بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

در ادامه بررسی مودمهای برند نتربیت، امروز همراه شما دوستان هستیم تا دومین مودم از این برند را خدمت شما دوستان عزیز بررسی کنیم. این مودم که از طرف شرکت محترم آونگ در اختیار ما قرار گرفته است. مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل ND-4230NU یک مودم ای دی اس ال در کلاس اقتصادی است که برای مصارف خانگی تولید و عرضه شده است. این مودم از نظر ظاهری بسیار شبیه مودم Tenda D301 است که اتفاقا در بازار ایران نیز موجود است و در واقع این مودم تحت لیسانس در ایران توسط کارخانه جات آونگ تولید و عرضه می‌شود.

مشخصات فنی:

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

مودم ND-4230NU نتربیت در کلاس Wireless N طبقه بندی می‌شود که دو آنتن دارد و سرعت آن به 300Mbps می‌رسد. این مودم از تنظیمات امنیتی بی سیم WPA2-PSK پشتیبانی می‌کند و برای یک منزل یا محل کار با مسافت 80 تا 90 متر مربع، پوشش مناسبی دارد. ورودی‌های LAN این مودم از نوع یک گیگابیتی نیست و صرفا 10/100 است. البته با توجه به اینکه مودم در کلاس پایه عرضه شده، انتظار زیادی نمی‌توان داشت. این مودم با ضمانت 3 ساله آونگ در ایران عرضه می‌شود. از جمله امکانات این مودم می‌توان به مجهز بودن آن به درگاه USB 2.0 اشاره کرد که می‌تواند انواع فلش مموری متصل به خود را بر روی شبکه Share کند.

جعبه گشایی:

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

جعبه مودم مشکی است و تصویری از مودم سفید رنگ به همراه مشخصات اصلی بر روی آن خود نمایی می‌کند. از جمله مهمترین خصوصیاتی که بر روی جعبه آمده است می‌توان به وجود 4 خط LAN، پشتیبانی از IPTV، مجهز بودن به آنتن‌ها 5dBi، استفاده از سیستم WPS، و سرعت 300Mbps برای اتصال بی سیم اشاره کرد. در پشت جعبه، اطلاعات بیشتری از دستگاه و همچنین اهمیت استفاده از استاندارد N وایرلس و نحوه اتصال دستگاه‌های مختلف به مودم اشاره شده است. کلمه “Made in Iran” به انگلیسی در پشت جعبه نمایان است.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

اقلام داخل جعبه شامل دستگاه مودم، یک کابل LAN، یک آداپتور، اسپلیتر تلفن، سیم تلفن، و دفترچه‌های راهنما می‌شود.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

مودم ND-4230NU نتربیت هم برای استفاده به شکل رومیزی طراحی شده است و هم برای استفاده بر روی دیوار. بدنه مودم تمام سفید است که در صورت نصب بر روی دیوار نمایی زیبا خواهد داشت. سطح روی مودم پلاستیکی و براق است و ممکن است چرک شود، بنابراین خیلی باید مراقب آن بود و برای تمییز کردن آن از پارچه لطیف استفاده کرد.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

یک ردیف چراغ LED در بخش پایین مودم قرار دارند که وضعیت‌های مختلف مانند اتصال به اینترنت، ارتباط بی سیم، و وضعیت شبکه بی سیم را نشان می‌دهد.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

آنتن‌های مودم محکم و ضخیم هستند و در جای خود می‌توان آنها را حرکت داد. البته از نوع جدا شونده نیستند ولیکن به شکل زیبایی طراحی شده اند.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

در پشت مودم سه دکمه ی پاور اصلی، روشن و خاموش کردن Wi-Fi و دکمه ی اتصال سریع WPS قرار دارند. مجموع 4 خروجی LAN را می‌توان به این دستگاه متصل کرد، با این توضیح که خروجی چهارم می‌تواند به عنوان ورودی WAN نیز استفاده کرد و مثلا اگر شما مودم دیگری فرضا مودم 4G داشته باشید، با اتصال کابل LAN ورودی اینترنت به این پورت WAN، می‌توانید از مودم ND-4230NU نتربیت به عنوان روتر و سوییچ شبکه هم استفاده کنید.

تنظیمات و ست آپ مودم:

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

ست آپ مودم ND-4230NU نتربیت بسیار ساده است و با ورود به آدرس تنظیمات دیفالت مودم در ظرف چند دقیقه انجام می‌شود. این مودم را به راحتی می‌توانید با اتصال به کامپیوتر از طریق Wi-Fi باز و یا اتصال LAN و تایپ آدرس 192.168.1.1 در مرورگر اینترنتی، تنظیم کنید. تنظیم بخش Wireless هم به سادگی قابل انجام است و تقریبا هر کاربری با اطلاعات اولیه از شبکه بیسیم می‌تواند به راحتی مودم را با رمزگذاری WPA2 و استاندارد N تنظیم کند. از نظر ظاهری رابط کاربری (اینترفیس) مودم کاملا شبیه رابط کاربری Tenda D301 است و اگر با مودمهای Tenda کار کرده باشید، به سادگی می‌توانید این مودم را نیز تنظیم کنید.

بررسی سخت افزاری:

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

مودم ND-4230NU نتربیت از همان پیکر بندی موفقی استفاده می‌کند که در مدلهایی مانند Tenda D301 و یا حتی TP-Link TD-W8960N استفاده شده است. چیپ‌های Broadcom بخش اعظم مدیریت دستگاه را بر عهده دارند و چیپ اصلی دستگاه BCM6318KMML ساخت شرکت برادکام است.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

تمامی‌قطعات و دیود‌ها به طور سیستمی‌‌و با دستگاه‌های پیشرفته در کارخانه جات آونگ در ایران بر  روی به مدار چاپی نصب و به شکل مکانیزه لحیم کاری شده اند.

بررسی مودم روتر نتربیت مدل NETERBIT ND-4230NU

تصویر فوق پیکربندی داخلی مودم Tenda D30X را نشان می‌دهد که تقریبا ساختاری مشابه مودم ND-4230NU نتربیت دارد.

بررسی کارایی و نتیجه گیری:

این دومین مودم ADSL شرکت نتربیت است که آن را بررسی کرده ایم و بواقع آن را محصولی خوب و خوش ساخت یافتیم. همه دنبال مودم‌های مجهز به چیپ برادکام هستند و خوب یکی از همین مدلها مودم ND-4230NU نتربیت است که الحمدالله در همین ایران خودمان به لطف شرکت آونگ تولید و ساخته می‌شود. از هر لحاظ این مودم را به کلیه کاربران خانگی پیشنهاد می‌کنیم. ما ساعت‌ها با این مودم به بازی آنلاین CSGO پرداختیم و هیچ مشکل، لگ، و یا تاخیری از بابا کیفیت اینترنت مشاهده نکردیم.

مودمهایی در این کلاس کاربری برای خانه‌هایی با مساحت زیر 100 متر مناسب هستند و ما نیز بدون مشکل از ارتباط Wi-Fi آن استفاده کردیم.

خوشبختانه مودم ND-4230NU نتربیت مجهز به اتصال USB 2.0 است می‌توان از آن برای به اشتراک گذاری فلش USB در شبکه استفاده کرد. تنها انتقادی که می‌توان به آن وارد دانست، فقدان پشتیبانی از سرویس‌های شبکه خصوصی مجازی و فقدان درگاه‌های LAN گیگابیتی دانست. البته اغلب مودمها در سطح پایه، فاقد این امکانات هستند و نمی‌توان به نتربیت خرده گرفت

برای تست مودم ND-4230NU نتربیت در یک دفتر بزرگ 90 متری با تست Wi-Fi، با فاصله 30 متری و یک دیوار در وسط به سرعت 21Mbps بر روی باند 2.4 گیگاهرتز رسیدیم. حداکثر سرعت ارتباط LAN نیز به کمتر از 90Mbps با کابل 5 متری بدست آمد که قابل قبول است.

از نظر قیمتی مودم ND-4230NU نتربیت با حدود قیمت 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که تقریبا مشابه قیمت رقیب خود از برند Tenda است. خوشبختانه گارانتی سه ساله آونگ نیز این مودم را ضمانت می‌کند.

مودم ND-4230NU نتربیت یک دستگاه قابل اعتماد برای مدیریت شبکه ی داخلی اینترنت خانگی و یا یک دفتر کوچک اداری است. این دستگاه با پوشش خوب اینترنت می‌تواند پاسخ گوی تمام نیاز‌های یک خانواده باشد.

مزایا:
  • اینترنت بدون دردسر
  • طراحی شیک و جذاب
  • قابل نصب بر روی دیوار
  • مجهز به دو آنتن قوی 5dBi
  • استفاده از چیپ‌های برادکام
  • امکان Share کردن فلش USB
  • تنظیم و ست آپ آسان و سریع
  • سرویس کیفیت خدمات (QoS)
  • استاندارد بی سیم Wireless N 300Mbps
معایب:
  • اتصالات LAN از نوع گیگابیتی نیست
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • یک مودم خوب برای استفاده روز مره خانواده
8.2امتیاز8.5پرفورمنس8.5رابط کاربری7.5امکانات شبکه8کیفیت ساخت8سیستم بی سیم8.5طراحی ظاهری8.5ارزش خرید

امتیاز: 3.3 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...

21 دیدگاه

  1. Avatar الیار گفت:

    من همیشه قطع بودم یبار مودم عوض کردم دی لینک وصل کردم وصل شدم
    نتربیت کلا مشکل داره الکی نخرید اگه با پول مشکل دارید مثله من بخرید 😂

  2. Avatar حامد گفت:

    مودم نتربیت خریدم اما بعد از چند ساعت که استفاده میکنم چراغ قرمزش روشن میشه و اینترنت قطع میشه .علتش چی میتونه باشه. به شرکت مخابرات زنگ زدم گفتن مشکل از مودم هست

    • Avatar آرمین گفت:

      معمولا نویز خط باعث قطعی میشه. با شرکت گارانتی صحبت کنید ببینید نظر اونها چیه.

  3. Avatar سحر گفت:

    سلام وقت بخیر من مودم نتربیت خریدم که اصلا دفترچه راهنما نداشت و اینترنت از مخابرات به شدت سرعت پایین داره چطور میتونم با تنظیمات مودم سرعتش رو بیشتر کنم ؟؟؟

  4. Avatar دوست گفت:

    سلام
    دلیل اینکه چراغ دوم که شبیه خورشید هس چشمک زن هست چیه

  5. Avatar حمید گفت:

    سلام مودم من نتربیت هست و اینترنتم مخابرات.هرچند دقیقه همش اینترنت قطع و وصل میشه و هنگام قطع شدن چراغی که شبیه کره جهان هست خاموش میشه.دلیلش آیا از مودم هست؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      اون چراغ کره زمین همون اینترنته وقتی خاموش میشه یعنی نت قطع میشه. باید از بخش فنی بخواین براتون بررسی کنند. عموما نویز بالای خط باعث این مشکل میشه.

    • Avatar رضا گفت:

      سلام. این مدل فلش مموری رو تا چه حجمی ساپورت میکنه؟ فایروالش اپگرید میشه؟

  6. Avatar افق گفت:

    سلام
    من یک ماه هست این مودم رو خریدم، مودم قبلی ام تی پی لینک بود که چون فرسوده شده بود عوضش کردم.اولش خیلی مردد بودم که باز تی پی لینک بگیرم یا به نتربیت به عنوان یک محصول ایرانی اعتماد کنم و خدا رو شکر 24/7 داره کار می‌کنه بدون مشکل دست خوش خدمت سازندگان محترم این مودم . فقط سه سوال برام پیش اومده که اگر ادمین محترم جواب بدن ممنون میشم. اول اینکه آیا لازمه که مودم رو هر از گاهی خاموش کنم؟ دوم اینکه آیا نواسانات برق روی عمر مودم اثر می ذاره؟ و سوم وقتی که کانال خلوت رو برای مودم پیدا کردم چطور میتونم در تنظیمات مودم اون کانال رو اعمال و ذخیره کنم.
    سپاسگزارم

  7. Avatar مصطفی گفت:

    سلام توی دفترچه راهنمای مودم قسمت چراغ هاش اون چراغی که علامت یا لوگوی (تنظیمات) رو داره که کارش نشون دادن کارکرد مودم هست (نرمال بودن یا نرمال نبود) توی دفترچه نوشته که اگه خاموش و روشن بشه
    بیعنی خوب کار نمیکنه و اگه چشمک یعمیدخوب کار میکنه
    حالا مال من خاموش روشن میشه یعنی چشمک سریع نمیزنه ولی سرعت خوبی داره این مشکل چرا اینجوریه چرا طبق دفترچه راهنما کار نمیکنه ؟
    مشکل این چشمک رو چجوری حل کنم ؟

  8. Avatar jam گفت:

    با عرض سلام. در مورد روشن بودن دائمی یا طولانی بودن مودم adsl اشکالی هست یا نگرانی نداشته باشیم؟
    من خودم روی چیپ اصلی مودم هیت سینک اضافه کردم و روزی یکبار خاموش میکنم ولی بعضیا دائم روشن میذارنش ایرادی نداره؟

  9. Avatar یوسف گفت:

    سلام من تو وصل شودن به مخابرات مشل دارم پیغام از طرف مخابرات ناشناش
    کسی می تونه راه حل بده ممنون

  10. Avatar علیرضا گفت:

    من از پورت usb نمیتونم استفاده کنم ممکنه کامل راهنمایی کنید

  11. Avatar نوید موسیوند گفت:

    سلام خدمت شما

    من برای خونه با متراژ حدود 110 متر و مصرف خونگی بین این مدل و مدل نتنزا 2740 گیر کردم که کدوم رو انتخاب کنم حالا میخواستم ببینم که شما کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      چیپ این مدل بهتره، ولی از نظر برد وایرلس فرقی نمیکنند. برای خونه 110 متری پیشنهادم خرید مودمی است که حداقل 3 آنتن 5 دسی بلی داشته باشد.

  12. Avatar بابک گفت:

    سلام روزتون بخیر و خدا قوت
    به نظرتون این مدل برای کارکرد ۲۴ ساعته خوبه یا مدل نتنزا ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.