شاید در حالت عادی بازی Ashes of the Singularity نمی توانست به چنین اسم و رسمی که در حال حاضر از آن برخوردار است دست پیدا کند. با این حال از شانس خوب سازندگان بازی Ashes of the Singularity و همچنین ناشر این اثر یعنی دو شرکت Oxide Games و Stardock این بازی نخستین اثری در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رود که به شکل رسمی از تکنیک های مبتنی بر واسط نوین Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده کرده است. چندی قبل دو شرکت انویدیا و AMD از طریق بازی Ashes of the Singularity توانستند نخستین زور آزمایی خود در میدان Direct X 12 را تجربه نمایند و حال با انتشار نسخه ای تکمیل شده تر از بازی مذکور در سبک استراتژی، راند دوم مبارزه میان دو غول حاضر در دنیای کارت های گرافیک در میدان Direct X 12 رقم خورده است.
در واقع ساخته شدن بازی Ashes of the Singularity به دست دو تیم یاد شده که هیچ کدام از آن ها جزو ناشران و توسعه دهندگان ثروتمند و آن چنان سرشناس دنیای بازی های کامپیوتری به شمار نمی روند در نهایت موجب شد تا سازندگان این بازی مراحل تکمیل اثر در دست ساخت خود را به شکل تدریجی دنبال نمایند. شاید اگر این بازی نیز نظیر آثار مطرحی همچون Deus Ex: Mankind Divided (که جزو نخستین فاز بازی های کامپیوتری مبتنی بر Direct X 12 محسوب می شود) قرار بود به شکل سنتی به بازار عرضه شود، به طور حتم در تاریخی پس از آثار مذکور در اختیار علاقه مندان قرار می گرفت و در زیر سایه ی نام آن ها باقی می ماند. با این حال شیوه ی تدریجی و پله به پله ی تکمیل مراحل طراحی بازی Ashes of the Singularity (همگام با نقطه نظرات گیمر ها) موجب شد تا بازی Ashes of the Singularity بتواند نخستین بازی مبتنی بر واسط Direct X 12 لقب بگیرد و از این راه اسم و رسمی برای خود به هم بزند. چندین ماه پیش از این نسخه ای ابتدایی از این بازی (نسخه ی آلفا) در اختیار علاقه مندان آثار استراتژی قرار گرفت و نتایج مربوط به بررسی کارایی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD که بر اساس این نسخه از بازی صورت گرفته بود جار و جنجال و حرف و حدیث های فراوانی را پدید آورد. به عبارت بهتر کارایی و عملکرد بهتر کارت های گرافیک شرکت AMD در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity بر مبنای واسط Direct X 12 به نسبت کارت های گرافیک رقیب از شرکت انویدیا موجب شد تا سران شرکت انویدیا قصور سازندگان این اثر در امر طراحی بهینه ی بازی Ashes of the Singularity در بخش فنی را دلیل اصلی به دست آمدن نتایج فوق بر شمرند. در این میان نکته ی عجیب ماجرا که تمسخر های فراوانی را نثار شرکت انویدیا ساخت، ادعای سران این شرکت مبنی بر وجود باگی در ساختار فنی بازی Ashes of the Singularity بود که موجب پایین آمدن کارایی کارت های گرافیک این شرکت در امر اجرای بازی مذکور می شد. باگی که در نهایت بررسی های دقیق تر بسیاری از کارشناسان فنی (که نتایج بررسی دو شرکت اینتل و AMD نیز جزئی از آن به شمار می رفت) نشان داد که وجود خارجی ندارد. از سوی دیگر پس از بالا گرفتن جنجال های مذکور سران شرکت AMD مدعی شده بودند که با ورود جدی دنیای بازی های کامپیوتری به میدان Direct X 12 پیروزی نهایی از آن شرکت AMD خواهد بود. یکی از دلایل اصلی آنان برای تصدیق این ادعا در آن زمان، وجود تکنیک جدید پردازش نا همگام بود که واسط نوین Direct X 12 آن را در اختیار بازی سازان مختلف قرار می دهد.
بنا بر ادعای سران شرکت AMD که در طی ماه های گذشته صورت گرفت، کارت های گرافیک شرکت انویدیا قادر به استفاده ی مناسب از تکنیک پردازش نا همگام نیستند و همین امر فرصت مناسبی را در اختیار محصولات شرکت AMD قرار می دهد تا بتوانند شایستگی های خود را در میدان Direct X 12 به اثبات برسانند. اما از آن جایی که هنوز بازی های کامپیوتری روز آن گونه که باید از تکنیک های مبتنی بر واسط نوین Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده نمی کنند، نمی توان ادعای سران شرکت AMD را در عمل به بوته ی آزمایش گذاشت. با این حال انتشار نسخه ای بهبود یافته از نسخه ی بتای بازی Ashes of the Singularity فرصتی را برای علاقه مندان بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC فراهم آورده است تا بار دیگر به مقایسه ی کارایی کارت های گرافیک مختلف دو برند انویدیا و AMD در امر اجرای این بازی مبتنی بر Direct X 12 بپردازند. در همین راستا به تازگی وب سایت Guru3d نوعی بررسی مقایسه ای را در امر اجرای نسخه ی بهبود یافته از بازی Ashes of the Singularity توسط کارت های گرافیک انویدیا و AMD به انجام رسانده است که مشاهده ی نتایج آن به طور حتم برای علاقه مندان بازی های کامپیوتری جالب و کنجکاوی بر انگیز خواهد بود. اما پیش از مشاهده ی نتایج بررسی مذکور بد نیست به آن دسته از تکنیک های نوین مبتنی بر واسط Direct X 12 که به تازگی توسط سازندگان بازی Ashes of the Singularity در ساختار فنی نسخه ی بتای این اثر گنجانده شده است بپردازیم و اشاره ای مختصر اما مفید به هر کدام از آن ها داشته باشیم.
نخستین تکنیک جدیدی که سازندگان بازی Ashes of the Singularity در نسخه ی بتای این بازی گنجانده اند با نام تکنیک پردازش موازی شناخته می شود. تکنیکی که به سازندگان بازی های کامپیوتری اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر هسته های پردازشی اصلی و گرافیکی سخت افزار های اجرای بازی در امر طراحی آثار خود داشته باشند. امکانی که تا پیش از این و از طریق قابلیت های موجود در واسط قدیمی Direct X 11 برای بازی سازان فراهم نبود. با این حال استفاده از ویژگی های مفید نهفته در دل واسط Direct X 12 و تکنیک پردازش موازی این امکان را برای سازندگان بازی های کامپیوتری فراهم می کند تا بتوانند در هنگام طراحی بازی های خود توسط موتور های گرافیکی مختلف به تعیین نقش برای هر کدام از هسته های پردازشی اصلی (هر کدام از هسته های پردازنده ی اصلی یا CPU) و همچنین هسته های پردازشی گرافیکی (هر کدام از هسته های گرافیکی کارت های گرافیک) به شکل مستقل بپردازند. و این در حالی است که هر کدام از هسته های پردازشی اصلی و گرافیکی مذکور می توانند به شکل کاملاً کارآمد با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عبارت بهتر سازندگان بازی های کامپیوتری به موجب استفاده از تکنیک پردازش موازی در واسط نوین Direct X 12 می توانند به شکلی کاملاً آزادانه تعیین نمایند که کدام یک از فعالیت های پردازشی موجود در موتور گرافیکی بازی در دست ساخت شان توسط هسته های کارت گرافیک و کدام یک از این فعالیت های پردازشی توسط هسته های پردازنده ی اصلی سیستم پردازش خواهد شد و در عین حال هر کدام از این هسته ها قرار است چه تعامل ویژه ای را در جریان این فرآیند کلی پردازش با یکدیگر داشته باشند. در کنار این ویژگی قابلیت جدیدی که در بازی Ashes of the Singularity گنجانده شده است قابلیتی است که به کاربران امکان استفاده از چندین کارت گرافیک مجزا را به منظور اجرای این بازی (یا سایر بازی هایی که در آینده بر مبنای ویژگی های موجود در واسط Direct X 12 ساخته خواهد شد) می دهد. جالب این جاست که به موجب استفاده از این تکنیک جدید (تکنیک EM-GPU) از این پس می توان کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD را در کنار یکدیگر و به منظور بالا تر بردن توان اجرایی بازی های کامپیوتری به کار برد و برخلاف گذشته دیگر محدودیت خاصی در زمینه ی استفاده از محصولات این دو برند رقیب در کنار یکدیگر وجود ندارد. اما سومین تکنیک مهمی که در نسخه ی بتا از بازی Ashes of the Singularity وجود دارد تکنیک پردازش نا همگام است. تکنیکی که به هر کدام از کارت های گرافیک موجود در سیستم های کامپیوتری این اجازه را می دهد تا بتوانند وظایف مستقلی را در امر پردازش گرافیکی بازی های کامپیوتری بر عهده بگیرند و فعالیت های پردازشی متفاوتی را در این زمینه انجام دهند. البته این تکنیک در آن دسته از سیستم های کامپیوتری که در معماری ساختاری خود تنها از یک کارت گرافیک به منظور انجام فعالیت های پردازشی بهره می برند نیز کاربرد دارد و توسط آن سازندگان بازی های کامپیوتری می توانند تدبیری بیاندیشند تا تا کارت های گرافیک موجود سیستم های کامپیوتری گیمر ها در امر اجرای بازی های کامپیوتر مبتنی بر Direct X 12 قادر به انجام چندین فعالیت پردازشی متفاوت به شکل همزمان باشند. حال که با تکنیک های نوین به کار رفته در ساختار فنی بازی Ashes of the Singularity (که تمامی آن ها به طور کامل مبتنی بر واسط Direct X 12 هستند) آشنا شدیم بهتر است به سراغ نتایج مربوط به بررسی کارایی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در بازی Ashes of the Singularity برویم.
در جریان بررسی مذکور تعداد مشخصی از کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD حضور داشتند که می توانید لیست کامل آن ها را مشاهده نمایید.
GeForce GTX 950 – 2GB
GeForce GTX 970
GeForce GTX 980
GeForce GTX 980 Ti
Radeon R7 370
Radeon R9 380 – 2GB
Radeon R9 380X
Radeon R9 390X
Radeon R9 Fury
همان گونه که در سطور قبل نیز به آن اشاره داشتیم، به موجب استفاده از واسط Direct X 12 و تکنیک جدید EM-GPU اکنون می توان کارت های گرافیک مختلفی را از هر دو برند انویدیا و AMD (البته با توجه به میزان کارایی و قدرت آن ها) در کنار یکدیگر و در امر اجرای بازی های کامپیوتری به کار برد. به این ترتیب در بررسی انجام شده از اجرای بازی Ashes of the Singularity ، از ترکیب کارت های گرافیک مختلف در کنار یکدیگر نیز در کنار بهره گیری از آن ها به شکل مستقل استفاده شده است. در ادامه ی متن می توانید لیست کارت های گرافیکی ترکیبی در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity را مشاهده نمایید.
GeForce GTX 980 + Radeon R9 Fury
GeForce GTX 980 + Radeon R9 380X
GeForce GTX 980 + GeForce 980 Ti
GeForce GTX 980 + GeFroce GTX 980 Ti + Radeon R9 Fury
گفتنی است که در جریان این بررسی از یک سیستم کامپیوتری با پردازنده ی هشت هسته ای مدل Intel Core i7-5960X Extreme Edition استفاده شده است. همچنین در آزمایش مقایسه ای مذکور تمامی کارت های گرافیک برند AMD از درایور AMD Radeon Crimson 16.1.1 و کارت های گرافیک برند انویدیا نیز از درایور 361.75 WHQL استفاده می کرده اند و در کنار آن آخرین نسخه از ویندوز 10 نیز بر روی سیستم کامپیوتری مورد آزمایش قرار گرفته در جریان این بررسی مقایسه ای نصب بوده است (هیچ کدام از بازی های مبتنی بر واسط Direct X 12 بر روی نسخه های پیشین سیستم عامل ویندوز قابل اجرا نیستند). ضمن این که این بررسی در کیفیت تصویری 2560 در 1440 پیکسلی و در دو حالت تنظیمی کیفیت بالا (High Quality) و کیفیت دیوانه وار! (Crazy Quality) به انجام رسیده است. با این توضیح به سراغ نتایج نهایی مربوط به بررسی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در نسخه ی بتای بازی Ashes of the Singularity می رویم.
تصویر فوق نرخ فریم متوسط دریافتی از بازی Ashes of the Singularity را به موجب بهره گیری از قابلیت های موجود در واسط Direct X 11 و Direct X 12 در کارت گرافیک GTX 980 Ti از برند انویدیا به تصویر می کشد. همان گونه که مشاهده می شود هنوز هم کارایی نهایی Direct X 11 اندکی از Direct X 12 بهتر به نظر می رسد که البته این امر می تواند با پیشرفت ویژگی های ساختاری واسط Direct X 12 در آینده ای نزدیک کاملاً بر عکس شود.
در تصاویر فوق می توانید کارایی نهایی تمامی کارت های گرافیک مورد بررسی قرار گرفته در بازی Ashes of the Singularity را در دو حالت تنظیمی کیفیت بالا و کیفیت دیوانه وار مشاهده کنید. در واقع بررسی جدید کارایی کارت های گرافیک در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity کم و بیش همان نتایج بررسی پیشین را در اختیار ما قرار داده است و همچنان به صورت نسبی شاهد عملکرد بهتر کارت های گرافیک برند AMD در امر اجرای این بازی هستیم. در بخش بعدی و نهایی این مطلب که تا ساعاتی دیگر در اختیار شما قرار خواهد گرفت نتایج مربوط به بررسی مشترک کارت های گرافیک انویدیا و AMD (به شکل استفاده ی ترکیبی در امر اجرای بازی Ashes of the Singularity) را به اتفاق یکدیگر از نظر خواهیم گذراند.
امیدوارم هر ای ام دی هم به حال سی پی یو ها هم یه فکری بکنه بهترین حالت برای ما مصرف کننده ها اینه که چه در سی پی یو چه در پردازنده های گرافیکی رقیبا شونه به شونه حرکت کنن تا ما حق انتخاب بهتر و بیشتری داشته باشیم
با سلام سیستمم 4790k 290x 16ram بعدشم افت فریم بخاطر بازی نه سیستم که بعد ابدیت درست میشه در جواب آمار سایت های معتبر شما اینکه بنده منظورم بازار ایران بود واینکه فرق بین 60 فریم به بالا رو هیچ انسانی متوجه نمیشه کیفیت بازی های انحصاری همیشه بالا تر از همه بازیها بوده و هست این گشادی سازندهای بازیها که بازیها همچنین سیستمی میخوان بازی کیلزون 1و2 نسبت به اون زمان چندین سال جلو تر بود بعد اینکه گرافیک خوب هیچ بازی ای رو ماندگار نمی کنه بعد برای کسی که در سال همه بازیها رو انجام میده پول خیلی زیادی میشه و میخوام چند بازی که خیلی برای من فوقالعاده بود رو براتون بگم اولی 1. 2.3.و کد ورونیکا .پارازیت ایو2 . اونی موشا دون اف دریم فوقالعاده. دینو کریسیس 1.2. بازی بلک . ساینت هیل 1.2.3و.. متال گری 3.4.5 سه بعد چهار بعدش شماره 5 . تمام گرن تورینو ها .ایس کومبت 3 . گارد اف وار .هالو .و آخرین بازی خوبی که بازی کردم لست اف یوز بود بهترین بازی تفنگی این چند سال کال اف مدرن وار 2 بود و استراتژی هم شوگان 2
AMD سره تموم شد و رفت
چند سال پیش با یکی از دوستان درست اوایل direct x 11کارت خریدیم ایشان کارت amd 5870 2gb خرید و من با قیمتی بالاتر NVidia 480gtx 1.5 gb . اون زمان کارت من کارایی در حدود ده درصد بهتر داشت . ولی الان در اواخر دایرکت 11کارت اون با توجه به رم بیشتر بهتر عمل میکنه . دوستان من همیشه بهترین گرافیک موجود در بازار رو می خرم . باید توجه کنین با قدرت پردازشی کمتر میشه ساخت ولی حافظه رم کم نه . پس وقت خودتون رو بیهوده هدر ندین . بهترین گرافیک موجود البته با اینده نگری amd 390x 8gb البته با توجه به قیمت هست . البته اگه denuvo از این بیشتر ضد حال نزنه !!!
سلام
حالا شما میگید Oxyde خیلی معروف نیست ولی گروه کاری نرمالی دارن توی اون کار میکنن از جمله LVL Designer و Programmerو …
حالا فرض میکنیم حرف شما درست ولی بازی های دیگه ای مثله Deus EX , Hitman و در کل شرکت square enix بعد از Tomb Raider و چیزهای دیگه هم لابد معروف نیستند
در کل بازی های Startegy نسبت به قبل فروششون خیلی کم شده (به جز سری بازی های Blizzard) که حاصل کمی تولید به خاطر سختی کار هست
در رابطه با تایتل باید بدونید که این بازی با همکاری انویدیا در حال ساخت بوده
و به علت ندونم کاری انویدیا (به خاطر ادعاهایی عجیبی که به جز ای ام دی شرکت اینتل و مایکروسافت این ادعا ها رو رد کردن) این شرکت رویه خودشو عوض کرد
در رابطه با این جملتون :
اونی هم که بره سراغ استفاده از این قابلیت AC باید قید فروش بازیشو بزنه
چون 80 به 20 بازار کارت گرافیک دست انویدیاست
باید بگم که اشتباهه و کیفیت و قیمیت در کنار هم درصد فروش رو تعین میکنن
و این اختلاف 80 به 20 که امار Q4 سال 2015 هست به دلیل برتری قابل قبول انویدیا در برابر ای ام دی بوده نه چیز دیگه
و اگه Publisher و devloper ها ببینن که مثلا AMD توی این API بهتر عمل میکنه خوب طبیعتا به سمت اون میل پیدا میکنن .
در رابطه با F/S با شما موافقم و تا جایی که چک کردم انگار اشتباهی در تصویر رخ داده
برای بررسی بیشتر به میتونید به سایت های رفرنس مراحعه کنید
با تشکر
به این بازی میگن مشت نمونه خروار ملاک این بنچمارکها فقط و فقط یک بازی ناشناس نیست اینها درواقع آینده DX12 و بازیهای بهینه شده اون هست حالا چه 1میلیون فروش داشته باشه و چه هیچ…جالبتر اینکه کارت R9 390X با قیمت مناسب و بسیار پایینتر چطور gtx 980ti رو به چالش میکشه=))
این وسط من نمیدونم شما چرا اینقدر با AMD دشمن هستید و از این دشمنی چی نصیب شما میشه هر جا برتری با انویدیا باشه ازش تعریف میکنید و هر جا هم صحبت از برتری AMD باشه بر علیه اون موضع میگیرید و بازهم برای من سواله چرا فقط شما نیمه خالی لیوان شرکت AMD رو می بینید…
یادتون نره AMD و AMD/ATI توی شرایط سختی قرار داره حالا هر کاری میکنه که کارت هاش به فروش بره شاید AMD/ATI بهش پول داده که برای کارت هاش بهینه بشه:o
منظور شما اینه؟همه دروغ میگن این درحالیست که من راست میگن.:l
کمی تعصبو بذارین کنار و زود قضاوت نکنید.باید دید عملکرد تو بازی های دیگه که قراره بیاد چجوریه.شما هر حرکتی از amd دیدید فوری محکومش میکنید.فرق نداره خوب باشه یا بد.
البته این فقط نظر شماست حرف و امار سایتهای معتبر چیز دیگه ایی میگه
بگذار یک مثال برات بزنم
بازی توم ریدر روی پی سی تو هفته اول فقط رو استیم 320 هزار نسخه فروخت !همین بازی تو هفته اول روی دوتا کنسول XO و 360 با هم حدود 300 هزار نسخه فروخت!!!!!!!!!!!
تو اخرین امار هم فروش دیجیتالی پی سی 3 برابر XO بوده و GS هم به بازی بر روی پی سی لقب برترین گرافیک نسل رو داده:-bd
بررسیهای تخصصی EUROGAMER هم هست میتونید برید ببینید کیفیت در چه حده
به نظر نمیرسه این وضعیت مال پلتفرمی باشه که دو سال دیگه میمیره!!!!!!!
حقیقتش اینه که پی سی گیمینگ برای دزدان دریایی همان پایرت خورها که به فکر مفتکی بازی کردن بودند تمام شده نه برای پی سی گیمرها.اون مشکلاتم مربوط به همون کرکیهاست
حقیقتش شما بشین مثلا FO4 رو روی XO بازی کن افت فریم داره در حد اینکه فریم بازی صفر میشه بله 0!!!!!یعنی بازی هنگ کامل تا متوحه بشی افت فریم چیه احتمالا شما اصلا در جریان کیفیت فریم ریت کنسولها نیستید اگر خواستین بگین صدتا سایت معتبر از بررسی بازی ها روی کنسول براتون قرار میدم
و یه خواهش لطفا کانفیگ اون سیستم 6 تومنی تون رو سالی که بستینو بنویسین میخوام با بنچمارک بازی ها مقایسه کنم ببنینم این چه سیستم 6 تومنی ایی هست که اینقدر در بازیها مشکلات داره!!!!!
بازیساز به فکرسود خودشه وقتی بازی روی پلتفرمی فروش نداشته باشه خب بازی رو براش عرضه نمیکنه عاشق چشم و ابروی پایرت خورها که نیست
سر همین تومریدر سازندش به شدت از انحصاری زمانی کردن بازیش پشیمونه با اون فروش ناامید کننده روی کنسول برا همین سریع برای پی سی هم دادن
و نکته جالبتر اینه که همه چیز بر خلاف گفته شما داره پیش میره این قوطی گیمینگه که داره میمیره
نمونه اولش WIIU خدا بیامرزه که به تاریخ پیوست و داره کنسول جانشینش مییاد نمونه دومش هم XO هست مگه ندیدین که ماکروسافت هر چی انحصاری روی XO داره رو برای پی سی تایید کرد
همون انحصاریهایی که میگین هرگز روی پی سی ندیدین!
تنها مزیت یه کنسول چیه!؟انحصاری
خب وقتی میشه همون انحصاری رو با کیفیت و فریم 10 برابر روی پی سی بازی کرد دیگه دلیل خرید یه کنسول چیه:)
حقیقتش ماکروسافت به فکر یه پلتفرم جامع گیمینگه و احتمالا نسل بعدی وجود نداره همش میشه CLOUD GAMING!!
این کنسولها هستند دارند میمیرن
نه PC با پشتوانه شرکتهای چند میلیارد دلاری مثل اینتل و یا کمپانیهای بزرگی مثل انویدیا
حتی ماکروسافت که کل حیاتش بستگی به ویندزو روی PC داره!
البته نظر شما محترم فقط خواستم تو بحث شرکت کنم ممنون
————
حرفای بعضیا هم چنان مضحکه و مثل ارزوهای دست نیافتنی کودکانه که ارزش پاسخگویی نداره
به قول قدیمیا از دعای گ…سیاه بارون نمییاد
سلام.با تمام گفته های شما موافقم.چند وقت پیش، منهم مشابه شما دلایل برتری کنسول بر پی.سی. ، در حال و بخصوص آینده را نوشتم که متأسفانه با ظرفیت پایین و نوعی ادبیات سخیف از جانب یکی از کاربران مواجه شدم…بله؛اصلا pc gaming باید از صحنه حذف شود؛ چون سازندگان قطعات پرشمار کیس، با وجود وضع نابسامان این بازار، تلاشی نمی کنند که مثلا با کاهش قیمت ها، دل خریداران را بدست آورند.بشخصه(نظر شخصی:توهین به کسی نیست!!!) امیدوارم که بازار pc gaming با کله سرنگون شود.
مطلب خوبی بود:-bd:-bd
کاربران باید چند نکته توجه بفرمایید
هر کدوم بازی های ی جوری از کارت ها استفاده میکنن مثل پر گرافیک ترین گیم ها شوتر اول شخصه و بعد سوم شخص نقشه آزاد و بعد استراتژیک هستش
اینم بگم یا ی گل بهار نمیشه!!!!!!! باید منتظر شرکت های بزرگی مثل CreyTek و EA و Ubisoft و…. باشیم که همیشه نسل بعد API هارو به چالش کشیدن
یادتون نره AMD و AMD/ATI توی شرایط سختی قرار داره حالا هر کاری میکنه که کارت هاش به فروش بره شاید AMD/ATI بهش پول داده که برای کارت هاش بهینه بشه
در کل کارت GTX980TI با اون وضعیت و GDDR5 یک پیروزی خوب به نمایش گذاشت و نشون داد میشه با 336GB و 384Bit میتونیه در مقابل تبل توخالی HBM که 512GB و 4096Bit وایساد و اون آمار 1755+ افزایش کاری توی DX12 و 9 برابر افزایش قدرت نسبت به GDDR5
چند تصویر برای یاد آوری میزارم
از جناب آقایی آریایی تشکر میکنم
خواهشا خودتون قضاوت کنید و این روزهارو فراموش نکنید که چقدر AMD/ATI به مشتری هاش دورغ میگه یادتون باشه FURY X 275W و توی فول لود 475W میرسه!!!! پس خوب به آمارها نگاه کنید
[img]http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2014/09/Hynix-HBM-24-e1412091427780.jpg[/img]
[img]http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/05/HBM-5.png[/img]
[img]http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/08/AMD-HBM-vs-GDDR5-Performance.jpg[/img]
[img]http://www.muycomputer.com/wp-content/uploads/2015/03/amd_futuremark_api_overhead.jpg[/img][img]http://cdn.ultrabookreview.com/wp-content/uploads/2015/06/gaming-performance.jpg[/img]
[img]http://www.hardware-boom.com/wp-content/uploads/2015/03/DirectX-12-11-hardware-boom.com-01.jpg[/img]
خدا رو شکر این دفعه amd بهتر کار کرد حتی r7 370 بهتر از gtx950 کار کرده و پرچمدار amd هم در این رقابت با تفاوت پنج نرخ فریم gtx980ti را شکست داده در صورتی که در dx 11 gtx 980ti بهتر بوده این نشون از بهینه بودن دایرکت 12 در کارت های amd است اما امیدوارم هردو بتونن بهترین عملکرد رو به نفع ما ها که مصرف کننده هستیم داشته باشند
دورد بر شما من با شما موافقم هر کدوم از کارت های AMD ی جوریی دارن میرقصن!!!! دقیقا مثل رقص جامایکای ها!!!!!!!! پایین میزدنه توی سر بالایه!!!!!!!!
باید از این شرکت پرسید که این بازی برای کدوم شرکت شده و از کدوم شرکت استفاده کرده!!!!
فکر کنم بازی بهینه amd باشه.:D
تا دو سال دیگه 80 درصد کسایی که با کامپیوتر بازی میکردن این پلتفرمو ترک میکنن فقط گیم نت ها میموننو مایه دارا تنها مزییتی که کامپیوتر داشت کرک شدن بازیها بود که اونم داره میمیره دیگه بازیها این چندماه یا کرک نشدن یا بیشترشون مشکل کرک داشتن من خودم 6 تومن سیستم جم کردم برای بازی پشیمونم اگه میخوای به بازی پول بدی برای کنسول باید بدی هم میتونی بعدا بازیشو بفروشی و هم هزارو یک مشکل کامپیوترو نداره هم ارزون تر تموم میشه من جفتشو دارم از لحاظ کیفیت زیاد فرق ندارن و انحصاری های کنسول رو pc به چشم ندیده و نخواهد دید خلاصه افت فریم اشکتونو تو بعضی بازیها در میاره تا تمومش میکنی تازه ابدیت میدن و…
توی Gta v هم وقتی Dx رو از 11 به 10 میاری فریم افزایش پیدا میکنه خیلی عجیبه
جالبه یه بازی بی نام نشون که بعید میدونم حتی فروشش به یه میلیون نسخه هم برسه روزی 5 تا بنچمارک ازش مییاد بیرون!!!!:l
بهتره amd برای رقابت بره سراغ بازی های معروف تر و بزرگتر که فن بیس بزرگتری داشته باشن نه این بازی که حتی بین rts ها هم بعید میدونم حرفی برا گفتن داشته باشه چه برسه بین همه بازیها و بقیه سبکها
تو این بازی از قابلیت AC استفاده شده که گویا AMD تو این مورد دست بالا رو داره
ولی یه نکته که باید بهش توجه بشه اینه که تا الان اینطوری بوده که هر بازی که تایتل هر کدوم از این کمپانیها بودن روی کارتاشون بهتر فریم میداده که انویدیا هم تو مورد پیشتازه و البته انتظار نمیره که تو بازی هایی که تایتل انویدیا باشن از این قابلیت AC ک استفاده کنند پس در نتیجه برنده قطعی کسی که بازیهای بیشتری تایتلش باشن
اونی هم که بره سراغ استفاده از این قابلیت AC باید قید فروش بازیشو بزنه
چون 80 به 20 بازار کارت گرافیک دست انویدیاست
این dx12 هم اش شلم شوربا ایی شده که اون سرش ناپیدا
الان ممکنه خیلی ها به بالای بنچمارک نگاه کنند بگن وای چه قدر برای amd عالیه
اما
الان چه جوری شده که تو این بنچمارک 950 تا دو برابر 380 داره فریم میده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا چی شده که 370 داره بهتر از 380X فریم میده
همین مورد ها کافیه که کل این بنچمارک بازی تو این مرحله زیر سوال بره و نشون از بی ثباتی بازی و DX12 حداقل تو این مرحله باشه
هیچ جوره با عقل جور در نمییاد
نکته اول وجود 950 و عدم وجود 960 بوده که دلیلشو نمیدونم!!!!! نکته دوم عملکرد ضعیف و معمولی 380 بود که خیلی عجیب بود و در حد 950 بازدهی داشت. نکته جالب بعدی عمکرد شبیه بهم 970 و 380X بود که خیلی جالب توجه بود.
اگر در مجموع بخوایم حساب کنیم دایرکت ایکس 12 به شدت جون کارت های گرافیکو میگیره البته در رزولوشن 2K و فک کنم در رزولوشن FHD بشه عملکرد قابل قبولی حتا از کارتهای پایینرده و میانرده داشت. با همه اینها تا یک شرکت بزرگ دست به ساخت بازی بزرگ برپایه 12 نزنه نمیشه نتیجه قطعی و مطمئنی گرفت، چون این دو سازنده تجربه کافی ندارن و در یک بازی استراتژی نمیشه خیلی روی قابلیتها مانور داد.
امیدوارم خیلی سنگین نباشه این رابط تا همه بتونن لذت ببرن.