بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

ماوس گیمینگ Clutch GM50 یکی دیگر از ماوس‌های حرفه ای و خوش دست ساخت شرکت MSI است که ماه گذشته به جهت بررسی به دست ما رسیده است. این ماوس مخصوص راست دستان است و مجهز به نورپردازی ARGB که با اکو سیستم نورپردازی Mystic Light ام اس آی هماهنگ می‌شود. ماوس گیمینگ ام اس آی CLUTCH GM50 از نظر رده بندی، تقریبا در کلاس میان رده اقتصادی قرار دارد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی کیفیت ساخت، قابلیت‌ها و عملکرد این ماوس بپردازیم.

معرفی و مشخصات فنی:

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

ماوس گیمینگ ام اس آی CLUTCH GM50 مجهز به سنسور کلاس گیمینگ PixArt PMW-3330 است که دقت آن حداکثر به 7200DPI می‌رسد. ارتباط ماوس با سیستم توسط یک کابل USB 2.0 با نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی انجام می‌پذیرد. سوییچ‌های ماوس از نوع مکانیکی ساخت OMRON است که طول عمری برابر 20 میلیون کلیک دارند. از دیگر نکات برجسته این ماوس ارگونومیک مجهز بودن آن به نورپردازی ARGB است.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

جعبه محصول کوچک و تم سفید و قرمز دارد. در پشت جعبه مهمترین امکانات و مشخصات ماوس نوشته شده است که از جمله آن می‌توان به دقت بالای سنسور، نورپردازی زیبا، و همچنین کیفیت ساخت خوب محصول اشاره کرد. اقلام درون جعبه فقط شامل دفترچه می‌شود. البته از آنجایی که این یک ماوس اقتصادی گیمینگ است، انتقاد خاصی را متوجه فقدان اقلام اضافی نمی‌کنیم.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

ابعاد ماوس CLUTCH GM50، برابر 120 در 67 در 42 سانتیمتر است و جزو دسته ماوس‌های تقریبا سایز کوچک تا متوسط قرار می‌گیرد. دوستانی که دستهای کوچک و متوسط دارند، بیشترین بهره وری را با این ماوس خواهند داشت. به لطف طراحی ارگونومیک این ماوس، می‌توان به راحتی به صورت Palm-Grip از آن استفاده کرد. وزن ماوس برابر 87 گرم است ، که در نوع خودش پر وزن است. کابل ماوس از نوع اسلیو شده و نرم و طول آن برابر 2 متر است.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

چرخ اسکرول ماوس قطر 1 سانتیمتر دارد و سطح آن با لاستیک با دوام و با نقش حاشور خورده پوشیده شده است. این چرخ عملکرد دوگانه دارد و به کلیدی قابل برنامه ریزی مجهز است. کلید پشت اسکرول مخصوص تنظیم پله‌های DPI ماوس است که می‌توان آن را در پله‌های 400، 800، 1600، 3200، و 6400 تنظیم کرد. (برای اعمال دقت 7200DPI باید از طریق نرم افزار همراه ماوس اقدام کرد.)

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

در سمت چپ ماوس دو کلید قابل برنامه ریزی قرار دارد که اصطلاحا به کلید‌های Back و Forward معروف هستند. در زیر دکمه‌ها یک حاشیه حاشور خورده برای ثبات بیشتر ماوس در زیر دست تعبیه شده است.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

طراحی فوق العاده کاربردی است و ارگونومی‌‌ماوس در این تصویر کاملا مشخص است. کلید‌ها و نحوه قرارگیری زاویه آنها را نسبت به دست را می‌توان مشاهده کرد.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

در زیر ماوس، جایگاه سنسور Pixart PAW 3330 در وسط قرار دارد. لاستیک‌های زیر نیز از جنس تفلون مرغوب استفاده شده است تا سر خوردن آن بر روی پد ماوس به شکل مناسب و کنترل شده صورت پذیرد.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

در تصویر فوق جایگاه کلید‌ها و بخش‌هایی از ماوس که با لاستیک ضد لغزش پوشیده شده است نمایان است.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

نرم افزار MSI Gaming Center

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50

مدیریت برخی بخش‌های ماوس، عملکرد دکمه‌ها، و تنظیمات مربوط به دقت DPI ماوس را می‌توان از طریق نرم افزار MSI Gaming Center انجام داد.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

برای چند روز با ماوس CLUTCH GM50 ام اس آی بازی‌های آنلاین شوتر انجام دادیم و عملکرد آن فوق العاده بود. ماوس حرکتی بسیار نرم و سریع دارد و کار با آن راحت است. در کاربری‌های اداری، آفیس، و استفاده عمومی‌‌از کامپیوتر نیز عملکرد ماوس روان، دقیق و بی نقص است.

نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی، دقت 7200DPI، در کنار پشتیبانی از نورپردازی Mystic Light و همچنین استفاده از کلید‌های حرفه ای OMRON با طول عمر 20 میلیون کلیک، از ویژگی‌های برجسته ماوس CLUTCH GM50 ام اس آی به شمار می‌رود. این ماوس زیبا به قیمت 45 دلار در بازار‌های جهانی و به قیمت 1.6 میلیون تومان در بازار ایران عرضه شده است.

قابلیت تغییر وزن از جمله ویژگی‌هایی است که در این رنج قیمتی به ندرت می‌توان در ماوس‌های دیگر برندها مشاهده کرد. تنها انتقاد ما عملکرد محدود نرم افزاری ماوس و عدم امکان ذخیره سازی حرکات مایکرو است.

با توجه به عملکرد کلی رضایت بخش این ماوس، نشان پیشنهاد شده توسط سخت افزار را به آن اعطا می‌کنیم.

بررسی ماوس گیمینگ ام اس آی مدل MSI CLUTCH GM50
مزایا:
  • کمتر از 90 گرم وزن
  • کیفیت ساخت خوب
  • 6کلید قابل برنامه ریزی
  • پشتیبانی از حرکات ماکرو
  • مناسب برای دستان متوسط
  • نرخ به روز رسانی 1000 هرتزی
  • سنسور قابل تنظیم 7200DPI
  • طراحی ارگونومیک مناسب راست دستان
  • دارای نرم افزار برای اعمال تغییرات در تنظیمات ماوس
  • مجهز به کلید‌های مکانیکی Omron با طول عمر 20 میلیون کلیک
  • مجهز به نورپردازی RGB قابل مدیریت توسط نرم افزار MSI Mystic Light
معایب:
  • مورد خاصی مشاهده نشد.
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • ماوس گیمینگ ام اس آی MSI CLUTCH GM50 بسیار خوش دست است و عملکرد کاملا مطلوبی در بازی‌ها و همچنین استفاده روزمره از کامپیوتر دارد. حتما پیشنهاد می‌کنیم.
8.9امتیاز9.3راندمان کلی8.2کیفیت قطعات9.3عملکرد گیمینگ9.5طراحی8.5عملکرد نرم افزاری8.3امکانات جانبی9.2ارزش خرید
امتیاز: 4.9 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

9 دیدگاه

  1. Avatar مسعود گفت:

    سلام آقای ابیشی ببخشید سوالم مربوط به مطلب نیست ولی نمیدونم باید چه کنم، من هفته پیش مادربرد و سیپیو رو از یک انلاین شاپ سفارش دادم و سه روز پیش به دستم رسید، امروز بسته بندی رو باز کردم و وقتی خواستم سیپیو رو روی سوکت قرار بدم متوجه خم شدگی چند تا از پین های مادربرد شدم (h610 msi ) الان سایت شرکت گارانتی (آونگ﴾رو چک کردم و نوشته بود ایراد فیزیکی مثل خم شدگی پین های مادربرد گارانتی رو ساقط میکنه. بنظر شما من چکار کنم ؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. ❤️

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام

      اگر پیش از نصب متوجه خم بودن سوکت شدین، به فروشگاهی که مادربرد رو ارسال کرده اطلاع بدین، ومادربرد رو پس بفرستین براشون و پولتون رو پس بگیرید، اگر نپذیرفتند مجبورید شکایت ثبت کنید.

  2. Avatar آریا گفت:

    یک موسیم برسی کنین برای دست های کوچک حتما که ارزش خریدم داشته یاشه اقصتادی چون واقعا خیلی خیلی کم پیدا میشه

  3. Avatar رضا عقلمند گفت:

    البته ممکنه یک دسته بندی خاص برای ماوس های گیمینگ وجود داشته باشه که کاربران ازش بیخبر باشند، مثل اینکه ماوس های زیره 90 گرم، در دسته ماوس های سبک به حساب میان حالا چه 89 گرم چه 70 گرم

  4. Avatar رضا عقلمند گفت:

    بررسی عالی بود آرمین جان
    فقط یک موردی متوجه نشدم در قسمت مزایا به وزن کمتر از 90 گرم اشاره شده و در بررسی نوشته شده وزن 87 گرم که در نوع خود پر وزن هست

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      ممنونم رضا جان،
      در مورد وزن که فقط 87 گرمه، منتها در بخش مزایا 87 گرم رو زیر 90 گرم حساب کردیم که تکرار جملات نباشه. به هر حال 87 کمتر از 90 حساب میشه 😀 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.