بررسی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

برای بررسی یکی از کارت گرافیک های رده بالای سری Super انویدیا سراغ شرکت های مختلف می رفتیم که به ناگهان خوشبختانه یکی از بهترینها بدست ما رسید. در مطلب امروز نگاهی داریم به کارت گرافیک خوش ساخت RTX 2080 Super از خانواده Aorus برند محبوب گیگابایت. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER با پارت نامبر GV-N208SAORUS-8GC از محصولات رده بالای گیگابایت به شمار می رود که ضمن دارا بودن نورپردازی فوق العاده زیبا، پتانسیل بسیار بالایی در اورکلاک دارد. این کارت گرافیک برای انواع کاربری، شامل گیمینگ و طراحی سه بعدی یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. با ما در این بررسی همراه باشید.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

معماری Turing

چیپ گرافیکی TU104 بر پایه معماری 12nm FinFET+ ساخت شرکت TSMC است که در کارت گرافیک 2080 سوپر به کار رفته است. این چیپ 13.6 میلیارد ترانزیستور در خود جای داده است. در نسل جدید کارتهای گرافیک انودیا، هسته های مختلفی با عملکرد های متفاوت در کنار هم جای گرفته اند. کارت گرافیک 2080 سوپر مجهز به 3072 هسته سایه زن یا Shaders، تعداد 384 هسته Tensor، تعداد 48 هسته RT، و 65 واحد ROP می باشد که همه به 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 با سرعت 15.5 گیگابیت در ثانیه متصل شده اند. برای بررسی تخصصی معماری Turing می توانید به مقاله تحلیل تخصصی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 و معرفی سری Super کارتهای گرافیک RTX مراجعه نمایید.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

شرکت گیگابایت کارتهای گرافیک RTX 2080 خود را در پنج خانواده Turbo، Windforce، Gaming، Aorus، و Waterforce ارائه می کند. کارت گرافیک Aorus بالاترین رده را در میان کارتهای گرافیک مجهز به ایرکولر را دارد. این کارت گرافیک از سیستم کولینگ مخصوص گیگابایت استفاده می کند و همچنین از نظر مدار تغذیه، در قیاس با مدل رفرنس FE که از مدار 2+8 فاز بهره می برد، مهندسین گیگابایت از یک مدار 2+12 فازی استفاده کرده اند تا توان آن را افزایش دهند. این کارت گرافیک به صورت کارخانه ای اورکلاک شده است. گیگابایت از نظر نورپردازی به صورت گسترده در این کارت از LED RGB به شکل دیجیتالی بهره گرفته است. این کارت گرافیک به قیمت 800 دلار در بازارهای جهانی و در ایران، تا همین اسفند 98 به قیمت 17.5 میلیون تومان در دسترس بود که به ناگهان با تمهیدات ویژه مسئولین دلسوز در ایجاد محدودیت برای واردات، در حال حاضر حتی به قیمت 25 میلیون تومان هم گیر نمی آید. امیدواریم مشکلات بوجود آمده روزی حل شود تا شاهد تعادل بیشتر قیمت برای کلیه قطعات باشیم. اما به هر شکل، با همین قیمت های فعلی هم کارت گرافیک گیگابایت جزو خوش قیمت ترین هاست و ارزش خرید بالایی دارد.

بسته بندی:

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

رنگ آمیزی جعبه کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER  ترکیب مشکی و سبز انویدیا به همراه حاشیه های نارنجی آئوروسی می شود. مشخصات اصلی گرافیک های RTX، شامل 8 گیگابایت حافظه رم، پشتیبانی از DX12، Ray Tracing، و Ansel نوشته شده است. آرم RGB Fusion نسخه 2 که بیان کننده مجهز بودن آن به نورپردازی RGB، و نشان 3 سال گارانتی از جمله دیگر موارد نوشته شده بر روی جعبه است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

در پشت جعبه، امکانات نور پردازی RGB Fusion، و استفاده از کولر قدرتمند Windforce، از جمله مهمترین ویژگی های اشاره شده برای این کارت می باشد.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

درون جعبه، یک عدد دی وی دی درایور، بج گیگابایت، کارت گارانتی و دفترچه قرار دارد. کمی جای خالی VGA Holder که در بسته بندی نسخه RTX2080 گیگابایت موجود بود در اینجا حس می شود.

ساختار و طراحی محصول:

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

ابعاد این کارت گرافیک برابر 29 در 13.4 در 5.9 سانتیمتر می باشد. این کارت گرافیک به وزن 1.35 کیلوگرم است و از نظر ابعادی تقریبا 3 اسلات را اشغال می کند. جنس بدنه از پلاستیک با کیفیت و محکم، و همچنین جنس بک پلیت پشت از فلز است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

در نسل اول RTX 2080 شرکت گیگابایت از پسوند Xtreme برای کارتهای گرافیک Aorus مجهز به این کولر استفاده می کرد، اما در سری Super، گیگابایت با حذف کلمه Xtreme، صرفا به نام Aorus اشاره کرده است که نشان دهنده مجهز بودن این کارت به کولر اختصاصی گیگابایت و نورپردازی خارق العاده آن است. در جای جای این کارت، گیگابایت از LED های رنگی استفاده کرده است تا جلوه های بصری متنوعی را برای دلربایی از کاربران ترسیم سازد. شدت نور LED ها و همچنین تنوع افکت ها عالیست است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

نیروی برق کارت گرافیک از طریق دو کانکتور 8 پین PCIe تامین می شود. حداقل پاور پیشنهادی برای تغذیه این کارت گرافیک می بایستی 650 تا 750 وات خروجی واقعی داشته باشد.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

گیگابایت تعداد خروجی های تصویری را نسبت به نسخه مرجع افزایش داده و خروجی های تصویری این کارت شامل سه عدد Display Port 1.4، سه عدد HDMI 2.0b و یک کانکتور USB Type C می شود. شما می توانید همزمان 4 مانیتور را به این کارت گرافیک متصل کنید. این گرافیک از حداکثر دقت 8K یا 7680 در 4320 پشتیبانی می کند.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

زینت بخش پشت کارت، یک بک پلیت با کیفیت فلزی است که سر فالکون با رنگ سفید بر روی آن تعبیه شده است و این بخش مجهز به نورپردازی RGB است. ناگفته نماند این بک پلیت تمام مشکی به عنوان سینک خنک کننده نیز ایفای نقش می کند.

سخت افزار:

با برداشتن کولر از روی PCB به سراغ بخش های سخت افزاری این کارت گرافیک می رویم.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

این کارت گرافیک مجهز به GPU 104 از نوع A1 مخصوص اورکلاک است که تعداد 8 حافظه GDDR6 ساخت شرکت سامسونگ آن را احاطه کرده است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

در بخش مدار تغذیه هم شاهد 2+12 فاز دیجیتالی هستیم که توسط دو درگاه 8 پین تغذیه می شود که در مجموع توان 300 وات را در اختیار کاربر برای اورکلاک این کارت قرار می دهد.

سیستم خنک کننده:

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

گیگابایت از کولینگ مشتمل بر 4 بخش مجزا استفاده کرده است، بخش اول از پشت بک پلیت فلزی است، بخش دوم براکت خنک کننده بخش های حساس اطراف GPU است، بخش سوم برج های خنک کننده که شامل 6 لوله انتقال حرارت تمام مسی در سه بخش مجزا از هم می شود، و بخش چهارم سه فن خنک کننده هستند که وظیفه خنک سازی برج های آلومینیومی را بر عهده دارند. این سه فن، اگرچه طول پروانه کوتاهی دارند اما از قدرت قابل قبولی برای خنک سازی گرافیک برخوردار هستند. از لحاظ نویز، در لود های پایین این فنها به صورت کامل خاموش هستند و در صورت افزایش دما و یا لود بالاتر، بنابر تشخیص هوشمند گرافیک به گردش در می آیند. به واقع این فنها از نظر نویز، یکی از بی صدا ترین فنهایی بودند که در آزمایشگاه تجربه کردیم.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

برج های خنک کننده و لوله های مسی از فشردگی و کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و تمامی بخش های کارت گرافیک را به خوبی پوشش می دهند تا دفع گرما سریعتر و راحت تر انجام شود.

سیستم تست:

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER
قطعهمشخصات
پردازنده INTEL CORE i7 8700Kاز ویژگی های این پردازنده می توان به معماری ساخت 14+ نانومتری، 6 هسته و 12 رشته پردازشی، حدکثر فرکانس کاری 4.7 گیگاهرتز، حداکثر توان مصرفی 95 وات و مقدار 12 مگابایت کش Level3 اشاره کرد.
مادربرد MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBONمادربرد گیمینگ از ام اس آی با کیفیت ساخت بالا و امکانات عالی برای راه اندازی یک سیستم گیم قدرتمند. استفاده از سوکت 1151 و چیپ ست Z390 به همراه فرکانس حافظه 4466 مگاهرتز در حالت اورکلاک، سینک های حرارتی کارآمد، وجود خروجی ها و ورودی های کامل، نرم افزارهای جانبی کامل برای مدیریت بهتر سیستم، نورپردازی زیبا، قابلیت اورکلاک بالا و دریافت بیش از 20 جایزه و نشان برتر تنها بخشی از ویژگی های این مادربرد است.
کارت گرافیک GIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER 8Gموضوع بررسی
حافظه G.SKILL TRIDENT Z 3600 CL 16 2X8Gاین سری از حافظه های جی اسکیل برای دست یابی به فرکانس بالا بهینه شده است. کیت مورد استفاده 2 ماژول 8 گیگابایتی DDR4 است که با فعال کردن XMP از حداکثر فرکانس کاری 3600 مگاهرتز با زمان تاخیر CL16 بهره می برد. این ماژول ها از جی اسکیل تایوان به دست وب سایت سخت افزار مگ رسیده است.
درایو ذخیره سازی ADATA XPG SX8200 Pro 256Gاس اس دی ADATA XPG SX8200 Pro 256G با سرعت بسیار بالا مجهز به پروتکل NVME 1.3 است و به درگاه M.2 متصل می شود. سرعت خواندن و نوشتن متوالی این SSD به ترتیب 3500MB و 1200MB است. سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی آن برابر 220K IOPS و 290K IOPS است. شرکت ADATA از حافظه Micron 64-layer 3D TLC NAND در این درایو بهره برده است. این درایو از طریق شرکت محترم آونگ در اختیار سیستم تست سخت افزار قرار گرفته است.
درایو ذخیره سازی SAMSUNG 860 EVO 250Gاس اس دی مورد استفاده برای تست درگاه SATA III، آخرین نسل از درایو های خانواده EVO سامسونگ است که به لطف کنترلر قدرتمند MJX، و حافظه های 3D TLC NAND، و کش DDR4، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی 550MB و 520MB را در اختیار سیستم قرار می دهد. سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی بر روی این درایو به ترتیب 98K IOPS و 90K IOPS می باشد.
خنک کننده GREEN GLACIER 360-EVOاین قویترین واتر کولر شرکت پردیس صنعت سیاره سبز (گرین) است که در حال حاضر از پر فروش ترین واتر کولر های بازار ایران به شمار می رود. از جمله ویژگی های این خنک کننده می توان به استفاده از رادیاتور 360 میلیمتری آلومینیومی، استفاده از سه فن 12 میلیمتری کم صدا مجهز به LED های قرمز با طول عمر 100 هزار ساعت، واتر پمپ بلبرینگ سرامیکی قدرتمند بی صدا با طول عمر 80 هزار ساعت، واتر بلاک کاملا مسی مجهز به نمایشگر نشان دهند دمای کولانت و دور پمپ اشاره کرد. این رادیاتور برای تست توسط دفتر گرین در اختیار ما قرار داده شده است که تشکر ویژه داریم.
منبع تغذیه GREEN GP1050B-OCDGاین منبع تغذیه فول ماژولار، نسل سوم پاور های پلاتینیومی خانواده Overclocking Evo شرکت گرین است که از یک ریل پرقدرت 12 ولت بهره می برد. سری OCDG به ترانسفورماتورهای پر بازده با سیم‌های از نوع تخت Flat Wire مجهز شده‌اند. پاور 1050W مجهز به دو خازن 680uF (1360uF) فوق‌العاده با کیفیت سری MXH ساخت کمپانی ژاپنی Rubycon است. مدیریت و کنترل برخط تمامی پارامترهای منابع تغذیه سری OCDG توسط یک میکروکنترلر اختصاصی انجام می‌شود. این کنترل دیجیتال در نهایت باعث بهبود واکنش گذرا ولتاژهای خروجی، افزایش بازدهی مصرف انرژی، کاهش ریپل و نویز و تثبیت هر چه بیشتر سطح ولتاژ شاخه‌های خروجی می‌شود. حالت Fan-Less بودن و استفاده از قطعات صنعتی برای افزایش طول عمر، فن خنک کننده با عملکرد بهینه و نویز بسیار کم از دیگر امکانات آن به شمار می رود. این پاور توسط شرکت گرین برای سیستم تست در اختیار ما قرار داده شده است.
خمیر سیلیکون GREEN GT-4 PREMIUMبرای تست پردازنده از خمیر سیلیکن جدید گرین GT-4 Premium استفاده کردیم. این خمیر سیلیکن با ضریب انتقال حرارت 5.0W/m.K، قابلیت استفاده در پردازنده و کارت گرافیک را در دامنه دمایی منفی 40 تا 240 درجه سانتی گراد، داراست. شرکت گرین با فرمولاسیون جدید و استفاده از مواد با کیفیت این خمیر سیلیکن را برای استفاده های حرفه ای تولید کرده، و آن را در اختیار آزمایشگاه تست مجله سخت افزار قرار داده است که از ایشان سپاسگذاریم. به لطف این خمیر خوب توانستیم پردازنده ی 9900K را تا 5 گیگاهرتز به صورت استیبل اورکلاک کنیم.
هاب USB 3 ORICO MH4PUاین هاب بسیار زیبا برای انتقال اتصالات پشت مادربرد به سطح جلوی کیس Open Frame سیستم تست مورد استفاده قرار گرفته است و آن را شرکت چهارفصل در اختیار سیستم تست سخت افزار قرار داده است که از ایشان سپاسگذاریم.
کیس گرین SUNBEAM UV BLUE ACRYLIC TECH STATIONکیس GREEN OC STATION یکی از بهترین کیس های Open Frame برای تست قطعات الکترونیکی است که شرکت محترم سیاره سبز گرین آن را در اختیار مجموعه سخت افزار قرار داده است، این کیس خوش ساخت و زیبا از کلیه مادربرد های سایز ATX پشتیبانی می کند و می توان از آن در تست های سخت افزاری بهره برد. این کیس توسط بچه های سخت افزار با روکش فیبر کربن ماد شده است و ستاره ی درخشان کلیه تست ها و بررسی های لابراتوار سخت افزار به شمار می رود. از شرکت سیاره سبز – گرین – برای در اختیار قرار دادن این کیس سپاسگذاریم.

عملکرد:

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

تک پروفایل موجود در نرم افزار AORUS ENGINE فرکانس کاری GPU را 1860 مگاهرتز نشان می دهد. با این تنظیمات پیشفرض، کلیه تست های حالت دیفالت را گرفتیم. همانطور که در سربرگ سنسور های برنامه GPUz مشخص می باشد، پس از تست ها و بنچ مارکها در حالت دیفالت، نتایج فرکانسی و دمایی فوق بدست آمده است. همانطور که مشاهده می کنید، حداکثر دمای GPU در طول تست ها برابر 71 درجه سانتیگراد بود که عالی است. کولر قدرتمند گیگابایت توانست با خنک نگه داشتن کارت، حداکثر فرکانس کاری لحظه ای GPU را به میزان 2055MHz به ثبت برساند. حال به سراغ اورکلاک می رویم.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

برای اورکلاک توانستیم 83 مگاهرتز فرکانس پایه GPU را افزایش دهیم تا به مرز 1943 مگاهرتز برای حداکثر فرکانس GPU برسیم. سپس به سراغ فرکانس حافظه رفته و تا 1506 مگاهرتز افزایش دادیم تا به سرعت 17Gbps رسیدیم. حال کلیه تست ها را مجدد تکرار کرده و به ثبت دما پرداختیم. با افزایش فرکانس پایه به 1943 مگاهرتز، حداکثر فرکانس لحظه ای به 2130 مگاهرتز رسید. افزایش فرکانس حافظه نیز نتایج خوبی را رقم زد. ما معمولا برای اطمینان از خنک کنندگی کولر در حالت اورکلاک، سرعت فنها را بر روی حداکثر تنظیم می کنیم. حال کلیه تست ها را در این میزان از اورکلاک تست مجدد گرفته و آنها را ثبت می کنیم. لازم به ذکر است این اولین کارت RTX 2080 Super است که در لابراتوار بررسی می کنیم بنابراین جایگاه آن در کلیه جدول ها تک است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

در حالت اورکلاک با ثبت حداکثر امتیاز 7729 در نرم افزار Unigine Superposition ، این کارت به عنوان قدرتمند ترین کارت گرافیک بعد از RTX 2080 Ti قرار گرفت.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

طبق روال تست بازی، کلیه بازی ها را در دقت Full HD و به صورت دیفالت تست و نتایج را در جدول فوق ثبت کردیم. نتایج بدست آمده بسیار عالی است. این کارت گرافیک مناسب مانیتور های 4K و یا مانیتور های FHD با نرخ به روز رسانی بالای 144 هرتز می باشد.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

در تست بازی ها در دقت 4K، همانطور که مشاهده می کنید این کارت در صدر جدول کارتهای گرافیک تست شده در لابراتوار ما ایستاد.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

در تست 3DMark Time Spy با اورکلاک صورت گرفته، امتیاز 12470 برای این کارت ثبت گردید که فوق العاده است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

تست Octane برای سنجش قدرت رندرینگ این کارت گرافیک با موتور ساخت شرکت Otoy است. این تست توانایی کارت گرافیک را برای پردازش های سنگین سه بعدی می سنجد. یکی از ویژگی های این نرم افزار امکان استفاده آن از فن آوری Ray Tracing برای سرعت بخشیدن به پردازش است و همانطور که مشاهده می کنید، دو نتیجه خروجی این بنچمارک، یکی با RTX و یکی بدون RTX در جدول نمایان است. آنچه که بدیهی است قدرت فوق العاده کارت گرافیک مورد بررسی در رندرینگ مبتنی بر GPU است.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER

نرم افزار تست Vray Next نیز با قابلیت رندرینگ مبتنی بر GPU قدرت خروجی این کارت را می سنجد. نتیجه فوق خروجی این نرم افزار است.

نتیجه گیری:

کارت گرافیک GIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER را می توان تداوم موفقیت گیگابایت در ارائه کارتهای گرافیک برتر از سری 2000 انویدیا دانست. گیگابایت با طراحی کولینگ اختصاصی در کنار توسعه و بهبود مدار VRM، پتانسیل اورکلاک بالایی را برای این کارت به ارمغان آورده است. این کارت گرافیک بسیار دوست داشتنی از هر لحاظ می تواند رضایت کاربران حرفه ای را به دست آورد.

نقد خاصی را نمی توان برای این کارت گرافیک بیان داشت، ما به کلیه دوستانی که برای گیمینگ حرفه ای در 4K به دنبال یک کارت گرافیگ قدرتمند هستند، این کارت گرافیک را پیشنهاد می کنیم. همچنین دوستانی که در زمینه کارهای گرافیکی و سه بعدی نیازمند کارت گرافیک قدرتمند با قیمت معقول برای پردازش مبتنی بر GPU هستند نیز، همین کارت گرافیک را پیشنهاد می کنیم.

سایت سخت افزار، با توجه به عملکرد عالی، طراحی بی نظیر VRM و قدرت بالای اورکلاک، و همچنین زیبای نورپردازی بی رقیب، به این کارت نشان منتخب سردبیر را اعطا می کند.

بررسی کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER
مزایا:
  • پتانسیل اورکلاک بالا
  • مجهز به 7 خروجی تصویری
  • قدرت بسیار بالا در گیمینگ و رندر
  • قدرت خنک کنندگی عالی برای کولر
  • طراحی فوق العاده بی نظیر نورپردازی
معایب:
  • مشکل خاصی مشاهده نگردید
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • عملکرد خنک، پتانسیل بالای اورکلاک و زیبایی خیره کننده، سه ویژگی بی نظیر کارت گرافیک GIGABYTE AORUS RTX 2080 SUPER است که خرید آن را بر هر کاربری که تمکن مالی دارد، واجب کرده است.
9.4امتیاز9.7راندمان9.4خنک کننده9.5طراحی9.1ارزش خرید
امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

27 دیدگاه

  1. Avatar سینا007 گفت:

    سلام دوستان و خسته نباشید به مهندس جان
    مشخصات سیستم
    مادربرد __p310 d3 giga
    رم __ 16 ddr4
    پاور _ کولر مستر 750
    پردازنده __ i5 9400f
    گرافیک __ gigabyte-aorus-rtx-2080-super
    به نظرتون مادربردم برای این سیستم مناسبه؟؟ یا ضعیفه؟
    ممنون می شم راهنماییم کنید در صورت ضعیف بودن چه مادربردی پیشنهاد می کنید؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      این سیستم هیچیش متناسب نیست.

      برای RTX 2080 Super نیاز به Core i7 9700K یا Core i7 8700K دارید و با اون پردازنده ها نیاز به مادربرد های بهتر از سری Z370 دارید. همچنین بهتره 32 گیگابایت رم انتخاب کنید. باید قطعات متناسب با هم انتخاب شوند.

  2. Avatar عرفان گفت:

    سلام از کجا میتونم خمیر حرارتی گرین رو تهیه کنم؟ اخه هر چی میگردم همه جا ناموجوده

  3. Avatar محمدرضا گفت:

    سلام قربان بین مدل aorus و مدل gaming ocگیگابایت برای بازی تفاوت زیاده؟؟ تو کارت گرافیک rtx2080ti واینکه آیا کارتهای msiوasusدر زمینه گیم نسبت به گیگابایت بهترند؟؟ سوال بعدیم اینه که بنده توسایتهای خارجی خیلی از کرش وفریز کارتهای گیگابایت شاکی بودند وبیشتر msiوasus strix وevgaرو برای گیمینگ پیشنهادمیدادند بنده کارتم rtx2080ti gaming ocگیگابایت هست وپلمپه آیا این مدل کیفیت خوبی نداره یا اینها بیشتر تبلیغات برندها برای تصاحب بازاره چون بنده تاحالا بارها از سایت شما نقدکارتهای سری آئورس رو دیدم ولی تا به حال مدلهای دیگر گیگابایت رو نقد نکردید لطفا منو راهنمایی کنیید باتشکرازشما

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام دوست خوبم،
      مدلهای Aorus از نظر مدارتغذیه و اورکلاک قدرتمند تر از سری GAMING OC هستند. همچنین نورپردازی بهتری، دارند. از نظر کارایی مدل GAMING OC همانطور که از اسمش بر میاد به صورت کارخانه ای اورکلاک شده است و قدرتش نسبت به مدل رفرنس انویدیا بیشتره.

      اگر مصرف شما از گرافیک صرفا بازیه، با همون GAMING OC کارتون راه میفته و کارت با کیفیت و پر قدرت و عالی حساب میشه. اما اگر، نورپردازی خوشکل تر و اورکلاک بیشتر میخواین، بهتره از مدلهای Aorus استفاده کنید.

      در مورد برند های دیگه باید مدل با مدل مورد مقایسه قرار بگیره، نمیشه گفت همه ی کارتهای یک برند خوب هستند یا همه بد هستند. مشخصات، فرکانس های کاری، کولینگ، و مدار تغذیه کارتها با یکدیگر متفاوته، و باید مدل با مدل مورد بررسی قرار بگیره.

      ما از سری GAMING OC گیگابایت تا به امروز 4 مدل زیر رو بررسی کامل داشتیم، اگر در بخش بررسی های سایت بگردید و یا در گوگل سرچ بفرمایید می توانید پیدا کنید:

      بررسی کارت گرافیک GIGABYTE GTX1660 GAMING OC 6GB GDDR5
      بررسی کارت گرافیک GIGABYTE RTX 2060 GAMING OC PRO
      بررسی شوالیه سپید پوش GIGABYTE RTX 2070 Gaming OC White
      بررسی کارت گرافیک GIGABYTE RTX 2080 GAMING OC 8G

  4. Avatar S.SH گفت:

    سلام،هنگام اسمبل یه کیس مناسب برنامه نویسی برای انتخاب قطعات باید به چه نکاتی دقت کنم؟
    (مثلا هر کدوم از قطعات باید چطور باشه و چه خصوصیاتی داشته باشه)

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      پردازنده تعداد رشته های پردازشی زیادی داشته باشه و حجم رم مناسب باید باشه. از SSD استفاده بشه.

      • Avatar S.SH گفت:

        ماجرای ارتباط کارت گرافیک و سی پی یو چیه؟اینطور خوندم که باید بینشون یه تناسبی برقرار باشه..

  5. Avatar عباس قلاوندی گفت:

    بسیار عالی! 🙂

  6. Avatar محمدم گفت:

    نمی‌فهمم چرا انویدیا رم بیشتری برای پرچم دارانش در نظر نمی‌گیره. قدرت پردازش این تراشه حتی برای رندرینگ جی پی یو هم عالیه اما متاسفانه رمش بیشتر به درد گیمینگ میخوره تا رندرینگ

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      آقا محمد عزیز، قیمت رم DDR6 بسیار بالاست و استفاده بیشتر رم مساوی گرانتر شده قیمت تمام شده است. در نسل بعدی Ampere با کاهش قیمت DDR6 شاهد افزایش بیشتر رم کارتهای گرافیک خواهیم بود.

  7. Avatar Nikpire گفت:

    سلام خمیر حرارتی green gt4 premium توسط کمپانی thermalright ساخته میشه دیگه؟

  8. Avatar رضا گفت:

    ممنون. آقای ابیشی
    ببخشید یه سوال بی ربط شما اس اس دی های بایواستار رو تایید میکنید؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      والا تجربه ای نداشتم از بایواستار اما از برند های بی نام و نشان باید بهتر باشه.

      • Avatar محمد اسماعیل پور گفت:

        آقا آرمین برند های مورد تایید شما برای ssd کدوم ها هستند؟ اگه قابل ذکره
        البته مدلش هم مهمه بعنوان مثال adata خوبه اما جایی گفته بودید که سری 600 داغ می کنند یا همین وسترن سری گرین و بلو خودم مطمئن نیستم مخصوص گرینش.
        ممنون

        • Avatar آرمین ابیشی گفت:

          والا راجب مدل مورد نظرتون اگر بفرمایید بهتر می شه نظر داد تا برند.

          ای دیتا سری 800 خوبه، وسترن رنگ آبیش خوبه. وسترن سبزش بدرد نمیخوره.

          • Avatar محمد اسماعیل پور گفت:

            اها.
            سری ۷۰۰ ای دیتا چی مشکلی داره؟یا همین سبز وسترن مشکلش چیه؟
            نظرتون در مورد برند سن دیسک چیه؟معتبر به نظر میاد.

  9. Avatar پیمان گفت:

    ممنون اقای ابیشی مثل همیشه بررسی عالی بود
    کارتی کم نظیری و قابل اعتماد

  10. Avatar متین گفت:

    واقعایه دوماهی بود اینجا سوتو کور بود
    خسته نباشید ارمین جان
    دمای 71 درجه ایی از نظر من بازم زیاده
    قیمتش هم پریروز کامنت گذاشتم تویکی از مقالات زیرش گفتم که واقعا دیگه عقلانی نیست تو این وضعیت سیستم بخریم
    واقعا یه سیستم بخوای ببندی باید ۱۰۰ میلیون بدی واسه 4k
    عقلانی نیست بنظر من
    بعد راستی یه چیزی میخواستم بگم
    منم گیگابایت خریدم حقیقتش ۲۵ میلیون
    قیمت این محصوله دیگه منم چندسال پیش
    ۵۶۰ هزارتومن خریدم کارتمو جلدش عین همین
    اقلام داخلش هم همین گارانتی و درایور و دفترچش بود چیز دیگه ایی نداشت
    میخوام بگم کاش یکم این همه پول میدیم
    یه اختلافی بین محصول ۱۵۰ دلاری و مثلا ۱۰۰۰ دلاری باشه تو جعبش هر چند ایسوس و msi یکم فرق میکنن البته تو این زمینه
    بعد امیدوارم یه کیس 1000D
    بتونید بخرید واسه سخت افزار مگ
    بالاخره باشه بهتر از نبودشه

    • Avatar farzad گفت:

      دما بستگی به دمای محیط و همچنین تنظیمات فن داره. اما اگه فرکانس پایدار بالای 2 گیگاهرتز با دمای 71 درجه ثبت بشه، فارغ از دمای محیط و دور فن، نتیجه خوبیه.

    • Avatar محمد کرماجانی گفت:

      با نظر فرزاد جان کاملا موافقم.
      دمای 71 درجه مناسبه کاملا.
      ممنون از آرمین عزیز که مثل همیشه عالی و کامل بررسی کرد
      حیف که واقعا قیمت این مدل‌ها اصلا به جیب ما نمیخوره :))))

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام آقا متین عزیز،

      ممنونم از کامنت خوبتون، در مورد دما آقا فرزاد و آقای کرماجانی توضیح دادند، در مورد کیس که فرمودین باید کیسی باشه که عکس گرفتن از قطعات راحت امکان پذیر باشه.

      در مورد اینکه انتظار دارید جعبه و وسایل همراه پر بارتر باشه با شما موافقم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.