بررسی هدست بلوتوثی گیمینگ کورسیر Corsair HS70 Bluetooth

مقدمه: آیا می‌شود به هنگام بازی با PC یا کنسول، صدای پای حریف را گرفت، و همزمان از طریق موبایل با هم تیمی‌های خود در دیسکورد برای پیروزی هماهنگ کرد؟ کورسیر راهکار خاصی برای حل این مشکل دارد، به همین دلیل امروز به سراغ بررسی هدست بلوتوثی گیمینگ کورسیر Corsair HS70 Bluetooth می رویم.

حدود 2 سال پیش، شرکت کورسیر یک هدست همه کاره و چند وجهی را به نام HS70 Wired Gaming Headset with Bluetooth وارد بازار کرد. آنچنان که از اسمش مشخص است، این هدست سیمی ‌همراه با بلوتوث است. بدین معنا که می‌تواند در لحظه هم از طریق سیم و هم از طریق بلوتوث به دو دستگاه متصل شود.

آیا می‌توان به صورت فقط سیمی ‌و یا بی سیم فقط به صورت بلوتوثی از آن استفاده کرد؟ آری، کورسیر امکان استفاده از این هدست را به هر طریقی که فکرش را بکنید فراهم کرده است. جک 3.5 میلیمتری هندزفری (کومبو)، اتصال USB، و اتصال بلوتوث، سه طریقی است که کاربر می‌تواند این هدست را به کمک آنها راه اندازی کند.

در هدست HS70 Bluetooth کورسیر از جنگولک بازی RGB خبری نیست. در عوض کورسیر به فکر عاشقان موسیقی بوده است و تا دلتان بخواهد از بیس قوی در درایور‌های 50 میلیمتری هدست گیمینگ کورسیر HS70 بهره گرفته است.

بیشتر از این شما را در مقدمه معطل نمی‌کنیم، بریم به سراغ این بررسی.

بررسی هدست بلوتوثی گیمینگ کورسیر Corsair HS70 Bluetooth

مشخصات فنی هدست بلوتوثی گیمینگ HS70BT کورسیر اغوا کننده است! سازگاری با تمام دستگاه‌ها، شامل موبایل، کنسول پلی استیشن PS4/PS5، نینتندو، و ایکس باکس Xbox 1, X, S.

دوام باطری 30 ساعته، امکان استفاده از هدست به صورت همزمان سیمی ‌و بلوتوثی با دو دستگاه، میکروفون مجهز به نویز کنسل، میکروفون جدا شونده، درایور‌های قدرتمند نئودیمیومی، امپدانس 32 اهمی، حساسیت 109dB، و پشتیبانی از رنج فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلو هرتز از جمله خصوصیات فنی این هدست است.

بسته بندی و اقلام همراه:

جعبه هدست به رنگ زرد قناری است. تصویر هدست HS70 بر روی آن نقش بسته است. از جمله مشخصه‌های مهم هدست که بر روی جعبه آن اشاره شده سازگاری با انواد دستگاه‌ها، و گواهی شده توسط Discord است.

برچسب گارانتی شرکت الماس رایان ایرانیان نیز بر روی جعبه چسبانده شده است. دقت کنید محصولات گارانتی شده توسط الماس رایان ایرانیان را حتما با این برچسب هولوگرام باید خریداری کنید.

در پشت جعبه اطلاعات تکمیلی هدست به صورت خیلی ریز در دسترس قرار گرفته است.

در حاشیه یک سمت جعبه، شعار Never miss a beat به زیبایی کار شده است.

و در سمت دیگر تصویر هدست نمایان است. نکته جالبی ‌که باید به آن اشاره کرد، ذکر نام و مدل دستگاه در هر 4 سمت جعبه است.

پس از بازکردن جعبه، هدست و لوازم در بسته بندی مناسب کنار هم قرار دارند. کورسیر هیچ کیف محافظی را همراه هدست ارائه نکرده است، که البته با توجه به کلاس اقتصادی هدست دور از انتظار نبود.

تجهیزات همراه، شامل میکروفون، ابر محافظ، دو عدد کابل، یکی USB Type C برای شارژ و دیگری TRRS برای اتصال به دستگاه‌هایی که از جک 3.5 میلیمتری کمبو هندزفری پشتیبانی میکنند. کابل‌ها فوق العاده با کیفیت و همه اسلیو شده هستند.

کیفیت ساخت هدست فوق العاده است. من هدست‌های اقتصادی زیادی را دیدم که بوی بد پلاستیک می‌دادن، اما این هدست کورسیر هیچ بویی ندارد و کاملا مشخص است که متریال به کار رفته در آن از پلاستیک مرغوب و درجه 1 ساخته شده است.

با دست گرفتن هدست حس Premium بودن کالا به شما منتقل می‌شود. با 675 گرم وزن، هدست سبکی به شمار نمی رود اما زیاد سنگین هم نیست. وزن آن به دلیل آنست که ساختار فلزی دارد تا دوامش به هنگام استفاده طولانی مدت تضمین شود.

پشت کاپهای هدست حالت Mesh دارد که در وسط آن نشان بادبانهای کورسیر نصب شده است.

سایز سر هدست قابل تنظیم است. تضاد یک تریم زرد رنگ در این بخش به جذابیت بیشتر هدست کمک کرده است.

گوشی‌های چپ و راست از سمت درون نامگذاری شده اند.

نام زیبای کورسیر بر روی هدبند چرمی ‌با فونت سفید نوشته شده است.

بالشتک هدبند بسیار نرم است و جنس رویه هدبند از چرم ضد تعریق و ضد حساسیت ساخته شده است.

جنس کاپها هم به همین شکل از الیاف چرم مصنوعی ساخته شده است. این چرم نیز از نوع ضد تعریق و ضد حساسیت است. در صورت خرابی کاپها، نگران نباشید چون قابل تعویض هستند، البته به شرطی که کاپ مناسب در بازار یافت شود.

راکر ولوم، دکمه میوت و اتصالات ورود و خروجی هدست در زیر گوشی سمت چپ قرار دارد.

دکمه روشن و خاموش هدست بر روی گوشی سمت راست قرار دارد. طراحان هدست، تریم‌های براق صیقلی مشکی را در حد فاصل قاب کاپ با بالشتک‌های چرمی ‌به کار برده اند تا نمای زیبای تری را به هدست بدهند.

هدست گیمینگ HS70 BT کورسیر مجهز به یک میکروفون جدا شونده است که به این بخش از گوشی سمت چپ، وصل می‌شود.

جایگاه اتصال با یک روکش پلاستیکی پوشانده شده است و به هنگام اتصال می‌توان آن را جدا کرد.

طول استند میکروفون کاملا اندازه است و کیفیت ساخت خیلی خوبی دارد.

امکانات تنظیم و خروجی‌های هدست در تصویر فوق شرح داده شده اند.

برای اتصال شما می‌توانید از رابط جک 3.5 میلیمتری هندزفری استفاده کنید و هدست را به گوشی موبایل، لپتاپ، و یا کنسول متصل کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از  اتصال USB Type C، ضمن شارژ دستگاه آن را به کامپیوتر متصل کنید و از خروجی 24 بیتی با کیفیت صدای کامپیوتر لذت ببرید.

به هنگام شارژ چراغ قرمز کنار دکمه پاور روشن باقی می‌ماند و پس از اتمام شارژ خاموش می‌شود.

راه دیگر اتصال از طریق بلوتوث است، می‌توانید هدست را با نگه داشتن 5 ثانیه ای دکمه پاور آن را به حالت Pairing Mode برده و دستگاه خود را به آن متصل کنید.

برای پاسخگویی و یا رد تماس‌ها، می‌توانید از دکمه پاور استفاده کنید.

تنظیمات مرتبط با بلوتوث در تصویر فوق از دفترچه راهنمای هدست آمده است.

نرم افزار Corsair iCue:

شرکت کورسیر برای استفاده از پروفایل‌های اکولایزر و یا تغییرات صوتی نرم افزار iCue را به همراه این هدست ارائه کرده است. شما می‌توانید تنظیمات EQ مورد علاقه خود را از طریق این نرم افزار بر روی هدست اعمال کنید.

بررسی و نتیجه گیری:

هدست بلوتوثی گیمینگ کورسیر Corsair HS70 Bluetooth مجهز به درایور‌های 50 میلیمتری با کیفیت نئودیمیومی ‌است. صدای خروجی قدرتمند و تا جای ممکن آکوستیک دارد.

وقتی هدست را بر روی سر خود قرار می‌دهید، حتی در سکوت تقریبا بیش از 80 درصد از صدای محیط حذف می‌شود. به گونه ای که اگر مثلا به صدای موسیقی و یا فیلم گوش دهید و همزمان بالای سر شیر آب بروید، صدای شر شر آب را نخواهید شنید.

بنابراین عملکرد هدست برای حذف صدای محیط قابل توجه و مناسب است.

بالشتک‌های کاپ بسیار نرم هستند و استفاده از آن برای نگارنده که به الیاف مصنوعی حساسیت دارم، اصلا آزار دهنده نبود. مشخص است کورسیر به استفاده از الیاف مرغوب توجه خاص داشته است.

وزن هدست اصلا آزار دهنده نیست، و در استفاده طولانی مدت از آن دچار خستگی نخواهید شد.

تنها نکته ای انتقادی که می‌توان داشت، محفظه بسته کاپ‌ها است، که باعث حبس هوا در گوش خواهد شد. گرمای هوای حبس شده در گوش پس از 1 ساعت استفاده مداوم از هدست کم کم حس می‌شود. خود کورسیر نیز به این موضوع اشراف داشته است و توصیه کرده هر از گاهی هدست را درآورید و به گوشهای خود استراحت دهید.

در مورد کار با موبایل، عملکرد هدست چه در حالت بلوتوثی و چه در حالت سیمی، رضایت بخش بود. صدای بازی‌های موبایل با کمترین تاخیر در حالت بلوتوثی می‌رسید و در حالت سیمی ‌هم کیفیت صدای پخش شده، کاملا دلچسب و واقعی بود.

اما قدرت واقعی این هدست، زمانی خود را نشان می‌دهد که آن را با USB Type C به کامپیوتر وصل کنید. صدای 24 بیتی با رنج وسیع و پر توان از طریق USB به گوش می‌رسد.

برای بازی های اول شخص آنلاین گروهی مانند CSGO، خیلی از گیمرها با هم تیمی های خود در دیسکورد به صورت آنلاین صحبت می کنند.

اجرای دیسکورد در بکگراند کامپیوتر باعث مصرف اینترنت از سیستم می شود، شما می توانید دیسکورد را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید و از طریق بلوتوث به هدست وصل کنید.

همزمان که صدای بازی را از کامپیوتر و یا کنسول خود می شنوید، می توانید با دوستان خود بر روی دیسکورد از طریق موبایل هماهنگ کنید. همچنین می توانید به تماس های خود پاسخ دهید.

در بازی‌ها، صدای محیط به اندازه کافی واضح است و امکان صدای پا گرفتن برای کاربر فراهم است. البته هدست Corsair HS70 Bluetooth قابلیت صدای مجازی 7.1 کاناله ندارد.

با توجه به فقدان امکان 7.1 مجازی، می‌توان هدست Corsair HS70 Bluetooth را یک راهکار میانه برای موسیقی و گیم دانست. شنیدن صدای موسیقی از این هدست بشدت دلچسب است.

برعکس اغلب هدست‌های گیمینگ که صدای بیس نرم دارند، بیس‌های HS70 کاملا جذاب و کوبنده است. صدای خواننده واضح و کیفیت صدای الات موسیقی کاملا به سمت جلب رضایت علاقمندان به موسیقی متمایل است.

به عبارت دیگر، اگر بخواهیم یک هدست گیمینگ را که، صدای خروجی موسیقی جذابی هم داشته باشد، معرفی کنیم، بی شک HS70 BT کورسیر، یک راهکار میانه بین گیم و موسیقی و انتخاب عالی خواهد بود.

صدای میکروفون هدست نیز مطلوب ارزیابی شد. امکان جدا شدن میکروفون عالی است. دکمه فشاری میوت میکروفون هم کاملا کاربری است. عملکرد نویز کنسلیشن عالی است و صدای اطراف تا حد ممکن منتقل نمی‌شود.

نداشتن نورپردازی RGB برای هدفون آنچان مهم نیست، چرا که وقتی هدست بر روی سر شماست، هرچقدر RGB داشته باشد، قابل دیدن توسط شما نخواهد بود.

دوام باطری نقطه قوت هدست HS70 Bluetooth کورسیر به شمار می‌رود. 30 ساعت کارکرد مداوم فقط با یک بار شارژ، کاملا راضی کننده است.

در مجموع، هدست بلوتوثی گیمینگ HS70 Bluetooth کورسیر را می‌توان یک هدست همه کاره نامید که می‌توان به تمامی‌‌ کاربران علاقمند به موسیقی و گیم پیشنهاد داد. این هدست در بازار‌های جهانی به قیمت 100 دلار و در ایران، به قیمت 3 میلیون تومان با ضمانت 2 ساله الماس رایان ایرانیان در دسترس قرار دارد.

با توجه به دلار 50 هزار تومانی، قیمت 3 میلیون تومان برای یک هدست 100 دلاری، عالی به حساب می‌آید، در همین راستا نشان بهترین ارزش خرید؛ به دلیل عملکرد کاملا رضایت بخش در گیمینگ نشان منتخب گیمر‌ها، و به دلیل پشتیبانی از دو دستگاه همزمان، اتصال بلوتوثی، و سازگاری با کلیه پلتفرم‌ها، نشات پیشنهاد شده توسط مجله سخت افزار را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • بیس قوی
  • قیمت عالی
  • طراحی شیک
  • دارای کابل اسلیو شده
  • کاپهای چرمی‌ضد تعریق
  • مجهز به امکانات نرم افزاری
  • کیفیت لوازم همراه در سطح بالا
  • دوام بسیار بالای 30 ساعته باطری
  • امکان اتصال همزمان به دو دستگاه
  • دارای میکروفون جدا شونده و منعطف
  • دارای بالانس مناسب برای گیم و موسیقی
  • میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ با کیفیت بالا
  • امکان اتصال به صورت سیمی‌و بی سیم از طریق بلوتوث
  • بخش‌های چرمی‌هدست، از الیاف ضد حساسیت و ضد تعریق هستند
  • ضمانت 2 ساله الماس رایان ایرانیان نمایندگی محصولات کورسیر در ایران
  • سازگار و قابل استفاده با تمام پلتفرمها، انواع کنسول، نینتندو سوییچ، پلی استیشن، موبایل، مک، کامپیوتر و لپتاپ
معایب:
  • محفظه کاپ پشت بسته است و نبود گردش هوا باعث گرم شدن گوشها پس از 1 ساعت کار با آن می‌شود
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • با 3 میلیون تومان بهتر از هدست بی سیم بلوتوثی گیمینگ کورسیر HS70 گیر نمی‌آورید، یک راهکار میانه برای گیمینگ و موسیقی، ارزش هزینه را دارد، پشیمانی به دنبال ندارد.
9امتیاز9.1کیفیت صدا8.5امکانات9کیفیت ساخت8.4راحتی هدفون10ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

14 دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    سلام. برای من بلوتوثی بودن هدست خیلی اهمیت نداره به نظر شما تا رنج 4 میلیون بهترین هدست مناسب گیم کدوم هست؟ اگه این هدست رو تهیه کنم با کابل وصلش کنم به pc اوکی هست؟

    • Avatar آرمین گفت:

      بله اوکیه، به کابل وصلش کنید کیفیتش بالاتر هم میره.
      من پیشنهاد میدم چون خودمم دارم از همین استفاده میکنم.

  2. Avatar عرفان گفت:

    مطمئنید قابلیت ۷.۱ نداره؟

    • Avatar آرمین گفت:

      نداره. منتها قابلیت خاصی نیست چون همونم مجازیه، یعنی نرم افزاری این قابلیت اضافه میشه، وگرنه هیچ هدفونی که 7.1 داره واقعا 7.1 نیست.

  3. Avatar علی گفت:

    سلام ببخشید 2تا سوال داشتم
    مدت زمانی که این هدفون از 0 تا 100 شارژ میشه چقدره؟
    و اینکه قابلیت نویز کنسلینگ برای گوشی هدفون هست یا برای میکروفن؟

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام دوست عزیز

      زمان شارژ 2 ساعت است. (حین شارژ میتونید ازش استفاده کنید)
      عملکرد نویز کنسلینگ مربوط به میکروفونه.

  4. Avatar M.z گفت:

    درسته خب، بالاتر گفتم ارز دولتی گرفته میشه برای اقلام ضروری ولی باهاش به واسطه راهکارهایی ک بحثش اینجا نمیگنجه اجناس کامپیوتری و … وارد میکنن.
    در مورد خرید عمده هم تقریبا هیچ شرکت بین المللی به ایران مستقیم جنس نمیده…
    همش با واسطه هست از جاهای دیگه گاهی چندین واسطه!
    حتی ایسوس ک تو اوج تحریم میومد نمادین جنس داخل ایران معرفی می‌کرد و تقریبا 70درصد بازار دستش بود باز هم مستقیم جنس به وارد کننده نمی‌داد .
    من وقتی کارت بازرگانی برای واردات هارد از ارمنستان گرفتم با برخی موارد آشنا شدم.
    ولی درکل به دلایل فراوان موفق نشدم.

  5. Avatar ستار گفت:

    سلام ببخشید شما که قبلا فرموده بودین
    [اغلب قطعات جانبی با قیمت دلاری 67.500 حساب میشن، ولی حتی اگر دلار آزاد 50 هزار تومنم در نظر بگیری مبلغ اضافه پرداختی شما میره برای شیپینگ و هزینه واردات، گارانتی و سود تامین کننده و فروشنده]
    حالا چطور ممکنه کالایی که 100 دلار قیمتشه بیاد ایران و با شیپینگ و هزینه واردات، گارانتی و سود تامین کننده و فروشنده قیمتش 3میلیون بشه؟

    • Avatar آرمین گفت:

      ستار جان، سوال خوبیه، اما جوابش رو نمیدونم و اهمیتی هم نداره، مهم اینه که تا همین قیمت هست بخریم. که منم خریدم. 😀

      از سال 1396 تا به امروز که کلی قطعات رو بررسی کردم، فقط 3 قطعه اینطوری بودن، این سومیش بود.

    • Avatar m.z گفت:

      وقتی عمده خرید میکنن صد دلار باهاشون حساب نمیکنن ، نهایت 70 تا 75 دلار در خرید عمده حساب میشه بلکه پایین تر، ارز رو هم دولتی برای مصارف و اقلام ضروری میگیرن به قیمت پایین (تو این تاریخ41) و میرن باهاش کالا وارد میکنن. الان سال هاست این مورد تو خیلی کالاها به ویژه موبایل هم دیده میشه ، دلیل پیگیری نکردن دولت هم اینه که به این واسطه قدرت خرید مردم بالا بمونه.
      یه نمونه دیگه گوشی سامسونگ zf5 که 1750 دلار قیمت داره، ولی الان 75 میلیون تو بازار خرید و فروش میشه با گارانتی.

      • Avatar kianoush گفت:

        اصلا قانع کننده نبود حتی اگه با دلار هزارتومانی هم وارد بکنن دلیل نمیشه با دلال 50تومانی نفروشن
        از نظر من در اینجور موارد شاعبه اورجینال نبودن کالا شدیدن قوت میگیره(البته نه 100درصد) چون هیچ جوری نمیشه این قیمتو توجیه کرد

      • Avatar آرمین گفت:

        1. ارز دولتی برای واردات قطعات کامپیوتر اختصاص پیدا نمیکنه.
        2. امکان خرید عمده مستقیم از کورسیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.