بررسی کارت گرافیک گیگابایت GIGABYTE RTX 3070 Ti VISION OC 8G

قطعات سفید رنگ برتری های خاصی نسبت به قطعات مشکی رنگ دارند. قطعات سفید کمتر از قطعات مشکی گرد و خاک روی خود را نشان می دهند. همچنین اثر استهلاک بدنه روی آنها دیرتر نمایان می شود. علاوه بر این موارد، قطعات سفید جلوه بسیار زیباتری در برابر نورپردازی RGB از خود نشان می دهند، چراکه رنگهای نورانی را عینا منعکس می کنند. به همین خاطر اگر به دنبال زیبایی هر چه بیشتر سیستم خود هستید، از همین حالا به فکر تم سفید باشید. شرکت گیگابایت یکی از اولین شرکت های تولید کننده سخت افزار در دنیا است که تم سفید را برای بخشی از محصولات خود برگزیده است. امروز در لابراتوار سخت افزار به بررسی یکی از کارت گرافیک های سفید رنگ گیگابایت می پردازیم.

کارت گرافیک گیگابایت GIGABYTE RTX 3070 Ti VISION OC 8G یکی از زیبا ترین کارت گرافیک های سری 3000 انویدیا است که خواهان بسیار زیادی در میان کاربران حرفه ای و زیبا پسند دارد. این کارت گرافیک گیمینگ از خانواده Vision گیگابایت در کلاس محصولات مخصوص تولید کنندگان محتوی و طراحان سه بعدی است، اما مطمئنم گیمر های عزیز هم برای این کارت غش و ضعف می روند.

اگرچه به دلیل رونق ماینینگ در سراسر دنیا خرید کارت گرافیک‌های نسل جدید سری RTX 3000 انویدیا دشوار و گران است، اما انویدیا با اعمال محدودیت LHR در کارت گرافیک RTX 3070 Ti آن را به اصطلاح Low Hash Rate کرده است تا جذابیت شکار شدن آن توسط ماینر ها کمتر شود.

معماری Ampere

بدون اغراق، انویدیا تک و تنها یکه تاز توسعه و پیشرفت صنعت گرافیک کامپیوتر در دنیاست. این شرکت با معرفی معماری آمپر، یک بار دیگر ثابت کرد، رقبای دیگر مانند ای ام دی و اینتل، با فاصله بسیار زیاد نسبت به انویدیا در پشت سر آن حرکت می‌کنند. انویدیا در نسل تورینگ، در کنار افزایش قدرت Raw Performance پردازش گرافیک، دو فن آوری رهگیری نور RTX و DLSS را نیز معرفی کرد و این دو مولفه، در نسل جدید معماری آمپر، قدرتمند تر و بسیار تواناتر شدند. هسته‌های پردازشی Ampere از فن آوری 8 نانومتری سامسونگ بهره می‌برند و برای اولین بار، کارت گرافیک‌های رده بالای این نسل از سریعترین حافظه‌های گرافیکی جهان، GDDR6X بهره خواهند برد. این کارتها همه مجهز به درگاه PCIe Gen.4 هستند و نسبت به نسل پیشین خود بعضا بیش از 50 درصد توانمند تر عمل می‌کنند. برای اطلاعت بیشتر در مورد مهمترین تغییرات در نسل جدید کارت گرافیک‌های آمپر، پیشنهاد می‌کنم به مقاله معرفی این کارتها در اینجا مراجعه بفرمایید. لازم به ذکر است به دلیل قیمت بسیار بالای این کارتها و تقاضای زیاد برای خرید در بازار، تولید و عرضه آنها به صورت قطره چکانی انجام می‌پذیرد و به گفته کارشناسان این محدودیت‌ در عرضه کارت گرافیک تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

اطلاعات کلی درباره RTX 3070 Ti

چیپ گرافیکی GA104 بر پایه معماری 8 نانومتری ساخت شرکت سامسونگ است و 17.4 میلیارد ترانزیستور در خود جای داده است. این کارت گرافیک مجهز به 6144 هسته سایه زن یا Shaders، تعداد 192 هسته Tensor، تعداد 48 هسته RT، و 96 واحد ROP می‌باشد که همه به 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6X با رابط 256 بیتی و سرعت 19 گیگابیت در ثانیه متصل شده اند. فرکانس حافظه نسخه رفرنس RTX 3070 Ti برابر 1188MHz است و فرکانس پایه GPU آن در نسخه رفرنس برابر 1575MHz، و فرکانس حالت بوست آن برابر 1770MHz است.

کارت گرافیک موضوع این بررسی GIGABYTE RTX 3070 Ti VISION OC 8G از نوع اورکلاک شده است و فرکانس بوست GPU آن به حداکثر 1830MHz افزایش یافته تا قدرت بیشتری را به صورت پیش فرض در اختیار کاربر قرار دهد. میزان مصرف برق RTX 3070 Ti حدود 290 وات است، و این کارت گرافیک گیگابایت با توجه به حالت اورکلاک شده ای که دارد می‌تواند تا بیش از 300 وات مصرف آن افزایش یافته و در صورت اورکلاک آن، مصرف کلی کارت به بیش از این میزان هم خواهد رسید.

  • پاور مناسب

اگرچه انویدیا در نسخه رفرنس RTX 3070 Ti یک کابل مخصوص 12 پین جدید برای تغذیه کارت خود استفاده کرده است که به لطف یک مبدل به 2 کابل 8 پین برق PCIe متصل می‌شود، شرکت گیگابایت اما به فکر راحتی کاربران بوده و بی جهت کار را سخت نکرده است. کارت گرافیک GIGABYTE RTX 3070 Ti VISION OC 8G صرفا با دو کابل برق 8 پین متداول PCIe تغذیه می‌شود بنابراین نیازی به تهیه هیچگونه کابل اضافی و یا مبدل برای اتصال پاور‌های مرسوم به این کارت گرافیک ندارید. در مورد توان پاور هم، گیگابایت حداقل یک پاور 750W واقعی را برای تغذیه این کارت پیشنهاد کرده است. ما البته اکیدا توصیه می‌کنیم دوستانی که می‌خواهند از RTX 3070 Ti استفاده کنند، حتما یک پاور قدرتمند درست و حسابی 750 وات به بالا را برای سیستم خود تهیه کرده تا سلامت عملکرد کارت گرافیک خود را بیمه کنند.

  • اهمیت پردازنده و PCIe Gen.4

برای استفاده از کارت گرافیکی مانند RTX 3070 Ti باید حتما توجه داشته باشید که سیستم شما در خور و هم کلاس قدرت این کارت گرافیک باشد. مطلع باشید که کلیه پردازنده‌های ضعیفتر از Core i7 نسل 8 اینتل، به القوه برای RTX 3070 Ti می‌توانند باعث گلوگاه شوند. بنابراین توصیه ما این است که پیش از تهیه این کارت گرافیک، بستر لازم و پردازنده مناسب برای سرویس دهی به این کارت گرافیک قدرتمند را بر روی سیستم خود فراهم کنید.

  • مانیتور مناسب

کارت گرافیک RTX 3070 Ti بهترین کارت برای گیمینگ در دقت 2K است که می‌تواند به راحتی تمام بازی‌ها را با جزییات خوب به همراه فن آوری رهگیری نور، بالای 60 فریم به اجرا در آورد. این کارت گرافیک همچنین اغلب بازی‌ها را با کیفیت کاملا مطلوب در رزلوشن 4K نیز می تواند به اجرا درآورد.

  • نقش SSD و قابلیت RTX IO

انویدیا در نسل جدید کارتهای گرافیک RTX 3000 و همچنین برای نسل پیشین RTX 2000، به زودی از قابلیت جدیدی به نام RTX IO استفاده خواهد کرد که در آن کارت گرافیک شما، مستقیما، بدون دخالت پردازنده، خودش اطلاعات لازم را از داخل درایو ذخیره سازی SSD NVMe بازخوانی کند، و بدین ترتیب، بخشی از فشار بر روی پردازنده به هنگام گیمینگ بر طرف شود. این ویژگی جدید، هنوز قابل تست و بررسی نیست، چرا که ابتدا به ساکن نیازمند فن آوری Microsoft Direct Storage هستیم که در سال آینده میلادی به ویندوز 10 اضافه خواهد شد، و در وهله دوم نیازمند وجود بازی‌هایی هستیم که از چنین قابلیتی استفاده کنند. در حال حاضر فقط ویندوز 11 چنین امکانی دارد اما بازی‌ها این قابلیت رو پشتیبانی نمی‌کنند.

بسته بندی محصول:

طراحی روی جعبه کارت گرافیک GIGABYTE RTX 3070 Ti VISION OC 8G از تم عمدتا مشکی و سبز انویدیا بهره می‌برد. پارت نامبر این کارت GV-N307TVISION OC-8GD است. اطلاعات مهمی‌‌ که در نمای جلوی جعبه به آن اشاره شده است، شامل پشتیبانی کارت گرافیک از نورپردازی RGB Fusion 2.0، حجم رم 8 گیگابایتی از نوع GDDR6X، ضمانت 4 ساله و خصوصیات پایه گرافیک‌های انویدیا شامل Ray Tracing و DLSS است.

در پشت جعبه، تم غالب سفید است و گیگابایت به توضیح مفصل تری از کولینگ به کار رفته در این کارت، بک پلیت و تنوع کانکتور‌های آن اشاره شده است. این کارت وسیله همراه خاصی ندارد به غیر از دفترچه راهنمای نصب.

ساختار و طراحی محصول:

کارت گرافیک RTX 3070 Ti VISION OC 8G گیگابایت از نظری طولی بسیار بزرگ است و از نظر ابعادی 3 اسلات را اشغال می‌کند. بدنه حاشیه فنها از پلاستیک سخت و بک پلیت آن فلزی و بسیار با کیفیت و محکم ساخته شده است. ابعاد این کارت برابر 32 در 12.6 در 5.5 سانتیمتر می‌باشد. وزن این کارت گرافیک کمی ‌بیشتر از 1 کیلو گرم است و در حالت کلی ما عموما توصیه می‌کنیم از VGA Holder برای کارت‌های رده متوسط به بالا استفاده کنید، در مورد این کارت گرافیک هم، اگر چه افتادگی یا Sag کردن را مشاهده نکردیم، اما استفاده از نگه دارنده برای گرافیک‌ها در این کلاس، توصیه می‌شود.

نیروی برق کارت گرافیک از طریق دو کانکتور 8 پین تامین می‌شود. بحث SLI و NVLINK هم دیگر در 3070 Ti وجود ندارد، بنابراین هیچ کانکتوری هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

نورپردازی در این مدل محدود به آرم GIGABYTE روی حایشیه آن است. به شخصه دوست داشتم وسعت این نورپردازی بیشتر بود.

بک پلیت پشتی کارت تماما فلزی است و عملکرد آن در دفع حرارت قطعات پشت مدار چاپی ستودنی است. همانطور که می دانید حافظه های GDDR6X حرارت زیادی دارند و استفاده از بک پلیت مناسب در پشت کار می تواند به دفع این حرارت کمک شایانی کند.

از نظر طراحی بک پلیت بسیار زیبا ساخته شده و یک بخش از آن نام Vision در آن نقش بسته است.

ضخامت 3 اسلاتی این کارت را در این تصویر کاملا می‌توان مشاهده کرد.

گیگابایت تعداد 4 خروجی تصویری بر روی این کارت قرار داده است، شامل دو عدد Display Port 1.4a، و دو عدد HDMI 2.1. این گرافیک از حداکثر دقت 8K یا 7680 در P4320 پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار:

این کارت گرافیک مجهز به پردازشگر گرافیکی GA104 از نوع A1 مخصوص اورکلاک است و تعداد 8 عدد حافظه GDDR6X ساخت شرکت ماکرون آن را احاطه کرده است. در بخش مدار تغذیه VRM، گیگابایت از طراحی 12 فاز دیجیتالی استفاده کرده است. این ترکیب در مجموع 10 فاز را برای تغذیه و مدیریت GPU فراهم می‌کند و همچنین 2 فاز برای مدیریت و تغذیه 8 گیگابایت حافظه GDDR6X در نظر گرفته شده است. گیگابایت هم PCB و کامپوننت های VRM اختصاصی خود را در ساخت این کارت به کار برده است. کل این مدار توسط دو کابل برق 8 PCIe تغذیه می‌شود که در مجموع توان 300 وات را در اختیار کارت برای اورکلاک قرار می‌دهد. مابقی واتیج مورد نیاز کارت از طریق درگاه PCIe مادربرد تامین می‌شود که تا 75 وات دیگر را تامین می‌کند.

سیستم خنک کننده:

کارت گرافیک RTX 3070 Ti VISION OC 8G گیگابایت مجهز به سه فن است که بر روی یک کولر بزرگ مجهز به 5 لوله انتقال حرارت قرار گرفته اند. این سه فن از حالت Fanless تا دمای 55 درجه پشتیبانی می کنند. تمامی ‌بخش‌های مهم، شامل فازها، کنترلر‌ها، چوک‌ها و GPU و حافظه‌ها تحت پوشش کامل کولر این کارت قرار دارند. نکته ای که باید در مورد فنها به آن اشاره کرد، ابعاد آنهاست که گیگابایت از 3 فن 10 سانتیمتری استفاده کرده است. فن وسط بر خلاف جهت دو فن کنار گردش می‌کند تا قدرت گردش هوا را به دو برابر افزایش دهد. این فنهای بولبرینگی به مانند نسل‌های پیشین، بسیار بی صدا هستند و حتی در سرعت‌های بالا، صدای آنها اصلا زیاد نیست و طبیعی جلوه می‌کند. نکته قابل تامل دیگر، نوع طراحی این فنها است که به مانند چنگک هوا را به درون سینک خنک کننده می‌کشند و عملکرد بسیار بهینه تری نسبت به نسل‌های پیشین دارند.

سیستم تست:

سیستم تستلابراتوار مجله سخت افزار
پردازندهINTEL CORE I7 8700K
مادربردMSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON
کارت گرافیکGIGABYTE 3070 Ti VISION OC 8G
رمG.SKILL TRIDENT Z 3600 CL 16 2X8G
اس اس دی NVMeADATA XPG SX8200 Pro 256G
اس اس دی SATASAMSUNG 860 EVO 250G
کولرGREEN GLACIER 360-EVO
پاورGREEN GP1050B-OCDG
کیسSUNBEAM UV ACRYLIC TECH STATION
هاب USBUSB 3 ORICO MH4PU
فنCOOLER MASTER MF120R ARGB 3in1
نورپردازیDEEPCOOL RGB 350 LED STRIP

عملکرد:

گیگابایت به همراه کارتهای گرافیک خود، نرم افزار اختصاصی AORUS ENGINE را ارائه می کند. همیشه آخرین نسخه این نرم افزار را از وبسایت رسمی‌ کارت گرافیک خود دریافت کنید. این نرم افزار شامل Fusion RGB 2.0 هم می‌شود که از طریق آن می‌توانید مدیریت RGB را نیز بر عهده بگیرید. کار با این نرم افزار بسیار راحت است. در حالت پیش فرض فرکانس GPU این کارت گرافیک 60 مگاهرتز فرکانس بالاتری نسبت به حالت مرجع RTX 3070 Ti دارد. بنابراین با کارت گرافیکی روبه رو هستید که GPU آن به صورت کارخانه ای سریعتر از نسخه رفرنس انویدیا است. در مورد فرکانس حافظه‌های GDDR6X اما تغییری در فرکانس رفرنس ایجاد نشده است. به همین حالت، تمام تست‌ها را یک بار به انجام رساندیم. حداکثر دمای GPU در تست پیش فرض به 70 درجه رسید.

فنها را بر روی صد در صد تنظیم کردیم سپس با افزایش پلکانی 10 مگاهرتزی فرکانس GPU، در نهایت به فرکانس 1950 مگاهرتز رسیدیم. این بدان معنی است که علاوه بر اورکلاک کارخانه ای، ما نیز توانسیتم GPU را حدود 6 درصد بیشتر اورکلاک کنیم تا در نهایت، فرکانس GPU این مدل از RTX 3070 Ti را در مجموع 10 درصد بالاتر از فرکانس نسخه مرجع انویدیا برسانیم. ناگفته نماند از آنجایی که آمپر اصلا از دمای زیاد خوشش نمی‌آید، کوچکترین افزایش ولتاژی برای GPU انجام ندادیم تا بدون افزایش دما، GPU تا هر چقدر که توان دارد فرکانس را بالاتر ببرد. نتیجه هم عالی بود، چرا که فرکانس لحظه ای GPU به نزدیک 2100 مگاهرتز رسید و این میزان فوق العاده است.

حال به سراغ Memory می‌رویم، خوشبختانه فرکانس حافظه GDDR6X این کارت را به راحتی می‌توان به 20Gbps رساند. ما هم فرکانس پایه را یک ضرب تا 20Gbps رساندیم. دقت کنید در حافظه‌های GDDR6X باید عدد فرکانس پایه باکس Memory را در GPUz ضربدر 16 کنید تا فرکانس حافظه بدست آید. بنابراین فرکانس پایه حافظه 1188 مگاهرتز به عنوان فرکانس رفرنس ثبت شده است که آن را به 1250 رساندیم که اگر ضرب 16 کنید به عدد 20000Mhz می‌رسید.

حال با فرکانس 1950MHz برای GPU و فرکانس 20000MHz برای حافظه، کلیه تست‌ها را مجددا تکرار کردیم و به ثبت نتایج پرداختیم. حداکثر دمای ثبت شده برای GPU در طول تست‌های حالت اورکلاک، 68.5 درجه ثبت شد.

از آنجایی که این اولین کارت RTX 3070 Ti است که بررسی می کنیم در جداول جایگاه مستقل خودش را دارد.

برای تست بازی، اصولا توصیه ما استفاده از پردازنده‌‌های 9700K و 5600X به بالا است، اما با همین 8700K که داشتیم، سعی کردیم با نزدیک کردن فرکانس آن به 10600K، نتایج منطقی تری از قدرت واقعی RTX 3070 Ti در کلیه بازی‌ها در دقت Full HD داشته باشیم و ثبت کنیم. با توجه به نتایج بدست آمده کارت گرافیک RTX 3070 Ti VISION OC 8G گیگابایت مناسب مانیتور‌های 4K، 2K و یا مانیتور‌های FHD با نرخ به روز رسانی بالای 360 هرتز می‌باشد. تست بازی تنها در حالت پیش فرض گرفته شده است (بدون اورکلاک).

در تست بازی‌ها در دقت 4K، این کارت گرافیک در تمام بازی‌ها بیش از 50 فریم خروجی داشت که برای کارتی در این کلاس عالی است.

در تست 3DMark Time Spy با اورکلاک صورت گرفته، امتیاز 15270 برای Graphic Score توسط این کارت ثبت گردید که عالیست.

تست Octane برای سنجش قدرت رندرینگ این کارت گرافیک با موتور ساخت شرکت Otoy است. این تست توانایی کارت گرافیک را برای پردازش‌های سنگین سه بعدی می‌سنجد. یکی از ویژگی‌های این نرم افزار امکان استفاده آن از فن آوری Ray Tracing برای سرعت بخشیدن به پردازش است. (این تست صرفا در حالت پیش فرض و بدون اورکلاک گرفته شد.)

نرم افزار تست V-RAY Next نیز با قابلیت رندرینگ مبتنی بر GPU قدرت خروجی این کارت را مورد سنجش قرار می دهد. نتیجه فوق خروجی این نرم افزار است.

نتیجه گیری:

کارت گرافیک RTX 3070 Ti VISION OC 8G گیگابایت یک گرافیک همه کاره در زمینه گیم و طراحی سه بعدی است. ظاهر فوق العاده زیبا و جدی آن، بسیار دوست داشتنی است. هرچند RGB بیشتر می توانست وزنه گیمینگ این کارت را افزایش دهد، اما توجه گیگابایت در سری Vision بیشتر به سمت کاربران حرفه ای طراح و تولید کنندگان محتوا است.  این کارت گرافیک فوق العاده زیبا، شیک و بسیار خواستنی است. تولید کنندگان محتوی سه بعدی، ویژوال آرتیست‌ها، رندرکاران و کاربرانی که محدودیت بودجه دارند، آنها می‌توانند بر روی توان و قدرت پردازش‌های مبتنی بر GPU این کارت گرافیک حساب کنند. خرید این کارت را به تمام کاربرانی که از آن می‌خواهند برای مدل سازی سه بعدی و استفاده در نرم افزار‌های طراحی 3D و VFX به کار برند، پیشنهاد می‌کنیم.

در مورد قیمت، این کارت در خارج از ایران به حدود 1200 دلار و در داخل ایران در حدود قیمت 57 میلیون تومان به فروش می رسد. از نظر گارانتی اخیرا اغلب شرکت ها صرفا 3 ماه گارانتی را برای کارتهای گرافیک در نظر گرفته اند، و شرکت آواژنگ نیز تنها پوشش گارانتی 3 ماهه برای این کارت در نظر گرفته است.

در تست‌ها قدرت اورکلاک این کارت بسیار بالا بود، و گیگابایت با کولر قدرتمندی که برای این کارت در نظر گرفته است، در لود‌های بالا، توانایی خنک کنندگی بسیار مطلوبی را برای کارت به ارمغان می‌آورد. در مجموع، سایت سخت افزار، با توجه به طراحی زیبای این کارت گرافیک نشان نوآوری، و به دلیل عملکرد فوق العاده خوب آن در تمام زمینه‌ها، به این کارت نشان منتخب سردبیر را اعطا می‌کند.

مزایا:
  • اورکلاک کارخانه ای
  • طراحی زیبا با رنگ سفید
  • مجهز به نورپردازی RGB
  • فنهایی بسیار بی صدا و پر قدرت
  • قدرت خنک کنندگی عالی برای کولر
  • قدرت فوق العاده در گیمینگ و رندر
  • مجهز به بک پلیت فلزی و سراسری
  • استفاده از قطعات و کامپوننت‌های با کیفیت
معایب:
  • ندارد
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کارت گرافیک RTX 3070 Ti VISION OC 8G گیگابایت یکی از معدود کارت گرافیک های سفید و زیبای بازار است که هم گیمر ها، و هم کاربران حرفه ای، به دنبال خرید آن هستند.
9.1امتیاز9.5راندمان9خنک کننده10طراحی8ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

12 دیدگاه

  1. Avatar Seyed گفت:

    قبلا pcb هم بررسی میکردین
    گویا محدودیت دارین
    : (

  2. Avatar Farshid گفت:

    من یکبار مادربورد گیگابایت خریدم LGA1155 سوخت ! یکبارم دوستم کارت گرافیک Gtx960 گیگاخرید بازم سوخت

    عمرا سمت برند گیگابایت نمیرم و فقط ایسوس میخرم که 11 سال فقط از این برند کاملا راضیم

    • Avatar آرمین گفت:

      آقا فرشید عزیز، سوختن و خرابی و عودت قطعه، بخش جدایی ناپذیر صنعت کامپیوتره، ربطی به برند نداره. بنده 10 سال مادربرد AMD گیگابایت داشتم هیچیش نشد. خودم هم اتفاقا گرافیک Windforce 960 داشتم که فوق العاده بود و سالهای سال برام کار کرد و فروختمش. من مادربرد ازراک داشتم، اونم خوب بود ولی خراب شد، خراب شدنش به خاطر پاور بود. یه مادربرد ایسوس داشتم 3 بار سوخت و بردم گارانتی عوضش کردم، اما خرابی اون هم تقصیر پاور بود نه مادربرد. یه مادربرد دیگه از گیگابایت داشتم اون اینتل بود اما خراب شد بردم گارانتی یه مدل بهترشو بهم دادن اما بعدا متوجه شدم خرابی اون هم تقصیر پاور بود.

      • Avatar علیرضا گفت:

        حالا این پاور چی بود که اینهمه خرابی به بار آورد؟
        ترسیدم حقیقتا 😐

        • Avatar آرمین گفت:

          یک پاور نبود، سه پاور مختلف بود تو دوره های مختلف من داشتم و از هر کدوم آسیب های فراوانی بهم رسید. اینی که می بینی الان مشاوره قطعه میدم قبلا خودم زخم های بسیاری از این بابت خوردم و تجربه کسب کردم تا یاد بگیرم چه پاوری بخرم و چطوری سیستم ببندم.

  3. Avatar پیمان گفت:

    درود ممنون اقای ابیشی برای بررسی کامل و جامع
    گارانتی که گفتید شرکت ها مدت زمان رو به 3 ماه تعدیل کردن. ولی همچنان فروشگاه های اینترنتی همون 36 ماه گارانتی رو دارن و جدیدا هم اونگ نمایندگی شرکت ام اس ای رو گرفته 36 ماه گارانتی میکنه شما مطمئن هستید این اتفاق داره می افته اون وقت دیگه خرید محصول با گارانتی معنایی نداره.

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام آقا پیمان، اگر هنوز فروشگاهی گارانتی قدیمی 3 ساله میده، خرید قبلی داشته و از قبل اون گرافیک دستش بوده. الان دیگه جدیدا همه 3 ماهه عرضه می کنند. اون قدیمی هایی که دست فروشگاه هاست هم به زودی تموم میشه.

  4. Avatar AladarGTXTi گفت:

    هیولای بازی.فقط ۸ گیگ حافظه براش کم هست.

    • Avatar Seyed گفت:

      عالی بسیارمفید ممنون
      من یه نگاهی کردم غالبا ۱۴۰۰دلاره قیمتش
      تو ایران هم بدون گارانتی و یا همین ۳ماه گارانتی این مدل خاص ۵۰ت هست
      شرکت های دیگه هم کلاس تو ایسوس و ام اس آی هم ۴۵تا۵۰تومنه

      مقدورتون شد لطفا بررسی های ای ام دی هم بزاربن
      Rx6600 xt
      Rx 6700 xt
      Rx 6800
      البته که طرفدار نداره و تو ایران کمه ولی…

    • Avatar آرمین گفت:

      آقا ما به 6 گیگ هم راضی هستیم. 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.