدفون‌های بی‌سیم ورود پیدا کردند. در کنار آنها، شرکت‌هایی دیگری نیز بودند که به صورت تخصصی تنها در این زمینه فعالیت داشتند.

بالاتر رفتن تعداد سازندگان و جدی‌تر شدن رقابت در نهایت تا حد زیادی به نفع مصرف کننده نهایی تمام شده است. تنوع محصولی از یک طرف و ریزش قیمت‌ها از طرف دیگر از مزایای وجود تولیدکنندگان زیاد در بازار است. شرکت Huawei یکی از سازندگان موبایل به حساب می‌آید که در حدود سه سال قبل به این سمت رو آورد. هدفون‌های فری بادز هواوی در طول این سه سال، نسل به نسل پیشرفت کردند و به قابلیت‌های جذابی مجهز شدند که توانایی رقابت با بهترین محصولات بازار را دارند.

 چندی پیش با بررسی فری بادز پرو هواوی که جدیدترین هدفون پرچمدار این شرکت به حساب می‌آید در خدمت شما بودیم. امروز قصد داریم بررسی فری بادز 4i هواوی که یکی از اقتصادی‌ترین هدفون‌های TWS این شرکت با قابلیت‌های جذابی مانند ANC است، با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بررسی فری بادز 4i هواوی

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

Huawei Freebuds 4i از طرف نمایندگی رسمی هواوی در ایران در اختیار وبسایت سخت افزار قرار گرفته است. این بررسی حاصل تجربه استفاده 15 روزه ما از این هدفون بی‌سیم است.

محتویات جعبه

در جعبه فری بادز 4i به غیر از خود هدفون، کیس شارژ و نگه‌دارنده، کابل شارژ USB-A به USB-C، سه سری پلاستیکی در سایز کوچک، متوسط و بزرگ، دفترچه راهنمای مجهز به زبان فارسی و کارت گارانتی دستگاه قرار گرفته است. جعبه این دستگاه مکعبی کوچک و ساده است و همه چیز بسیار منظم درون آن جای گرفته است.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

طراحی

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

کیس شارژ: این کیس شارژ دارای ابعاد 48.0×61.8×27.5 میلیمتر بوده و بدون قرار گرفتن ایربادز درون آن 36.5 گرم وزن دارد. در مقایسه با نسل قبل، این کیس به‌طور محسوسی کوچکتر و وزن آن کمتر شده است. با اینکه هواوی اشاره به جنس آن نکرده، این کیس پلاستیکی به نظر می‌رسد و حالت بیضی شکل با گوشه‌های گرد دارد. در قسمت جلو آن لوگوی HUAWEI حک شده و چراغی در پایین آن قرار دارد که با رنگ‌های مختلف، اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قرار گرفتن چراغ در بیرون قاب در نوع خود نکته مثبتی به حساب می‌آید، چراکه برای اطلاع از وضعیت کیس و هدفون نیازی به باز کردن در آن نیست.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در سمت راست این کیس، کلید دایره‌ای شکل کوچک (Function) قرار گرفته است که برای اتصال هدفون به دستگاه‌ها و ریست کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اتصال تنها کافیست 2 ثانیه این کلید فشرده شود، اما اگر این کلید 10 ثانیه نگه داشته شود، هدفون به حالت تنظیمات کارخانه‌ای بازمی‌گردد.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در قسمت پایین کیس، تنها یک پورت USB-C برای شارژ آن در نظر گرفته شده است. متأسفانه این کیس از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. اما از آنجاییکه Freebuds 4i یک هدفون اقتصادی است، نمی‌توان این موضوع را به عنوان یک ایراد در نظر گرفت.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

درب این کیس دارای لولای آهنربایی است و این یعنی با نزدیک شدن به بدنه، خود به خود بسته خواهد شد. در حالتیکه کیس ایستاده در دست شما قرار داشته باشد، در آن باز خواهد ماند، به محض قرار گرفتن بر روی زمین، خود به خود بسته می‌شود. به‎‌طور کلی این در این کیس ساده، نرم و روان است و باز و بسته کردن آن حس خوبی به شما خواهد داد.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در زمان باز کردن در قاب، چراغ آن روشن خواهد شد. دو ایرباد در دو طرف آن جای گرفته است. در قسمت داخلی در اطلاعاتی در خصوص شرکت سازنده دستگاه نوشته شده است. مانند فری بادز پرو هواوی، این ایربادز نیز به گونه‌ای طراحی شده که در آوردن آن از کیس کار نسبتا سختی است. البته این موضوع در خصوص 4i کمی بهتر است و این می‌تواند به قدرت کمتر آهنربای انتهای کیس نیز ربط داشته باشد.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در داخل کیس آهنربایی برای نگه داشتن هدفون‌ها و شارژ آنها در نظر گرفته شده است. قدرت آهنربای کیس در آن حدی است که ایربادها به خوبی و مطمئن درون آن قرار گرفته و خطر افتادن از قاب در هنگام خم کردن و تکان دادن آنها را به هیچ وجه تهدید نمی‌کند.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

فری بادز 4آی: اگر بخواهیم این هدفون را از نظر طراحی با نسل قبلی آن مقایسه کنیم، ابعاد آن چندان تغییری نکرده است. بدنه آن همچنان پلاستیکی است. البته پایه آن کمی ضخیم‌تر و کوتاه شده، اما وزن کماکان ثابت مانده است.

Freebuds 3iFreebuds 4i
41.8×23.7×19.8 میلیمتر37.5×23.9×21 میلیمتر
5.5 گرم5.5 گرم

ظاهر کلی دستگاه همچنان به همان صورت باقی مانده است. مانند قاب، هدفون‌ها نیز بدنه براقی دارند. پایه آن گوشه‌های گردی داشته و در قسمت پایین آنها یک آهنربای قوی قرار گرفته است. دو میکروفون در قسمت پشت و جلو آن طراحی شده که هم برای انتقال صدای کاربر و هم حذف نویزها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ایربادز فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در قسمت پشت پایه‌ها همچنین سنسور خازنی تاچ قرار گرفته که قادر است به کنترل موسیقی، تماس و قابلیت حذف نویز اکتیو است. به عنوان مثال با دوبار زدن در این ناحیه، موزیک متوقف یا پخش خواهد شد و یا به آهنگ بعدی یا قبلی خواهد رفت. فشار دادن این نقطه برای مدتی بیشتر نیز حالت ANC یا Awareness را فعال یا غیرفعال می‌کند. نکته‌ای که برخلاف نسخه پرو، در این هدفون در نظر گرفته نشده است، امکان کنترل صدا و کم و زیاد کردن آن از طریق سنسورهای تاچ است.

به قسمت جلو بدنه اصلی هدفون‌های سری‌های پلاستیکی متصل می‌شود که درون جعبه سایزهای مختلف آن قرار گرفته است. با استفاده از سری‌های متناسب با اندازه گوش، ایربادز به طور ثابت درون گوش قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود به صورت پسیو، تا حد زیادی از نویزهای محیط گرفته شود.

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

فری بادز 4i در سه رنگ مشکی (Carbon Black)، قرمز (Red) و سفید (Ceramic White) راهی بازار شده و همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، رنگ سفید سرامیکی آن که البته جنس سرامیکی ندارد، برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته است. در مقایسه با نسل قبل، طراحی این ایربادز مدرن‎تر و مینیمال‌تر شده و حالا بسیار جمع‌وجور و ظریف شده است. از آنجاییکه هواوی اشاره‌ای به گواهینامه خاصی برای این هدفون نکرده، بعید به نظر می‌رسد که Freebuds 4i در برابر آب و یا غبار مقاوم باشد.

در نظر گرفتن سری‌های مختلف باعث می‌شود تا حتی در هنگام فعالیت‌های سنگین هم این ایربادز در گوش شما لق نزد و نگران از بابت افتادن آن نباشید. از طرف دیگر طراحی جمع و جور و وزن کم آن استفاده طولانی مدت از آن را کمتر آزاردهنده کرده است. به طورکلی می‎توان گفت کخ این ایربادز از نظر طراحی بسیار ساده، جذاب و ایده‎آل است.

سخت‌افزار

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

همانطور که در بخش طراحی اشاره شد هواوی فری بادز 4i بسیار کوچک طراحی شده است. با این حال، در همین ساختار کوچک درایور داینامیکی 10 میلیمتری جای گرفته است. یک دیافرگم پلیمری بر روی این درایور قرار گرفته تا علاوه‌بر تولید فرکانس‌های سیگنال حذف نویز، کیفیت بهتری به بیس صدا ببخشد. میکروفون دوگانه‌ای هم که در پایه ایربادها قرار گرفته، برای دریافت صدای کاربر در هنگام انجام مکالمه و صدای محیط در حالت Awareness مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه‎براین این میکروفون‌ها در کنار فناوری کاهش نویز بتوانید در محیط‌های بسیار شلوغ هم مکالمه بی‌دردسری داشته باشید.

از آنجاییکه Freebuds 4i یک هدفون میان‌رده به حساب می‌آید، از امکاناتی مانند سنسور استخوانی برای تشخیص ویبره و لرزش‌های استخوان بهره نمی‌برد. با این حال، پوششی که برای میکروفون‌ها در نظر گرفته شده می‌تواند مانع ورود گرد و خاک به داخل هدفون شود. این پوشش همچنین تا حد زیادی نویزهای تولید شده توسط باد را نیز از بین می‌برد.

نرم‌افزار

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در حالت عادی می‌توان با روشن کردن بلوتوث دستگاه (گوشی، کامپیوتر، تلویزیون و …) و اتصال آن به فری بادز 4آی، از این هدفون برای پخش صدا و یا موارد دیگر استفاده کرد. اما هواوی برای آنکه امکانات بیشتری از این هدفون را در اختیار کاربران قرار دهد، برنامه‌ای با نام  AI Life ارائه کرده است. اما نصب و استفاده از این برنامه ماجراهای خود را دارد.

هواوی این اپلیکیشن را فقط برای گوشی‌های اندروید طراحی کرده و کاربران پلتفرم‌های اپل (iOS/iPadOS) امکان نصب آن را ندارند. از طرف دیگر نسخه‌ای که برای دانلود در گوگل پلی استور قرار گرفته است، آپدیت نیست و هواوی خود نیز اذعان داشته که این برنامه ممکن است عملکرد کاملاً درستی نداشته باشد. از همین رو، برای استفاده از این برنامه در گوشی‌های اندرویدی دو راه پیش رو دارید؛ یا نصب اپ گالری (اگر گوشی شما از برند هواوی نیست) و سپس دانلود برنامه از این استور و یا اسکن کد روی جعبه هدفون، فایل APK برنامه را از وبسایت هواوی دانلود کنید.

در هر حال، پس از نصب برنامه AI Life می‌توانید به راحتی و در چند ثانیه این ایربادز را به گوشی متصل کنید و از امکاناتی که برنامه در اختیار شما می‌گذارد، استفاده کنید. این برنامه ساده و سرراست طراحی شده است. با اتصال هدفون به گوشی، کادری برای محصول ایجاد می‌شود که با کلیک بر روی آن صفحه اطلاعات هدفون را مشاهده خواهید کرد. در این بخش اطلاعات شارژ گوشی‌ها و کیس نمایش داده می‌شود. کمی پایین‌تر منوی Noise Control قرار گرفته که در این قسمت می‌توانید اکتیو نویز کنسلینگ را روشن کرده، خاموش کنید و یا هدفون را در حالت Awarness قرار دهید.

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

برخلاف هدفون فری بادز پرو برای این نسخه ANC تنها یک حالت داشته و گزینه‌ای برای انتخاب میان حالت‌های مختلف وجود ندارد. با روشن بودن این قابلیت نویزهای محیط تا حد ممکن گرفته می‌شود. زمانیکه ANC خاموش باشد، هیچ نویزی از محیط حذف نمی‌شود. در حالتهم  Awarness هدفون به صورت هوشمند و با شنیدن صدای محیط توسط میکروفون‌ها سطح ایده‌الی از صدای محیط را به طوریکه برای شنیدن محتوای در حال پخش مزاحمت ایجاد نکند، ارائه می‌کند.

در بخش Shortcut نحوه کار سنسور لمسی پشت هدفون به صورت انیمیشن آموزش داده می‌شود. به‌طور خلاصه، با دوبار فشار آهنگ پخش یا متوقف می‌شود. البته می‌توان انتخاب کرد که برای هر ایرباد عملکردی متفاوت داشته باشد، مانند انتخاب آهنگ بعدی یا قبلی، فراخواندن دستیار صوتی و یا هیچ. اگر فشار طولانی مدت باشد ANC فعال یا غیرفعال می‌شود و یا حالت Awarness فعال می‌شود. این تغییرات توسط هدفون در گوش شما اطلاع داده می‌شود.

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i با اپلیکیشن AI Life

باوجود آنکه در اپ به این موضوع اشاره نشده، اما دوبار ضربه زدن بر روی تاچ برای پاسخ دادن به تماس و قطع کردن تماس نیز قابل استفاده خواهد بود. علاوه‌براین یکی دیگر از گزینه‌های کاربردی اپ این هدفون، Smart Wear Detection است که در صورت روشن کردن آن، فری بادز به صورت خودکار متوجه پوشیدن یا درآوردن هدفون از گوش می‌شود. یعنی اگر موسیقی در حال پخش باشد با درآوردن یکی از آنها پخش آن متوقف شده و زمانی که دوباره آن را بر روی گوش قرار دهید، موسیقی پخش می‌شود.

به غیر از مشکلی در نصب برنامه AI Life از گوگل پلی وجود دارد و امکان عدم نصب آن در گوشی‌های آیفون، این نرم‌افزار بسیاار کاربردی طراحی شده است. تقریباً تمامی اطلاعاتی که نیاز است یک برنامه از هدفون بی‌سیم نمایش دهد، در این اپ در نظر گرفته شده است و کار با آن نیز پیچیدگی خاصی ندارد. البته بد نیست به این نکته نیز اشاره داشتیم که در بررسی فری بادز 4i هواوی این هدفون را هم به کامپیوتر و هم به تلویزیون متصل کردیم که برای آن نیز به نصب هیچ برنامه جانبی نبود و این اتصال در هر دو مورد به راحتی انجام شد.

بد نیست به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که Freebuds 4i از بلوتوث 5.2 برای اتصال به دستگاه‌ها استفاده می‌کند. با این حال، هواوی برخلاف هدفون‌های پرچمدار خود، مانند فری بادز پرو امکان اتصال همزمان به دو دستگاه را برای این ایربادز در نظر نگرفته است.

عملکرد بلندگو و میکروفون‌ها

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های فری بادز 4i که وجود آن در یک ایربادز نه چندان گرانقیمت نکته‌ای مثبت به حساب می‌آید، حذف نویز اکتیو یا همان ANC است. این امکان با دریافت صدا و نویزهای محیط توسط میکروفون‌های هدفون و تولید سیگنال‎هایی در جهت عکس آن میسر می‌شود. عملکرد حذف نویز این هدفون به خوبی آنچه که در فری بادز پرو دیده بودیم نیست، اما با این حال، رضایت بخش است و می‌تواند تا حد ممکن جلو ورود نویزهای محیطی و آزاردهنده به گوش شما را بگیرد. البته باید در نظر داشته باشید که در این حالت، میزان مصرف باتری بیشتر خواهد شد.

درایور 10 میلیمتری این ایربادز همراه با دیافراگم پلیمری آن صدا رو به صورت واضح و شفافی تولید می‌کند. صدای زیر با شفافیت خوبی توسط این هدفون پخش می‌شود. نکته جالب اینست که پخش صدای‌های بم در 4i کمی سورپرایز کننده بود، بیس موسیقی‌ها با عمق خوبی پخش می‌شد، البته همچنان صداهای بم از شفافیت کافی برخوردار نیستند. در واقع نمی‌توان از درایور کوچک 10 میلیمتری این ایربادز انتظاری در اندازه هدست‌های حرفه‌ای داشت. با این حال، با توجه به جثه کوچک این فری بادز عملکرد آن در پخش صداهای بم بسیار خوب بود.  

همانطور که در بخش نرم‌افزار مشاهده کردید، برنامه AI Life امکان تنظیم اکولایزر یا حالت‌های خاص فعالیت را برای این ایربادز ندارد. با این حال، اگر گوشی هوشمند شما از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از طریق آن یا برنامه‌های مشابه دیگر خودتان اکولایزر صدا را به صورت دستی تنظیم کنید.

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در بررسی فری بادز 4i هواوی عملکرد بلندگوی این هدفون در پخش‌های صداهای زیر و بم، تفکیک صدای خواننده بسیار خوب دیدیم. پخش صدا از بالانس خوبی برخوردار است. در حالتیکه بادها به خوبی درون گوش شما جای گرفته باشند، حتی در بلندترین حجم صدا هم، اطرافیان شما قادر نخواهند بود محتوای در حال پخش را گوش دهند، تنها ممکن است کمی از دوب دوب یا دیس دیس آهنگ شما را دریافت کنند. میکروفون‌های این ایربادز نیز در دریافت صدای شما و یا محیط عملکردی خوبی دارند. در هنگام تماس حتی با وجود پوشیدن دو ماسک هم صدا به خوبی به گوش مخاطب خواهد رسید و از این نظر در هنگام مکالمه در محیط بیرون با ماسک مشکلی وجود نخواهد داشت.

نکته دیگر در خصوص این ایربادز میزان تأخیر بسیار پایین آنست. به عنوان مثال در زمان پخش فیلم از طریق کامیپوتر تأخیری در پخش صدا توسط این ایربادز مشاهده نشد و صدای مکالمات کاملاً هماهنگ با زمان لب زدن اشخاص و صحبت کردن آنها بود. در زمان بازی که این موضوع اهمیت بیشتری نیز دارد، وضعیت مشابه بود و میزان تأخیر در این بسیار کم و نامحسوس است.

به نظر می‌رسد که هواوی برای استفاده از یک باتری مناسب و پایین نگه داشتن قیمت، در فری بادز 4i از درایور داینامیکی کوچکتری استفاده کند. این استراتژی آنها به خوبی جواب داده است. چرا که این ایربادز برای استفاده روزمره مانند گوش دادن به موسیقی، جواب دادن به مکالمات و حتی تماشای ویدئو و فیلم از گوشی و لپ‌تاپ گزینه بسیار ایده‌الی به حساب می‌آید. وجود قابلیتی مانند حذف نویز فعال نیز در این ایربادز جای تحسین دارد.

باتری

هر کدام از ایربادها دارای یک باتری 55 میلی آمپرساعتی است و ظرفیت باتری کیس این ایربادز هم 215 میلی آمپرساعت است. میزان دوام باتری و مدت زمانی که شارژ هدفون و کیس برای شما باقی خواهد ماند، ربط مستقیمی به الگوی مصرف شما دارد. به عنوان مثال اگر از حالت Noice Canceling به صورت مداوم استفاده کنید، شارژ سریع‌تر به اتمام خواهید رسید و اگر این قابلیت خاموش باشد، دوام باتری بیشتر خواهد بود. حتی میزان مصرف باتری به بلندی صدای هدفون نیز ربط دارد.

هواوی گفته است که این باتری برای 10 ساعت پخش موسیقی یا 6.5 ساعت تماس صوتی با صدای 50 درصد و غیرفعال بودن حذف نویز کافیست. اما در صورتیکه بخواهید ANC را فعال کنید، در آن حالت این هدفون برای 7.5 ساعت پخش موسیقی و یا 5.5 ساعت مکالمه صوتی کافی خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که این اعداد در تست‌های هواوی با گوشی‌های ساخت این شرکت بدست آمده است و در صورت استفاده از محصولاتی از برندهای دیگر، ممکن است اعداد و ارقام متفاوت کمی متفاوت باشد.

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

در طول بررسی فری بادز 4i هواوی تلاش کردیم تا باتری این ایربادز را در حالت‌های متنوعی مورد آزمایش قرار دهیم. گوش دادن به موسیقی با فعال بودن حالت ANC و تنظیم صدا در بالاترین سطح بزرگترین چالش این هدفون بود که توانست بیش از 4 ساعت در این تست دوام بیاورد. البته در نظر داشته باشید که این تست بسیار آزاردهنده است و تحمل گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد در طولانی مدت، برای همه ما غیرممکن احتمالاً است. این یعنی در صورتیکه بخواهید با صدای ملایمی به موسیقی گوش دهید و در جریان اتفاقات اطرافتان نیز باشید، این هدفون‌ حداقل 10 ساعت برای شما شارژ خواهد داشت.

ایربادها با قرار گرفتن درون کیس شارژ خواهند شد و کیس هم از طریق پورت USB-C پایینش. برای شارژ کامل هر باد به چیزی در حدود 30 دقیقه زمان نیاز است و خود کیس در مدت 1 ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد. برخلاف ایربازدهای پرچمدار این کیس از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

جمع بندی

هدفون بی سیم فری بادز 4i هواوی | Huawei Freebuds 4i

Huawei Freebuds 4i در بازار ایران با قیمتی در حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. باتوجه به تجربه نه چندان خوبی که از ایربادزهای ارزان قیمت بازار داشتیم، نمی‌توانیم بگوییم که این هدفون True Wireless قیمت بالایی دارد. امکاناتی مانند حذف نویز فعال، طراحی مناسب و کیفیت صدای مناسب به نسبت قیمت، فری بادز 4i را به محصولی ارزشمند در بازه قیمتی خود تبدیل می‌کند. مواردی مانند عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، بدنه پلاستیکی، نبود امکان اتصال همزمان به دو دستگاه و تنظیم صدا را شاید بتوان به عنوان کاستی در این محصول در نظر گرفت، اما باید در نظر داشته باشید که برای دستیابی به چنین امکاناتی در ایربادزها باید چیزی در حدود 2 برابر قیمت فری بادز 4i هزینه پرداخت کنید.

به دلیل امکانات خوبی که فری بادز 4i به نسبت قیمت خود ارائه می‌کند، سخت افزارمگ نشان “بهترین ارزش خرید” را به این ایربادز اعطاء می‌کند.

مزایا:
  • طراحی خوب
  • قرارگیری مناسب در گوش به لطف وجود سری‌های پلاستیکی با اندازه مختلف
  • وجود قابلیت ANC
  • کیفیت صدای بالا
  • پتشیبانی از تاچ در حالت‌های متنوع
  • دوام خوب باتری
معایب:
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • عدم امکان تنظیم صدا
  • بدنه پلاستیکی
  • ضد آب نبودن
  • عدم وجود نسخه iOS برنامه AI Life و نسخه بروز در گوگل پلی
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

فری بادز 4i گزینه مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید یک هدفون بدون سیم برای استفاده روزمره هستند و نمی‌خواهند در این راه هزینه سنگینی متقبل شوند.

9.1امتیاز9.2راندمان9کیفیت قطعات9.5طراحی8.4امکانات نرم‌افزار9.4ارزش خرید
امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

8 دیدگاه

  1. Avatar حسين گفت:

    چقدر كامل و جامع بررسى كردين.ممنونم خيلى بهم كمك كرد

  2. Avatar Ali گفت:

    با تشکر از برسی خوبتون ، تنها نکته که نگفته بودین 10 ساعت شارژ دهی مخصوص باطری ایربادزها بود؟ یا اینکه کیس چندبار قدرت شارژدهی دارد و روی هم رفته با یک بار شارژ کامل کیس چند ساعت میتوان مستمر ایربادزها رو در حالت سرویس نگه داشت.

  3. Avatar Amir hossien گفت:

    سلام ، من این رو خریدم و واقعا ازش راضی هستم امکانات خوبی داره و شارژش واقعا عالیه یعنی توی یک ساعت کامل شارژ میشه و تا ۱۰ ساعت کار میکنه و قیمت خوبی هم نسبت به کارایش داره واقعا عالیه👍

  4. Avatar آرمین گفت:

    نمیدونم چرا حس می کنم در آینده نچندان دور، محصولات برند هواوی هم در حد Apple، گران و دور از دسترس خواهند شد. پیشرفت این برند فوق العاده است.

  5. Avatar حسام مدیری گفت:

    بسیار ممنون از بررسی خوب و جامع شما .
    بخش تاخیر هدفن مد نظرم بود که شما به خوبی اشاره کردید .

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام. ممنون از شما دوست عزیز. خوشحالیم که مورد قبول واقع شد ✌

    • Avatar سید عبدالله قریشی گفت:

      ممنون از توضیحات خوبتون … من برنامه Al Life رو نصب کردم ولی در محیط برنامه فقط نوع و مدل فری بادز رو نشون میده و تنظیمات دیگه ای برای اون در دسترس نیست! میشه راهنمایی بفرمایید … ضمنا نسخه آپدیت رو هم نصب کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.