بررسی محافظ و چند راهی برق گرین لاین GREEN LINE GLP105D

محافظت از کامپیوتر و قطعات آن چند سطح دارد. سطح اول تهیه یک پاور خوب و استاندارد است. پاور خوب باید مجهز به مدارهای محافظتی متنوع و گسترده باشد، تا از قطعات کامپیوتر، در برابر مشکلات الکتریکی درون مدار، محافظت کند. مثلا اگر در یکی از قطعات اتصالی بوجود آمد و یا رنج درست ولتاژ ریل‌ها بالا و پایین شد، پاور با قطع مدار و خاموشی سیستم از کامپیوتر محافظت کند. سطح دوم محافظت، به خارج از سیستم باز میگردد. جایی که شما باید از خود پاور و مجموعه قطعات دیگر شامل مودم، مانیتور، پرینتر و تجهیزاتی که به برق متصل کرده اید را در برابر نوسانات احتمالی محافظت کنید. در سطح دوم محافظت، راهکار‌های متنوعی را می‌توان در نظر گرفت. خرید یک محافظ برق، استابیلایزر، و یا UPS، درجات مختلف محافظت سطح 2 سیستم را تشکیل می‌دهند و در این میان خرید یک محافظ برق، اقتصادی ترین راهکار محافظت از سیستم در برابر نوسانات احتمالی سیستم برق واحد شماست. محافظ برق، با سنجش ولتاژ ورودی سوکت، در صورت افت و یا افزایش ولتاژ، می‌تواند با قطع مدار از سیستم شما محافظت کند. امروز در اتاق تست سخت افزار، به بررسی محافظ جدید گرین لاین می‌پردازیم. محافظ و چند راهی برق گرین لاین GLP105D یک محصول جدید از شرکت نام آشنای گرین است که چند ماهی است وارد بازار شده و در دسترس همگان قرار دارد. همراه ما باشید در این بررسی.

جعبه و اطلاعات فنی محصول:

جعبه محافظ گرین لاین به رنگ سفید و سبز روشن است. تصویر محافظ به همراه مشخصات مهم آن بر روی جعبه نمایان است.

مشخصات مهم روی جعبه شامل:

  • توان ورودی 10 آمپر
  • مدت زمان تاخیر 60 ثانیه
  • دارای 5 پریز برق خروجی
  • برچسب گارانتی 2 ساله گرین
  • ولتاژ مجاز در رنج 175 تا 250 ولت
  • دارای کلید روشن و خاموش 16 آمپری
  • استفاده از پلاستیک ABS-PC ضد حریق در بدنه
  • حداکثر توان خروجی مورد پشتیبانی 2500 ولت آمپر (1500 وات)
  • مجهز به کابل 2 متری (مدلهای با طول کابل 3 و 5 متر هم موجود است)

البته روی جعبه به چراغ دار بودن کلید روشن و خاموش اشاره شده است که ظاهرا این موضوع در محصول نهایی حذف و یک کلید روشن و خاموش فاقد چراغ جایگزین گردیده است.

مکان استفاده از چند راهی‌ها عموما زیر میز است، جایی که دور از چشم‌ها قرار است سیم‌های در هم پیچیده، کثیف و نامرتب دیده نشوند. بدنه محافظ و چند راهی برق گرین لاین GLP105D کاملا از پلاستیک سفید پوشیده شده است. منتها در بخش روی آن، یک حاشیه مستطیل طلق مشکی رنگ قرار دارد. در این بخش نمایشگر سون سگمنت قرار گرفته است. دکمه روی محافظ برخلاف عکس روی جعبه مشکی است.

استفاده از پلاستیک سفید یخچالی در روزهای اولیه استفاده بسیار جذاب و دلربا است اما، به مانند تمام تجهیزات سفید رنگ، خیلی زود چرک به خود خواهد گرفت. البته گرد و خاک روی بدنه سفید کمتر به چشم می‌آید در عوض لک و چرک زودتر مشخص می‌شود. در تجهیزات مجهز به بدنه مشکی، گرد و خاک بیشتر خود را نمایان می‌کند در عوض چرک و لک کمتر دیده می‌شوند. به هر صورت گرین تصمیم به استفاده از بدنه سفید گرفته است.

شاید اگر من طراح بودم، کل بدنه را مشکی در نظر می‌گرفتم، و به جای آن، بخش طلق را شیری یا قرمز. به جای استفاده از دکمه مشکی هم، یک دکمه مجهز به چراغ قرمز رنگ در نظر می‌گرفتم. اما به هر صورت تیم طراحی گرین ظاهر این دستگاه را بدین صورت سفید و مشکی ساخته است که بیشتر پیروی از طرح کلاسیک یک چند راهی است. بنابراین وجهه دکوری خاصی ندارد.

وجود پنج پریز ارت دار مهمترین خصوصیت ظاهری این چند راهی است. کیفیت پریز‌ها عالی است. ما دوست داشتیم این پریز‌ها به محافظ کودک مجهز می‌بودند. حتی می‌شد برای پریز‌ها درپوش محافظ نیز تعبیه کرد تا مانع تجمیع گرد و خاک و مو در آن شود. وجود درپوش بر روی پریز‌‌های بلا استفاده می‌تواند باعث حفظ تمیزی آنها شود، که البته با توجه به رنج قیمتی محصول، چنین انتظاری نمی‌توان داشت.

در پشت دستگاه، برچسب ضمانت، برچسب پلمپ،  و شش پایه پلاستیکی ضد لغزش قرار دارد که در زیر آنها پیچ‌های بدنه قرار گرفته است. وجود پایه‌های پلاستیکی حرکت جالبی است اما احتمال افتادن آنها زیاد است. تنها انتقاد ما به این بخش، فقدان سوراخ رولپلاک برای نصب دیواری این چند راهی است. بسیاری از کاربران از جمله خودم، به سوراخ‌های نصب رولپلاکی نیازمند هستیم تا چند راهی را به دیواره میز کامپیوتر متصل کنیم تا بدین گونه از تجمع سیم‌ها بر روی زمین جلوگیری شود.

ابعاد این دستگاه 27 در 9 سانتیمتر است، و بلندی ارتفاع آن به 3.7 سانتیمتر می‌رسد. وزن آن 340 گرم است. در لحظه روشن شدن، دستگاه ابتدا ولتاژ ورودی را می‌سنجد سپس با شمارش معکوس پس از 60 ثانیه برق را متصل می‌کند.

وضعیت برق همچنین از طریق سه عدد LED رنگی در بالای نمایشگر مشخص است. کلید روشن و خاموش دستگاه در محل کاملا مناسبی قرار گرفته است و احتمال خاموش کردن اتفاقی آن بسیار کم است. خیلی بیشتر دوست داشتیم اگر که این کلید مجهز به چراغ می‌بود.

طول کابل دستگاه 2 متر است، البته مدلهای 3 و 5 متری آن هم در بازار موجود است. کیفیت دوشاخه و کابل دستگاه از بهترین مواد، با ضخامت عالی ساخته شده است.

تنها انتقادی که می‌توان به نمایشگر داشت، ظرافت اعداد آن است و اگر نمایش پر رنگ تر، نورانی تر، و حروف آن بولد تر بود، جذابیت آن بیشتر می‌شد.

پس از بازکردن دستگاه، نمای کلی داخلی بسیار تمییز و شسته رفته کار شده است. هیچگونه به هم خوردگی، پیچیدگی و سرعت در کار دیده نمیشود.

لحیم کاری‌های پشت کلید با حوصله و به اندازه انجام شده است.

پشت و روی مداری اصلی از کامپوننت‌های مرغوب استفاده شده است.

بررسی و نتیجه گیری:

چند ماهی است که شرکت گرین تولید محافظ برق را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. به عنوان یک شرکت تولید کننده پاور، چه کسی بهتر از گرین می‌تواند تولید کننده محافظ برق باشد؟ با توجه به کیفیتی که از محصولات شرکت گرین سراغ داریم، بدون شک محافظ‌های گرین لاین نیز از بهترین کامپوننت‌ها ساخته شده اند. تردیدی در این مورد نیست.

شرکت گرین تلاش کرده است که حتی الامکان این محصولات با قیمت خوب وارد بازار شوند. برای مثال همین محافظ و چند راهی برق گرین لاین GLP105D در رنج قیمتی 250 هزار تومان به فروش می‌رسد که قابل رقابت با دیگر محصولات معروف بازار در این کلاس است. به همین جهت، شاید بسیاری از انتظاراتی که ما از یک محافظ داریم، در بازه قیمتی 250 هزار تومان نمی‌گنجد. از این رو باید واقع بین بود چرا که اغلب کاربران بیش از این میزان برای محافظ برق سیستم خود هزینه نمی‌کنند. در نهایت، هدف این محصول موفقیت در بازار است و به نظر می‌رسد به این موفقیت خواهد رسید.

اما اگر استفاده از کلید چراغدار، گذاشتن درپوش و یا رنگ زدن تمام مشکی بدنه هزینه بر باشد، وجود سوراخ رولپلاک آنچنان هزینه ای ندارد. همچنین از نظر فنی، فقدان محافظت در برابر دو فاز شدن برق نیز جزو انتقادات ما است. به هر جهت، اغلب محافظ‌ها در همین کلاس هستند و این محافظ نیز، در همین طبقه بندی به رقابت با دیگر برندها می پردازد.

محافظت در برابر عبور ولتاژ بیش و یا کمتر از اندازه استاندارد مهمترین وظیفه این محصول خوش ساخت از گرین است و از پس انجام آن به خوبی بر می‌آید. دوستانی که کامپیوتر دارند، توصیه می‌کنیم حتما از این محافظ استفاده کنند. با توجه به قیمت خوب این محصول نشان ارزش خرید سایت سخت افزار را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • محافظ ولتاژ استاندارد
  • استفاده از متریال ضد حریق
  • مجهز به کلید روشن و خاموش کلی
  • مجهز به پایه‌های لاستیکی ضد لغزش
  • مجهز به نمایشگر نشان دهنده ولتاژ و زمان تاخیر
معایب:
  • کلید روشن و خاموش فاقد چراغ است
  • از نظر طراحی ظاهری می‌توانست زیباتر ساخته شود
  • به عنوان محافظ برق، فاقد محافظت از دو فاز شدن
  • فاقد سوراخ در پشت دستگاه و عدم امکان نصب به دیوار با رولپلاک
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • محافظ و چند راهی برق گرین لاین GLP105D یک گزینه استاندارد و اقتصادی برای محافظت از کامپیوتر نازنین شما است.
8.7امتیاز7.5طراحی ظاهری8.5امکانات8.6کیفیت ساخت9استاندارد فنی10ارزش خرید
امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

33 دیدگاه

  1. Avatar احمدی گفت:

    این که این شما نوع این مقاله را بررسی عنوان کردید باید یک انتقاد دقیق شایسته به شما بکنم جهت افزایش کیفیت کارتان والا دوسال بیشتر گذشته به هر حال این قییل مقالات قدیمی نمیشوند و سالها حل رجوع خواهند بود مانند بنده که الان خواندم.
    و اما نقد بنده اینست که این کار شما بین انباکس و بررسی هست نه بررسی البته همین هم در ایران ندیدم شما پیشتاز هستید،در بررسی یک قطعه مانند این سرج ارستر یا بازدارنده ولتاژ یا به انگلیسی Surge Arester or Surge protector شما باید با کمک اهم متر و اسیلوسکوپ و یک منبع تغذیه ۱۰۰ تا ۳۰۰ ولت این محافظ را به منبع تغذیه وصل نموده و سپس با افزایش و کاهش ولتاژ و همزمان با اتصال خروجی پریز محافظ به دستگاه اهم متر همزمان ولتاژ خروجی محافظ را پایش کنید و ببینید در عمل و زیر بار با کاهش ولتاژ و کاهش آن چه اتفاقی در خروجی خواهد افتاد و ازمایش بعدی رساندن مقدار مصرفی برق با 1500 وات توان نامی هست و ببینید با گرفتن این واتاژ چه اتفاقی برای مدار محافظ میافتد و ایا واقعا تحمل این بار مصرفی را دارد یا خیر و برای چندین ساعت زیر بار باشد و ازمایش بعدی به کمک اسیلوسکوپ هست که هم در زمان حداقل و حداکثر بار چه اتفاقی روی شکل موج سینوسی مد ار میافتد و تاب اوری و ظرفیت حقیقی با ظرفیت اسمی مدار چه تفاوتی دارد و این نکته را هم بد انید که کیفیت مدار و قطعات بسیاری از این به اصطلاح مدارات محافظ به حدی پایین و حداقلی و و حتی ناسالم است که باعث بهم خوردن و نامنظمی در شکل موج سینوسی برق خروجی میشود و باعث تولید اسپایک و ریپل هم میشوند و باید در بررسی ها این موارد توسط ابزار های تست تخصصی ازموده و نشان داده شود صرف باز نمودن هر چند با ارزش است کار شما عنوان بررسی را شایسته نیست در بررسی باید نمونه های خروجی و شکل امواج مدار و حداقل و حداکثر ها سنجیده شوند و در مستندات و نمودارها نشان داده شوند مانند بررسی کارت گرافیک ها و بخصوص بررسی های پاور های پی سی ها که در سامانه های خارجی به وفور میبینیم بررسی این چند راهه محافظ هم باید مانند بررسی یک پاور استاندارد باشد و خیلی تفاوتی نمیکند چون در نهایت همین قطعه به پی سی 100 ملیون تومانی ما متصل میشود اگر درب ورودی مهم است مهمتر قفل درب ورودی است و ایمنی قفل از خود درب ورود ی کمتر نیست!!!!
    با تشکر

    • Avatar آرمین گفت:

      بله همه موارد انتقادی که فرمودین درسته. انشاالله مدیریت کامنت خوب شما رو مشاهده می کنند و تجهیزات لازم را برای آزمایشگاه تهیه می فرمایند.

      در مورد ایمنی البته، من 5 عدد از همین محافظ را تا به امروز برای خودم تهیه کردم. اگر از ایمنی این محافظ مطمئن نبودم نه برای خودم و نه برای هیچ کسی توصیه نمیکردم.

  2. Avatar میثم گفت:

    سلام بین این مدل که براش تحلیل زدید و مدل محافظ ولتاژ گرین لاین GLP301 EVO

    که هم قیمت هم هستند کدوم ب ای کامپیتر مناسب تر میدونید

    و اینکه من میخوام محافظ گرین به یک محافظ دیگه که اون به برق وصله… متصل کنم

    این محافظ در محافظ بودن اشکالی نداره؟

  3. Avatar علیرضا گفت:

    بین ups ، محافظ و استابلیزر کدومشون به شکل کاملا کافی وسایل رو از تمام اتفاقات محتمل محافظت میکنن؟
    به عبارت دیگه اگر بخوام با مینیموم هزینه ممکن قطعات رو در امنیت نگه دارم پیشنهاد شما چه دستگاهی هست و چه مدلی؟

    • Avatar آرمین گفت:

      بستگی به وضعیت برق شما داره. در حالت عادی، اگر برق منطقه شما نوسان نداره، واحد شما نوسان خاصی نداره (باید چک کنید ولتاژ در طول روز چه حدودیه)، اونوقت یک محافظ مثل همین مدل گرین برای سیستم کافیه.

      اما اگر منطقه شما یا واحد شما برقش دائم نوسان داره، هی بالا و پایین میشه، میاد زیر 200 برمیگرده بالا، اونوقت یک استابیلایزر برای سیستم باید تهیه کنید.

      حالا اگر اطلاعات حساسی روی سیستم دارید که با رفتن برق ممکنه از بین بره، و نیاز دارید سیستم در زمان نوسان و خاموشی، حتما خاموش بشه باید UPS تهیه کنید.

  4. Avatar متین گفت:

    دوفازی شدن حقیقتش اسیب به فقط موتور های تک فاز میرسونه و محافظی واسه این کار وجود نداره و این مشکل ماله خانه های تازه ساخت و مشکلیه که دیگه اکثرا پیش نمیاد
    بعد من خودم یبار محافظ خونمون خراب شد کنجکاو شدم مدارش رو نقششو کشیدم بعد من
    دانشگاه میرفتم تمام این چیزاشو قشنگ یاد گرفته بودم
    کلا مدارشو تو بازار با ۱۰ هزارتومن میشه جمع کرد
    حتی اون ic که میبینید بزرگترشو میشه استفاده کرد و یک نو امپلی فایر هستش 16 پایه
    دوتا خازن داره یکیش پر میشه برای زمان قطع و وصل اون یکی هم برای تغذیه قبل ic هست
    چندتا دیود زنر هم برای ورود ولتاژ خواسته شده به ic یعنی ۲۵۰ رفت بالا زنر قطع میکنه جریان رو
    زیر ۱۸۰ اومد هم قطع میکنه و ولتاژ رو میشکونه
    چهار تا دیود هم واسه صاف کردن ولتاژ متناوب به مستقیم استفاده میشه
    یه خازن برای صافی و یدونه هم سرامیکی با یه مقاومت بزرگ با چند تا مقاومت دیگه با ۲ الی ۳ تا ترازیستور ۳ پایه npn
    اکثر محافظا یا ۱۲ ولتن یا ۲۴ ولت نوع رلشون و ۲۴ ولتیا برای امپراژ بالا استفاده میشن
    نمایشگر ولتاژ هم باشه نباشه مهم نیست با ۳۰ هزارتومن میشه ماژول کاملش رو گرفت از پاساژ امجد و درواقع قیمتی که گفته دوبرابر چیزی که هستش و اکثرا محافظ برقای الان قیمتاشون پرته ولی چرا یه سراهی خوب رو به یه محافظ دیواری کوچیک وصل نکنیم هم ارزون تره هم اگه مدارش خراب شه شما نمیای کامل بندازی دور اون محافظ رو بعد ارزون تر درمیاد اکثرشونم
    تا ۱۵ امپر برق میتونن تحمل کنن.

    • Avatar آرمین گفت:

      آقا متین عزیز،

      سال 93 به دلیل خرابی سیم ترانس، منطقه ما دو فاز شد. آسیبی که فقط به مجتمع 30 واحدی ما رسید، شامل سوختن همه ی 105 لامپ نصب شده در راهرو ها، سوختن 14 تلویزیون، 7 دستگاه یخچال، تمام لامپ ها و چراغ واحد های که در اون لحظه ساعت 7 صبح روشن بودند، و تمام تجهیزاتی که بدون محافظ به برق متصل بودند در جا سوختند. پاور یکی از دو کامپیوتر من هم درون کیس آتش گرفت. بنابراین دو فاز شدن = نابودی تمامی وسایل الکترونیکی متصل به برق، نه فقط آسیب به موتور تک فاز. مدت 45 دقیقه دو فاز شدن طول کشید و خوشبختانه محافظ هایی که داشتیم با قطع برق از آسیب به بقیه دستگاه ها جلوگیری کردند.

      اگرچه اداره برق با توجه به حجم شکایات همه خسارت ها رو پرداخت کرد، اما دوندگی ها و دردسر های زیادی به همراه داشت.

      • Avatar ستار گفت:

        سلام آقا آرمین خسته نباشید ببخشید منظورتون از 2فاز شدن اینه که از سیم نول هم یک فاز برق رد بشه؟
        و اینکه برای محافظت از 2فاز شدن میشه محبت کنین یه محافظ ارزون پیشنهاد بدین

        • Avatar آرمین گفت:

          سلام

          اگر سیم وسط ترانس توزیع برق شبکه اصلی به هر دلیلی قطع بشه (دزدی یا هر عامل دیگه ای) نول برگشتی تمام خانه ها تبدیل به فاز و ولتاژ خروجی به 380 ولت میرسه. محافظ باید جلوی این جریان رو بگیره در حالت عادی. ولی گاهی عمل نمیکنه. این موضوع محافظت در برابر دو فاز شدن باید در مشخصات محصول نوشته شده باشه، در غیر این صورت و عنوان نشدن این موضوع باید تصور کرد چنین محافظتی وجود نداره. در میان محصولات داخل بازار من مدلی ندیدم که چنین محافظتی رو در خصوصیاتش عنوان کرده باشه. حدود هفت هشت سال پیش یه شرکتی محافظ هاش در برابر دو فاز شدن محافظت میکردند که ورشکست شد.

          بنابراین فعلا گزینه ای که خودم بشناسم رو ندارم و من هم به ناچار در حال حاضر از همین محافظ هایی استفاده میکنم که چنین محافظتی ندارند.

        • Avatar شایان گفت:

          اقا ارمین ببخشید من بین این و محافظ برق سارا موندم کدوم رو بگیرم؟

    • Avatar حسن گفت:

      اون آی سی یه نو آمپلی فایر نیست بلکه یه نوع میکروکنترلر هست

  5. Avatar Marko گفت:

    داداش چقدر از گرین پول گرفتید، گرین دیگه اون کیفیت قبل رو نداره بعدش هم 250 قیمت خوبه،دمت گرم تبلیغ خوبی بود ولی مردم گوششون دراز نیست

    • Avatar آرمین گفت:

      داداش ما هم اعتبارمو از سر چهار راه گیر نیاوردیم که جنس بدون کیفیت رو براش بررسی بنویسیم. قطعا اگر پس از بررسی، کالایی ارزش خرید نداشته باشد، عینا در بررسی صادقانه عنوان خواهد شد. و اگر توصیه به خرید کالایی می کنیم، مطمئن باشید اعتقاد شخصی ما بر این بوده که محصول ارزش خرید را دارد.

      برای شما هم 2 حالت داره، یا به رسانه ای که بهش مراجعه می کنید اعتماد دارید، یا ندارید، اگر دارید، پس اگر محصولی رو قضاوت می کنه معتبره، و اگر اعتماد ندارید، بی جهت با اتهام زنی وقت خودتون و مارو نگیرید.

  6. Avatar بهزاد گفت:

    عالی بود نقد و بررسی کاملتون

  7. Avatar rezaaad گفت:

    محافظ داخلی نداره با توجه با قیمتش !

    • Avatar حسن گفت:

      محافظ داخلی یعنی چی؟
      سه مدل دستگاه مراقب (محافظ)برق ورودی به وسایل برقی حساس هستن
      1- ساده ترین و ارزونترینش همینایی که الکتریکی ها و مردم کوچه بازار بهش میگن محافظ مثلا 6 خانه و کارش اینه که اگه ولتاژ ورودی برق شهر کمتر از 170 و بیشتر از حدود 260 شد برق خروجی خودش رو موقتا قطع کنه همین
      2- مدل خیلی پیچیده تر و خیلی گرونتر اسمش استابلایزره که علاوه بر نویز و پازیت گیری برق ورودی کار مهم دیگه اش تثبیت برق خروجی هست یعنی اگه برق ورودی 170 تا260 ولت باشه در خروجی روی 220ولت تثبیت میمونه (قدیما ترانس اینکارو میکرد)
      3- مدل بازم گرونتر و پیچیده تر اسمش یو پی اس هست کارش تمام کارای استابلایزر رو انجام میده هیچ حتی برق هم میره بازم تا وقتی باتری انرژی داره بازم برق خروجی 220 ولت بهت میده
      تمام

      • Avatar rezaaad گفت:

        یعنی دور اون اهن های چند راهی کشیده شده از داخل پلاستیک های مقاوم کشیده میشه که همین جوری باز نباشند
        و اینکه چه ربطی به استبلایزر و ups داشت !

    • Avatar آرمین گفت:

      اگر منظور شما محافظ کودکه، خیر، محافظ کودک نداره.

  8. Avatar پیمان گفت:

    ممنون برای بررسی اقای ابیشی ولی مثل این که واقعا این نمونه که به دستتون رسیده یا تقلبی یا اصلی چون من داخل بازاری نمونه همین محافظ رو دیدم که کیلد روشن خاموشش چراغ داشت و قرمز بود خخخخخخ (:(:(:(:
    خدا بخیر کنه

    • Avatar آرمین گفت:

      من در دیجی کالا دیدم در پاسخ به سوالی عنوان کرده بودند که این محصول با هر دو کلید تولید شده، اما، طی استعلامی که خودم از شرکت گرین کردم، به من گفته شد که به دلیل وجود نمایشگر سونسگمنت، نیازی به کلید چراغ دار نبوده و این کلید از محصول حذف شده. قاعدتا این بدین معناست که در محصولاتی که در حال حاضر تولید می شوند، به مانند مدل بررسی شده کلیدش فاقد چراغه و مدلهایی که چراغ دارند، محصولات تولید سری اول هستند.

      در مورد تقلبی یا اصل بودن در کامنت دیگری عرض کردم، محصول ساخت ایران است و تقلبی ندارد. ضمنا این کالا به صورت مستقیم، آکبند و پلمپ، به دست ما رسید.

  9. Avatar محمد گفت:

    دو سه مورد گفته با عکس جعبه تفاوت داره! جعبه خودش یکی از راه راه های تشخیص جنس اصلی بود

    • Avatar آرمین گفت:

      آقا محمد عزیز، جنس اصلی و تقلبی برای زمانیه که مثلا کالایی ساخت آمریکاست، چین میاد از روش اسکی میره تقلبی اش رو وارد بازار میکنه. اما کالایی که در ایران تولید شده این حرفها رو نداره. مهمترین تفاوت تصویر روی جعبه با کالا دکمه روشن و خاموشه که جزو نقد های من به این دستگاه بوده. ظاهرا به علت وجود نمایشگر، کلید با چراغ حذف شده. البته اینم بگم کلید های چراغ دار عموما پس از پنج سال شروع به پر پر زدن و بازی کردن می کنند که اگرچه از نظر ظاهری زیباترند، اما از نظر فنی همین کلید های بدون چراغ عملکرد و دوام مطمئن تری دارند.

      • Avatar محمد گفت:

        اره درست می‌فرماید، امیدوارم بخاطر مشکلات واردات قطعات از کیفیت محصولاتشان کم نشده باشد، قبلا خیلی خوب بودن
        این عدم مطابقت جعبه با محصول نشان دهنده اصل ایرانی بودنه!

  10. Avatar محمدمهدی حمزه گفت:

    به این میشه گفت یه تبلیغ حرفه ای و درست حسابی
    دمتون گرم

    • Avatar آرمین گفت:

      تبلیغ یا بررسی؟

      • Avatar محمدمهدی حمزه گفت:

        جفتش

        • Avatar آرمین گفت:

          آفا محمد مهدی عزیز،

          جفتش نمیشه، یک مطلب یا تبلیغه یا بررسی، جفتش با هم نمیشه.
          در تبلیغ فقط تعریف هست و هیچ بحث فنی وجود نداره. در تبلیغ ما با اول شخص مبلغ روبه رو هستیم که میاد صرفا تعریف و به به و چه چه میکنه و هیچ نقد و قضاوتی وجود نداره.
          اما در بررسی صرفا بحث فنی هست و اگر نقد و یا حتی تعریفی صورت می پذیره، نه برای تبلیغ، بلکه از دید شخص ثالث و بی طرف با هدف قضاوت صورت میگیره.
          اینکه شما پای یک بررسی میایید اسم تبلیغ رو مینویسید، از صد تا فحش بدتره، یعنی شما به من فحش میدادین خیلی بهتر از این بود که بیایین پایین مطلبی که از دیدگاه فنی نوشته شده و قضاوتی صورت گرفته، اسم تبلیغات بگذارید.

          برای همین جفتش نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.