بازی Hitman نخستین عنوان از سری بازی های مخفی کاری هیتمن به شمار می رود که قرار است به صورت اپیزودیک و در قالب یک بازی سریالی به ملاقات مخاطبان خود بیاید. همچنین این بازی نخستین عنوان از سری بازی های هیتمن خواهد بود که قرار است در ساختار گرافیکی خود از جلوه های نوین مبتنی بر واسط Direct X 12 استفاده نماید.
ظرف هفته های اخیر حرف و حدیث های فراوانی از گوشه و کنار به گوش می رسید مبنی بر این که بازی جدید هیتمن قرار است در ساختار گرافیکی خود از ویژگی های نوین مبتنی بر واسط Direct X 12 استفاده کند. در واقع گفته می شد که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع قادر به شنیدن توضیحات بیشتری در این زمینه در جریان برگزاری همایش توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری در سال جاری خواهند بود. با این حال پیش از فرا رسیدن همایش مذکور در ماه مارس، شرکت AMD (که یکی از فعالان حاضر در همایش توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری امسال خواهد بود) به تایید رسمی اخبار مذکور پرداخته و مواردی را در رابطه با این امر روشن ساخته است. بر طبق اظهارات شرکت AMD نسخه ی جدید از سری بازی های هیتمن نیز درست همانند نسخه ی پیشین این سری از ویژگی هایی در ساختار دیداری خود بهره می برد که در طی همکاری مشترک AMD با سازندگان این مجموعه یعنی اعضای استودیو IO Interactive (در قالب یک برنامه ی اختصاصی) طراحی و توسعه یافته است. برنامه ای تحت عنوان تکامل بازی های کامپیوتری که طی آن شرکت AMD به طراحی جلوه های دیداری متفاوت برای برخی از بازی های کامپیوتری جدید می پردازد و در این میان نسخه ی پیشین سری هیتمن یعنی بازی Hitman Absolution نیز جزیی از این برنامه به شمار می رفت. بر این اساس نسخه ی جدید این سری یعنی بازی Hitman نیز قرار است از وجود افکت های گرافیکی و بهینه سازی های متفاوتی بهره بگیرد و در واقع از ویژگی های متمایزی در ساختار گرافیکی خود برخوردار باشد که به مدد همکاری با شرکت AMD طراحی شده اند. ویژگی هایی که برخی از آن ها بر مبنای توانایی های نوین موجود در واسط Direct X 12 طراحی شده اند. بنا بر تایید شرکت AMD نسخه ی جدید از سری هیتمن از تکنیک نوینی در بخش فنی خود استفاده می کند که با نام پردازش غیر همگام وابسته به موتور (بازی) شناخته می شود و به مدد وجود واسط Direct X 12 امکان طراحی یافته است. بنا بر گفته های اعضای شرکت AMD این تکنیک تنها با استفاده از کارت های گرافیک Radeon شرکت AMD معنی پیدا می کند و به کمک استفاده از این تکنیک کارت های گرافیک اختصاصی AMD قادر به اداره کردن حجم بیشتری از پردازش گرافیکی در جریان اجرای بازی های کامپیوتری و ارائه دادن تصاویر خروجی بسیار با کیفیت تری از این بازی ها در حین پردازش خواهند بود ؛ البته بی آن که هیچ گونه کاستی یا اختلالی در امر اجرای بازی مورد نظر پدید آید یا این که کیفیت یا سرعت اجرای آن با مشکل یا ایراد خاصی مواجه گردد.
در واقع اعضای شرکت AMD معتقدند که به کمک استفاده از این تکنیک جدید یا همان پردازش غیر همگام که به طور کامل مبتنی بر بهره گیری از ویژگی های نوین واسط Direct X 12 خواهد بود ، گیمر ها می توانند جلوه های کاملاً تازه ای را در ساختار گرافیکی بازی Hitman (و همچنین سایر عناوینی که قرار است در آینده ای نزدیک از این تکنولوژی نوین در ساختار گرافیکی خود بهره بگیرند) تجربه کنند که پیش از این به مدد استفاده از واسط Direct X 11 به هیچ وجه قابل تجربه نبودند. در این میان هیچ بعید نیست که تا چندی دیگر شاهد حضور تکنیک یاد شده در کنار بهره گیری از دیگر قابلیت های واسط Direct X 12 در ساختار گرافیکی بازی Deus Ex: Mankind Divided باشیم. هر چه باشد این بازی از همان ابتدا قرار بود بر مبنای توانایی های موجود در واسط Direct X 12 طراحی شود و به نظر می رسد که به نسبت عناوینی نظیر Hitman (که خبر بهره گیری آن ها از ویژگی های مرتبط با واسط Direct X 12 تازه به گوش می رسد) بهره ی بسیار بیشتری را از ویژگی های منحصر به فرد موجود در دل این واسط نوین بگیرد. جالب این جاست که هر دو عنوان یاد شده یعنی بازی Deus Ex: Mankind Divided و Hitman جزو بازی های شرکت اسکویر انیکس محسوب می شوند و فرآیند انتشار هر دوی این بازی ها را شرکت ژاپنی مذکور بر عهده دارد. در کنار این امر طی روز های اخیر شاهد منتشر شدن اخباری مبنی بر احتمال بهره گیری بازی Rise of the Tomb Raider از برخی ویژگی های گرافیکی و افکت های دیداری مبتنی بر واسط Direct X 12 در قالب آپدیت های بعدی این بازی بودیم. و حتماً به این موضوع واقف هستید که ناشر این بازی نیز شرکت ژاپنی اسکویر انیکس است. بنا بر این به نظر می رسد که ژاپنی ها (و در راس آن ها موفق ترین شرکت بازی سازی حال حاضر این کشور یعنی اسکویر انیکس) میل و رغبت بیشتری به استفاده از ویژگی های منحصر به فرد موجود در واسط Direct X 12 در امر طراحی بازی های کامپیوتری خود دارند و در واقع آن ها در این زمینه پیشقدم تر از سایر رقبای خود به نظر می رسند. در هر صورت استفاده از تکنیک های نوین مذکور در امر ساخت بازی های کامپیوتری جدید کاملاً غیر قابل اجتناب به نظر می رسد و احتمالاً سال آینده در چنین روز هایی شاهد ساخته شدن طیف وسیعی از بازی های کامپیوتری بر مبنای خصوصیات منحصر به فرد موجود در واسط Direct X 12 خواهیم بود. حال که این متن را با ویژگی های گرافیکی جدید بازی Hitman آغاز کردیم بد نیست که آن را با ذکر دوباره ی تاریخ انتشار این بازی به پایان ببریم. گفتنی است که بازی Hitman در تاریخ یازدهم ماه مارس سال جاری برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.
:-q:-q:-q
:-q:-q:-q
:-q:-q:-q
بازی فوقالعاده ای هستش،امیدوارم این قسمت هم دنباله ی خوبی باشه:-bd
این بازی رو از سری اول اون تجربه کردم و خاطرات بسیاری باهاش دارم مامور شماره 47 کسی که هیچ وقت نمیتونه از گذشته خودش جدا بشه…
:-bd:-bd:-bd:-bd:-bd:-bd