بررسی واترکولر PL360 FLUX نسخه سالگرد 30 سالگی کولر مستر

بررسی واترکولر PL360 FLUX نسخه سالگرد 30 سالگی کولر مستر را در حالی منتشر میکنیم که 26 آبان ماه (17 نوامبر) مصادف بود با سالروز تولد 30 سالگی شرکت بزرگ کولر مستر. به همین مناسبت دوستداران این برند محبوب و عاشقان سخت افزار، در مراسم‌های متعددی که به همین مناسبت در سراسر دنیا برگزار شد، شرکت کردند.

در تایوان، این شرکت همچنین از دفتر مرکزی جدید خود رونمایی کرد که از بسیاری جهات دارای خصوصیات جالب و طرحی داخلی هیجان انگیزی است.

کولر مستر از جمله برندهای بزرگی است که از ده‌ها سال پیش در بازار کامپیوتر ایران نیز حضور فعال، موفق و دائمی‌داشته است. این شرکت در زمینه تولید کیس و طراحی آن همیشه با عملکردی بی نظیر، علاقمندان به سیستم‌های خانگی پر زرق و برق و در عین حال کارآمد را غافلگیر کرده است.

بسیاری از نو آوری‌های کولر مستر توسط دیگر برندها کپی و استفاده شد. برای مثال ایده ماژولار بودن پارتیشن‌های یک کیس را برای اولین بار، کولر مستر ارائه کرد. استفاده از پنل شفاف، شامل پنل آکریلیک و پس از آن پنل شیشه حرارت دیده، همه برای اولین بار توسط کولر مستر ارائه شد.

اما تحولات بزرگی که کولر مستر در صنعت لوازم جانبی کامپیوتر بجود آورد، محدود به تولید کیس نیست. کولر مستر همواره با استفاده از OEM‌های معتبر، یکی از بهترین عرضه کنندگان پاور در دنیا است. از نظر تولید کولر، اولین بار در دنیا شرکت کولر مستر از لوله‌های انتقال حرارت در بطن سینک در ایرکولر بهره گرفت. ایده‌هایی نظیر استفاده از محفظه بخار Vapor Chamber نیز توسط کولر مستر توسعه داده شد.

 همچنین اولین خنک کننده واترکولر کلاس کاربری را نیز کولر مستر تولید و به بازار عرضه کرد.

کولر مستر به مناسبت سی امین سال تولدش، تعدادی از محصولات برتر خود را با تم جشن تولد 30 سالگی عرضه کرده است.

این محصولات در بخش خنک کننده شامل:

  • واترکولر PL360 Flux 30th Anniversary Edition
  • ایرکولر MA824 Stealth 30th Anniversary Edition
  • فن Mobius 120P ARGB 30th Anniversary Edition
  • استند لپتاپ ErgoStand Air 30th Anniversary Edition

می‌شود. لیست کامل محصولاتی که نسخه 30 سالگی آنها در دسترس است را می‌توانید در وبسایت رسمی‌کولر مستر مشاهده نمایید. این قطعات به صورت Limited Edition به تعداد محدود تولید شده اند. در بازار ایران نیز اگر موجود شوند، تعداد آنها بسیار اندک خواهد بود.

اما امروز، در این مقاله، بررسی واترکولر  PL360 FLUX نسخه سالگرد 30 سالگی کولر مستر را برای شما تدارک دیدیم. ما پیش از این واتر کولر PL360 FLUX را بررسی کرده بودیم، اما نسخه 30 سالگی FLUX تفاوت‌هایی – قابل توجه – نسبت به مدل اصلی FLUX دارد که آن را متمایز می‌سازد. به این تفاوت‌ها در متن بررسی اشاره خواهیم کرد و در نهایت، تست این واترکولر جذاب را خواهیم داشت. همراه ما باشید.

معرفی محصول و مشخصات فنی:

خنک کننده‌های آبی کولر مستر تحت زیر برند مستر لیکوئید در 4 کلاس طبقه بندی و عرضه می‌شوند. دسته اول MasterLiquid Maker است که راهکارهای Xtreme مانند واترکولر‌های Sub-Zero در آن عرضه می‌شود. این کلاس از خنک کننده‌ها منحصرا مخصوص اورکلاکرها است.

در دسته دوم، محصولات High End کولر مستر تحت خانواده MasterLiquid Pro عرضه می‌شوند. در این گروه، واترکولر‌های پر قدرت و با حداکثر کارایی قرار دارند. کاربران حرفه ای، پاور یوزر‌ها، و کاربرانی که سیستم‌های قدرتمند High End دارند می‌توانند از راهکارهای این گروه از واترکولرها استفاده کنند.

خنک کننده آبی فلاکس MASTERLIQUID PL360 FLUX کولر مستر جزو دسته دوم، خانواده MasterLiquid PRO رده بندی می‌شود بنابراین در کلاس High End سبد محصولات کولر مستر قرار دارد. این واترکولر یکی از راهکارهای اصلی این شرکت برای خنک سازی پردازنده‌های پر مصرفی مانند 13900K/12900K به شمار می‌رود.

مدلCOOLER MASTER MASTERLIQUID PL360 FLUX
30TH ANNIVERSARY EDITION
سوکت‌های قابل پشتیبانی  AMDAM5, AM4, AM3+, FM1, TR4
سوکت‌های قابل پشتیبانی  INTELLGA2066, 2011-v3, 1700, 1200, 115X
ابعاد پمپ40×75×89 میلیمتر
ابعاد رادیاتور27.2×119.6×394 میلیمتر
طول شلنگ40 سانتیمتر
جنس رادیاتورآلومینیوم
کانکتور پمپچهار پین PWM
ابعاد و تعداد فن‌هاسه فن 12 سانتیمتری
سرعت گردش فن‌ها0~2400RPM±10%
میزان جریان هوای هر فن75.2CFM
میزان فشار هوای تولید شده توسط فن3.63mmH2O
نوع فن‌هاMFZ-M2DY-24NP2-R3
سرعت واتر پمپ9000RPM±10%
پوشش نورپردازیپروانه فنها و پمپ بلاک از نوع نسل دوم ARGB
سازگاری ARGBASUS, MSI, GIGABYTE, ASROCK, COOLER MASTER
درایور مستقل ARGBدارد
عمر مفید فن200.000 ساعت
عمر مفید پمپ210.000 ساعت
حداکثر میزان نویز فن30dB(A)
حداکثر میزان نویز پمپ15dB(A)

خنک کننده آبی PL360 Flux کولر مستر نسخه سالگرد 30 سالگی، فقط در یک مدل با سایز رادیاتور 36 سانتیمتری تولید شده است، و احتمالا نسبت به دیگر قطعات سری سالگرد 30 سالگی، تعداد بیشتری از آن برای فروش در بازار در دسترس قرار خواهد داشت.

پارت نامبر این واترکولر MLY-D36M-A23PZ-30 است و نسبت به مدل عادی PL360 Flux، از فنهای متفاوت و بهتری بهره می‌برد. کولر مستر در این مدل، از فنهای جدید Mobius 120P ARGB نسخه 30 سالگی استفاده کرده است. این فنها نسبت به فنهای مدل اصلی فلاکس، هم زیبا تر هستند و هم از نظر فنی می‌توان گفت، بهترین فنهایی است که تا به امروز توسط کولر مستر تولید و به بازار عرضه شده است.

 فن واترکولر Flux اصلیفن واترکولر Flux نسخه سالگرد 30 سالگی
نام تجاری فنMobius 120P ARGB
پارت نامبرFA12025L12LPTMFZ-M2DY-24NP2-R3
سرعت گردش فن‌هااز 0 تا 2400 دور در دقیقهاز 400 تا 2300 دور در دقیقه
میزان جریان هوا تولیدی72.37 فوت مکعب در دقیقه75.2 فوت معکب در دقیقه
میزان فشار هوای تولیدی2.96 میلیمتر آب3.63 میلیمتر آب
نوع بلبرینگOli Reflow Bearing System (ORBS)Loop Dynamic Bearing
حداکثر میزان نویز فنحداکثر 32 دسی بلحداکثر 30 دسی بل
عمر مفید فنبیش از 160 هزار ساعتبیش از 200 هزار ساعت
ویژگی خاصنورپردازی ARGB و رینگ دور پروانهنورپردازی ARGB و رینگ دور پروانه

تفاوت فنی فنهای مورد استفاده در واترکولر Flux اصلی و نسخه 30 سالگی را می‌توان در جدول فوق مقایسه کرد. فنهای نسخه 30 سالگی فلاکس، هم طول عمر بیشتری دارند، هم از نظر مدیریت گردش پروانه، می‌توانند از صفر تا 2400 دور، کنترل شوند. این درحالیست که فنهای فلاکس نسخه اصلی صرفا از 400 دور تا 2300 دور امکان مدیریت گردش داشتند.

استفاده از فنهای قدرتمند Mobius در عمل به قدرت بالاتر نسخه 30 سالگی Flux می‌انجامد و توانایی این واترکولر را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

اقلام همراه:

جعبه خنک کننده آبی PL360 Flux نسخه 30th Anniversary Edition کولر مستر، تم کلاسیک مشکی و بنفش کولر مستری دارد، و تصویر رنگی از واتر کولر بر روی جعبه آن نمایان است.

در پشت و کنار جعبه، اطلاعات کاملتر فنی شامل ابعاد رادایاتور و سوکت‌های مورد پشتیبانی ذکر شده است. تمام واتر کولر‌های Flux به صورت پیش فرض براکت مخصوص نصب سوکت LGA1700 را دارا هستند.

قطعات همراه شامل تجهیزات و پیچ و مهره‌های مربوط به مکانیزم نصب، براکت پشت مادربرد، دستگاه درایور ARGB نسل دومی‌‌کولر مستر و چهار عدد کابل می‌شود.

از تجهیزات جالب توجهی که همراه این واترکولر عرضه شده است، روکش محافظ اتصال ARGB است. کابل‌های ARGB عموما ظریف و سست هستند، و به شخصه همیشه ترس از این موضوع دارم که ممکن است به راحتی به هنگام مدیریت کابل کشی، این کابل‌ها از یکدیگر جدا شوند. جدا شدن این کابل‌ها احتمال وقوع اتصالی را افزایش می‌دهد.

شرکت کولر مستر برای جلوگیری از جدا شدن این کابل‌ها، تعداد 4 روکش محافظ همراه این محصول عرضه می‌کند تا با خیال راحت، بدون دل نگرانی از جدا شدن احتمالی کابل‌های نور پردازی، آنها را در جایگاه اتصال خود محکم کنید.

تعداد 4 کابل هم مطلبق تصویر به همراه واترکولر عرضه می‌شود. خوشبختانه رنگ تمام کابل‌ها مشکی است، و کابل توسعه نورپردازی A-RGB از نوع یک به پنج است تا ضمن اتصال 3 فن و یک پمپ، یک خروجی اضافی دیگر برای اتصال پنجم نورپردازی به کاربر بدهد.

یک تفاوت عمده خنک کننده آبی PL360 Flux نسخه 30th Anniversary Edition کولر مستر نسبت به مدل اصلی PL360 Flux، بحث مدیریت کابل‌های A-RGB است. در مدل اصلی شما مجبور به استفاده از کابل توسعه نورپردازی A-RGB یک به پنج هستید، اما در نسخه 30th Anniversary Edition فنها یک کابل ورودی و یک کابل خروجی نورپردازی دارند، و دیگر نیازی به استفاده از کابل توسعه 1 به 5 نیست. بنابراین به راحتی می‌توان سیم‌های ARGB فنها و پمپ را اصطلاحا زنجیره وار (Daisy Chain) به یکدیگر متصل کرد بدین ترتیب حجم کابل بسیار کمتری در سیستم داشت.

درایور مخصوص نسل دومی‌‌A-RGB کولر مستر نیز، همراه این محصول عرضه می‌شود. پشت این دستگاه آهنربایی است و به راحتی می‌توان آن را در پشت پنل کیس نصب کرد.

در یک سمت دستگاه، محل اتصال کابل برق و همچنین درگاه کابل USB برای اتصال به مادربرد قرار دارد. در سمت دیگر تعداد 3 عدد خروجی A-RGB قرار دارد. طبق اطلاعات موجود، می‌توان به هر خروجی مجموع 5 فن ARGB را متصل کرد. با توجه به اینکه خود دستگاه واتر کولر یک شاخه را به خودش اختصاص می‌دهد، شما می‌توانید تا 2 کابل دیگر و مجموع 10 فن دیگر را برای نورپردازی ARGB به این درایور متصل کنید.

واترکولر PL360 Flux نسخه 30 سالگی کولر مستر دارای بدنه ای تمام مشکی، لوله‌های اسلیو شده و مجهز به بلاکی است که در پشت آن یک درپوش گلاسه ‌لیزری قرار دارد.

این درپوش دایره ای شکل آبی و بنفش فوق العاده زیبا، به سان آیینه نور را منعکس می‌کند و در وسط آن آرم شش ضلعی کولر مستر قرار دارد. حاشیه دایره ای و آرم شش ضلعی کولر مستر مجهز به نورپردازی A-RGB است.

موقع تمییز کردن این درپوش، باید فوق العاده مراقب باشید که مستعد خط و خش است. حتما با دستمال بسیار نرم و مرطوب آن را پاک کنید.

کولر مستر در مدل Flux از واتر پمپ قدرتمند با کف بلاک مستطیل شکل بهره گرفته است

کف بلاک تمام مسی و برس خورده است. خود بلاک استوانه ای شکل است اما زیر آن، به شکل مکعب مسطیل است تا هماهنگی بیشتری با پردازنده‌های نسل 12 و 13 اینتل داشته باشد.

ساخت و پرداخت این بخش بسیار عالی و حرفه ای انجام گرفته است. واتر پمپ به کار رفته در این بلاک، نسبت به بقیه محصولات کولر مستر، تعداد دور بالاتری حدود 9000RPM دارد، و از این جهت یکی از پر سرعت ترین واتر پمپ‌های به کار رفته در خنک کننده‌های آبی کولر مستر به شمار می‌رود.

بنابر ادعای کولر مستر، پروانه‌های داخلی این واتر پمپ از جنس سرامیک است و این موضوع در کنار مهندسی فوق العاده پیش رفته در آن، طول عمر بسیار بالای 210 هزار ساعت را برای آن رقم زده است.

رادیاتور 36 سانتیمتری PL360 Flux ابعاد استانداردی دارد. در عین حال کولر مستر با باریکتر ساختن قاب این رادیاتور، توانسته است حجم Fin‌ها (شبکه آلومینیومی‌داخلی رادیاتور) را گسترده تر کند تا قدرت خنک کنندگی دستگاه را بیش از پیش افزایش دهد.

در حاشیه رادیاتور، نوشته‌های زیبایی به رنگ طلایی نقش بسته است.

فن‌های واترکولر PL360 Flux نسخه 30 سالگی کولر مستر از Mobius است که قبل تر در ابتدای مقاله به آن اشاره شد. این فنهای فوق العاده زیبا، در عین توانای بالا و نویز بسیار کم، ترکیبی چشم نواز را برای تماشای سیستم پدید می‌آورند.

در این فنها کولر مستر کمی‌از یک حلقه برای دور پروانه استفاده کرده است تا شدت شدت جریان باد را به شکل متمرکز تر بالا ببرد. در حاشیه دو طرف این فنها از لاستیک‌های ضد لرزش برای خفه کردن هر گونه سرو صدا و نویز استفاده شده است.

همچنین این پروانه‌ها به فن آوری ضد خرابی پیشگیرانه مجهز هستند بدین صورت که اگر مانعی فیزیکی جلوی گردش فن را بگیرد، آن فن اتوماتیک خاموش می‌شود تا از رسیدن آسیب به موتور آن جلوگیری شود.

هر کدام از این فنها 3 کابل خروجی دارند، یک سه پین ورودی و یک سه پین خروجی برای ARGB و دیگری 4 پین برای PWM اتصال به هدر فن مادربرد.

سیستم تست:

1401سیستم تست لابراتوار مجله سخت افزار
پردازندهINTEL CORE I7 12700K
مادربردGIGABYTE Z690 AORUS PRO
کارت گرافیکGIGABYTE RTX 4080 16GB GAMING OC 8G
رمADATA XPG LANCER RGB 2X16G 5200MHz CL38
واتر کولینگCOOLER MASTER MASTERLIQUID PL360 FLUX 30th ANNIVERSARY EDITION
اس اس دیADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 1TB
پاورGREEN GP1050B-OCDG

بررسی:

برای بهره گیری از سیستم نورپردازی این دستگاه، به 3 شیوه می‌توانید عمل کنید. یکی اتصال کابل‌های نورپردازی فنها و بلاک به صورت زنجیره وار به یکدیگر و در نهایت اتصال آخرین کابل به خروجی ARGB مادربرد است.

شیوه دوم اتصال کابل توسعه نورپردازی یک به پنج ARGB به خروجی ARGB مادربرد و مدیریت نورپردازی واترکولر فلاکس بر اساس اکو سیستم و نرم افزار نورپردازی مادربرد است.

در شیوه سوم استفاده از سیستم نورپردازی کولر مستر است و می‌توان کابل ARGB را به کنترلر همراه واتر کولر نصب کرد و برای این کار می‌بایستی کنترلر را به پاور و سیم USB آن را به هدر USB 2.0 اینترنال مادربرد متصل کرد. در این حالت برای مدیریت نرم افزاری نورپردازی نیازمند نصب نرم افزار مخصوص کولر مستر MasterPlus هستید تا بتوانید الگوهای نورپردازی را بر روی دستگاه اعمال کنید.

برای تست عملکرد خنک کنندگی این واتر کولر، از پردازنده 12700K استفاده کردیم. برای اورکلاک این پردازنده، صرفا از طریق افزایش ضریب، بدون دستکاری ولتاژ ورودی اقدام کردیم. در کلیه حالت‌ها، از نرم افزار Cinebench R20 برای تحت فشار قرار دادن پردازنده استفاده کرده و به ثبت نتایج پرداختیم. لازم به ذکر است دمای لابراتوار هنگام ثبت نتایج حدود 27 درجه سانتیگراد بود.

در حالت بیکاری سیستم، حداکثر دمای ثبت شده برای هسته‌های P پردازنده ما، 26 درجه و برای هسته‌ها E حدود 25 درجه بود.

با توجه به اینکه این دومین کولر مورد تست واقع شده در لابراتوار سخت افزار است، جدول ما فعلا کمی‌خلوت است. اما در هر صورت، نتیجه عالی است.

تحت لود کامل در حالت پیش فرض پردازنده، حداکثر دمای ثبت شده هسته‌های P برابر 67 درجه و حداکثر دمای ثبت شده برای هسته‌های E برابر 54 درجه است.

در پله اول اورکلاک، ضریب کلیه هسته‌های P به 49 و ضریب کلیه هسته‌های E به 41 افزایش و ثابت گردید، سپس نتیجه فوق از پردازنده بدست آمد. به لطف کولر قدرتمند کولر مستر، حداکثر دمای هسته‌های P به 77 درجه و حداکثر دمای هسته‌های E به 62 درجه رسید که فوق العاده است.

در سطح دوم اورکلاک، ضریب کلیه هسته‌های P به 50 و ضریب کلیه هسته‌های E به 42 افزایش و ثابت گردید، سپس نتیجه فوق از پردازنده بدست آمد. حداکثر دمای هسته‌های P به 87 درجه و حداکثر دمای هسته‌های E به 71 درجه رسید. هرچند ما پیشنهاد نمیکنیم که پردازنده در حالت اورکلاک با دمایی بالای 85 درجه کار کند، اما به هر شکل، نتیجه فوق به دلیل قدرت خنک کنندگی خوب این واتر کولر بدست آمد و این اولین بار بود، که ما توانستیم پردازنده خود را به این سطح از اورکلاک، برسانیم.

در سطح سوم اورکلاک، مشخص شد هسته‌های E پردازنده ما تحمل فرکانس بالاتر از 4.2 گیگاهرتز را ندارند، بنابراین صرفا ضریب هسته‌های P را به عدد 51 افزایش دادیم و نتیجه فوق ثبت شد.

این آخرین سطح از اورکلاک 12700K بود که به لطف واترکولر PL360 Flux نسخه 30 سالگی کولر مستر توانستیم به آن دست یابیم.

نتیجه گیری:

نسخه 30 سالگی واترکولر PL360 Flux کولر مستر، عملکردی به مراتب بهتر از نسخه عادی PL360 Flux دارد، و به لطف طراحی بی نظیر کولر مستر، جلوه ای فوق العاده زیبا به هر نوع ست آپ سیستم می‌دهد. این محصول پرچمدار کولر مستر، می‌تواند به راحتی کلیه پردازنده‌های قدرتمند نسل 12 و 13 اینتل را خنک کند و همچنین برای سیستم‌های AM5 نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پمپ قدرتمند سرامیکی PL360 FLUX بسیار توانا است، و در عملکرد خود در حداکثر توان، نویزی زیادی تولید نکرد. از بابت فنها، حتی در دورهای زیر 1800RPM، صدای زیادی از آنها شنیده نمی‌شود. از بابت جلوه‌های نورپردازی نیز، از این واترکولر رضایت کامل را داریم.

قیمت MSRP این واتر کولر حدود 200 دلار است (10 دلار گرانتر از مدل Flux معمولی). امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور آن در بازار ایران نیز باشیم.

در پایان، ضمن ابراز رضایت کامل از واترکولر PL360 Flux نسخه 30th Anniversary Edition کولر مستر، نشان برترین طراحی را از بابت زیبایی‌های خاص آن، نشان بالاترین کارایی را بابت توانایی عالی آن در اورکلاک 12700K، و با توجه به رضایت کلی نگارنده نشان منتخب سردبیر مجله سخت افزار را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • کیفیت ساخت بالا
  • ضمانت 5 ساله آواژنگ
  • طراحی فوق العاده زیبا برای بلاک
  • نورپردازی از نوع ARGB نسل دوم
  • واترپمپ سرامیکی با طول عمر بالای 210 هزار ساعت
  • پشتیبانی نرم افزاری با امکان به روز رسانی فیرمور کنترلر
  • مجهز به کنترلر مستقل نورپردازی A-RGB با قابلیت توسعه بالا
  • استفاده از فن‌های قدرتمندتر و کم صداتر نسبت به مدل اصلی Flux
  • پشتیبانی از تمامی‌سوکت‌های جدید و قدیم پردازنده‌های اینتل و AMD
  • پرفورمنس و عملکرد عالی در خنک سازی پردازنده‌های داغ مانند 13900K و 7950X
  • پشتیبانی از اکو سیستم نورپردازی تمام سازندگان مادربرد (GIGABYTE, ASUS, MSI)
  • کف بلاک مستطیل شکل برای پشتیبانی از پردازنده‌ها با IHS وسیع مانند آلدرلیک، رپتورلیک و تردریپر
  • به دلیل وجود کابل خروجی ARGB در فنها، مدیریت کابل کشی نسبت به مدل اصلی Flux بسیار راحت تر انجام می‌شود
معایب:
  • مورد خاصی دیده نشد
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • خنک کننده آبی پردازنده COOLER MASTER MASTERLIQUID PL360 FLUX 30TH ANNIVERSARY EDITION یک نسخه ی خاص است که در صورت موجود شدن در ایران، حتما توصیه به خرید آن داریم. این واترکولر بی نظیر می‌تواند بهترین انتخاب برای قوی ترین پردازنده‌های روز Intel و AMD باشد.
9.4امتیاز9.8پرفورمنس9.4امکانات10طراحی8.5ارزش خرید

امتیاز: 3.9 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

5 دیدگاه

  1. Avatar امیر گفت:

    خسته نباشین ، مطلب فوق العاده ای بود .
    اما زمان دقیقی برای فروش ایر کولر هاش مشخص نشده ؟

    • Avatar آرمین گفت:

      ایرکولر های کولر مستر در بازار هست. مدل خاصی مد نظر دارید؟

      • Avatar امیر گفت:

        بله ، مدل MasterAir MA824 Stealth که تو این مقاله هم بهش اشاره شده ، حدود یه ساله منتظرشم ولی هنوز زمان مشخصی برای ارائش مشخص نکردن .
        به مناسبت 30 سالگیشون چند تا محصول جدید معرفی کردن ( واتر کولر ، پاور و … ) که تقریبا تا الان همشون اومده جز ایر کولرش . ازونجایی که بهترین فن سیپیو am5 با توجه به اطلاعاتی که تو سایتشون درج کرده همینه ، خیلی مشتاقم بدونم که چه زمانی موجود میشه .

  2. Avatar رضا عقلمند گفت:

    بررسی کاملی بود آرمین جان
    برند معتبر در کنار گارانتی معتبر من کولرهاشو نداشتم ولی کیس و پاور دارم عالی هستند

    • Avatar آرمین گفت:

      ممنونم رضا جان، کولر های High End کولر مستر هم عملکردشون خوبه و هم دوامشون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.