بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی

بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی – نوت‌بوکی برای تمام روز

زمان زیادی از ورود هواوی به صنعت تولید کامپیوترهای قابل حمل یا همان لپ‌تاپ‌ها نمی‌گذرد. اما در طول همین مدت کوتاه این شرکت چینی توانسته عملکرد موفقی در این زمینه داشته باشد و محصولات با کیفیتی را راهی بازار کند. هواوی سال 2020 از سری میت بوک دی، دو لپ‌تاپ D 14 و D 15 را روانه بازار کرد. چندی پیش بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 2020 هواوی را با شما به اشتراک گذاشتیم. امروز با بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

برخلاف برادر بزرگتر که با دو پردازنده از شرکت‌های اینتل و AMD راهی بازار شده و ما نسخه AMD آن را مورد بررسی قرار دادیم، D 14 با پردازنده‌های i5 و i7 نسل ده اینتل عرضه شده است. همراه ما باشید با بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی در مجله سخت‌افزار.

بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی

لپ‌تاپ میت بوک دی 14 از طرف نمایندگی هواوی در ایران برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته است. متنی که در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد حاصل نگاه دقیق و بررسی 5 روزه این لپ‌تاپ توسط ما در تیم سخت‌افزارمگ است.

خرید لپ‌تاپ میت بوک D 14 هواوی

طراحی

زمانیکه که برای اولین بار D 14 را در دست می‌گیرید، آنچه که بیش از همه توجه شما را به خود جلب می‌کند قطر کم و وزن ایده‌ال آن است. با وجود آنکه این نوت‌بوک محصول پرچمداری به حساب نمی‌آید، هواوی در طراحی آن توجه ویژه‌ای به خرج داده است و این موضوع باعث می‌شود در نگاه اول حس یک محصول ارزشمند را به شما منتقل کند.

جنس بدنه بیرونی این لپ‌تاپ فلزی بوده و در دو رنگ Mystic Silver (نقره‌ای) و Space Grey (خاکستری) راهی بازار شده است.  در قسمت مرکز در این لپ‌تاپ تنها لوگوی HUAWEI حک شده است. در نقاطی از این لپ‌تاپ از پلاستیک نیز استفاده شده است، با این حال پوشش کلی دستگاه به گونه‌ای است که آثار انگشت آشکارا بر روی آن ظاهر نمی‎شود و فقط از زوایای خاصی قابل مشاهده هستند.

 لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

در بخش پشتی آن نیز کمی پایین‌تر از پیچ‌هایی بالایی، نواری پلاستیکی به صورت افقی قرار گرفته تا از سر خوردن دستگاه جلوگیری کرده و به صاف بر روی سطوح قرار بگیرد. پایین‌تر از آن محفظه مشبک بزرگی برای انتقال حرارت از داخل به بیرون در نظر گرفته شده است. در سمت راست و چپ پایین دو محفظه مشبک کوچکتر نیز تعبیه شده‌اند. از آنجاییکه بلندگوهای لپ‌تاپ در زیر این دو قرار گرفته‌اند، هدف آنها انتقال بهتر صدا به گوش شنونده است. دو پایه پلاستیکی دیگر نیز کمی پایین‌تر قرار گرفته که هم مانع حرکت لپ‌تاپ می‌شوند و هم با ارتفاع کمی به قسمت پایین می‌دهند، انتقال صدا از زیر لپ‌تاپ را بهتر می‌کنند.

قسمت پشت  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

در لبه جلویی لپ‌تاپ یک فررفتگی برای باز شدن راحت‌تر درب طراحی شده که دو میکروفون نیز در دو طرف آن قرار گرفته‌اند. متأسفانه طراحی این لپ‌تاپ به گونه‌ای است که امکان باز شدن آن با یک انگشت وجود ندارد و برای اینکار باید قسمت پایینی لپ‌تاپ با دست دیگر گرفته شود.

 لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

در لبه سمت راست یک پورت USB-A و جک 3.5 میلیمتری هدفون/میکروفون قرار گرفته است. لبه سمت چپ پذیرای پورت UBS-C، چراغ شارژ، پورت USB-A و یک پورت HDMI است. پورت‌های USB-A دستگاه یکی از نوع 3.0 و دیگری 2.0 است.

پورت های  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
 لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

زمانیکه درب لپ‌تاپ را باز می‌کنید، قبل از هر چیز چشم شما به کیبورد و تاچ پد خواهد افتاد. در مقایسه با D 15، صفحه کلید D 14 بزرگتر به نظر می‌رسد و از اطراف حاشیه‌های کمتری آن را احاطه کرده‌اند. این کیبورد نیز از نوع جزیره‌ای بوده و کلیدها از ارتفاع بسیار خوبی برخوردار هستند که تایپ با آن را لذت بخش می‌کند.

عمق کیبورد لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

یکی از نکاتی که هواوی برخلاف برادر بزرگتر در این صفحه کلید در نظر گرفته، نور پس زمینه قابل تنظیم در دو سطح است که امکان استفاده از آن را در محیط‌های تاریک نیز میسر می‌کند.

لپ تاپ هواوی میت بوگ دی 14 | Huawei matebook D 14

در فاصله میان کلیدهای F6 وF7، یکی از منحصر به فردترین امکانات لپ‌تاپ‌های هواوی یعنی وبکم دستگاه قرار گرفته است. با فشار دادن این کلید، وبکم 1 مگاپیکسلی لپ‌تاپ بیرون خواهد آمد. این دوربین دارای چراغ LED بسیار ریزی است که در زمان استفاده از وبکم به رنگ سفید در خواهد آمد. قرار گرفتن دوربین دستگاه در این نقطه از آن جهت خوب است که نگرانی از بابت سوء‌استفاده برنامه‌ها و وبسایت‌ها از دوربین بدون اطلاع شما وجود نخواهد داشت. علاوه‌براین به باریک شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز کمک کرده است. با این حال، قرار گرفتن وبکم در آن ناحیه کمی استفاده از آن را سخت کرده است، چرا که تنظیم دوربین با زاویه ایده‌ال چهره زمانیکه به صورت نرمال از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، کار چندان آسانی نیست و زاویه‌ای از چهره شما به نمایش گذاشته می‌شود که احتمالاً باب میل‌تان نیست.

وبکم  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

در قسمت پایین کیبورد، تاچ پد لپ‌تاپ جای گرفته است که از نظر اندازه ایده‌ال است و وسعت خوبی برای کار با انگشت بدون نیاز به ماوس در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حرکت دست بر روی این تاچ پد شیشه‌ای بسیار نرم و روان بوده و کلیک‌های چپ و راست هم که در ناحیه پایین آن قرار گرفته‌اند، عملکرد مناسبی دارند.

تاچ پد  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

کلید پاور در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلید قرار گرفته است. مانند دیگر لپ‌تاپ‌های جدید هواوی، این کلید پذیرای سنسور اثر انگشت دستگاه نیز هست. این سنسور سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و می‌تواند یکی از راه‌های ورود شما به ویندوز باشد. نکته جالب در خصوص آن اینست که در صورتیکه لپ‌تاپ را با انگشتی روشن کنید که آن را پیش‌تر ثبت کرده‌اید، سنسور خودکار انگشت شما را تشخیص میدهد و نیاز به لمس دوباره انگشت برای ورود به ویندوز نیست.

سنسور اثر انگشت و کلید پاور لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

با باز شدن درب لپ‌تاپ در قسمت بالایی فقط و فقط نمایشگر را خواهید دید. به لطف جابجایی وبکم، حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک طراحی شده‌اند. تنها در حاشیه پایینی که ضخامت بیشتری از سه طرف دارد، لوگوی HUAWEI حک شده است. اما شاید یکی از جالب‌ترین نکات درخصوص طراحی میت بوک D 14، لولایی باشد که این نمایشگر را به بدنه دستگاه متصل کرده است. این لولا امکان باز شدن تا زاویه 180 درجه را دارد. این قابلیت جذاب شاید در تجربه‌های اولیه و در زمان باز شدن بیش از 100 تا 120 درجه کمی ترسناک باشد (و حتی ممکن است با فریاد ناشی از وحشت اطرافیان همراه شود)، اما پس از کمی استفاده از امکان به میزان مفید بودن آن پی خواهید برد.

واضح است که هواوی میت بوک دی 14 را به سبک لپ‌تاپ‌های مک بوک اپل طراحی کرده است و این موضوع به خودی خود یک نقطه قوت برای این دستگاه به حساب می‌آید. D 14 به عنوان یک محصول میان‌رده طراحی چشم‌نوازی دارد و بسیار باریک، سبک و شیک طراحی شده و بدنه یکپارچه فلزی آن ظاهر بسیار جذابی به آن بخشیده است. این لپ‎تاپ دارای ابعاد 322.5×214.8×15.9 میلیمتر است. ضخامت 15.9 میلیمتری آن با وزن 1.38 کیلوگرمی، میت بوک دی 14 را به یکی از باریک‌ترین و در عین حال قابل حمل‌ترین محصولات در این رده قیمتی تبدیل کرده است.

ضخامت کم  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

زاویه نامناسبی که وبکم این لپ‌تاپ ارائه می‌کند در کنار عدم وجود حروف فارسی به جای عربی شاید تنها ایراداتی باشند که بتوانیم در این بخش از بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی به آنها اشاره کنیم. با این حال، در طراحی این لپ‌تاپ نکات جذاب زیادی نیز مانند باریک و سبک بودن آن، کیبورد بزرگ و وجود نور پس‌زمینه برای آن، زاویه دید 178 درجه‌ای نمایشگر، سنسور اثر انگشت و تاچ پد بزرگ وجود دارد که نمی‌توان بی‌اعتنا از کنار آنها گذشت.

نمایشگر

 لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

لپ‌تاپ میت بوک دی 14 هواوی به یک نمایشگر 14 اینچی IPS با رزولوشن 1920×1080 پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر که 84 درصد از فضای در لپ‌تاپ را به خود اختصاص داده دارای کنتراست رنگی 800:1، نسبت ابعاد 16:9 و روشنایی 250 نیت است و زاویه دید 178 درجه‌ای ارائه می‌کند.

همه چیز بر روی کاغذ خبر از یک نمایشگر تمام صفحه با مشخصات متوسط در حد و اندازه‌های یک گوشی میان‎رده دارد. در بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی هم به نتیجه‌ای غیر از این نرسیدیم. با در نظر گرفتن بازه قیمتی این لپ‌تاپ، میزان روشنایی نمایشگر و زاویه دید آن مناسب است. هرچند که میزان روشنایی نمایشگر و حتی فضای رنگی تحت پوشش آن می‌توانست کمی بالاتر باشد، با این حال، جنس تصاویر ارائه شده کیفیت قابل قبولی دارد و حتی میزان خوانایی نمایشگر هم در زیر نور مستقیم رضایت بخش است.

نمایشگر  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

هواوی برای این لپ‌تاپ گواهینامه  TÜV Rheinland  را دریافت کرده است و دلیل دریافت آن نیز اینست که نمایشگر D 14 تا حد ممکن مانند موفق به حذف نورهای آبی و فیلکر تصویر می‌شود. این موضوع در زمان استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ باعث می‌شود آسیب کمتری به چشم کاربران وارد شود.

نمایشگر  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

در بخش Display Manager گزینه Eye Comfort برای فیلتر نورهای آبی نمایشگر در نظر گرفته شده است. در این قسمت امکان این وجود دارد که میزان سردی و گرمی رنگ‌های نمایشگر را با کمک یک نوار اسلاید کم یا زیاد کنید. همچنین در بخش Color Temperature نیز امکان تنظیم دمای به صورت دستی و انتخاب حالت  گرم (Warm) و سرد (Cold) نیز در نظر گرفته شده است. در قسمت View Mode به تنظیمات معمول ویندوز در بخش نمایشگر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید در این قسمت سایز نمایش برنامه‌ها، رزولوشن نمایشگر و … را تغییر دهید.

در بخش Display Settings امکان تغییر روشنایی نمایشگر، فعال کردن حالت Night Light، تغییر دقت تصویر و تنظیمات مربوط به استفاده از چند نمایشگر در نظر گرفته شده است. در بخش تنظیمات Advance اطلاعاتی در خصوص این نمایشگر، نرخ نوسازی و … ارائه شده است. در منوی Graphic Setting هم که در همین بخش قرار گرفته در آن امکان تنظیم جداگانه برای هر برنامه جهت انتخاب گرافیک در نظر گرفته شده است.

 لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

سخت افزار و نرم افزار

هواوی لپ‌تاپ میت بوک D 14 را با دو پردازنده راهی بازار کرده است. نسخه گرانقیمت‌ با پردازنده Core i7 – 10510U نسل دهم اینتل راهی بازار شده است. نسخه اقتصادی‌تر که برای بررسی در اختیار ما قرار دارد، از پردازنده Core i5 – 10210U نسل دهم اینتل بهره می‌برد. این پردازنده که از سری Comet Lake اینتل به حساب می‌آید، با فناری 14 نانومتری ساخته شده و دارای 4 هسته و 8 ترد است. فرکانس پایه این پردازنده 1.60 گیگاهرتز و در حالت بوست 4.20 گیگاهرتز بوده و میزان کش آن نیز 6 مگابایت است.

جدا از گرافیک آن‌بورد UHD Graphics اینتل، هواوی برای میت بوک D 14 گرافیک مجزای  GeForce MX250 انویدیا را نیز در نظر گرفته است. میزان حافظه گرافیک مجزا 2 گیگابایت و از نوع GDDR 5 است. این لپ‌تاپ با 8/16 گیگابایت حافظه رم DDR4 دو کاناله و 256/512 گیگابایت حافظه PCIe SSD راهی بازار می‌شود. نسخه در دست بررسی دارای 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است.

SSD استفاده شده در این لپ‌تاپ MZVLB512HBJO ساخت شرکت سامسونگ است. همانطور که در تصویر پایین مشاهده خواهید کرد، سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در آن 3440 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تصادفی 2985 مگابایت بر ثانیه است. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی نیز در این حافظه به ترتیب 551 و 440 مگابایت بر ثانیه است.

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ میت بوک D 14 به خوبی بیانگر این موضوع است که با یک محصول میان‌رده روبه‌رو هستیم. طبیعتاً با وجود این مشخصات نمی‌توان از این لپ‌تاپ انتظار اجرای بازی‌ها در بالاترین سطح کیفیت را داشت. با این وجود برای آنکه ببنیم این لپ‌تاپ از نظر قدرت سخت‌افزاری در چه سطحی قرار دارد و دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشیم، به سراغ اجرای تست‌های بنچمارک و چند بازی در این نوت‌بوک رفتیم.

بنچمارک pcmark در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک cinebench در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک cinebench در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک گیک بنچ در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک گیک بنچ در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک 3DMark در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک 3DMark در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
بنچمارک 3DMark Vantage در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

واضح است که با وجود چنین سخت‌افزاری نمی‌توان انتظار داشت که عملکرد لپ‌تاپ میت بوک D 14 در تست‌های بنچمارک به اندازه پرچمداران بالارده و گرانقیمت بازار باشد. نتایج کسب شده در تست‌ها نیز این موضوع را به خود بازتاب می‌دهد. برای اجرای جدیدترین بازی‌های ساخته شده برای PC نیز نباید از این لپ‌تاپ انتظار بیش از اندازه‌ای داشت. به عنوان مثال در طول  بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی ما موفق به نصب و اجرای بازی سایبرپانک 2077 شدیم، اما کیفیت اجرای این بازی آنگونه که باید مورد قبول نبود (حداکثر 25 فریم در تنظیما گرافیکی Low).

اجرای بازی سایبرپانک در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

باوجود آنکه عملکرد این لپ‌تاپ در اجرای بازی‌های سنگین و جدید و برنامه‌های ادیت ویدئو و رندرینگ چندان چشمگیر نبود، میت بوک D 14 به خوبی از پس از اجرای وظایفی که در اندازه برای آن تعریف شده، یعنی اجرای بازی‌های سبک‌تر، برنامه‌های ادیت عکس و کاربری مالتی مدیا بر می‌آید. انجام فعالیت روزمره مانند وبگردی، تمای فیلم و سریال، یوتیوب گردی، بازی‌های نه چندان سنگینی مانند CS:GO برای این نوت بوک چالش سختی نخواهد بود.

میت بوک دی 14 برای کاربردهای تحصیلی، اداری و مالتی مدیا یک گزینه ایده‌ال به حساب می‌آید و کاربری آن در این حوزه‌ها به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد. به صورت کلی این لپ‌تاپ بسیار کم سر و صدا است و در زمان انجام کارهای سبک تقریباً هیچ صدایی از آن نخواهید شنید. با این حال، در زمان بازی یا بنچمارک صدای فن‌ها بالا خواهد رفت. به دلیل ابعاد باریک این لپ‌تاپ سرعت داغ شدن و بالا رفتن دما بسیار بالا است. راهکار هواوی برای خنک سازی و پخش گرما از داخل به بیرون فن بال کوسه‌ای (Shark Fin 2.0) و لوله بزرگی برای انتقال به بیرون از دستگاه است.  

قسمت پشت لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

سیستم عامل این لپ‌تاپ ویندوز 10 نسخه Home است که در صورت تجربه از کامپیوترهای ویندوزی هیچ نکته عجیب و غیرقابل پیش‌بینی برای شما نخواهد داشت. با این حال، نرم‌افزار PC Manager یکی از قابلیت‌های مخصوص لپ‌تاپ‌های هواوی است. پی‌سی منیجر یک برنامه کاملاً کاربردی برای اطلاع از وضعیت لپ‌تاپ و آپدیت درایورها است. در این برنامه می‌توانید استفاده پردازنده و حافظه، اطلاعات سخت‌افزای دستگاه، درایورها و آپدیت‎های ارائه شده برای آنها را در کنار موارد دیگر مشاهده کنید.

 لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

بخش دیگری در این برنامه، تحت عنوان My Phone در نظر گرفته شده است که امکان اتصال گوشی‌های هواوی (و آنر) را به لپ‌تاپ میسر کرده که در نتیجه این اتصال، انجام یک سری از عملیات مانند انتقال عکس و فایل، فیلمبرداری از صفحه لپ‌تاپ و انتقال به گوشی و کنترل گوشی از طریق لپ‌تاپ را فراهم  می‌شود. متأسفانه همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد این امکان کاربردی تنها مختص گوشی‌های هواوی و محصولات قدیمی آنر پیش از استقلال از هواوی است و با نسخه‌های نرم‌افزاری EMUI 9.0 و Magic UI 2.0 به بالاتر قابل استفاده خواهد بود.

نرم‌افزار PC Manager در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
نرم‌افزار PC Manager در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
نرم‌افزار PC Manager در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

قابلیت کاربردی دیگر این لپ‌تاپ اینست که به لطف فناوری NFC امکان اتصال آنی گوشی‌های هوآوی به این لپ‌تاپ نیز فراهم شده است. برای اینکار تنها کافیست NFC گوشی را روشن کرده و آن را بر روی گوشه سمت راست پایین صفحه کلید لپ‌تاپ که گزینه Huawei Share  نوشته شده قرار دهید، تا محتوای گوشی بر روی صفحه نمایش لپ‌تاپ به نمایش درآید.

قابلیت Huawei Share در  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

باوجود آنکه دو قابلیت مذکور جذابیت‌های بسیاری دارند، متأسفانه استفاده از آنها در حال حاضر تنها محدود به گوشی‌های ساخت این شرکت است. هرچند که می‌توان درک کرد هواوی چرا این قابلیت‌ها را به صورت انحصاری برای محصولات خود عرضه کرده، ارائه آنها به صورت عمومی می‌توانست جذابیت‌های بیشتری برای MateBook D 14 به همراه داشته باشد.

صدا

دو میکروفون و دو بلندگو برای ضبط و پخش محتوای صوتی در این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. بلندگوهای این دستگاه 2 وات بوده و در قسمت پشت آن واقع شده‌اند. صدایی که این بلندگوها ارائه می‌کنند از بلندی خوبی برخوردار است. اما در ولوم بالا صداهای زیر بلندتر از صداهای بم به گوش می‌رسند.

نمای پشت  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14
نمای پشت لپ تاپ هواوی میت بوگ دی 14 | Huawei matebook D 14

بلندی و شفافیت صدایی که توسط این بلندگوها ارائه می‌شود در بالاترین سطح کیفیت نیست. با این حال، عملکرد قابل قبولی دارد. میکروفون‌های این لپ‌تاپ هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند و می‌تواند صدای کاربر را با میزان نویز کمی ثبت کند. البته بهتر است برای این منظور از میکروفون و جک 3.5 میلیمتری لپ‌تاپ استفاده کنید.

باتری

هواوی برای لپ‌تاپ D 14 یک باتری 56 وات ساعتی در نظر گرفته است. در مقایسه با D 15 که نسخه بزرگتری به حساب می‌آید، ظرفیت باتری D 14 بیشتر است و این خبر خوبی برای افرادی خواهد بود که به دنبال خرید یک لپ‌تاپ 14 اینچی هستند. در طول بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی عملکرد باتری آن را یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن دیدیم. در استفاده سبک و روزمره این لپ‌تاپ حتی می‌تواند تا یک روز کامل شما را از شارژ و کابل بی‌نیاز نگه دارد.

باتری لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

هواوی گفته است که این باتری برای 14 ساعت وبگردی یا 10 ساعت پخش ویدئو دوام خواهد داشت. ما در بررسی D 14 با استفاده ترکیبی از تمامی این برنامه‌ها، میزان دوام باتری را از ارقام ذکر شده بهتر دیدیم. البته باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده‌های سنگین از لپ‌تاپ میزان مصرف باتری بیشتر خواهد شد. با این حال، بهتر است که برای چنین مواردی همیشه شارژر لپ‌تاپ را به آن متصل کنید تا عملکرد دستگاه نیز در سطح بهتری باشد.

اما عملکرد خوب و دوام عالی باتری تنها نقطه قوت در این بخش نیست. شارژر 65 واتی که هواوی برای این لپ‌تاپ درون جعبه تعبیه کرده، قادر است با سرعت بسیار خوبی باتری را شارژ کند. این شارژر سه شاخ USB-C که برای استفاده از آن در ایران به یک تبدیل 3 به 2 نیاز دارید، قادر است در مدت 30 دقیقه 46 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند. برای شارژ کامل باتری این شارژر به چیزی در حدود یک ساعت تا یک ساعت 10 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. البته به لطف  درگاه USB-C، این لپ‌تاپ امکان شارژ با دیگر شارژهای استاندارد مانند گوشی‌های هوشمند را نیز دارد.

لولا  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

جمع‌بندی

در خرید یک لپ‌تاپ میان‌رده به طور معمول سخت‌افزار ایده‌ال برای عملیات نه چندان سنگین و عملکرد خوب باتری بیشترین اهمیت را دارند. باتری یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت در بررسی لپ تاپ میت بوک D 14 2020 هواوی بود. پردازنده نسل دهمی i5 این لپ‌تاپ هم برای کاربری نه چندان سنگین ایده‌ال به نظر می‌رسد. طراحی زیبای این لپ‌تاپ در کنار کیفیت ساخت بالای آن را می‌توان به نوعی پاداش این انتخاب در نظر گرفت. وجود سنسور اثر انگشت، کیبورد مجهز به نور پس‌زمینه، تاچ پد بزرگ و باکیفیت و وزن ایده‌ال از دیگر مشخصه‌های خوب این لپ‌تاپ به حساب می‌آیند.

کیبرد  لپ تاپ هواوی میت بوک دی 14 | Huawei matebook D 14

با این حال، باید به مواردی مانند زاویه نامناسب وبکم دستگاه، عدم پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و محدود بودن برخی قابلیت‌های جذاب نرم‌افزاری به گوشی‌های هواوی به عنوان ایراد در این لپ‌تاپ اشاره کرد. علاوه‌براین باید در نظر داشته باشید که سخت‌افزار این لپ‌تاپ توان اجرای بازی و برنامه‌های سنگین پردازش ویدئو را با کیفیت مناسب ندارد و حتی اگر بتوانید این عملیات را در میت بوک D 14 پیاده‌سازی کنید، میزان گرم شدن دستگاه در اندازه‌ای خواهد بود که احتمالاً از خیر آن خواهید گذشت.

لپ‌تاپ Huawei MateBook D 14 با قیمتی در حدود 21 میلیون و 400 هزار تومان (نسخه i5/8GB/512GB) در بازار ایران به فروش می‌رسد. این لپ‌تاپ با این قیمت گزینه مناسبی خواهد بود برای افرادی که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با ظاهری جذاب برای انجام عملیات روزمره و نه چندان سنگین هستند.

خرید لپ‌تاپ میت بوک D 14 هواوی

مزایا:
  • طراحی زیبا
  • وزن ایده‌آل
  • ضخامت کم
  • نور پس‌زمینه کیبورد در دو سطح
  • قابلیت‌های جالب نرم‌افزاری برای گوشی‌های هواوی
  • عملکرد عالی باتری
  • شارژر سریع
معایب:
  •  ایده‌آل نبودن زاویه وبکم
  • محدود بودن قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب به گوشی‌های هواوی
  • گرم شدن بیش از حد دستگاه در زمان فعالیت‌های سنگین
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

لپ‌تاپ MateBook D 14 گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با ظاهری بسیار جذاب و امکانات سخت‌افزاری برای انجام عملیات سبک و روزمره هستند.

9.1امتیاز8.8سخت افزار8.8صفحه نمایش8.9صدا9.6طراحی9.5باتری9ارزش خرید

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

7 دیدگاه

  1. Avatar Hamed گفت:

    کاشکی با کیبرد فقط انگلیسی وارد بشه . چیه حروف عربی

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      به نظرم واسه کسی که کلیدای کیبورد رو حفظه مهم نیست خیلی این قضیه. ولی کسی که بلد نیست میتونه برچسب فارسی بگیره. خیلی مدلای قشنگی هم داره

  2. Avatar آرمین گفت:

    هواوی محصولات خیلی خوبی داره و در زمینه لپتاپ اگر کمی تنوع رنگ بده و بخش ماشین حساب رو هم اضافه کنه، وسعت مخاطبش و جذابیتش دو چندان خواهد شد.

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      آره واقعا… من واقعا کیفیت ساخت این سری از محصولاتشون رو دوست دارم. ماشین حساب روی تاچ پد منظورتون هست یا کلیدهای نام‌پد کیبورد رو میگین؟ اولیش که واقعا جذابه، دومیشم بودنش بهتر از نبودنشه

  3. Avatar امیرحسین جمشیدی گفت:

    خیلی زیباست. آدم رو وسوسه می‌کنه

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      زیارت قبول باشه مهندس 😄

      • Avatar احمد گفت:

        مهندس تو این کرونا کجا رفته که زیارتش قبول باشه؟
        هواووی یه مشکلاتی هم داره مثلا هر کاری شما کنید اولین باره میبینم لپ تاپ بدون سیستم عامل هست ولی بجز ویندوز هوم هیچ مدل دیگه رو قبول نمیکنه و درایورهاش در دسترس نیست مگه فقط نسخه هوم نصب بشه که هیچ منطقی نداره و احتمالا مربوط به تحریم هواوی هست توسط امریکا ولی روشنایی صفحش واقعا کم هست و مناسب داخل خونه هست بیشتر تا بیرون و دیگه مثلا بخاطر وب کم عجیبش نمیشه محافظ انداخت رو کیبوردش توی سایتش جایی نیست که مانند همه تولیدکنندگان لپ تاپ برید درایور ها رو دانلود کنید خیلی پشتیبانی سایتش ضعیفه شاید برای این هست اولین بار هست داره لپ تاپ تولید میکنه راه نیافتاده یه بدقلقی های اینجور داره و تنها راه نصب درایورهاش استفاده از برنامه مخصوص خودشه معلوم نیست از کجا دانلود میکنه جزو اسرار مخفیه لابد!
        ولی تنها انتخاب بیست پنج ملیونی نازک سبک فول الومینیومی تو بازار کشوره و باید پذیرفت چاره ای نیست و الومینیم نقطه ضعف ما هست و شبیه مک بوک های اپل هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.