بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 2020 هوآوی

هوآوی در حدود 5 سال است که وارد دنیای تولید لپ‌تاپ شده. لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک این شرکت اولین بار روز قبل از آغاز کنگره جهانی موبایل در سال 2016 رونمایی شدند. لپ‌تا‌پ‌های میت‌بوک D 15 و D14 از محصولات اقتصادی این شرکت به حساب می‌آیند و ما امروز با  بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 2020 هوآوی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

هوآوی میت بوک D 15 را با دو مدل پردازنده؛ Intel Core i5 و AMD Ryzen 5 3500U راهی بازار کرده است. نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، از پردازنده AMD با گرافیک Vega 8 بهره می‌برد. با ما همراه باشید با بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی در سخت‌افزارمگ.

بررسی لپ تاپ میت بوک D 15

جعبه گشایی

طراحی

میت بوک D15 یک لپ‌تاپ میان‌رده به حساب می‌آید، اما تقریباً غیرممکن است که بتوانید این موضوع را از ظاهر آن تشخیص دهید. طراحی این دستگاه شباهت بسیار زیادی به مک بوک اپل دارد و این سبک طراحی شیک، چیزی نیست که شما بتوانید در میان لپ‌تاپ‌های اقتصادی به وفور یافت کنید. البته میان طراحی این میت‌بوک و مک‌بوک تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود که از جمله آنها می‌تواند به عدم وجود تاچ بار در لپ‌تاپ هوآوی اشاره کرد. با تمام این اوصاف اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم، میت بوک D 15 یکی از زیباترین طراحی‌ها را در بازه قیمتی خود دارد.

این لپ‌تاپ هم مانند دیگر نوت بوک‌های هوآوی از مشخصه‌هایی مانند طراحی یکپارچه بدنه آلومینیومی، ساختار باریک و قابل حمل بهره می‌برد. D 15 دارای ابعاد 357.8×229.9×16.9 میلیمتر است. نسخه‌ای از این لپ‌تاپ که تنها با حافظه SSD ارائه می‌شود، 1.53 کیلوگرم وزن دارد. اما نسخه تحت بررسی که هم به SSD و هم هارد دیسک مجهز است، 1.62 کیلوگرم وزن دارد. باوجود شباهت‌های ظاهری بسیاری، در مقایسه با مک‌بوک پرو اپل، این دستگاه کمی بزرگتر اما سبک‌تر است.

جلو لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

میت بوک دی 15 تنها در رنگ خاکستری راهی بازار شده و همانطور که پیش‌تر گفته شد، جنس آن از آلومینیوم یکپارچه است با فناوری سندبلاست صیقل داده شده است. در قسمت جلوی لپ‌تاپ، تنها لوگوی Huawei در مرکز حک شده است و به غیر از آن هیچ المان دیگری مشاهده نمی‌شود. در پشت دستگاه، در قسمت بالا، یک لایه پلاستیکی افقی برای قرار گرفتن دستگاه با شیب بر روی سطح صاف و جلوگیری از سر خوردن قرار گرفته است، کمی پایین‌تر از آن محفظه مشبکی نسبتاً بزرگ برای گردش جریان هوا و انتقال گرما از داخل به بیرون تعبیه شده که در زیر آن فن دستگاه نیز قابل مشاهده است. پایین‌تر از آن در دو طرف محفظه‌های مشبک کوچکتر طراحی شده‌اند که در زیر آنها بلندگوهای لپ‌تاپ جای دارند. در قسمت پایین وسط قاب پشتی نیز اطلاعاتی از شرکت سازنده و دو پایه پلاستیکی نگه‌دارنده کوچک قرار گرفته است.

پشت لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

در لبه سمت چپ لبه فلزی لپ‌تاپ یک پورت USB-C، چراغ شارژر، یک پورت USB-A و یک پورت HDMI قرار گرفته‌اند. در لبه جلو تنها یک فرورفتگی برای باز کردن راحت‌تر درب دستگاه در نظر گرفته شده تا امکان باز شدن آن با یک انگشت نیز وجود داشته باشد. در لبه سمت راست هم  دو پورت USB-A و یک جک 3.5 میلیمتری هدفون تعبیه شده است.

با باز کردن درب لپ‌تاپ در یک سمت با نمایشگر و در سمت دیگر با صفحه کلید و تاچ پد روبه‌رو خواهید شد. کلیدهای کیبورد جزیره‌ای این لپ‌تاپ از ارتفاع خوبی برخوردار هستند و تجربه تایپ با آنها رضایت بخش است، اما متأسفانه هوآوی نور پس‌زمینه‌ای برای این کیبورد نظر نگرفته است.

کیبورد لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

در سمت راست کلیدهای کیبورد، کلید پاور لپ‌تاپ تعبیه شده که البته سنسور اثر انگشت دستگاه نیز به حساب می‌آید. نکته جالب در خصوص این سنسور اینست که در زمان فشار دادن کلید برای روشن کردن دستگاه، این سنسور انگشت شما را اسکن می‌کنید و در صورتیکه پیش‌تر این انگشت را ثبت کرده باشید، برای ورود به ویندوز دیگر نیاز به اسکن و تشخیص مجدد انگشت شما نخواهد بود.

کلید پاور و سنسور اثر انگشت لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

در فاصله میان کلیدهای F6 و F7 کیبورد، یکی از انحصاری‌ترین امکانات لپ‌تاپ‌های هوآوی قرار دارد. در این نقطه یک کلید با تصویر دوربین تعبیه شده است که با فشار دادن آن، وبکم 1 مگاپیکسلی لپ‌تاپ از همان ناحیه بیرون خواهد آمد. این دوربین دارای چراغ LED بسیار ریزی است که در زمان استفاده از وبکم به رنگ سفید در خواهد آمد. قرار گرفتن دوربین دستگاه در این ناحیه از آن جهت خوب است که نگرانی از بابت سوء‌استفاده برنامه‌ها و وبسایت‌ها از دوربین نخواهید داشت. از طرف دیگر به کوچک شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز کمک کرده. با این حال، قرار گرفتن دوربین در آن ناحیه کمی استفاده از آن را سخت کرده است، چرا که تنظیم دوربین با زاویه ایده‌ال چهره زمانیکه به صورت نرمال از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، کار چندان آسانی نخواهد بود.

دوربین وبکم نمایشگر لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

در قسمت پایین کیبورد، تاچ پد دستگاه قرار گرفته که آن از وسعت بسیار خوبی برخوردار است و قدرت مانور زیادی به کاربر می‌دهد. استفاده از این تاچ پد کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست، حرکت دست بر روی آن روان است و کلیک‌های چپ و راست آن نیز به راحتی قابل استفاده هستند.

تاچ پد نمایشگر لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

نمایشگر دستگاه هم که در لبه بالایی قرار گرفته، با حاشیه‌های باریکی در سه طرف و یک حاشیه ضخیم‌تر در پایین احاطه شده و در قسمت پایین آن، لوگوی Huawei  حک شده است. نمایشگر و قسمت پایین لپ‌تاپ توسط یک لولای مستحکم به یکدیگر متصل شده‌اند که امکان باز شدن لپ‌تاپ تا زاویه خوبی (حدودا 130 درجه) را فراهم کرده است.

یکی از ایرادات این لپ‌تاپ در بخش طراحی، برای ما نبود حروف فارسی بر روی کیبورد است. که البته می‌توانید آن را با وجود برچسب‌های متنوع بازار، به سلیقه خود بر روی کیبورد قرار دهید. دوربین وبکم دستگاه نیز با وجود طراحی هوشمندانه و خلاقانه‌ای که دارد، از نظر زاویه نمایش تصاویر در شرایط عادی، چندان مناسب نیست.  

در مجموع، لپ‌تاپ Huawei MateBook D 15 برای یک محصول میان‌رده طراحی بسیار زیبایی دارد و اگر بخواهیم صادقانه در این خصوص نظر دهیم، به هیچ وجه شبیه به یک محصول ارزان قیمت به نظر نمی‌آید. این لپ‌تاپ بسیار شیک و خوش ساخت بوده و کیبورد آن از کلیدهای مناسب با عمق خوبی برخوردار است. تاچ پد آن نیز بزرگ و با کیفیت است. اما اگر شما هم مانند من عادت به استفاده از ماوس دارید، با وجود 3 پورت‌ USB-A (دو USB 2.0 و یک USB 3.0) نگرانی در رابطه با محدودیت در این زمینه نخواهید داشت.

نمایشگر

نمایشگر لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی در معرض نور شدید

هوآوی برای لپ‌تاپ میان‌رده خود یک نمایشگر 15.6  اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل در نظر گرفته است. میزان روشنایی این نمایشگر 270 نیت و کنتراست آن 1807:1 است و طبیعتاً نمایشگر D 15 با این رقم در میان روشن‌ترین نمایشگرهای لپ‌تاپی قرار نمی‌گیرد. با این وجود استفاده از این لپ‌تاپ در محیط‌های بیرون از خانه نیز امکانپذیر است و نمایشگر به اندازه کافی روشنایی دارد. زاویه دید این نمایشگر نیز کاملا ایده‌ال است و تقریباً از هر زاویه‌ای بدون اعوجاج می‌توانید محتوای نمایش داده شده بر روی آن را ببینید.

نمایشگر لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی در معرض نور شدید
نمایشگر لپ‌تاپ میت بوک D 15 هوآوی در معرض نور شدید

صفحه نمایش Fullview  این لپ‌تاپ همانطور که در بخش طراحی به آن اشاره شد، حاشیه‌های باریکی (5.3 میلیمتری) دارد و 87 درصد از فضای بدنه درب لپ‌تاپ را به خود اختصاص داده است. این صفحه نمایش دارای گواهینامه TÜV Rheinland بوده که به طرز قابل توجهی نورهای آبی صفحه و سو سو زدن نمایشگر را کم می‌کند. از این نظر استفاده طولانی مدت با این لپ‌تاپ باعث خستگی چشم‌ها نخواهد شد و در بلند مدت میزان آسیب به چشم را کاهش می‌دهد.

زاویه دید لپ تاپ matebook d 15 هوآوی

در بخش تنظیمات نمایشگر گزینه Eye Comfort برای فیلتر نورهای آبی صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. در این قسمت امکان این وجود دارد که میزان سردی و گرمی رنگ‌های نمایشگر را با یک نوار اسلاید کم یا زیاد کنید. همچنین در بخش Color Temperature نیز امکان تنظیم دمای به صورت دستی و انتخاب حالت  گرم (Warm) و سرد (Cold) نیز در نظر گرفته شده است. در قسمت View Mode به تنظیمات معمول ویندوز در بخش نمایشگر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید در این قسمت سایز نمایش برنامه‌ها، رزولوشن نمایشگر و … را تغییر دهید.

تنظیمات نمایشگر لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

سخت‌افزار و نرم‌افزار

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، میت بوک D 15 هوآوی در دو نسخه، یکی با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U و دیگری با Intel Core i5 راهی بازار شده است. نسخه‌ی که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، مجهز به پردازنده Ryzen 5 3500U  با 4 هسته و 8 ترد است. فرکانس این پردازنده 12 نانومتری 2.1 گیگاهرتز و کش آن 4 مگابایت است و در حالت بوست تا 3.7 گیگاهرتز هم کلاک می‌شود. اما اینکه برای رسیدن به این سرعت چه مدت زمانی نیاز است، ربط مستقیمی به دمای لپ‌تاپ دارد.

کارت گرافیک این لپ‌تاپ هم AMD Radeon Vega 8 با 8 هسته و فرکانس 1200 مگاهرتز است. هوآوی 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 256 گیگابایت حافظه PCIe SSD برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته است. البته یک نسخه از آن (نسخه بررسی) علاوه‌بر حافظه SSD مجهز به 1 ترابایت هارد دیسک نیز هست.

حافظه SSD این لپ‌تاپ مدل PM981 M.2 PCIE NVMe MZVLB سامسونگ است و هارد دیسک آن از درایوهای سری آبی وسترن دیجیتال است. سرعت خواندن ترتیبی اطلاعات در SSD آن 3605 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تصادفی 2338 مگابایت بر ثانیه است. برای هارد دیسک این لپ‌تاپ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات تصادفی به ترتیب 125 و 113 مگابایت بر ثانیه است.

بر روی کاغذ مشخص است که این لپ‌تاپ یک محصول پرچمدار بالارده نیست و نمی‌توان از چنین سخت‌افزاری انتظار اجرای بازی و برنامه‌ها را در بالاترین سطح کیفیت را داشت. با این حال، برای آنکه در بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 2020 هوآوی دید بهتری نسبت به عملکرد سخت‌افزار آن داشته باشیم، به سراغ چند بنچمارک معتبر رفتیم تا در این تست‌ها نوت بوک چینی را محک بزنیم.

امتیازات کسب شده در بنچمارک‌های گیک‌بنچ، Cinebench، Passmark و … همان چیزی را نشان می‌دهد که از یک لپ‌تاپ میان‌رده با چنین سخت‌افزاری انتظار می‌رفت. با این حال، در تست‌هایی مانند Cinebench عملکرد این لپ‌تاپ بهتر از دیگر نوت‌بوک‌هایی است که از این پردازنده رایزن استفاده می‌کنند. اما این امتیازات به چه معناست؟

بنچمارک لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی
نتیجه بنجمارک pcmark  لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

با در نظر گرفتن قیمت و سخت‌افزار، Matebook D 15 یک محصول میان‌رده برای انجام کارهای سبک است. کاربری اداری و استفاده روزمره و برنامه‌ها سبک چالش بزرگی برای این لپ‌تاپ نخواهند بود. اما در پردازش‌های سنگین همه چیز متفاوت است. به عنوان مثال، در طول بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 2020 هوآوی تلاش کردیم تا بازی سنگینی مانند Horizon- Zero Dawn را تجربه کنیم. اما این بازی حتی در پایین‌ترین سطح کیفیت هم اجرای روان و مورد قبولی نداشت. این موضوع در خصوص پردازش‌های سنگین دیگر مانند ادیت ویدئو و رندرینگ هم به همین صورت است.

بازی تو لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

با این حال، این نوت‌بوک برای انجام عملیات سبک‌تر مانند ادیت عکس و حتی اجرای بازی‌های قدیمی‌ و سبک‌تر عملکرد رضایت بخشی دارد. یکی از نکات مثبت در رابطه با D 15 اینست که این دستگاه به شدت ساکت و آرام و در انجام عملیات روزمره تقریباً هیچ صدایی از آن شنیده نمی‌شود. به لطف سیستم خنک کننده، دمای این لپ‌تاپ در انجام کارهای روتین بسیار متعادل است و گرمای خاصی را شاهد نخواهید بود. با این حال، زمانیکه پردازش‌ها کمی سنگین‌تر باشد، در قسمت سمت چپ بالای دستگاه دما بیشتر از همیشه خواهد بود. گرمای تولید شده در زمان کار با لپ‌تاپ تأثیر چندانی بر روی عملکرد نخواهد داشت و توسط شما احتمالاً حس نخواهد شد. اما بهتر است که با بالا نگه داشتن بدنه لپ‌تاپ از سطح زمین، در توزیع سریع‌تر گرما به فن دستگاه کمک کنید.

هوآوی میت بوک D 15 با چنین سخت‌افزاری برای کاربری اداری، تحصیلی و انجام کلیه کارهای رومزه و سبک گزینه ایده‌الی است. این لپ‌تاپ به خوبی از پس وبگردی، تماشای ویدئو از یوتیوب، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی و عملیات اینچنینی برمی‌آید. طبیعتاً از محصولی در این بازه قیمتی نیز انتظار بیش از این نمی‌رود.

 نرم‌افزار PC Manager یک برنامه کاملاً کاربردی برای اطلاع از وضعیت لپ‌تاپ و آپدیت درایورها است. در این برنامه می‌توانید استفاده پردازنده و حافظه، اطلاعات سخت‌افزای دستگاه، درایورها و آپدیت‎های ارائه شده برای آنها و … را مشاهده کنید. بخش دیگری در این برنامه، تحت عنوان My Phone در نظر گرفته شده است که امکان اتصال گوشی‌های هوآوی و آنر را به لپ‌تاپ و در نتیجه آن انجام یک سری عملیات مانند انتقال عکس و فایل، فیلمبرداری از صفحه لپ‌تاپ و انتقال به گوشی و کنترل گوشی از طریق لپ‌تاپ را فراهم کرده است. البته برای استفاده از این قابلیت‌ها یک سری محدودیت‌هایی برای نسخه‌های نرم‌افزار وجود دارد و در نسخه‌های EMUI 9.0 و Magic UI 2.0 به بالاتر قابل استفاده می‌باشند.

نکته جالب دیگر در خصوص سازگاری اکوسیستم هوآوی ایسنت که به لطف فناوری NFC امکان اتصال آنی گوشی‌های هوآوی (و آنر) به این لپ‌تاپ فراهم شده است. برای اینکار تنها کافیست NFC گوشی را روشن کرده و آن را بر روی گوشه سمت راست پایین صفحه کلید لپ‌تاپ که گزینه Huawei Share  نوشته شده بگذارید، تا محتوای گوشی بر روی صفحه نمایش لپ‌تاپ به نمایش درآید.

اینکه هوآوی به چه دلیل این قابلیت را تنها محدود به گوشی‌های ساخت خود کرده، کاملاً قابل درک است. با این حال، سازگاری این ویژگی با گوشی‌های برندهای دیگر می‌توانست به جذابیت‌های این لپ‌تاپ بیفزاید.

صدا

هوآوی برای لپ‌تاپ D 15 دو بلندگو در قسمت پشت در نظر گرفته است که صدا از این نواحی با وضوح بلندی بیشتری پخش می‌شود. با این وجود تقریباً از تمامی چهار جهت لپ‌تاپ می‌توان شاهد خارج شدن صدا بود. کیفیت صدای ارائه شده توسط D 15 مناسب و بلندی آن رضایت بخش است. با این حال، از نظر بلندی این لپ‌تاپ بهترین در کلاس خود به حساب نمی‌آید. میکروفون این دستگاه هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند صدای کاربر را با کمترین میزان نویز ثبت کند. البته بهتر است برای این کار از میکروفون و جک 3.5 میلیمتری لپ‌تاپ استفاده کنید.

یکی از نکات مثبت در رابطه با سیستم صوتی این لپ‌تاپ پشتیبانی از استاندارد Dolby Atmos است. برنامه Dolby Atmos علاوه بر امکان تنظیم خودکار صدا، کاهش نویز و افزایش کیفیت، دارای حالت‌های اختصاصی برای پخش فیلم، موسیقی، بازی و صدا است که می‌توانید بسته به سلیقه خودتان پروفایل مخصوصی برای هر کدام تنظیم کنید. در این برنامه همچنین امکان شخصی‌سازی اکولایزر در سه پروفایل مجزا نیز در نظر گرفته شده است. فارغ از این تنظیمات و به صورت پیش‌فرض، نوت‌بوک هوآوی از کیفیت صدای خوبی در سطوح پایین و متوسط برخوردار است و حتی بدون نیاز به این تنظیمات هم کیفیت رضایت بخشی ارائه می‌کند.

باتری

Matebook D 15 هوآوی از یک باتری 42 وات ساعتی بهره می‎برد. طبق بررسی‌های ما این میزان باتری برای استفاده مدام از دستگاه به مدت 8 تا 9 ساعت کافی است. البته همانطور که میدانید الگوریتم مصرف هر کاربر با کاربر دیگر متفاوت است. این زمان برای استفاده نرمال از لپ‌تاپ که شامل وبگردی، تماشای فیلم، انجام کارهای معمول مانند دانلود و … می‌شود. در صورتیکه قصد انجام کارهای سنگین مانند بازی یا ادیت را داشته باشید، این زمان به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. البته توصیه می‌شود که در چنین شرایطی حتما از لپ‌تاپ را به شارژر متصل کنید، تا هم نگرانی از بابت دشارژ شدن باتری نداشته باشید و هم عملکرد دستگاه در بالاترین سطح خود باشد.

باتری لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

در مجموع عملکرد باتری این لپ‌تاپ فوق العاده نیست، اما برای استفاده در یک روز کاری بسیار مناسب است و به هیچ وجه ناامیدکننده ظاهر نخواهد شد. باوجود آنکه هوآوی وعده شارژدهی 13 ساعته این باتری را داده است، اما در بررسی لپ تاپ میت بوک D 15 2020 هوآوی ما چندین ساعت کمتر از این رقم را تجربه کردیم.

تنظیمات باتری لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

شارژر 65 واتی USB-C که درون جعبه برای شارژ باتری این لپتاپ در نظر گرفته شده است. این شارژر دو شاخه از طریق یک کابل USB-C (از دو طرف) می‌تواند در مدت زمانی در حدود 1 ساعت 35 دقیقه باتری دستگاه را به طور کامل شارژ کند. البته در صورت استفاده‌های سنگین همزمان با شارژ، ممکن است این زمان کمی طولانی‎تر باشد. نکته مثبت استفاده از شارژر USB-C برای این لپ‌تاپ اینست که نیاز شارژر آن را در همه شرایط با خود به همراه داشته باشید، چراکه باتری آن توسط هر شارژری با این پورت شارژ خواهد شد. با این حال، طبق گفته هوآوی شارژر 65 وات این لپ‌تاپ تنها با 30 دقیقه شارژ دستگاه را برای 4 ساعت و نیم شارژدهی آماده خواهد کرد.

جمع‌بندی

Matebook D 15 یکی از زیباترین و شیک‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که در رده محصولات میان‌رده می‌توانید پیدا کنید. طراحی این محصول و قدرت سخت‌افزاری اصلی‌ترین نقاط مثبت در رابطه با این نوت‌بوک به حساب می‌آیند. کیفیت ساخت این لپ‌تاپ بسیار بالا است و کیبورد آن باوجود نبود نور پس‌زمینه، تجربه خوبی در زمان تایپ برای کاربر به ارمغان می‌آورد. تاچ پد آن نیز به اندازه کافی بزرگ است و کیفیت مناسبی دارد. نمایشگر این لپ‌تاپ هرچند که بهترین در رده خود نیست، اما برای یک محصول میان‎رده عملکرد قابل قبولی دارد. درست مشابه دیگر مشخصه‌های این لپ‌تاپ مانند باتری، صدا و سخت‌افزار.

لپ تاپ میت بوک D 15 هوآوی

در خرید یک محصول میان‌رده هرگز نمی‌توانید گزینه‌ای پیدا کنید که از همه مشخصه‌ها در بالاترین سطح کیفیت بهره ببرد. بنابراین در خرید یک لپ‌تاپ میان‌رده اولویت‌های شما همیشه حرف اول را می‌زند. اگر به دنبال خرید یک محصول باریک با طراحی جذاب و قدرت کافی برای پردازش‌های نه چندان سنگین هستید، لپ‌تاپ Huawei MateBook D 15 یک گزینه کاملاً ایده‌آل برای شما خواهد بود. علاوه‌براین در صورتیکه از گوشی‌های هوآوی استفاده کنید، این لپ‌تاپ جنبه‌های جذابی از قابلیت‌های نرم‌افزاری برای شما ارائه خواهد کرد.

مزایا:
  • طراحی جذاب، شیک و باکیفیت
  • کیبورد مناسب برای تایپ طولانی مدت
  • تاچ پد بزرگ
  • طراحی خاص و امن وبکم
  • سخت‌افزار مناسب
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری مناسب برای گوشی‌های هوآوی
  • پورت‌های کافی برای اتصالات
معایب:
  • نداشتن نور پس‌زمینه برای کیبورد
  • ایده‌ال نبودن نحوه استفاده از وبکم
  • محدود بودن قابلیت‌های نرم‌افزاری جذاب به گوشی‌های هوآوی
  • چشمگیر نبودن عملکرد باتری
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

لپ‌تاپ MateBook D 15 مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با ظاهری بسیار جذاب و امکانات سخت‌افزاری مناسب هستند.

8.9امتیاز8.6سخت افزار8.8صفحه نمایش8.9صدا9.5طراحی9باتری8.7ارزش خرید
امتیاز: 4.4 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

5 دیدگاه

  1. Avatar حسین گفت:

    من همین الان دارم با این لپ تاپ نظرم رو مینویسم. حدود دو هفته س که خریداری کردم. بسیار راضی ام. نسبت به پولی که میدید واقعا راضی کنندهس. تشکر

  2. Avatar arshammaster گفت:

    خجالت نمیکشی 8 بهش دادی؟والا من به این 1 هم نمیدم

  3. Avatar arez گفت:

    vaghean man k harchi az huawei kharidam razi boodam

  4. Avatar امیر گفت:

    لپ تاپ خوبی هست اما وافعا 20 میلیون هزینه زیادیه

  5. Avatar علی گفت:

    نمیدونم چرا خوشم نیومد ! ترجیح میدم از برندی که سابقه بیشتری داره لپ تاپ بخرم .
    مثل ایسر و دل و لنووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.