بررسی لپتاپ گیمینگ MSI Cyborg 15

بررسی لپتاپ گیمینگ MSI Cyborg 15

شرکت ام‌اس‌آی (MSI) در زمینه تولید و عرضه لپتاپ بسیار پرکار است و محصولات متنوعی هم در کاربری‌های گوناگون و هم در بازه‌های قیمتی گسترده راهی بازار می‌کند. لپتاپ‌های سری سایبرگ (Cyborg) از محصولات گیمینگ جدید این شرکت به حساب می‌آیند که امروز با یک عضو خوش‌قیمت از این خانواده، یعنی لپتاپ گیمینگ MSI Cyborg 15 در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید. 

ام‌اس‌آی اولین بار در CES 2023 از سایبرگ 15 رونمایی کرد. حالا چند ماه پس از اولین رخ‌نمایی، این محصول در بازار ایران موجود شده و از طرف نمایندگی MSI برای بررسی در اختیار وبسایت سخت‌افزارمگ قرار گرفته است. بررسی‌ای که در ادامه مطلب مطالعه خواهید کرد، حاصل تجربه کاربری دو هفته‌ای تیم سخت‌افزار از Cyborg 15 است. امیدواریم که از خواندن آن لذت ببرید. 

بررسی لپتاپ MSI Cyborg 15

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که سایبرگ 15 در چند کانفیگ و با مشخصاتی متفاوت راهی بازار شده است. نسخه در دست بررسی (Cyborg 15 A12V) به پردازنده نسل 12 اینتل Core i7-12650H و گرافیک GeForce RTX 4050 انویدیا مجهز شده است. 

محتویات جعبه لپتاپ

پیکیجی که MSI برای این لپتاپ ارائه کرده تقریباً کامل به نظر می‌رسد. درون جعبه اولیه این دستگاه در کنار جعبه اصلی لپتاپ، بسته‌ای قرار دارد که یک کوله‌پشتی از برند MSI درون آن قرار گرفته است. این کوله‌پشتی مشکی رنگ با تریم طوسی است که همخوانی خوبی با خود لپتاپ دارد.

جعبه اختصاصی لپتاپ مشکی رنگ طراحی شده و نوشته‌ها بر روی آن فیروزه‌ای و طلایی هستند. درون این جعبه به غیر از خود دستگاه، کارت گارانتی، استیکرهای برند سایبرگ، دفترچه‌های راهنما، کابل و آداپتور قرار گرفته است.  

طراحی

یکی از مواردی که لپتاپ‌های گیمینگ را از لپتاپ‌های کلاسیک و معمولی متمایز می‌کند، سبک طراحی آن‌ها و میزان خلاقیت شرکت‌ها در نشان دادن وجه گیمینگ لپتاپ‌ها است. سایبرگ 15 به لطف طراحی زاویه‌دار گوشه‌ها و شفافیت بخش‌هایی از بدنه این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. 

درب این لپتاپ آلومینیومی بوده و تقریباً در وسط آن لوگوی اژدهای MSI حک شده است. برخلاف بخش‌های دیگر سایبرگ 15، این در آلومینیومی به شدت مستعد جذب اثر انگشت و لک است. بخش پایینی، نقطه اتصال در به شاسی و لبه جلویی آن شفاف طراحی شده. این طراحی برخلاف انتظار، متقارن نیست، اما ظاهر متفاوت و اسپرتی به لپتاپ داده است.

البته باید اعتراف کنیم که لبه شفاف جلویی که به عنوان اهرمی برای باز کردن درب از آن استفاده می‌شود، در نگاه اول برای ما کمی عجیب بود و حتی افراد دیگری که با این لپتاپ ملاقات داشتند، در نگاه اول آن را نپسندیدند. 

جنس شاسی و بدنه این لپتاپ از پلاستیک است و این موضوع چندان عجیبی برای یک لپتاپ گیمینگ اقتصادی نیست. خوشبختانه در سایبرگ 15 شما حس یک محصول بی‌کیفیت را نخواهید داشت.  قاب پشت این دستگاه کاملاً شفاف است و عبارت MSI TRUE GAMING بر روی آن طراحی شده است. در نیمه پایینی قاب پشت دستگاه، دو محفظه مستطیلی شکل در نظر گرفته شده که جایگاه بلندگوهای دستگاه است. 

به لطف طراحی نوآورانه ام‌اس‌آی در این بخش شما با کمی دقت می‌توانید اجزای داخلی لپتاپ مانند سیستم خنک‌کننده، اس‌اس‌دی و … را مشاهده کنید. از طرف دیگر منافذ خوبی برای گردش جریان هوا در این نقاط وجود دارد که برای مدیریت دمای دستگاه بسیار کاربردی هستند. 

لبه پشت و جلویی دستگاه نیز شفاف طراحی شده‌اند و به غیر از خروجی‌های هوا در سمت چپ لبه پشتی، المان خاص دیگری در این نقاط تعبیه نشده است. 

در لبه سمت راست پورت شارژ دستگاه، یک پورت شبکه (RJ45)، یک پورت اچ‌دی‌ام‌آی، یک پورت USB Type-C  و یک USB Type-A  در نظر گرفته شده است. 

لبه سمت چپ پذیرای قفل کنسینگتون، خروجی‌های هوا، یک پورت دیگر USB Type-A و جک میکروفون/هدفون است. 

زمانیکه درب لپتاپ را باز می‌کنید در بخش بالایی شاهد نمایشگر و در لبه پایین شاهد تاچ‌پد و کیبورد هستیم. لولایی که این دو بخش را به یکدیگر وصل می‌کند پوششی پلاستیکی دارد و یکی از جذاب‌ترین مشخصه‌های آن و به‌طورکلی لپتاپ اینست که می‌تواند زاویه 180 درجه‌ای میان کیبورد و نمایشگر ایجاد کند. 

در لبه بالایی نمایشگر وبکم دستگاه و میکروفون قرار گرفته‌اند و در لبه پایین تنها لوگوی شرکت MSI حک شده است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر به غیر از قسمت پایین چندان بزرگ و آزاردهنده نیستند و اندازه مطلوبی دارند.

این لپتاپ دارای ابعاد 359.36×250.34×21.95 میلیمتر بوده و 1.98 کیلوگرم وزن دارد. در ساخت این لپتاپ شرکت MSI از بازی سایبرپانک الهام گرفته است و باید اعتراف کنیم که به لطف این طراحی، سایبرگ 15 چهره متفاوتی نسبت به همتایان خود دارد.

در مجموع این لپتاپ به عنوان یک دستگاه گیمینگ ظاهری خشن و جذاب دارد و از ابعاد و وزن ایده‌آلی برخوردار است. با وجود تمام نکات مثبت در طراحی، شاید تنها ایرادی که بتوان در این بخش وارد دانست اینست که پورت‌های دستگاه به خصوص USB Type-C می‌توانستند تعدد بیشتری داشته باشند.

صفحه کلید و  تاچ پد

کلیدهای WASD این نوت‌بوک با پیروی از طراحی شفاف بدنه، شفاف طراحی شده‌اند. دو نکته مثبت در خصوص این کیبورد این لپ‌تاپ وجود دارد؛ یکی اینکه حروف‌های فارسی بر روی کلیدهای کیبورد به صورت پیش‌فرض حک شده‌اند و نکته دوم این که کلیدهای ماشین حسابی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. نکته عجیب اما در خصوص این صفحه‌کلید وجود دو کلید بک‌اسلش (\) است که به نظر در لپ‌تاپ‌های MSI یک موضوع عادی است. 

تنها یک رنگ آبی به عنوان نور پس‌زمینه برای کلیدهای کیبورد این لپتاپ در نظر گرفته شده که در چهار سطح قابل تنظیم است. میزان روشنایی این نورِ قابل تنظیم، کاملاً اندازه است و حتی رنگ آن نیز به سلیقه شخصی زیباست. اما شاید بهتر بود که MSI برای لپتاپ گیمینگ خود امکان تنظیم نور به صورت RGB را نیز در نظر می‌گرفت. 

جنس کلیدهای کیبورد از پلاستیک است و کلیدها از عمق خوبی برخوردار هستند. در مجموع تایپ کردن و بازی با این کیبورد آسان است و حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. 

تاچ پد دستگاه در پایین کیبورد و ناحیه وسط از دو طرف واقع شده است. این تاچ پد وسعت خوبی دارد که قدرت مانور زیادی به کاربر می‌دهد. کار با این تاچ پد سخت و پیچیده نیست، حرکت دست بر روی آن روان است و کلیک‌های چپ و راست آن نیز که در قسمت پایینی قرار گرفته‌اند به راحتی قابل استفاده هستند.

صفحه نمایش

ام‌اس‌آی برای Cyborg 15 یک نمایشگر 15.6 اینچی LCD با رزولوشن FHD، نسبت ابعاد 16:9 و نرخ نوسازی 144 هرتز در نظر گرفته است. این نمایشگر توسط شرکت تایوانی AU تولید شده است. بر روی کاغذ اندازه بزرگ نمایشگر و ریفرش ریت بالاتر از استاندارد 60 هرتز، سایبرگ 15 را به گزینه جذابی برای بازی و استفاده‌های روزمره تبدیل می‌کند. 

با این وجود، پوشش رنگی نمایشگر در فضای sRGB تقریبا 70 درصد و در DCI-P3 حدود 50 درصد اما با دقت بالا است. در مقایسه با محصولات بالارده بازار این اعداد شاید چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما در میان هم‌سطحان سایبرگ 15 قابل احترام ظاهر شده است. 

البته ایراد اصلی در خصوص این نمایشگر به روشنایی آن وارد است. روشنایی این نمایشگر در تست‌ها 260 نیت ثبت شده که این رقم بالایی نیست.

هرچند که در استفاده در محیط‌های بسته مانند خانه، این موضوع چالشی نیست، اما در محیط‌های پرنور مانند استودیو و زیر نور آفتاب میزان کم روشنایی نمایشگر می‌تواند اذیت‌کننده باشد و زاویه دید را محدود کند. با این وجود، واضح است که تمرکز ام‌اس‌آی در نمایشگر این لپتاپ سرعت پاسخگویی بالا برای گیمرها بوده. 

عملکرد سخت‌افزاری و گیمینگ 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم لپ‌تاپ گیمینگ MSI (نسخه در دست بررسی) با پردازنده نسل 12 اینتل (Core i7 12650H) و پردازنده گرافیکی GeForece RTX 4050 انویدیا راهی بازار می‌شود. 16 گیگابایت رم DDR5 (دو ماژول 8 گیگابایتی) از برند سامسونگ برای این لپتاپ در نظر گرفته شده که در 4800 مگاهرتز کلاک شده‌است. حافظه ذخیره‌سازی این نوت‌بوک هم 512 گیگابایت SSD از نوع NVMe از برند سامسونگ است. در بخش اتصالات این لپتاپ دارای بلوتوث 5.2 و Intel Wi-Fi 6 802.11ax 2×2 است. یک پورت LAN هم همانطور که اشاره کردیم امکان اتصال شبکه از طریق کابل را فراهم می‌کند.

از نظر عملکرد سخت‌افزاری این لپتاپ مشابه محصولات دیگر بازار است که از پردازنده i7 12650H بهره می‌برند. اما وجه تمایز آن، استفاده از نسل جدید گرافیک‌های RTX انویدیا بوده که تفاوت آن با نسل قبل محسوس است. این تفاوت هم در اجرای بازی‌ها و هم در تست‌های بنچمارک قابل مشاهده است. 

برای بررسی قدرت سخت‌افزاری لپتاپ MSI Cyborg 15 در ابتدا به سراغ تست‌های بنچمارک رفتیم. در تست CineBench R23 که متمرکز بر پردازنده است، i7 12650H اینتل در این لپتاپ هم در بخش تک‌هسته و هم چندهسته‌ای امتیاز قابل قبولی کسب کرد. لازم به ذکر است که این پردازنده دارای 10 هسته و 12 رشته بوده و فرکانس پایه آن 2.30 گیگاهرتز است. 

بنچمارک GeekBench نیز یکی از معتبرترین معیارها برای سنجش عملکرد پردازنده و کارت گرافیک است. در این تست هم سایبرگ 15 هم در تست OpenCL و هم Vulcan امتیاز خوبی کسب کرد. 

در تست‌های بنچمارک 3DMark (متشکل از Time Spy، Night Raid و Fire Strike) که عملکرد پردازنده و گرافیک را به شکل ترکیبی بررسی می‌کنند، لپتاپ گیمینگ ام‌اس‌آی امتیازات زیر را کسب کرد. 

تست PcMark 10 که بنچمارک ترکیبی از عملیات سبک و سنگین مانند کاربری روزمره و رندرینگ است، این لپتاپ امتیاز کلی خوبی کسب کرد. هرچند که می‌توانید در جزئیات تست مشاهده کنید عملکرد این دستگاه در کاربردهایی مانند ادیت ویدئو چنگی به دل نمی‌زند. 

برای سنجش عملکرد SSD این لپتاپ از بنچمارک CrystalDiskMark استفاده کردیم که نتیجه را در تصویر پایین می‌توانید مشاهده کنید. در این تست هم مانند PcMark 10 امتیاز نوشتار برخلاف خواندن قابل توجه نبود. 

توجه به اعداد و ارقام بنچمارک‌ها نمی‌تواند تنها معیار برای سنجش عملکرد یک محصول باشد و در استفاده معمول و واقعی از دستگاهی مانند لپتاپ بهتر می‌توان به قدرت سخت‌افزاری پی برد. به همین دلیل با اجرای عملیات سبک و سنگین تلاش کردیم تا قدرت سخت‌افزاری سایبرگ 15 را محک بزنیم. انجام عملیات سبک و روزمره مانند وبگردی، تماشا فیلم، سریال، ادیت عکس و … برای این لپ‌تاپ چالش جدی نبود. پس ما تصمیم گرفتیم که به سراغ کارهای سخت‌تری برویم.

باوجود آنکه این لپتاپ کاربری گیمینگ دارد و برای تولید محتوا طراحی نشده، عملکرد آن در اجرای برنامه‌هایی مانند Adobe Premiere Pro و حتی رندرینگ ویدئو قابل قبول بود. 

در مدتی که لپتاپ Cyborg 15 را در اختیار داشتیم توانستیم چندین بازی خوب و جدید را بر روی آن اجرا و تست کنیم. سایبرپانک 2077 اولین بازی بود که به سراغ آن رفتیم. در این بازی با DLSS روشن در حالت Ultra Perfirmance با Ray Tracing و Pass Tracing روشن، متوسط 73 فریم بر ثانیه دریافت کردیم. 

در تنظیمات گرافیکی دیگر، مانند Auto، Quality و Balanced (اما با DLSS و Ray/Path Tracing روشن) فریم ریت پایین‌تری گرفتیم.

بنچمارک خود بازی نیز در حالت اولترا پرفورمنس و بالانس به ترتیب اعداد 65.37 و 37.97 را برای Average FPS ثبت کرد. 

بازی Hogwarts Legacy در این لپتاپ به طور متوسط با 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شد. 

بازی Elden Ring به 60 فریم محدود شده بود و در بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی در این لپتاپ اجرا شد. 

در بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales نیز در بالاترین سطح تنظیمات، متوسط 60 فریم بر ثانیه را دریافت کردیم. 

در نهایت به سراغ بازی Red Dead Redemption 2 رفتیم. در این بازی زمانیکه تنظیمات گرافیک در سطح بالایی خود بود متوسط 51 فریم بر ثانیه و زمانیکه در حالت بالانس قرار داشت، 63 فریم دریافت کردیم. اما با پایین‌تر آوردن تنظیمات گرافیکی متوسط 67 فریم را هم دیدیم. 

با این وجود، تست بنچمارک رد دد 2 امتیازات بهتری کسب کرد و متوسط فریم ریت در این تست 68.74 ثبت شد. 

به‌صورت کلی لپتاپ MSI Cyborg 15 می‌تواند به خوبی از پس اجرای جدیدترین بازی‌های موجود برآید. همانطور که مشاهده کردید، در طول بررسی توانستیم بازی‌های سنگینی را در بالاترین سطح تنظیمات اجرا کنیم. اما می‌توانید پیش‌بینی کنید که در طول اجرای طولانی‌مدت این بازی‌ها، دمای لپتاپ به شکل محسوسی افزایش پیدا کند و به تبع آن شاهد وجود لگ و افت فریم در بازی باشید. 

در طول بررسی و در زمان اجرای بازی‌‌ها دمای نزدیک به 90 درجه هم در نرم‌افزار MSI Afterburner ثبت شد که دستگاه زمان محسوسی برای کاهش آن به دمای 37 درجه نیاز داشت. اما با فعال کرد قدرت مکس فن دستگاه این زمان به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرد و سریع‌تر به دمای مطلوب رسید. 

سیستم خنک‌کننده

در مجموع همانطور که در بخش طراحی مشاهده کردید، سه مجرا برای انتقال هوا در این لپتاپ در نظر گرفته شده است. یکی در لبه سمت چپ، یکی در لبه پشت و دیگری که از دو بخش دیگر به شکل چشم‌گیری بزرگتر است در قسمت پشت لپتاپ قرار دارد. 

با مقایسه Cyborg 15 با دیگر لپتاپ‌های گیمینگ این روزها که دریچه‌های فراوانی برای گردش هوا دارند، به نظر می‌رسد که مدیریت دما برای این دستگاه چالشی باشد. دلیل اصلی آن هم اینست که سایبرگ 15 تنها یک فن برای خنک‌کردن اجزای داخلی خود دارد.  البته داشتن یک فن به معنی اعلام خطر و آسیب به لپتاپ در زمان پردازش‌های سنگین نیست. هرچند که در طولانی‌مدت و با ادامه فعالیت شدید سیستم و بالا ماندن دما، شاهد افت عملکرد خواهید بود. 

به طور کلی MSI می‌توانست فن‌های بیشتری برای لپتاپ گیمینگ خود در نظر بگیرد، اما دریچه بزرگ پشت دستگاه تا حدی این کمبود را جبران کرده است. از طرف دیگر تعداد کمتر فن، باعث ایجاد نویز کمتر هم در فعالیت‌های عادی و هم در زمان پردازش‌های سنگین شده است. البته اگر مشکلی با صدای زیاد فن در زمان کار کردن لپتاپ ندارید، می‌توانید با کلیدهای ترکیبی Fn و فلش بالا، دور فن را در بالاترین سطح نگه دارید. امکانی متأسفانه حتی در شدیدترین نوع فعالیت سیستم، شاهد فعال شدن خودکارش نبودیم. 

وبکم

دوربینی که ام‌اس‌آی برای این لپتاپ در لبه بالای نمایشگر در نظر گرفته 720p است. این دوربین از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و این شاید بهترین توصیف برای آن باشد. وبکم سایبرگ 15 برای انجام ویدئو کال و استریم از کیفیت مناسبی برخوردار است اما نویز در تصاویر حتی در محیط‌های روشن محسوس است و در محیط‌های تاریک کیفیت تصاویر تعریف چندانی ندارد. 

اگر به لاگین شدن در ویندوز با روش‌های بایومتریک علاقمندید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این وبکم از قابلیت تشخیص چهره ویندوز هلو پشتیبانی نمی‌کند. 

بلندگوها

ام‌اس‌آی دو بلندگوی 2 وات برای Cyborg 15 در نظر گرفته و دریچه‌های پشت لپتاپ وظیفه انتقال صدا به بیرون را برعهده دارند. مانند دیگر لپتاپ‌های موجود در بازار نمی‌توان انتظار داشت که دو اسپیکر کوچک کیفیت صدای استتثنایی داشته باشند. با این وجود، عملکرد این بلندگوها در کلیت خوب است.

در سایبرگ 15 در رنج‌های بالا جزئیات صدا کمتر می‌شود و حتی در بالاترین سطح، تفکیک صدا به درستی انجام نمی‌شود. با این وجود، بلندی صدای لپتاپ مناسب است و از بیس قابل قبول و جزئیات و کیفیت صدای خوبی در رنج پایین و متوسط بهره می‌برد. 

باتری 

لپتاپ‌های گیمینگ به طور معمول باتری‌هایی با دوام خیلی بالا ندارند. سایبرگ 15 هم از این قاعده مستثنی نیست. اما خوشبختانه عملکرد باتری این دستگاه از انتظارات ما از یک لپتاپ گیمینگ بالاتر بود. MSI یک باتری 53.5 واتی با شارژر 120 وات برای Cyborg 15 در نظر گرفته است.

در یک استقاده معمول و روزمره کاری برای من، باتری این لپتاپ در حدود 5 ساعت دوام آورد. در روزی که استفاده کمتری از لپتاپ داشتم این رقم حتی به نزدیکی 6 ساعت نیز رسید. اما احتمالا می‌توانید حدس بزنید که در زمان کارهای سنگین‌تر مانند بازی و ادیت و رندر ویدئو شارژ باتری سریع‌تر خالی می‌شد. در این حالات دوام باتری سایبرگ 15 کمتر از 3 ساعت بود. 

جمع‌بندی

لپتاپ MSI Cyborg 15 در دسته محصولات گیمینگ یک گزینه نسبتاً اقتصادی و مطلوب به حساب می‌آید. از نظر عملکرد گیمینگ به لطف وجود کارت گرافیک RTX 4050، می‌توان اکثر بازی‌ها را با تنظیمات متوسط و حتی بالا بر روی این لپتاپ به خوبی اجرا کرد. از نظر قدرت پردازشی، پردازنده Core i7 12650H نیز می‌تواند از پس اجرای بازی‌ها بر آید. نمایشگر 144 هرتزی نیز می‌توانست یکی از نقاط قوت این دستگاه باشد، اگر از روشنایی بالاتری بهره می‌برد. 

تنوع پورت‌ها مناسب است تقریبا تمام نیازهای یک کاربر را بر طرف می‌کند، اما وجود یک پورت تاندربولت یا USB Type-C بیشتر می‌توانست وضعیت را از این هم بهتر کند. با وجود ورودی و خروجی‌های کافی، حضور تنها یک فن تا حدی سرعت عملکرد سیستم خنک‌کننده سایبرگ 15 را تحت تأثیر قرار داده است.

درایو ذخیره سازی از نوع SSD NVMe این لپتاپ با حجم 512 گیگابایت فضای چندان زیادی برای نصب تعداد زیادی بازی نیست اما می‌تواند تا حد خوبی نیازهای یک گیمر در این سطح را بر طرف می‌کند. ارتباطات شبکه این لپتاپ با وجود Wi-Fi 6 اینتل و بلوتوث نسخه 5 و LAN گیگابیتی کامل است. 

کیبورد مجهز به نور پس‌زمینه آبی‌رنگ خوش‌رنگ و وجود کلیدهای ماشین‌حسابی و حروف فارسی از نکات مثبت دیگر این لپتاپ به حساب می‌آیند. هرچند که نور RGB برای کیبورد می‌توانست به جذابیت‌های آن اضافه کند. 

لپ تاپ MSI Cyborg 15 12V در بازار جهانی تقریبا 1000 دلار قیمت دارد و در بازار ایران با گارانتی 18 ماهه شرکت ماتریس با قیمتی در حدود 62 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در این بازه قیمتی این بهترین انتخاب از لپ‌تاپ‌‌های گیمینگ MSI است و در صورت تمایل به صرف هزینه بیشتر می‌توانید از سری محصولات کاتانا از این برند را تهیه کنید. 

مزایا:
  • زاویه 180 درجه لولا
  • حروف فارسی و کلید اعداد در صفحه‌کلید
  • توانایی اجرای بازی‌های روز در سطح خوب
  • صدای کم فن در زمان استفاده از لپ‌تاپ
  • وجود کوله‌پشتی در بسته‌بندی محصول
  • گارانتی ۱۸ ماهه ماتریس
معایب:
  • تعداد پورت‌ها می‌توانست بیشتر باشد
  • عدم وجود نور پس‌زمینه RGB برای کیبورد
  • روشنایی کم نمایشگر
  • وجود تنها یک فن خنک‌کننده
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

سایبرگ 15 یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که قصد خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ از برند MSI با قیمت نه چندان بالا را دارند. 

9امتیاز9سخت افزار8.8صفحه نمایش8.9صدا9.2طراحی9باتری8.8ارزش خرید
امتیاز: 4.0 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...

15 دیدگاه

  1. Avatar Tommy Shelby گفت:

    یە نکتە کە تو این لپ‌تاپ وجود دارە اینە کە گرافیکش 40 واتە. و من واقعا تعجب کردم. البتە بنچمارکش تقریبا نرمالە و من هنوز نفهمیدم کە ام اس آس چیکار کردە کە با این وات پایین بنچمارک نرمالی ازش گرفتە.

  2. Avatar محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من میخواستم لپ تاپ بگیرم راستش آشنایی با لپ تاپ ندارم
    مثلا باتری 48 وات ساعت یعنی چند ساعت شارژدهی داره
    از نظر گیمینگ
    البته منظورم بازیهای گرافیکی نیست
    مثلا بازی مثل fifa
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. Avatar torang گفت:

    درود
    با تشکر از نقد و بررسی این محصول ولی کلا خرید لپ تاپ با این سیستم خنک کاری و مخصوصا این پنل اشتباهه
    این لنوو حداقل بابت پنل کیفیت بهتری داره
    Lenovo LOQ-Core i7(13620H)-16GB RAM-512GB SSD-Gforce RTX 4050 6GB-WQHD
    15.6″ WQHD (2560 x 1440), IPS, Anti-Glare, Non-Touch, Narrow Bezel, 100% sRGB, 350nits, 165Hz
    قیمت حدود 56 میلیون
    برند hp هم تو این رنج مدل های خوبی داره باحدود قیمت 60 تومن با پردازنده نسل 13 i7 گرافیک 4050
    hp victus
    حتی تاف ایسوس هم قیمت مناسب میشه پیدا کرد بدون گارانتی با سخت افزار خیلی بهتر
    i7 12700 rtx4050

  4. Avatar جواد گفت:

    سری omen اچ‌پی بهتره یا این ؟

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سری Omen کلا با پردازنده‌های AMD تو بازار هستن و تو این رنج قیمتی پردازنده‌شون RYZEN 7 6800H هست که روی کاغذ، 12650H که تو این لپ‌تاپ استفاده شده بهتره.
      البته این تنها تفاوتشون نیست و باید ببینید اولویتتون تو انتخاب چیه.

  5. Avatar رضا اشراقی گفت:

    خسته نباشید و خدا قوت به خانم نوربخش .
    بررسی جامع و مختصر و مفید بود در حد اطلاعاتی که کاربر نیاز داره برای تصمیم گیری که محصول رو بخره یا نه .
    استفاده کردم و لذت بردم.

  6. Avatar مهمان گفت:

    62 تومن بنظر زیاد هست خصوصا با توجه به سی پی یو نسل قبل
    تا اونجا که من میدونم حدود ۵۰ تا ۵۵ شاید گزینه های بصرفه تر با گرافیک ۳۰۶۰ که تقریبا با ۴۰۵۰ در یک سطح هستن گیر میاد مشکل یه دونه فن هم نداره

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      تا جاییکه من چک کردم تو این رنج قیمتی نسل ۱۳ رو با گرافیک‌ جالبی نمی‌تونین پیدا کنین. بهترین حالت ۳۰۵۰عه.

  7. Avatar آرمین گفت:

    خسته نباشید خانم نوربخش عزیز، بررسی جامع و خواندنی بود.

  8. Avatar Seyed گفت:

    خانم نوربخش خسته نباشین
    واقعا استفاده کردیم
    این ظلمه لپتاپ هزار دلاری ۶۰ت باشه
    با دلار آزاد ام این قیمت نمیشه
    دوما واردات لپتاپ جزو موارد اخذ دلار نیمایی نیست؟

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام. ممنونم و سلامت باشید
      اینم میذاریم کنار ظلم‌های دیگه فعلا.
      در مورد آخر هم تا جایی که من یادم هست ارز نیمایی بهش تعلق نمی‌گیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.